KalPasta ponnistaneet/pudonneet

  • 542 519
  • 1 406

Brentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon keltamustat
KalPassa päättyneellä kaudella kiekkoillut Logan Hutsko lopettaa uransa. Ei löydä tarpeeksi suurta intoa pelata enää kun missään ei oikein lähde, ja siihen päälle useat päävammat.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
KalPassa päättyneellä kaudella kiekkoillut Logan Hutsko lopettaa uransa. Ei löydä tarpeeksi suurta intoa pelata enää kun missään ei oikein lähde, ja siihen päälle useat päävammat.
Päävammat on vakavia ja jos näiden vuoksi lopetti niin varmasti hyvä ratkaisu. 25-vuotias kaveri ja ensimmäistä kautta Euroopassa, joten "ei missään lähde" jäi sitten yhden kauden kokeiluun. Varmasti jostain ICEHL:stä tms. olisi vielä pelipaikka löytynyt, mutta ei kyllä yhtään sen ylempää. Kaikkea hyvää Hutskolle. Sai lopettaa uransa KalPassa.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
KalPassa päättyneellä kaudella kiekkoillut Logan Hutsko lopettaa uransa. Ei löydä tarpeeksi suurta intoa pelata enää kun missään ei oikein lähde, ja siihen päälle useat päävammat.
Tässäpä vielä tosiaan herran päivitys asiasta pällisteltäväksi. Monen pelaajan unelma on saada lopettaa uransa KalPassa ja nyt tämä seuralegenda Hutsko liittyi mukaan tähän ylvääseen porukkaan.


 

P.P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalmanPallo
Joskus tuppaa menemään niin että loukkaantuu pahemmin kun yrittää välttää kovempia kontakteja. Jos päävammaa jo taustalla niin siitä voi jäädä arkuus. Huonoa tuuria tietysti kanssa. Osa sanois että nuo koettelemukset on korkeamman voiman johdattelua oikeelle polulle ja osa varmasti pitää vaan huonona onnena mutta varmasti oli oikee päätös tuossa kohtaa. Nuorena ehtii luoda vielä monenlaista uraa joten lykkyä jatkoon.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Minä olisin ehkä antanut Hutskolle vielä mahdollisuuden KalPassa. Kenties Karjala-turnaukseen ulottuvalla try-outilla?

Mutta kunnioitan herran päätöstä lopettaa homma tänä. Kenenkään terveys ei ole tän urheilun arvoinen.

Kenenkään pelaajan someja en seuraa, mutta pisti silmään kuinka aktiivisesti Hutsko puhuu uskonnostaan omassa Instassaa. Itse en ole kovinkaan uskonnollinen, mutta arvostan kyllä heppua, joka noista asioista puhuu julkisesti.

Jälleen saatiin listaan "KalPalaiset, joiden ura päättyi päävammaan" -listaan yksi pelaaja lisää.

Toivottavasti löytää mielekkään ammatin tulevaisuudessa.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Minä olisin ehkä antanut Hutskolle vielä mahdollisuuden KalPassa. Kenties Karjala-turnaukseen ulottuvalla try-outilla?
Itsekin olen hiljaa mielessäni pyöritellyt pitkin kevättä, että Hutsko olisi kiva nähdä jollain halvalla try-outilla syksyllä. Tosin en kyllä lainkaan ole uskonut, että hän sellaiseen tarttuisi vaikka KalPa tarjous pöydällä olisi. Kerran aivotärähdyksiä on ollut jo aikaisemminkin, niin ei kyllä voi moittia miehen päätöstä lopettaa kun vielä aivot toimivat.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jälleen saatiin listaan "KalPalaiset, joiden ura päättyi päävammaan" -listaan yksi pelaaja lisää.
Hutskon syyhän oli siis motivaation puute ammattilaisuuteen ja motivaation puutteen yksi syy oli päävammat. Eli varmasti osittain pelkäsi uusia päävammoja ja silloin ainoa oikea päätös on lopettaa. On niitä karumpiakin esimerkkejä kun vedetään kaukalossa edellisistä vammoista huolimatta ns. isolla riskillä ja tulos on sitten loppuelämäksi joku arkea vaikeuttava vamma.

Hutskosta jäi oikeastaan mieleen se törmäys Kärppä pelaajaan ja seuraavassa pelaamassaan ottelussa se coast to coast yritys jossa lopussa koitti väkisin tunkea neljän pelaajaan välistä kohti maalia. Tuollaisella pelityylillä ei kyllä loukkaantumisilta olisi vältytty jatkossakaan.

Itse en olisi edes try outtia tarjonnut. Ei olisi ollut KalPan joukkueessa mitään käyttöä. No kaikesta huolimatta hyvää jatkoa Hutskolle mitä ikinä meinaakaan nyt alkaa puuhastelemaan.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tuolta yleiseltä puolelta bongattua.

Kaudella 2014-15 KalPan sisäisen pistepörssin voittanut Michal Birner on päättänyt uransa 38-vuotiaana. Hommat jatkuu Tygli Liberecin scouttina.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Tuolta yleiseltä puolelta bongattua.

Kaudella 2014-15 KalPan sisäisen pistepörssin voittanut Michal Birner on päättänyt uransa 38-vuotiaana. Hommat jatkuu Tygli Liberecin scouttina.
Hieno pelaaja Birner oli. harvoin näkee Tshekkiä niin kovalla työmoraalilla ja lisäksi teki vielä maaleja ja pisteitä.
 
Viimeksi muokattu:

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Jännä katsoa, minne kolmikko Karlsson, Salmela ja Tavernier jatkaa matkaansa. Mun KalPaan olisi jokainen tuosta kolmikosta mahtunut.
 

Tomahawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jännä katsoa, minne kolmikko Karlsson, Salmela ja Tavernier jatkaa matkaansa. Mun KalPaan olisi jokainen tuosta kolmikosta mahtunut.
Severi Immosen voisi varmaan lisätä vielä tuohon porukkaan.

Severikin mahtuisi minun KalPaan ilman noita loukkaantumisia, mutta valitettavasti aivan liikaa poissaoloja on ollut jo jonkinaikaa joka oletettavasti myös on jarruttanut kehitystä.

Mielenkiintoista kuitenkin nähdä onko Immosen jatko jossain toisessa liigaseurassa vai jopa mestiksen kautta hakemaan ehjää hyvää kautta liigaoptio sopimuksessa ja, ehkäpä vaikka takaisin KalPaan kaudeksi 2025-2026 jos hyvin käy.
 

NumberFour

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Chiefs, Arsenal, Ronnie O.

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Aaltosesta tuli mieleen mitähän kävi KalPan Next Generation-projektille?
Aaltonen ja Elisa Holopainenhan taisivat olla ensimmäiset projektipelaajat, jäivätköhän myös viimeisiksi?
Taitaa tuo termi edelleen juniorikalpan sivuilta löytyä. Onko tuolla mitään käytännön merkitystä on eriasia. Pääasia että kaikkien junnujen eteen tehdään parhaansa
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Timrån uutisessa ei ollut mitään spekulaatiota NHL-sopimuksesta vaan ikään kuin puhuvat varmana, että Oliver heillä pelaa. Mutta tuskinpa tilanne mihinkään on muuttunut eli Oliver voi tehdä tulokassopimuksen ja sen jälkeen Montreal päättää jatkuvatko pelit Pohjois-Amerikassa vai Ruotsissa.
 

Tomahawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pieni huoli heräsi itselle ainakin tuosta hommasta, että käyköhän nyt sitten kuitenki niin ettei sitä NHL sopimusta tehdäkään vielä?

Onse nyt kyllä perseestä jos nuo Kimmo Kapasen sanomiset ei nyt pidäkkään paikkaansa.

Vai voiko olla, että tuo maju kuvio vaan on jarruttanut nyt tuota NHL sopimuksen tekoa joka piti tehdä heti playoffejen jälkeen?

Sitä en vaan ymmärrä miksi Timrå julkaisi tuon sopimuksen jos tiesivät, että NHL sopimus varmuudella tehdään. Onko kellään tähän mitään järkevää teoriaa? Luulisi olevan pettymys kannattajille jos sitten lähteekin Pohjois-Amerikaan ja jos tästä ei julkaisun yhteydessä edes ole mitään puhetta ollut.

 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sitä en vaan ymmärrä miksi Timrå julkaisi tuon sopimuksen jos tiesivät, että NHL sopimus varmuudella tehdään. Onko kellään tähän mitään järkevää teoriaa? Luulisi olevan pettymys kannattajille jos sitten lähteekin Pohjois-Amerikaan ja jos tästä ei julkaisun yhteydessä edes ole mitään puhetta ollut.
Samaa mietin. Sopimusjulkaisu ennen NHL-sopimuksen tekemistä käy järkeen ainoastaan, jos Kapasilla ja Monteralilla on jo selkeä yhteinen näkemys,että ensi kausi menee lainalla Ruotsissa. Siltikin, jos Oliver missaa edes kauden alun NHL-leirin takia, niin tuleehan siinä Timrån kannattajille ehkä vähän vedätetty olo.

Toisaalta, jos pelaajan isä ei olisi seuran UTJ, tätä ei edes mietittäisiin. Totta kai Timrå julkaisi uuden hankintansa nyt kun kaikki muutkin niitä julkaisevat, etenkin kun kannattajat pääsevät seuraamaa tuon uuden pelaajan otteita MM-kisoissa. Riski NHL-sopimuksestahan on olemassa käytännössä kaikkien nuorten huippupelaajien kohdalla.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Minä en ihmettele sitä, että Timrå tuon sopimuksen julkaisi. Päätös Pohjois-Amerikkaan lähdöstä voi venyä syksyn leireille, mutta nyt on ainakin virallisesti tiedossa, että Euroopassa seura on Timrå. Lisäksi onhan se hyvää mainosta, että tuollainen pelaaja on saatu kiinnitettyä.

Sitä kuitenkin edelleen ihmettelen miksi tuossa uutisessa ei mainittu sanallakaan, että Oliver saattaa lähteä Pohjois-Amerikkaan. Olisi iso pettymys jos KalPa onnistuisi nappaamaan vastaavan vonkaleen, jättäisi mainitsematta NHL-peikosta ja sitten pelaaja lähtisikin pelaamatta peliäkään. Oliverin kevätkausi on ollut niin vahva, että kummalliselta tuntuisi jos Montreal olisi jo tässä kohtaa tehnyt päätöksen, että jätetään vielä vuodeksi Eurooppaan kasvamaan.
 

Tomahawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kertokaas tosta Severi Immosesta mietteitä, kun näköjään tänne Mikkeliin kahden vuoden sopparilla astelee. Hyvät ja huonot puolet, kiitos!
Osaa olla ihan suht fyysinen, 4 kentän roolissa ihan ok puolustava pelaaja ikäisekseen, pystyy pelaamaan laidassa sekä keskellä ja ainakin KalPassa osoitti minun mielestäni semmosta tietynlaista asennetta eli en koskaan havainnut löysäilevän millään muotoa tai selkäsuorana luistelevan. Tässä hyvät mitä itselläni tulee mieleen.

Hyökkäyspään tehot, melko yksipuolinen pelaaja loppupeleissä ja se mikä ratkaisi todennäköisesti lähdön KalPasta ei pysy ehjänä. Siinä minun mielestäni huonoja puolia.

Joku voi olla näistä eri mieltä, mutta näin ainakin itse asian olen nähnyt ja joku voi myös lisäillä tuohon jos jotakin tulee mieleen.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sitä en vaan ymmärrä miksi Timrå julkaisi tuon sopimuksen jos tiesivät, että NHL sopimus varmuudella tehdään. Onko kellään tähän mitään järkevää teoriaa? Luulisi olevan pettymys kannattajille jos sitten lähteekin Pohjois-Amerikaan ja jos tästä ei julkaisun yhteydessä edes ole mitään puhetta ollut.
Edelleen tulokassopimus ei tarkoita sitä, että pelaaja siirtyy heti NHL:ään tai edes Pohjois-Amerikkaan. On kyllä Kimmo Kapanen aivan älytön paskanpuhuja jos Ovo ei kesällä tulokassopimusta allekirjoita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös