Potkut kehitysjohtaja Lasse Kukkoselle

  • 35 943
  • 239
Tuli muuten taannoin eräässä tapahtumassa vaihdettua lajiliiton johtoportaassa olevan henkilön kanssa ajatuksia muutaman keskiketterän jälkeen, ja hän otti puheeksi Kukkosen rekryn ja totesi, että liittotasolla ollaan tälle palkkaukselle naurettu hyvänä esimerkkinä jääkiekon saunakaverimentaliteetista räikeimmillään.

Tämähän EI siis kerro mitään Lassen kyvykkyydestä tai kyvyttömyydestä kehitysjohtajana, mutta kertoo kyllä siitä, minkälainen maine Kärppien rekrypolitiikalla on koko suomalaisella urheilukentällä. Saa todistaa vääräksi.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Tietystihän se onnistui, et sinäkään täällä jaksaisi montaa viestiä pistää jos aihe ei olisi kiinnostava. Tämä on itse asiassa kerännyt kohta saman verran vastauksia reilussa tunnissa kuin mitä tuo tylsästi otsikoitu "Kehitysjohtaja Lasse Kukkonen", se on ollut huhtikuusta asti pystyssä.

Kansa vaatii leipää ja sirkushuveja.
Toki siinämielessä onnistui mutta tuo aiempi vastaus, siinä on selittelyn makua.
En ainakaan minä osta tätä.

Otsikko on täysin onnistunut, tarkoitus oli myös herättää huomiota ja siinä selvästi onnistuin.

Juu ja tämä ketju on mun osalta tässä, jatkan varmaan tuola vapaan puolella popparit kehiin hommissa.
Kaikille kenkää.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Eikö työtä voi muut kuin sinä tehdä etänä? Siis onnistuneesti?
Vastaan vaikka et minulta kysynytkään.

Työnkuva joka Kukkosen tittelistä on annettu julkisuuteen, ei kuulosta ainakaan omaan korvaani semmoiselle jota voisi menestyksekkäästi hoitaa toiselta puolen Eurooppaa. Miten voit kehittää seuraa ja sen pelaajia, jos et ole aktiivisesti läsnä seuran ja sen henkilöiden arjessa? Näitä kohtaamisia ja aistimuksia et voi saada Teamsin tai Zoomin välityksellä webbikamerasta. Se on fakta. On hieman eri asia jollekin A- tai B-juniorille, että #5 tulee nakkaamaan ennen aamujäitä kivet ja kysymään miten meneee versus, että napotetaan kuulokkeet päässä jossakin aikaraamissa Teams-palaverissa ja Lasse langan toisessa päässä kuubalainen huulessa aurinkotuolissa.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uuuh, taas tuli se trollikortti. Ainahan se toki näin menee kun kritiikkiä esittää, posipusikerho vaanii nurkissa.
Ensin fanipoika ja sitten posiposikerhon jäsen.
Olen ja kehun, tälläkin kaudella olen niin tehnyt. Jännä muuten että otat minut näin silmätikuksi, en suinkaan ole ainoa joka kritiikkiä esittää.
Yllätys? Oikeasti? Toisaalta, minäkin esitän välillä kritiikkiä, mutta en jaksa joka ottelun jälkeen avautua.
Minulla on ihan ensikäden tietoa oman työni puolesta siitä, että Kukkonen on useampaankin otteeseen käynyt tekemässä Suomessa koulutuksia syksyn aikana yrityksille. Lisäksi mainostaa näitä omassa somessaan. Onhan se vähän erikoista että Kukkonen on kuitenkin Kärppienkin palkkalistoilla, niin toivoisin vähän enemmän otetta myös sinne. Mut ehkä sit kevväämmällä.
Minä tiedän, että Lassella on oma firmansa ja koulutuksensa sen kautta. Ei tarvitse rautalangasta vääntää. Tiedän lassen somekuviot myös. Siltikin: eikö Lasse ole saanut aikaiseksi positiivisia asioita Kärppien organisaatiossa? Vaikka hänellä on oma firma? Vaikka hän välillä työskentelee etänä?
Ai nyt tämä kääntyi näin. Erikoista fiksaatiota koet minun työntekoani kohtaan.
Kritisoit Kukkosen etätyöskentelyä, mutta nostit esiin omat onnistumisesi etätyössä. Kolme vuotta putkeen ja ansiot nousussa. Olen iloinen puolestasi. Harmi, että Lasse on mielestäsi epäonnistunut.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uuuh, taas tuli se trollikortti.
Ei nyt hirveästi minua kosketa tämä asia, mutta luulen, että ainakin hitusen helpottaisi tuon trollisyytöksen suhteen se, ettet käyttäisi keskustelukumppanistasi termejä tyyliin herkkänahkainen fanipoika tai posipusikerhoon kuuluva. Eniten auttaisi se, jos tämän ketjun perustamisessa olisi ollut joku järki, mutta ei ollut. Lassen työtä voi kritisoida hänelle jo aiemmin perustetussa ketjussa. Tämä potkut Kukkoselle ketju vaikuttaa typerältä sekä turhalta ja voi sen vuoksi näyttäytyä jollekulle trollaukselta. Ei kuitenkaan minulle. Minulle se näyttäytyy malttamattomuutena.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Siltikin: eikö Lasse ole saanut aikaiseksi positiivisia asioita Kärppien organisaatiossa?
Tietysti jos aletaan kaivamaan niitä että maalilaulu soi paremmin ja nakkikastike on ravintolassa parempaa, niin varmasti. Mutta kyllä tässä nyt rehellisesti sanottuna aavistuksen kovemmalla rummutuksella mielestäni tultiin sisään, mutta tämä on toki yksittäinen mielipide.

Onhan sekin toki totta että läpimädän laivan korjaamisessa kestää aikansa, saa nähdä onko Kukkosesta siihen.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Työnkuva joka Kukkosen tittelistä on annettu julkisuuteen, ei kuulosta ainakaan omaan korvaani semmoiselle jota voisi menestyksekkäästi hoitaa toiselta puolen Eurooppaa.

"Tavoitteenani on tuoda uutta näkökulmaa valmennuksen ja joukkueen arkeen aktiivisella kommunikoinnilla."

Itsekin tässä kohta kolme vuotta etätöitä tehneenä voin sanoa, että aktiivinen kommunikointi ei onnistu etänä niin hyvin kuin paikan päällä.

En lähde tuomitsemaan aikaansaannoksia tässä vaiheessa, mutta kyllähän tästä kuviosta kannattajien sumutuksen maku tulee. Ainakin sitä kommunikaatiota maksavan yleisön suuntaan voisi näiltä osin tosiaan terävöittää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei nyt hirveästi minua kosketa tämä asia, mutta luulen, että ainakin hitusen helpottaisi tuon trollisyytöksen suhteen se, ettet käyttäisi keskustelukumppanistasi termejä tyyliin herkkänahkainen fanipoika tai posipusikerhoon kuuluva.
Niin, ei tosiaan kosketa ja jätän nyt taas tiettyjä asioita sanomatta koska varmaan heiluisi pelikieltoa, mutta nimenomaan se trollisyytös tuli sieltä toisesta suunnasta alunperin tänne päin... Mutta ei näitä sääntökirjan mukaan jne.

Eniten auttaisi se, jos tämän ketjun perustamisessa olisi ollut joku järki, mutta ei ollut. Lassen työtä voi kritisoida hänelle jo aiemmin perustetussa ketjussa.
Koen oikeudekseni avata uuden ketjun sääntöjen puitteissa tänne, ihan samalla tavalla täällä on ketjuja joissa vaaditaan valmentajille, urheilutoimenjohtajalle tai toimarille kenkää.

Tämä potkut Kukkoselle ketju vaikuttaa typerältä sekä turhalta ja voi sen vuoksi näyttäytyä jollekulle trollaukselta. Ei kuitenkaan minulle. Minulle se näyttäytyy malttamattomuutena.
Voihan tästä toki kysellä josko moderaattorit yhdistää johonkin, itse en jaksa koska koen tämän ihan hyvänä alustana keskustella.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Tuli muuten taannoin eräässä tapahtumassa vaihdettua lajiliiton johtoportaassa olevan henkilön kanssa ajatuksia muutaman keskiketterän jälkeen, ja hän otti puheeksi Kukkosen rekryn ja totesi, että liittotasolla ollaan tälle palkkaukselle naurettu hyvänä esimerkkinä jääkiekon saunakaverimentaliteetista räikeimmillään.

Miten se sattuukaan, että aina kun palkataan, niin kyseisellä henkilöllä sattuu olemaan taustaa kyseisestä seurasta. Ollaan me piru vie onnekkaita!
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan sekin toki totta että läpimädän laivan korjaamisessa kestää aikansa, saa nähdä onko Kukkosesta siihen.
Nyt me puhumme samaa kieltä.

En sano, että Kukkonen mikään Messias on, kun puhutaan Kärppä-organisaation uudistamisesta. Sen sanon, että jos ja kun jotain uudistuksia (päivityksiä vuoteen 2022) tulee, niin Lassella on näppinsä pelissä.

Meillä on Tommi Virkkunen johdossa, joka käyttää vielä tekstiviestejä, eikä ole somessa millään tavalla aktiivinen. Miten tällainen ihminen voi kehittää seuran toimintaa vuonna 2022? Tai ensi vuonna 2023? Hän on itse kertonut, ettei tiedä somesta hevon vittua. Kärppäkannattajien kanssa on keskusteltu vuodesta pottu ja nappi, mutta onko oikeasti tapahtunut mitään? Jos tää äijä ei elä nykyaikaa, niin miksi ihmeessä saa olla puikoissa?

Harri Aholla on mennyt pelaajahankinnat päin seiniä suurimmaksi osaksi jo pitkään. Onnistumisiakin on ollut. Lasse auttaa, että Harri voi katsoa Sepen pelejä aamuyöstä. Nämä viimeaikaiset hankinnat on mielestäni olleet turhia. Myös tiettyjen pelaajien peluutus on välillä tuntunut, että miksi? Näistä jälkimmäisessä Lassella ei ole osaa eikä arpaa, mutta luulin, että pelaajahankinnoissa on? Jos niin, niin miksi ihmeessä Karvinen, Olkkonen ja Jacobsson hankittiin?

Kärppähallitus: vastaa noiden yllämainittujen miesten palkkaamisesta ja antaa resurssit hankintoihin. Ei ehkä ihan ole nappiin mennyt?

ps. Pyydän veli- @Roger Moore anteeksi trolliksi kutsumista. Oli epäasiallista. Ketjun aloitus ei pohjautunut mielestäni faktoihin, joten karkasi lapasesta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
mutta nimenomaan se trollisyytös tuli sieltä toisesta suunnasta alunperin tänne päin... Mutta ei näitä sääntökirjan mukaan jne.
Juuri niin ja siihen kommentoin, ettei noita trollisyytöksiä varmaan olisi tullut tuossa määrin, jos et olisi nimitellyt keskustelukumppaniasi ja jos et olisi avannut typerää ja turhaa ketjua.
Tasapuolisuuden nimissä voisi kyllä perustaa Mikkolallekin oman potku-ketjun (ellei jo ole).
Kyllä! On looginen jatkumo tälle ketjulle perustaa potkut ottelutapahtumista vastaavalle henkilölle -ketju. Ja nimeomaan juuri nyt, kun ottelutapahtumaa on viime kaudesta lähtien viety eteenpäin ja kannattajien toiveisiin on ruvettu vastaamaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Juuri niin ja siihen kommentoin, ettei noita trollisyytöksiä varmaan olisi tullut tuossa määrin, jos et olisi nimitellyt keskustelukumppaniasi
Huoh. Älä jaksa jeesustella. Sinulla ei ole varaa siihen.

jos et olisi avannut typerää ja turhaa ketjua.
Raportoi, ignoraa, pyydä modeilta että yhdistää jos häiritsee. Tähän mennessä tämä ketju on herättänyt varsin hyvin keskustelua, niin eihän tämä siinä mielessä mitenkään turha ole ollut.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kyllä! On looginen jatkumo tälle ketjulle perustaa potkut ottelutapahtumista vastaavalle henkilölle -ketju. Ja nimeomaan juuri nyt, kun ottelutapahtumaa on viime kaudesta lähtien viety eteenpäin ja kannattajien toiveisiin on ruvettu vastaamaan.
Voin lohduttaa, että kun nykyään alkaa näitä potku-ketjuja olla jo sen verran paljon, että eihän sitä nyt ole mies eikä mikkään, jos nyt ei potku-ketjua ole vielä tehty! Täysin hmv ja liekkö tehnyt töitä ollenkaan.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Kyllä! On looginen jatkumo tälle ketjulle perustaa potkut ottelutapahtumista vastaavalle henkilölle -ketju. Ja nimeomaan juuri nyt, kun ottelutapahtumaa on viime kaudesta lähtien viety eteenpäin ja kannattajien toiveisiin on ruvettu vastaamaan.
Tähän sellainen juttu, että Ilkka Mikkolahan ei enää työskentele Kärppien ottelutapahtumavastaavana, vaan yhteyspäällikkönä. Työnkuva on olla tekemisissä Kärppien sponsoreiden ja muiden yhteystyökumppaneiden kanssa sekä olla mukana erilaisiassa "kehityshankkeissa". Jääkiekkopuolen operoinissa Ilu ei juurikaan ole läsnä, eikä ole noita ottelutapahtumavastaavankaan hommia ilmeisesti viestini lopussa olevan jutun perusteella (linkki vie uutiseen) enää pariin kauteen tehnyt.

Mitä tulee tuohon alla olevaan juttuun, niin liekö Mikkola koskaan ollutkaan mikään Kärppien ottelutapahtumavastaava? Tuntuu, että Kärpät on tarjonnut ilmaisen TET-jakson ja perehdytyksen työelämään ja on yhdessä voimin kivasti etsitty Ilulle sitä sopivaa työnkuvaa ja -roolia. Ilun itsensä mukaan nimittäin aloitti hommat Kärpissä (keväällä 2017) myyntineuvottelija -tittelillä, joka ei ilmeisesti natsannut, koska vaihtoi nopeasti työnkuvaa (ottelutapahtumavastaava?) suoraan sinne "syvään päätyyn" ja kaikkien mutkien jälkeen nykyään työskentelee sellaisella aika monipuolisella työnkuvalla (ilmeisesti itseään vielä vähän hakien ja etsien sekä omia vahvuuksiaan kartoittaen), niin tittelillä yhteyspäällikkö ja työnkuva on kuulemman monipuolinen ja sisältää nykyään "vaikka ja mitä hommia". Eli hyvin epämääräinen ja todella lavea työnkuva, joka pitää sisällään who knows mitä.

Eli toisin sanoen ja suomeksi sanottuna: Kärpät on tarjonnut Ilulle palkallisen parin vuoden kivan TET-jakson, jossa ja jonka aikana on voinut hakea itseään ja etsiä itselleen erilaisten työnkuvien avulla se paras rooli, missä saa vahvuudet käyttöön ja pääsee etsimään itselleen sen kivan ja mieluisan työn, kun ensin puolet Kärppien toimiston duuneista on ensin koluttu läpi, jotta se mieleinen työnkuva lopulta löytyy, missä haluaa sitten "isona" työskennellä. Markkinoinnin perusopintojakin on kuulemma Ilun taholta käyty ja tarkoitus olisi hakea joku päivä vielä lisäoppia ihan koulun penkiltä.

Ei nyt Mikkola ihan miltään rautaiselta ammattilaiselta kuulosta, jollaisia Kärppien pitäisi leipiinsä hankkia, ja joka palkattiin osaamisen ja kokemuksen perusteella parantamaan Kärppien toimintaa saman tien...eikä ole kyllä kovin ammattimaista toimintaa Kärpiltäkään tarjota joku ihan käsittämätön palkallinen TET-jakso ja kiva yhteinen luokkaretki Ilulle, jotta voidaan yhdessä voimin etsiä Ilulle parhain ja kivoin työnkuva, kolutkoon, vaikka ensin kaikki Kärppä-toimiston duunikuvat läpi ja harjoitelkoot ja kokeilkoot ihan oman makunsa ja mielensä mukaan, että mikä tuntuu kaikkein kivsuimmalta. Ja jos ei tunnu kivalta tai omalta joku työnkuva (tai osaaminen ei riitä...), niin no worries, seuraavaa työnkuvaa vaan alle, niin eiköhän joku sopiva vielä löydetä! Oikeasti, kaverin kokemus on ihan täysin nollatasoa, ei mitään kokemusta noista hommista tai kerrytettyä osaamista, ei työelämässä, eikä oikeastaan edes koulunpenkilläkään. Markkinoinnin perusopintoja jotain käyty ja se riittää Kärppien ottelutapahtumavastaavan / yhteyspäällikön tjsp. rooliin...rima on oikeasti näin alhaalla...

Ilkka Mikkola on Kärppien organisaation historian kovin ja suurin saunarekry ikinä historiassa, ja hauskintahan tässä on se, että siitä on oikein vielä toimittajan osalta Liigan sivuille tehty tällainen kiva juttutarinakin (liekö ns. tietämättömyyttään, koska nythän paljastetaan suoraan se, että Ilu on täysi saunarekry ja ollut pari vuotta ihan totaalisena keltanokkana ja tettiläisenä hommissa), missä tässä juttutarinassa tämä ylpeästi ja hienosti kaikki nyt meille kerrotaan ja paljastetaan.


Sori OT:sta
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähän sellainen juttu, että Ilkka Mikkolahan ei enää työskentele Kärppien ottelutapahtumavastaavana, vaan yhteystypäällikkönä. Työnkuva on olla tekemisissä Kärppien sponsoreiden ja muiden yhteystyökumppaneiden kanssa sekä olla mukana erilaisiassa "kehityshankkeissa". Jääkiekkopuolen operoinissa Ilu ei juurikaan ole läsnä, eikä ole noita ottelutapahtumavastaavankaan hommia ilmeisesti viestini lopussa olevan jutun perusteella (linkki vie uutiseen) enää pariin kauteen tehnyt.
Mikkola on osallistunut Kärppien puolelta palavereihin, joissa ovat yhdessä kannattajien kanssa ideoineet ottelutapahtumaan liittyviä kehityskohteita. Ehkäpä tuo on ollut sitten viestissäsi mainittu ”kehityshanke”. Nimeomaan Mikkola oli myös yhteyshenkilö, jolle pystyi laittamaan sähköpostia ottelutapahtuman kehittämiseen liittyen. Tämä siis viime kaudella. Muuten en tiedä miehen toimenkuvasta, eikä lopulta ihan mahdottomana edes kiinnosta. Menee minun kannattamisen ulkokehälle. Mutta ei siinä, potkuketjua vaan pystyy hänellekin, niin pääsee miesten joukkoon!
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaikka ketjun otsikko onkin raflaava, niin onhan tässä vankka perä olemassa. Kukkosen toimenkuva ja näkyvyys seuran arjessa on niin epämääräistä, että on olemassa suuri riski että hänestä tulee vain yksi osa saunaseuran entisten pelaajien massaa. Tätä en haluaisi koskaan tapahtuvan. Edellä mainittu Mikkolakin sai paidan kattoon, vaikka mielestäni kaikista tärkein kriteeri, eli seurauskollisuus, ei täyttynyt.

En ole sitä mieltä, että Kukkosta pitäisi potkia pois asemastaan (kukapa nyt toimiston puolella olisi missään tulosvastuussa), mutta on ehdottomasti terve merkki, että myös pelaajauran aikaista seuralegendaa tulee voida kritisoida. Muuten seura on läpimätä ja alkanut maatua mullaksi.

Lassehan voisi yhdessä viestintäporukan kanssa tehdä eri somealustoille sopivan ajanhetkenä MyDay-postauksia, jotta kannattajat ja yhteistyökumppanit pääsisivät jyvälle siitä, mitä kehitysjohtajan arkeen kuuluu. Olkoot se sitten Espanjassa tai Oulussa. Ei olisi varmasti vastenmielinen ja vaikea homma Lasselle, ja samalla tulisi someen mielenkiintoista sisältöä. Eipähän tarvitsi Virkkusen voivotella sisällön tuoton kustannuksia samoin kuin Pedon pesässä -jaksojen kanssa. Olen varma, että ainakin joku seuran puolelta lukee tätä palstaa, joten saa käyttää, mutta ei ole pakko.
Tehkää nyt silti edes jotain.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ei ole aloittanut ei. Espanjasta ei tuollaista työtä täysipainoisesti, eikä täysipäiväisesti voi hoitaa, vaikka etätyö onkin in. Keväällä alkavat sitten kunnolla lähityöt.
Minäkin haluaisin pestin, jossa on kova palkka ja voi vetää lonkkaa missä huvittaa. Onnea Lasse Kukkoselle, on pelannut kortit hyvin.

Tähän asti uralla, olen vain päässyt siihen, että etyö mahdollista ja voi käydä kaupunki tai muilla lomilla, mutta kyllä silti töitä pitää tehdä. Internet yhteys välttämätön.

Tuskin Lasse aikoo jatkossakaan kovinkaan intensiivisti osallistua Kärppien toimintaan paikanpäällä, jos hänen on annettu aloittaa työt etänä. Minä en ainakaan suostuisi huonontamaan omia työolosuhteita, tuskin Lassekaan.

Vaikuttaa suojatyöpaikalta, kuten vaikutti jo silloin kun pesti julkaistiin, tämähän ei toki ole Lassen vika.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minäkin haluaisin pestin, jossa on kova palkka ja voi vetää lonkkaa missä huvittaa. Onnea Lasse Kukkoselle, on pelannut kortit hyvin.
Mistä sinä tiedät Lassen palkan? Mistä sinä tiedät, mitä Lassen palkasta ja työtehtävistä on sovittu Espanjassa olo ajan osalta? Mistä sinä tiedät, että Lasse on saanut vetää lonkkaa missä huvittaa?
Tuskin Lasse aikoo jatkossakaan kovinkaan intensiivisti osallistua Kärppien toimintaan paikanpäällä, jos hänen on annettu aloittaa työt etänä. Minä en ainakaan suostuisi huonontamaan omia työolosuhteita, tuskin Lassekaan.
Höpönlöö! Lassen etätyöjakso Espanjassa päättyy tänä keväänä. Ymmärrän hyvin tekstisi perusteella, miten sinä toimisit. Jos sinusta etätyö Espanajasta tarkoittaa samaa kuin vetää lonkkaa missä huvittaa, niin et varmasti ole valmis heikentämään työolosuhteitasi, varsinkin, kun koet, että mitä löysemmin voi ottaa, niin sitä parempi. Mutta kuulepa, tässä maailmassa on toisenlaisiakin ihmisiä, siis sellaisia, joilla on kunnianhimoa, työmoraalia ja halua kehittyä ja edetä urallaan. Osaatko yhtään arvata, onko Lasse Kukkonen enemmän sellainen kuin sinä kuvaat vai sitten tuollainen minun kuvaileman kaltainen?
Vaikuttaa suojatyöpaikalta, kuten vaikutti jo silloin kun pesti julkaistiin, tämähän ei toki ole Lassen vika
Varmasti sinusta vaikuttaa. En epäile hetkeäkään asiaa kirjoituksesi perusteella. Jatkoaika on mahtava!
 
Viimeksi muokattu:

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuli muuten taannoin eräässä tapahtumassa vaihdettua lajiliiton johtoportaassa olevan henkilön kanssa ajatuksia muutaman keskiketterän jälkeen, ja hän otti puheeksi Kukkosen rekryn ja totesi, että liittotasolla ollaan tälle palkkaukselle naurettu hyvänä esimerkkinä jääkiekon saunakaverimentaliteetista räikeimmillään.

Tämähän EI siis kerro mitään Lassen kyvykkyydestä tai kyvyttömyydestä kehitysjohtajana, mutta kertoo kyllä siitä, minkälainen maine Kärppien rekrypolitiikalla on koko suomalaisella urheilukentällä. Saa todistaa vääräksi.
Tältähän se vähän on näyttänytkin tässä syksyn mittaan,valitettavasti. Näinhän se yleensä menee, että ei savua ilman tulta. Kun organisaatiossa puuhastellaan tähän tapaan, se kyllä heijastuu aivan kaikkeen toimintaan. Onneksi tästä voi kannattajat vetää omia johtopäätöksiä, minkä verran tätä hyvävelikerhoa haluaa rahallisesti tukea.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuli muuten taannoin eräässä tapahtumassa vaihdettua lajiliiton johtoportaassa olevan henkilön kanssa ajatuksia muutaman keskiketterän jälkeen, ja hän otti puheeksi Kukkosen rekryn ja totesi, että liittotasolla ollaan tälle palkkaukselle naurettu hyvänä esimerkkinä jääkiekon saunakaverimentaliteetista räikeimmillään.

Tämähän EI siis kerro mitään Lassen kyvykkyydestä tai kyvyttömyydestä kehitysjohtajana, mutta kertoo kyllä siitä, minkälainen maine Kärppien rekrypolitiikalla on koko suomalaisella urheilukentällä. Saa todistaa vääräksi.
Tietämättä yhtään kenen kanssa olet jutellut, niin mietitkö yhtään keskustelukumppanisi motiiveja? Perustuivatko ne Oulussa tehtyyn huonoon työhön? Onko organisaatio, joka menestyy taloudellisesti loistavasti ja urheilullisesti erinomaisesti, huonosti johdettu ja tehnyt naurettavia rekryjä? Voiko hänen pilkallisen näkemyksensä takana olla tietämättömyyttä, kateutta tai katkeruutta? Kaveri on hakenut aikanaan jotain pestiä Kärpistä ja siihen onkin palkattu entinen Kärppä ja vitutus on valmis. Tosiaan tietämättä tarkemmin keskustelukumppaniasi ja keskustelunne sisältöä, en lähtisi vetämään tuollaista johtopäätöstä, että Liitossa ja koko Suomen urheilukentällä naureskellaan Kärppien rekryille.
 
@McTorso, kyseessä on useammassa liigaseurassa työskennellyt ja sittemmin yhteiseen kehittämistyöhön siirtynyt ihminen, jota en erityisen katkerana tai pikkusieluisena pidä.

En toki lähde muiden motiiveja arvaamaan enkä sano, että yksittäisestä kaljan äärellä käydystä keskustelusta tarvitsee ihmeempiä johtopäätöksiä vetää. Se on kuitenkin totta, että Kärppien palkkauksilla ja talon tavalla on tietty maine ympäri maan, ja sen motiiveja voi jokainen arvuutella ja selittää haluamallaan tavalla. Katkeruutta, kateutta vai vahingoniloista naureskelua typeriin päätöksiin hukutetun potentiaalin suhteen? Mene ja tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös