JYPin mediaketju

  • 1 808 897
  • 7 948

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi ei voisi pitää paikkaansa? Aivan taatusti Kärpät tulee maksamaan noin 30 maalin ylivoimapyssylle 350k ja siihen kun täräytät vielä vähän päälle, että houkutus olisi jäädä Jyväskylään, niin silloin ollaan aika lähellä sitä 400 kiloeuroa.
No, sanotaan näin, että suhteellisen hyvin perillä näistä, niin ihmettelen. Kuten sanoin, että täältä joutuisi ylihintaa maksaa ja 300k alkaa olla maksimi.

Tätä on ihan juteltu ympäriinsä ja tiedusteltu jo, että onkohan nyt hinnassa ilmaa.

Mutta voin toki olla väärässäkin ja hienoa jos tuollaisia maksetaan, mutta en usko ikinä, ennen kuin toisin todistetaan.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sulla nyt selvästi pykii asiat jotenkin. En minä ainakaan tuosta sellaista käsitystä tai tuntemusta saanut, että rahoillaan brassailisi. Eikös tuo sanonut että rahajärjestelyjä on tehty ja summat koossa, sen kummemmin itseään nostamatta tai muita väheksyen.

On ihan selvä, että rahoitus, niin JYPissä, kuin muuallakin tulee monista purosista, onko sen retostelemisella oikeastaan mitään substanssia lopulta. Lopulta vissiin riittää, että sitä riittää, mihin on tarve.

Se nyt ainakin tuli selväksi, mitä uumoilin, että Rautakorpi veteli omia soolojaan muista piittaamatta, eikä seisonut allekirjoittamansa takana, Seppäsen vika tietenkin jne.

Joku voi tietty kokea, ettei rehellisesti asiaa puhunut, mutta tuonkin haastiksen perusteella kyllä luotan Seppäsen sanoihin enemmän, kuin palstan syväkurkkujen salaliitto höpinöihin. Toisaalta itsestään selväähän tuon pitäisi olla joka tapauksessa.

Olisiko tässä nyt jonkunlainen väärin ymmärrys mahdollinen. Mihin @Hiki-Pena viittasi mainitessaan "Seppäsen roolia korostetaan liikaa" ?
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisiko tässä nyt jonkunlainen väärin ymmärrys mahdollinen. Mihin @Hiki-Pena viittasi mainitessaan "Seppäsen roolia korostetaan liikaa" ?
Ilmeisesti on. @JypFabu , mulla varmaa pykii monessakin paikassa, mutta en kai minä väittänyt Seppäsen brassailevan rahoilla? En kyllä ymmärrä, miten tuosta minun tekstistä tuollaisen ajatuksen sait?

Tuosta mun kirjoituksesta löytyy myös lainaus, jossa tuollainen korostus minusta on. Samoin @JypFabu on tässä viime kuukausina useaan kertaan korostanut ainoastaan Seppäsen roolia JYPin rahoituksessa ja jättänyt muut huomiotta. Sitten kun aletaan kysymään lukuja näiden väitteiden perään, ei vastausta enää @JypFabu :lta saadakaan.

Edit: Vielä rautalankaa. Fabun siteeraama viestini ei siis viitannut millään tavalla päivän podcastiin.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ilmeisesti on. @JypFabu , mulla varmaa pykii monessakin paikassa, mutta en kai minä väittänyt Seppäsen brassailevan rahoilla? En kyllä ymmärrä, miten tuosta minun tekstistä tuollaisen ajatuksen sait?

Tuosta mun kirjoituksesta löytyy myös lainaus, jossa tuollainen korostus minusta on. Samoin @JypFabu on tässä viime kuukausina useaan kertaan korostanut ainoastaan Seppäsen roolia JYPin rahoituksessa ja jättänyt muut huomiotta. Sitten kun aletaan kysymään lukuja näiden väitteiden perään, ei vastausta enää @JypFabu :lta saadakaan.

Edit: Vielä rautalankaa. Fabun siteeraama viestini ei siis viitannut millään tavalla päivän podcastiin.

Niin, siis tulkitsin jotakin selvästi väärin, kun tuo käsitys tekstistä minulle jäi. Minun käsitykseni (huom. minun käsitykseni) on kuitenkin, että järjestelyjensä kautta suurin sampo hän JYPille on, jos on toista tietoa niin faktaa pöytään. Tuosta syystä olen kuitenkin korostanut aiemmin kirjoittamassani, että sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.

Toivottavasti selvensi minun puoleltani. Luulin tosiaan hätäisesti lukemalla, että sait tuon tunteen siitä haastiksesta.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, siis tulkitsin jotakin selvästi väärin, kun tuo käsitys tekstistä minulle jäi. Minun käsitykseni (huom. minun käsitykseni) on kuitenkin, että järjestelyjensä kautta suurin sampo hän JYPille on, jos on toista tietoa niin faktaa pöytään. Tuosta syystä olen kuitenkin korostanut aiemmin kirjoittamassani, että sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.

Toivottavasti selvensi minun puoleltani. Luulin tosiaan hätäisesti lukemalla, että sait tuon tunteen siitä haastiksesta.
Faktaa pöytään sanoo kaveri, jolla ei ole todisteluvelvoitetta omien sanojensa mukaan. Voit helposti tältä palstalta löytää minun tai @Viljasen Saab96 :n kirjoituksia ja johtopäätöksiä tilinpäätöksistä. Sinulla ei taida käsitystesi tueksi olla sitäkään.

Kannattaisko seuraavalla kerralla lukea vähemmän hätäisesti, ennen kuin toisten pykimisestä revittelee?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche #8 #32 #91 #96
Mielenkiitoinen kyllä tämä Schanrrin kuvio

"Valmennus katto pelaajan, ja oli sitä mieltä että se ei riitä meille, et se on 3 ketjun sentteri että ei me olla kiinnostuttu siitä.

Hattua päästä Vanhatalon Hannulle että scoutannut Schnarrin tänne, erittäin hyvä haku ja onneksi pelaa meillä tulevalla kaudella eikä jäänyt esim Lahteen tulevaksi kaudeksi

Täytyy kuunnella jakso kokonaan kun aika sallii, töissä kerkesi vain osittain kuuntelemaan mutta arvostan Seppästä tästä ulostulosta mitä vähän kerkesin vilkuilemaan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Faktaa pöytään sanoo kaveri, jolla ei ole todisteluvelvoitetta omien sanojensa mukaan. Voit helposti tältä palstalta löytää minun tai @Viljasen Saab96 :n kirjoituksia ja johtopäätöksiä tilinpäätöksistä. Sinulla ei taida käsitystesi tueksi olla sitäkään.

Kannattaisko seuraavalla kerralla lukea vähemmän hätäisesti, ennen kuin toisten pykimisestä revittelee?

No mää nyt laitan näin. Jos massi olis jonkun muun hallinnassa oletus on, että sinisen sijaan maalattais sitä punaista. No, ei maalata, joten... Tämän vuoksi, jos on päinvastaista faktaa, niin kiitos.

Itsestäänselvyyksien todistelun vaatiminen on väsynyttä.

Ja ehdottomasti kannattais olla hätäilemättä, olet aivan oikeassa ja minä pihalla kun lumiukko tässä.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyypä muuten nyt nostaa yksi positiivinen juttu JYPin somesta aiempaan verrattuna. Uusien pelaajien julkistuksessa käytetyissä kuvissa on alettu photoshoppaamaan kyseinen pelaaja JYPin paitaan. Mielestäni erittäin hieno muutos, vaikka kyse onkin periaatteessa pienestä asiasta. Eli vaikka uusien soppareiden "vihjailu" on jäänyt piippuun, niin myös posia on muutoksissa havaittavissa. En muista aiemmilla kausilla nähneeni tätä, ellen nyt ihan täysin erehdy.

Tämä piti jo aiemmin nostaa esiin, mutta unohtui. Tuli mieleen tästä ajatuksesta myös se, että liekö tässä nyt näkyy yhtenä esimerkkinä tuo somen uusiutuminen, kun jostain ketjusta muistan lukeneeni, että olisi hankittu ulkopuolelta tekijää näihin hommiin.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Täytyypä muuten nyt nostaa yksi positiivinen juttu JYPin somesta aiempaan verrattuna. Uusien pelaajien julkistuksessa käytetyissä kuvissa on alettu photoshoppaamaan kyseinen pelaaja JYPin paitaan.
Tästä tuli mieleen tuo Kärppien Gardinerin sopparin julkaisu. Joko olivat tietoisesti tai tahattomasti jättäneet shoppaamatta. Itelle tuli sellanen fiilis, että oli Jyväskylän suuntaan pieni piikki sieltä laitettu. Tuli vähän paha olo kyllä fyysisesti.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä tuli mieleen tuo Kärppien Gardinerin sopparin julkaisu. Joko olivat tietoisesti tai tahattomasti jättäneet shoppaamatta. Itelle tuli sellanen fiilis, että oli Jyväskylän suuntaan pieni piikki sieltä laitettu. Tuli vähän paha olo kyllä fyysisesti.
Näytti olevan muissakin muualta tulleissa heillä sama kaava, mikä jo itsessään näyttää hölmöltä, kun kuva on muuten Kärppien väreissä jne.

Mutta joo kieltämättä vähän osui silmään, kun vielä kuvaksi valikoitunut tuollainen missä Reijo on oikein kädet levällään maalin jälkeen.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Ultra-tylsän Suomi-Tsekki -matsin yli kuunneltuna Seppänen puhui hyvin ja rehellisesti ainakin mitä itse pystyn lukemaan. Esim. palstatosuus Hämäläisen ja Mälkiän välillä torpedoitiin, syyllisiä tämän levityksestä tai todistajia nostamaan käden ylös? Tai meitä jotka ainakin tunnustellen ottivat asian totuutena? Täällä.

Edelleenkään ei paljon puhuttu Rautakorpien potkuista kuin sivulauseessa. Ei toteuttanut sovittua peliä. Kuinka äkkiä potku-päätös tuli kun mies kukitettiin kuitenkin about edellisenä iltana. Seppänen aiemmassa kirjeessään puhui ajankohdasta, jäi epäselväksi se oikea ajankohta. Aiemmin, myöhemmin?

Severi-setti -jos ei järkyttänyt joukkuetta- ainakin keikutti venettä vielä lisää. Loppu on muille hauskaa draamaa seurata ja JYPille täysi katastrofi jokaisella mittarilla. Joukkue, mikä jäi olisi ns. rosteriltaan pystynyt paljon paremaan. Niku- setit siihen niin Hippoksen tulipaloa vajaat rauniot oli valmiina.

Näillä sanoin, näen JYPin tulevaisuuden vähän parempana
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KOLT

Baldrick

Jäsen
Olen pienessä hiprakassa Jukan haastiksen loppusuoralla ja monen monta pointtia tuli mieleen, mitä pitää huomenna/lähipäivinä nostaa täällä. Kaikesta huolimatta pienenä teaserinä ajatuksistani jätän (koska kaikkiahan ajatukseni suuresti kiinnostaa) seuraavat:

- Palstan huhuja dominoi pelaajien suunnasta tulevat huhut (kuten myös omatkin). Se varmasti värittää keskustelua enemmän kuin moni haluaisi myöntää, ja itsekin vähän tähän langennut. Tätä olen miettinyt jo pitkään ja sillä koitin jotain "posikääntöä" tehdä, mutta vaikeaahan se on, kun samalla monet asiat ovat objektiivisesti huonosti. Kuitenkin pitää ehkä muistaa, että asiat eivät ole aina yksipuolisia. Itse en tuo julki mitään, mitä ei ole palstalla mainittu, mutta jos joku tuo, niin ehkä hyvä myös hieman sitä peräänkuulutettua viestintätaitoa harjoittaa ja koittaa kertoa enemmän faktoista ja vähemmän vetää tunnepohjalta. @Wraith @JTM @Ciccarelli Tämä siis myös kommentti itselleni, kun olen joitakin asioita rummuttanut aika lujaa, mitkä nojaavat paljon toisen käden tietoon.
- Jere kyllä uskalsi kysyä oikeita asioita, HYVÄ JERE!!!
- Kiitos Jukalle uudesta allekirjoituksesta. Toivottavasti näyttää oikealla tavalla hölmöltä kauden päätteeksi.
- Pitkä lista mulla oli ajatuksia, mutta pienissä kaljoissa ei meinaa enää muistaa ja pitää kuunnella ja listailla mietteet sitten paremmalla säällä. Ihan kaikkea en osta, mitä Jukka sanoi, mutta toisaalta vähän kyllä Veken kohdalla myös omatunto soimaa, että kuinka paljon on tullut lyötyä, joskin pitkälti track-recordin puolesta myös aiheesta.

Palataan myöhemmin. En ole kerennyt tähän mennessä hirveästi Jatkista seurailemaan JYP-fanin kulta-aikaan, eli off-seasonilla. Kerkesin hetken nauttimaan elämästä ja yhtäkkiä meillä olikin joku Beta_Veke_0.9 UTJ:nä sekä Schnarr ja ruotsalaispakki, niin menee pää ihan pyörälle. Ja vieläkin on moni ketju lukematta loppuun, joten palaillaan piakkoin.

Edit. Viestin valmistuessa oli haastis ollut jo pitkään ohi, mutta lähti "vähän kirjoittamaan".
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Faktaa pöytään sanoo kaveri, jolla ei ole todisteluvelvoitetta omien sanojensa mukaan. Voit helposti tältä palstalta löytää minun tai @Viljasen Saab96 :n kirjoituksia ja johtopäätöksiä tilinpäätöksistä. Sinulla ei taida käsitystesi tueksi olla sitäkään.
Niin, olisin edelleen kiinnostunut kuulemaan, miten paljon ja mitä kautta sitä rahaa omistajat muka pumppaavat joukkueeseen? Harvian ja Elosen mainokset näen ja kuulen, mutta mitä Jypiä sponsoroivia firmoja Seppänen omistaa (tai käyttää määräävää valtaa)?

Edellisen tilinpäätöksen mukaan suurin osuus budjetista tulee katsojilta eli 2,6 miljoonaa lipuista ja oheismyynnistä, Helgen firmat tuskin ostavat sadoilla tuhansilla makkaroita, kaljaa ja lippuja? Vaikka se voisi selittää, miksi makkarat loppuvat kesken matseissa.

TV ja NHL korvaukset tuovat 2 miljoonaa eli eivät tule omistajilta.

Mainosyhteisöiltä tuli 2,3 miljoonaa, mutta siellä on todella paljon firmoja eikä ainakaan Valtra, Himos, Harvia tai Elonen ole Seppäsen firmoja.

Eli 4.5 miljoona ei varmasti tule keneltäkään omistajalta. Jäljelle jää 2,3 miljoonaa mainostuloa, mitkä jakaantuvat eri firmojen kesken. Tässä kun jotkut valittivat, että toisin kuin valittajat, niin toiset levittävät huhuja ilman faktoja. No, nyt on mahdollisuus, kertokaa se fakta, kuinka paljon HPJ Seppäsen suunnasta siis tulee Jypille suoraa tukea vuosittain? Sittenpä tiedetään, kuinka kiitollisia meidän pitää olla hänelle.

Seppänen omistaa itse noin 22% ja hänen kaverinsa Polas saman verran (jos jaettu tasan) mutta käytännössä johtaa seuraa HPJ:n asemassa. Päätökset Jypin tulevaisuudesta tehdään siis sen hallituksessa alunperin parin sadan tuhannen euron ja nykyisen €3 miljoonan sijoituksen omistusosuuksien perusteella

Liigaseurat kuitenkin luovat nahkansa joka vuosi ja tarvitsevat sen 6-15 miljoonaa tuloja joka kaudelle. Myös Jyp elää yhteisöstään: hallituksen jäsenten lisäksi sponsoreista, kannattajista, junnuista, vanhemmista ja työntekijöistä (päätoimisesti palkatuista, vapaaehtoisista ja siltä väliltä). Työtä tehdään enemmän kuin tuo 7.5 miljoonan budjetti antaa ymmärtää. Suurin yksittäinen tulovirta tuosta 7.5 miljoonan liikevaihdon tulopuolesta ei tule omistajien yrityksiltä, pääomalainana omistajilta, tai omistajien pääomituksista, tai edes tv-oikeuksien korvauksesta Liigan kautta, vaan kolmannes tulee KATSOJILTA. On tullut jo 25 vuoden ajan, nykyrahassa noin 33 miljoonaa. Tämän lisäksi katsojat maksavat verojen kautta kaupungin tuen Jypille ja kuluttajina monille sponsoreille. Mutta tällä toiminnan enimmäkseen rahoittavalla yhteisöllä ei ole mitään käytännön valtaa siihen mikä strategia Jypille valitaan ja miten se toteutetaan - ainoastaan vain maksajan rooli.

Esimerkkinä edellisen kauden tilinpäätöksen tulopuoli:
Tulot miljooninaTulon lähde
2,587KATSOJAT
Elintarvikemyynti 0,767
Pääsylipputulot 0,679
Kausikorttimyynti 0,591
Alkokolimyynti 0,55
2,3Mainosyhteisöt
1,25tv-korvauksia
0,723
NHL-korvaukset
0,2Liigan osingot
0,02 + rahoituskulutKonserniavustus

Nyt käytettävissä olevilla tiedoilla on mahdoton sanoa, mikä osuus mainosyhteisöjen tuloista perustuu omistajien yhtiöiden sponsorointiin. Asiaa voisi tietyisti tiedustella Jypistä, edes suuruusluokkaa. Mutta mikäli tilinpäätöstiedot pitävät paikkansa, niin missään tapauksessa kukaan yksittäinen omistaja ei pidä Jyppiä pystyssä ja Jyp selviää vaikka joku yksittäinen henkilö lopettaisikin täydellisesti Jypin sponsoroinnin. Sen sijaan Jyp ei voi selvitä, mikäli fanit ja katsojat kyllästyvät ja äänestävät luottokortillaan: kun meitä ei kutsuta mihinkään kokouksiin, niin ainut mahdollisuus on ilmaista mielipiteensä eri medioissa ja/tai kertoa suoraan Jypille viestillä, että "olen ollut katsoja X vuotta ja viime vuonna käytin Y euroa lippuihin ja oheismyyntiin, mutta ensi kaudella en ole mukana syystä, että" ja sitten oma näkemys, esim. "Seppäsen pitää erota HPJ tehtävästä, että saamme palkattua kunnon UTJ:n ja valmentajan, sekä että Jyp-organisaatio voi toimia strategiansa mukaisesti." Kyllä siellä toimistolla varmaan aika pian selviää karu totuus, kun tulee vaikka parisataa viestiä huhtikuussa.

Summa summarum, vastatakseni @JypFabu :n kysymyksen, Jypin talouden selkänoja on Jyp-yhteisö.

Boikottia parempana ratkaisuna toistan helmikuisen ehdotukseni, että Jyp Jyväskylä Oy muutettaisiin voittoa tavoittelemattomaksi yhteiskunnalliseksi yritykseksi ja osakepääomaa nostettaisiin joka vuosi miljoonalla, jolloin omistajat sitoutuisivat pitkällä jänteellä seuran konkreettiseen ja läpinäkyvään tukemiseen. Lisäksi tietysti Rauman tyylinen kiekkoilun tukiorganisaatio.

...
Jos Seppänen haluaa oikeasti kantaa vastuuta, niin hänen tulisi välittömästi siirtää hallituksen puheenjohtajuus toiselle hallituksen jäsenelle (esim. Hytönen) tai uskottavalle ammattilaiselle (esim. Kari Tyni tai joku liike-elämän veteraani), sekä jatkaa yhtenä omistajana hallituksessa ilman enempää sekaantumista Jypin operatiivisen tai jopa päivittäiseen toimintaan. Tämä olisi erittäin tärkeä signaali Jypin tulevaisuuden, varsinkin ensi kauden, kannalta.

Mikäli hallituksen työskentelyssä ei ole riittävästi haastetta Seppäselle, niin hän voi ryhtyä rakentamaan Keski-Suomen kiekkoilun Tuki Ry:n toimintaa kuten Raumalla tehtiin jo 1960-luvulla. Siitä voisi syntyä hänen suurin ja kestävin perintönsä Jypin hyväksi.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Niin, olisin edelleen kiinnostunut kuulemaan, miten paljon ja mitä kautta sitä rahaa omistajat muka pumppaavat joukkueeseen? Harvian ja Elosen mainokset näen ja kuulen, mutta mitä Jypiä sponsoroivia firmoja Seppänen omistaa (tai käyttää määräävää valtaa)?

Edellisen tilinpäätöksen mukaan suurin osuus budjetista tulee katsojilta eli 2,6 miljoonaa lipuista ja oheismyynnistä, Helgen firmat tuskin ostavat sadoilla tuhansilla makkaroita, kaljaa ja lippuja? Vaikka se voisi selittää, miksi makkarat loppuvat kesken matseissa.

TV ja NHL korvaukset tuovat 2 miljoonaa eli eivät tule omistajilta.

Mainosyhteisöiltä tuli 2,3 miljoonaa, mutta siellä on todella paljon firmoja eikä ainakaan Valtra, Himos, Harvia tai Elonen ole Seppäsen firmoja.

Eli 4.5 miljoona ei varmasti tule keneltäkään omistajalta. Jäljelle jää 2,3 miljoonaa mainostuloa, mitkä jakaantuvat eri firmojen kesken. Tässä kun jotkut valittivat, että toisin kuin valittajat, niin toiset levittävät huhuja ilman faktoja. No, nyt on mahdollisuus, kertokaa se fakta, kuinka paljon HPJ Seppäsen suunnasta siis tulee Jypille suoraa tukea vuosittain? Sittenpä tiedetään, kuinka kiitollisia meidän pitää olla hänelle.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Jos yritys tekee tappiota, ei noilla sinun höpöluvuilla ole mitään merkitystä. Ne tappiot ovat kuitanneet aika usein omistajat. Se on kallista leikkiä pyörittää firmaa joka on urheilu bisneksessä. Jos nyt yrität sanoa, että omistajat eivät ole kaivaneet kuvetta, niin mieti uudelleen.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi pyhä yksinkertaisuus. Jos yritys tekee tappiota, ei noilla sinun höpöluvuilla ole mitään merkitystä. Ne tappiot ovat kuitanneet aika usein omistajat. Se on kallista leikkiä pyörittää firmaa joka on urheilu bisneksessä. Jos nyt yrität sanoa, että omistajat eivät ole kaivaneet kuvetta, niin mieti uudelleen.
Vai höpölukuja virallisessa tilinpäätöksessä? Voit varmaan sitten kertoa, mitkä noista luvuista on höpöhöpöä? Kehotan myös ilmoittamaan ne höpöluvut toimitusjohtajalle tai miksei vaikka tilintarkastajalle, että voivat korjata ne ennen kuin tulee seuraamuksia.

Kukaan ei liene kiistänyt, ettei omistajat olisi tappioita toisinaan kuitannut ja nyt on ollut taas sen aika. Tosiaalta, itsepä päättivät lähtökohtaisesti tappiota tehdä juhlakaudella (miksi?).

Siitä kyllä propsit sulle, että puhut omistajista monikossa, mutta jännä pelihousujen repiminen taas ilman, että tuodaan mitään faktaa pöytään luvuista omistajien pumppaamista rahoista JYPiin. Sanos nyt sitten, paljon omistajat ovat viimeisen viiden vuoden aikana tappioita kuitanneet? Tästä kysymyksestähän tässä on kyse. Ei siitä, etteikö näin olisi tehty.

Joskus se pyhä yksinkertaisuus saattaa löytyä yllättävän lähteltä.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Vai höpölukuja virallisessa tilinpäätöksessä? Voit varmaan sitten kertoa, mitkä noista luvuista on höpöhöpöä? Kehotan myös ilmoittamaan ne höpöluvut toimitusjohtajalle tai miksei vaikka tilintarkastajalle, että voivat korjata ne ennen kuin tulee seuraamuksia.

Kukaan ei liene kiistänyt, ettei omistajat olisi tappioita toisinaan kuitannut ja nyt on ollut taas sen aika. Tosiaalta, itsepä päättivät lähtökohtaisesti tappiota tehdä juhlakaudella (miksi?).

Siitä kyllä propsit sulle, että puhut omistajista monikossa, mutta jännä pelihousujen repiminen taas ilman, että tuodaan mitään faktaa pöytään luvuista omistajien pumppaamista rahoista JYPiin. Sanos nyt sitten, paljon omistajat ovat viimeisen viiden vuoden aikana tappioita kuitanneet? Tästä kysymyksestähän tässä on kyse. Ei siitä, etteikö näin olisi tehty.

Joskus se pyhä yksinkertaisuus saattaa löytyä yllättävän lähteltä.
Tai kerro sinä että paljonko ovat olleet laittamatta, kun kyseenalaistat asian.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tai kerro sinä että paljonko ovat olleet laittamatta, kun kyseenalaistat asian.
Siis mitä kyseenalaistan? Enko minä tuossa lainaamassasi kirjoita näin:
Kukaan ei liene kiistänyt, ettei omistajat olisi tappioita toisinaan kuitannut ja nyt on ollut taas sen aika.

Viimeisestä tilinpäätöksestä luettuna pääomalainojen osuus pieneni hieman. Näin ollen väittäisin, että tuon tilikauden osalta ei paljon omistajien rahoja ole tarvittu tappioita kuittaamaan. 2020 jälkeen JYP Jyväskylä ei ole tehnyt tappioita. 2019 oli taas rumat luvut, mutta niissä oli muistaakseni Akatemian alaskirjauksia merkittävä osuus. Voit todeta nämä vaikka Asiakastiedon sivuilta.

Missä sun faktat?
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Siis mitä kyseenalaistan? Enko minä tuossa lainaamassasi kirjoita näin:


Viimeisestä tilinpäätöksestä luettuna pääomalainojen osuus pieneni hieman. Näin ollen väittäisin, että tuon tilikauden osalta ei paljon omistajien rahoja ole tarvittu tappioita kuittaamaan. 2020 jälkeen JYP Jyväskylä ei ole tehnyt tappioita. 2019 oli taas rumat luvut, mutta niissä oli muistaakseni Akatemian alaskirjauksia merkittävä osuus. Voit todeta nämä vaikka Asiakastiedon sivuilta.

Missä sun faktat?
Mun faktat: jos Seppänen on useaan kertaan sanonut julkisuudessa laittaneensa rahaa seuraan ja kuitanneen seuran velkoja, niin silloin hän on myös niin tehnyt. Aivan 100% varmuudella. Mitä ajat taas takaa näillä kyseenalaistamisilla? Lopettakaa jo tuo rutina ja agitointi
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun faktat: jos Seppänen on useaan kertaan sanonut julkisuudessa laittaneensa rahaa seuraan ja kuitanneen seuran velkoja, niin silloin hän on myös niin tehnyt. Aivan 100% varmuudella. Mitä ajat taas takaa näillä kyseenalaistamisilla? Lopettakaa jo tuo rutina ja agitointi
Nyt tuo agitointi taitaa vähän tulla sieltä suunnalta. Kerran vielä: minä en ole kirjoittanut (en muista muidenkaan) tai väittänyt, ettei Seppänen laita rahaa JYPiin.

Sen sijaan olen kyseenalaistanut sen ajatuksen, jota täältä saa toisinaan lukea, että homma pysyy elossa ainostaan Seppäsen panostuksilla ja ainoastaan häntä on kiittäminen, että saamme JYPiä seurata.

Tämä ei siis tarkota sitä, että väittäisin, ettei Seppänen ole merkittävästikin omiaan seuraan laittanut.

Tämän selvemmin en oikein osaa enää asiaa sinulle selvittää. Jos tämänkin jälkeen koet, että trollaan täällä väittämällä, ettei Seppänen JYPiin rahojaan käytä, niin pitänee allekirjoittaneen mennä kansalaisopiston kirjoituskurssille.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Nyt tuo agitointi taitaa vähän tulla sieltä suunnalta. Kerran vielä: minä en ole kirjoittanut (en muista muidenkaan) tai väittänyt, ettei Seppänen laita rahaa JYPiin.

Sen sijaan olen kyseenalaistanut sen ajatuksen, jota täältä saa toisinaan lukea, että homma pysyy elossa ainostaan Seppäsen panostuksilla ja ainoastaan häntä on kiittäminen, että saamme JYPiä seurata.

Tämä ei siis tarkota sitä, että väittäisin, ettei Seppänen ole merkittävästikin omiaan seuraan laittanut.

Tämän selvemmin en oikein osaa enää asiaa sinulle selvittää. Jos tämänkin jälkeen koet, että trollaan täällä väittämällä, ettei Seppänen JYPiin rahojaan käytä, niin pitänee allekirjoittaneen mennä kansalaisopiston kirjoituskurssille.
Ok. Väärä käsitys. Mennään eteenpäin.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Kun omistajat laittaa rahaa seuraan, niistä valtaosa menee "sponsori" rahana jonkun omistamansa yrityksen kautta, mikä näkyisi rahavirrassa sitä kautta, sekä milloin rahat on tilitetty. Vähenemässä määrin omistajat pumppaavat tilinpäätöksen jälkeen miinus merkkistä tulosta nollille, tämä näkyisi seuraavalla tilikaudella pääoma lainoituksena tms.
En usko että kukaan jatkoaikalainen on saanut käsiisnä koko tilinpäätöstä. jossa yksittäiset tulolähteet on eriteltynä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös