Rauman Lukko 2023–2024 – mitä tuleman pitää?

  • 636 674
  • 4 492

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eri asia tietysti olisiko Lukko kiinnostanut.
Niin, ja toisinpäin myös. Oliko Komarov kiinnostunut tulemaan Lukkoon edes 200k€ hintalapulla?

Ensimmäinen kommentti sopimusjulkaisussa taitaa olla, että tykkää nyt kun saa asua kotona. Raumalla olisi ollut hotellikuolema edessä viimeistään marraskuussa, veikkaan mä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
Jytyn allekirjoitusta lainaten:
"On sama pelaatko jääkiekkoa Raumalla vai Porissa. -Toni Häppölä-"

Komarov huudatti tsadista lisää palkkaa porilaisten tarjouksella. En usko että olisi Poriin tai Raumalle tullut ilman jotain mottipäistä tarjousta.

Minun Lukkoon olisi mahtunut, ihan vaan kevättä ajatellen. Leksalla on vielä isompi perse kuin Savinaisella, joka tuon Tapparan mestaruuden ratkaisi.
 

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei meillä mestaruuskaudellakaan mitään isoja pajavasaroita ollut. Liedes ja Piipponen, siinä ne.

Fysiikan lisäksi pitäisi olla pelityyliltään Lukkoon sopiva. Kiekossa pitäisi kyetä pysymään ja pelaamaan sillä. Komarov ei mikään kiekollisesti taitava pelaaja ole ikinä ollut ja vauhtikaan tuskin päätä huimaa tuossa vaiheessa uraa.

Minä uskon siihen, että ilman siklenkoja ja toporowskeja voi voittaa mestaruuden. Ja kun katsoo millaisia pelaajia Kalle on hankkinut, hän uskoo täysin samoin.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei meillä mestaruuskaudellakaan mitään isoja pajavasaroita ollut. Liedes ja Piipponen, siinä ne.
Ei varsinaisesti, mutta esim. myös Skalicky, Hakulinen, Pospisil, Repo, M.Petman, Tammela ja Klok osasivat kyllä olla erittäin inhottavia vastustajille.

Nyt santapaperi osastoa edustavat nähdäkseni vain Piipponen, Abt, Repo ja Ikonen.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen ollut koko kesän aika lailla vähällä jääkiekon seuraamisella, niin kysynkin, että onko tuo Lukon harjoituspeleissä käyttämä pelipaita sen suuntainen, joka on sitten Liigassakin käytössä? Vai mennäänkö samanlaisella kuin viime kaudellakin? Onko tästä ollut puhetta jossain?
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen ollut koko kesän aika lailla vähällä jääkiekon seuraamisella, niin kysynkin, että onko tuo Lukon harjoituspeleissä käyttämä pelipaita sen suuntainen, joka on sitten Liigassakin käytössä? Vai mennäänkö samanlaisella kuin viime kaudellakin? Onko tästä ollut puhetta jossain?
Kyllä sen pitäisi aikalailla sama olla kuin viime kaudella.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
3 täysmittaista harjoitusottelua takana ja kun pilkut ja jatkoaika jätetään pois, niin homma sujui osapuilleen näin.

5 vs. 5 peli 0-3
Av. 2/12 = 83,33% (1 tehty maali)
Yv. 2/10 = 20%

Eipä tuosta oikein muuta voi päätellä kuin että maalinteko on ollut vaikeaa, eikä niitä tosin kauheasti omiinkaan ole mennyt.

Muoks. Yv-prosentti oli vähän yläkanttiin.
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minäkin luulin, ja minun mielestäni asian pitäisi ollakin niin, että kun vitosen ylivoiman aikana tekee kaksi maalia, niin silloin yv-tehokkuus on 2/1.

Mulle on kuitenkin asioistatietävä taho kertonut, että vitosen ylivoimalla ei lasketa kuin yksi tehty maali yv-tilastoihin, eli se on aina 1/1, tehtiin vitosen aikana sitten yksi tai kuusi maalia. Jotenkin pölvästi tapa, mutta kai se sit niin on.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös itseasiassa yli 100% ole mahdollinen? 5min rangaistuksen aikana kun iskee 10 maalia, niin eikö virallinen tilasto olisi 10/1?
Kyllähän se näin menee. Tilastoissa lasketaan vain kaavalla tehdyt maalit jaettuna ylivoimakerrat.

Nykyään tilastoissa on käytetty yv-aika per tehty maali, mikä on mielestäni muutenkin parempi mittari. Jos esimerkiksi yv päättyy 2 sekunnin jälkeen omaan hyökkäyspään jäähyyn, merkitään se epäonnistuneeksi ylivoimaksi, mutta vain 2 sek käytettyä aikaa.

E: Jos todella on näin kuin @Roku sanoi, niin silloin tosiaan tilastoihin ei vain ole merkitty ko. ylivoimamaaleja, koska prosenttien lasku on yksinkertainen. Tämän voisi toki ehtiessään tarkistaakin, jos muistaa vaikka viime kaudelta, että olisi joku jengi tehnyt edes kerran kaksi maalia 5min yv:llä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No ainakin tuo meni heti pieleen tossa omassa tekstissäni, että tottahan vitosen aikana tehdyt maalit lasketaan kaikki tilastoon. Niitä ei kuitenkaan merkitä 2/1 vaan aina sadan prosentin teholla eli jos vitosen aikana tehdään kaksi maalia, niin tilastoihin se merkitään 2/2.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Muutamia ajatuksia eilisen pelin perusteella:
- oman alueen puolustamista on treenattu paljon ja se näkyy molemmissa päissä.
- hyökkäyspäässä ei enää pyritä pääosin pitkiin kulmaralleihin vaan mennään suoraviivaisemmin kohti maalia
- ripareita haetaan aktiivisemmin kuin Veltsun aikana.
- tähän asti nähdyn perusteella meillä ei ole maalivahtiongelmaa, saattaa jopa olla yksi liigan tasapainoisimmista molaritandemeista.
- raskaan treenikauden jälkeenkin Ässät jäi eilen jalalla hitaaksi. Ennakkopuheissa on mainittu että tämän kauden Lukko on jalkanopea. Uskon että näin on kunhan kausi alkaa ja treeniä kevennetään.
- Lämsän pelikirjasta on vielä paha sanoa mitään kun matka on ihan aluillaan, mutta jo nähdyn perusteella olen vähemmän huolissani kuin pari kuukautta sitten.
 

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko muut sitä mieltä että Lukon hyökkäys huutaisi vielä yhtä pelaajaa? Lähestulkoon aina on jokunen ukko klesana ja nyt kun on vielä nämä CHL pelit lisänä. Toisaalta jos Ylitalot ja Sunit nostavat tasoaan jonkun verran niin ei ainakaan mitään ihan akuuttia tarvetta taida olla? Tervettä kilpailua pelipaikoista ainakin itse toivon.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Onko muut sitä mieltä että Lukon hyökkäys huutaisi vielä yhtä pelaajaa? Lähestulkoon aina on jokunen ukko klesana ja nyt kun on vielä nämä CHL pelit lisänä. Toisaalta jos Ylitalot ja Sunit nostavat tasoaan jonkun verran niin ei ainakaan mitään ihan akuuttia tarvetta taida olla? Tervettä kilpailua pelipaikoista ainakin itse toivon.
Toisaalta ja toisaalta ei. Ehkä se ylivoiman kapellimestari olisi ihan tarpeellinen. Ja sitä leveyttä olisi hyvä olla kun on Liigan pelien lisäksi nuo CHL matsit. Mutta mitään Kontiolaa en halua Lukkoon. Mies jota ei kuulemma syksyn/talven pelit niin kiinnosta, mutta keväällä voisi tulla vähän lätkyttelemään.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko muut sitä mieltä että Lukon hyökkäys huutaisi vielä yhtä pelaajaa? Lähestulkoon aina on jokunen ukko klesana ja nyt kun on vielä nämä CHL pelit lisänä. Toisaalta jos Ylitalot ja Sunit nostavat tasoaan jonkun verran niin ei ainakaan mitään ihan akuuttia tarvetta taida olla? Tervettä kilpailua pelipaikoista ainakin itse toivon.
Sellainen kaveri joka tekee laukoo ja tekee maaleja tehtaan takuulla tuolta mun mielestä puuttuu. Suni voisi joskus olla sellainen, mutta ei ole sitä vielä. Nyky rosterista Repo ja Pottu ovat lähimpänä, mutta ei ns. takuu varmoja kuitenkaan.

Toisaalta viime kaudella näitäkin piti olla Karjalaisen ja Kestnerin muodossa, mutta hekin saivat nippanappa 20 maalia kasaan runkosarjassa.

Burke-Mattila-Repo
Nyman-Westerholm-Westerholm
Fontaine-Krannila-Tieksola-
Ikonen-Kainulainen-Nieminen/Ylitalo/Suni

Ja jos Konnalle tosiaan on sopparia eteen lykätty, niin pahaa pelkään että Burkella on jotain pahempaa ja jos Konna tulee, Fontaine siirtyy ykkösen laitaan, Krannila kolmosen laitaan ja Kontiola siihen keskelle.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko muut sitä mieltä että Lukon hyökkäys huutaisi vielä yhtä pelaajaa? Lähestulkoon aina on jokunen ukko klesana ja nyt kun on vielä nämä CHL pelit lisänä. Toisaalta jos Ylitalot ja Sunit nostavat tasoaan jonkun verran niin ei ainakaan mitään ihan akuuttia tarvetta taida olla? Tervettä kilpailua pelipaikoista ainakin itse toivon.
Minusta joukkue kaipaa vielä yhtä kovaa laituria sen lisäksi, että Burke on pelikunnossa. Muuten joukkue on liian ohut ja loukkiherkkä. Pelejä on kuitenkin tulossa paljon. Ylitalot ja Sunit ei valitettavasti tässä kohtaa palvele. Niiden varaan en laskisi yhtään mitään.

Edit: Vaikka Konna on takonut vielä viime kaudellakin kovia pinnoja, on miehen kunto iso kysymysmerkki. Ihan omien sanojen mukaan ei ole käytännössä reenannut kesällä muuta kuin golffia. Katselisin jotain muuta..
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Itävalta vs Sveitsi
  • 15.00
  • 11.00
  • 1.09
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös