SaiPan peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 205 726
  • 1 628

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
No enkö minä näin sanonut viestissäni? Vai mitä yrität nyt sanoa? Olisiko jukkajalonen kaivanut hatusta että tehkää pakit näin hei ja Vili kattois katsomosta hessuhopona että miten mie en tajunnu et noin pitää sanoa?
Jos tuolla penkin takana olisi vaikkapa se paljon puhuttu Karri Kivi, niin joka jätkä tietäisi tässä vaiheessa kautta missä siellä puolustuspäässä pitää milloinkin olla sijoittuneena ja mitä minun pitää missäkin tilanteessa tehdä, sekä mitä ne kaverit siinä vieressä tulee tekemään. Oikeastaan sama homma keskialueella. Hessu Hopona Hämäläinen noissa hommissa on ja paketti menee sekaisin parin vastustajan käännöksen jälkeen.
 

redpecka

Jäsen
Jos tuolla penkin takana olisi vaikkapa se paljon puhuttu Karri Kivi, niin joka jätkä tietäisi tässä vaiheessa kautta missä siellä puolustuspäässä pitää milloinkin olla sijoittuneena ja mitä minun pitää missäkin tilanteessa tehdä, sekä mitä ne kaverit siinä vieressä tulee tekemään. Oikeastaan sama homma keskialueella. Hessu Hopona Hämäläinen noissa hommissa on ja paketti menee sekaisin parin vastustajan käännöksen jälkeen.
Aha. Rikkilä ei menisi enää katolleen vastustajan ohiluistellessa jos Kivi olisi ohjeistanut häntá pysymään pystyssä?

Noh, en ole eri mieltä suuressa kuvassa kanssasi. Hyväksyn, että paska valmentaja ja ennen kaikkea VALMENNUS. Siinä kausiennakkovisassa laitoin että joku ryhmästä tulee saamaan kenkäá ja ehdokkaani mielessäni oli se puolustusministeri pamerikasta tai sitten se kreikkalainen sukellusdataexpertti. Hämäläisen en usko saavan silti kenkää tämän kauden aikana vaan korkeintaan santasmaisesti kahden vuoden sopparin puolivälissä eli kesällä kun siellä on taas joku uusi pyrkyri pommittamassa toimistoa kuten Lehterä aikoinaan: "Ai, en mä tiennyt että Santasella kahden vuoden sopimus, anteeks."

Voisi kyllä sitten myös kysyä mikä on tämä Ore ja miksi Valtonen divarissa? Ja kun itse kummastelin aikoinaan ihme-Hirvosta niin aika haamu tuntuu olevan tämä Immonenkin. Kaipaisin jotain ulostuloa.
 

emz1

Jäsen
Aha. Rikkilä ei menisi enää katolleen vastustajan ohiluistellessa jos Kivi olisi ohjeistanut häntá pysymään pystyssä?
Onko se suurin ongelma sitten se, että Rikkilä menee välillä katolleen kun Rooba jyrää yli vai onko se ongelma siinä että viisikon puolustaminen on omalla alueella sen näköistä että ei ole selkäytimessä sapluunaa jolla puolustetaan kun vastustajan mylläkkä lähtee käyntiin?

Menen muistikuvien varassa, mutta minusta tuo puolustaminen ei näyttänyt ihan samalta alkukaudesta vaan sitä on lähdetty muuttamaan passiivisempaan suuntaan syksyn aikana ja nyt se näyttää siltä että toistoja ei ole ihan riittävästi takana ja sitten vain jähmetytään ja samaan aikaan kun vastustaja liikkuu niin se näyttää pahalta kun ei tiedetä että pitääkö minun ottaa tuo vai rynnätäänkö me kaikki kolme pelaajaa siihen samaan mieheen sekunnin myöhässä.

Kyllä minä sinällään ostan idean siitä, että kiekonhallintaa ei haluta hyökkäysalueelta vain sen takia että saadaan kiekonhallintaa tilastoihin, vaan että pyritään enemmän luomaan se maalipaikka nopeammin ja terävämmin, vaikka sitten sen kiekonhallinnan kustannuksella.

Sitä minä en osta, että omalla alueella mieluummin jähmetytään passiiviseen kilpikonnaan jossa annetaan vastustajan pyöritellä minuuttitolkulla ja väsytetään samalla omia pelaajia ja viedään sitä mahdollisuutta pois että voitaisiin sen vaihdon aikana tehdä vielä muutakin kuin roiskaista kiekko keskialueelle ja lähteä vaihtoon jotta seuraavat kaverit tulevat ottamaan uuden hyökkäysrynnistyksen vastaan.
 

redpecka

Jäsen
Menen muistikuvien varassa, mutta minusta tuo puolustaminen ei näyttänyt ihan samalta alkukaudesta vaan sitä on lähdetty muuttamaan passiivisempaan suuntaan syksyn aikana ja nyt se näyttää siltä että toistoja ei ole ihan riittävästi takana ja sitten vain jähmetytään ja samaan aikaan kun vastustaja liikkuu niin se näyttää pahalta kun ei tiedetä että pitääkö minun ottaa tuo vai rynnätäänkö me kaikki kolme pelaajaa siihen samaan mieheen sekunnin myöhässä.
Saman havainnon olen tehnyt itsekin. Mielestäni tämä alkoi viimeistään siitä HIFK-pelistä (0-0) kun puolustuspeli näytti onnistuvan sillä kilpikonnalla kun puolustettiin viisi minuuttia ilman takaiskua ja Hifkillä jo kolmas kentällinen pyörittämässä. Ja kun ihmeen kauyya selvittiin ilman takaiskua niin luultavasti Hämäläinen ottanut krediitit siitä itselleen kuinka nerokas taktiikka. (Mainitsee muistaakseni pressissä siitä.)

Kyllä minä sinällään ostan idean siitä, että kiekonhallintaa ei haluta hyökkäysalueelta vain sen takia että saadaan kiekonhallintaa tilastoihin, vaan että pyritään enemmän luomaan se maalipaikka nopeammin ja terävämmin, vaikka sitten sen kiekonhallinnan kustannuksella.

Sitä minä en osta, että omalla alueella mieluummin jähmetytään passiiviseen kilpikonnaan jossa annetaan vastustajan pyöritellä minuuttitolkulla ja väsytetään samalla omia pelaajia ja viedään sitä mahdollisuutta pois että voitaisiin sen vaihdon aikana tehdä vielä muutakin kuin roiskaista kiekko keskialueelle ja lähteä vaihtoon jotta seuraavat kaverit tulevat ottamaan uuden hyökkäysrynnistyksen vastaan.
Noh, tästä ei ole kukaan minä mukaan lukien tykännyt. A, näyttää tyhmältä ja b, onnistuu Hifkiä vastaan vain kerran vuosikymmenessä ja muita vastaan uppoo yhdeksän omiin.

Silti toivoisin jämäkämpiä puolustajia rosteriin kuin tusina wanabee-maalahteja. Mutta katsotaan taas kerran seuraavaan peliviikkoon kun nyt on edes yksi seula sieltä perápäästä lähtenyt.
 

redpecka

Jäsen
Yksi ihan järkyttävä yksityiskohta SaiPan tsemppikiekossa on ollut kuinka paljon saa hakata meidän veskarien räpylää. Siellä on morot ja anttalaiset nöyrästi katsomassa dumaria että vihellä jo se peli poikki kun se kiekko on hei selvästi meidän maalivahdin räpylän alla. Ja itse peli jatkuu vielä kaksi sekuntia kun Lucas ja Piiroinen kamppailee vastustajan aggressiivisten kovanaamahyökkääjien kanssa, jotka ei ole mikkesaarta tai naruarsia kummempia, mutta yhtäkkiä he ovatkin isäntiä.

Voi voi, mitähän tästä tulee kun seuraavaksi joku pelikaani-tyrskynmyrsky-ektoplasma ajaa meidän maalille.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Totta. Toisaalta sama Denisov katseli aitiopaikalta maaleja, joilla TPS meni sarjassa jatkoon. Tai itse asiassa jopa enemmän häiritsi kuin auttoi maalivahtia.
Totta tämäkin. Mutta riskeistä huolimatta alakertaan edes yksi ”mies jolle ei vittuilla”, pitäisi joka joukkueessa olla.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Totta. Toisaalta sama Denisov katseli aitiopaikalta maaleja, joilla TPS meni sarjassa jatkoon. Tai itse asiassa jopa enemmän häiritsi kuin auttoi maalivahtia.
Totta, toisaalta SaiPa pelasi silloin keväällä muutakin kun golfia. Denisov oli amatimies, jolle ei vittuiltu.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Meneekö tämä peli jokaisen treenin jälkeen heikompaan suuntaan? Miksi syksyllä oli vielä esim hyökkäys sen näköistä, että tästähän voi tulla jotain? Sen takia, että osa muisti vielä muiden valmentajien oppeja ja toteutti niitä.

Nyt korjataan hedelmiä, kun on päästy reenailemaan vähän kiekottomana luistelua muodossa.
 

kAntAlätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, 60 minuutin paine
Välillä näyttää, että Hämäläinen on tehnyt joukkueellisen itsensä kaltaisia pelaajia. Kiekkoa päätyyn, tsemppiä päälle ja sen jälkeen otetaan muutama blokki, kun omissa pyöritään koko vaihto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös