Just näin. Minimaalinen ajansäästö vs. pienemmällä stressillä perille. Kyllä mä valitsen noista sen pienemmän stressin.Itse ajan mieluiten muun liikenteen mukana täällä ruuhka-Suomessa. Olisi aika stressavaa lähteä koko ajan painelemaan ohi, vain siirtyäkseen seuraavan perseeseen, sama pätee maantiehen kun yksi kaista per suunta, aika suuri kynnys lähteä ohi jos lopputulos on pari sataa metriä edempänä ajava seuraava auto.
Landereissut menevät yleensä saman kaavan mukaan. Ensin alkumatka kehää ja motaria ja yleensä melkoisessa ruuhkassa puolisen tuntia. Joko se vasen kaista vetää, tai sitten ei, usein siellä ykköstiellä on bussi kärjessä rekkoja ohittamassa satasen vauhdilla. Sitten on vajaa 15 kilsaa vanhaa ykköstietä, missä on n. kolme ohituspaikkaa. On kyllä vastaantulevaa liikennettäkin, harvoin onnistuu. Sen jälkeen hiukan pienempää baanaa, missä on muutama ohituspaikka ennen mutkaista metsätaivalta, liikennemäärä korkeintaan puolet edelliseen pätkään verrattuna. Tolla avoimella pätkällä ennen metsää ne pari ohitusta sitten tehdään, jos on joku papparainen rauhallisemmalla tempolla liikenteessä. Sitten onkin enää pikku stintti mökille, ei juuri maksa enää vaivaa ohitella, jos siellä nyt joku sattuu vielä edellä ajamaan.