Liiga / Mestis tasolta täällä on lukuisia ketjuja joissa käsitellään joko yksittäisen joukkueen tai kyseisen sarjatason talousasioita. Ketjuissa taloutta tarkastellaan pitkälti pelaajabudjettien, tv ja lisenssi-sopimusten, yhteistyökumppanuuksien, fanituotemyynnin ym kautta. Monet ylimpien sarjatasojen talousasioista eivät välttämättä ole kovin relevantteja alempien sarjatasojen joukkueille. Divari ja harrastetason joukkueiden talousasioista en kuitenkaan löytänyt ketjua? Ylläpito poistaa jos on tupla.
Olisi hienoa saada tässä ketjussa keskustelua aikaan myös hieman alempien divareiden talousasioista (II div - HIKU / Harraste divari). Toisinaan joukkuiden elinkaari alemmilla sarjatasoilla on lyhyt myös talousasioiden takia. Kuinka paljon joukkueen kulurakenne on pakotettu muuttumaan esim. Harraste-divari (HIKU) vs. III div? Tyypillistä on kai että jääaikaa tarvitaan enemmän ja matka/majoituskustannukset nousevat. Joukkeissa on toki suuria eroja saman sarjatason sisälläkin ja alueesta riippuen, mutta ilmeisesti monissa joukkuissa pelaajat silti itse rahoittavat pelaamistaan, ennemmin kuin että saavat korvauksia tai että joukkue pystyisi rahoittamaan toiminnan ilman pelaajien tuomaa panosta. Muu tulopuoli taas on monesti lähinnä erilaisista tapahtumista, talkoot ja mainosmyynti, mutta kenties 2020-luvulla tähänkin on kehitetty jotain uutta mitä kaikki joukkueet eivät tiedä?
Olisi hienoa saada tässä ketjussa keskustelua aikaan myös hieman alempien divareiden talousasioista (II div - HIKU / Harraste divari). Toisinaan joukkuiden elinkaari alemmilla sarjatasoilla on lyhyt myös talousasioiden takia. Kuinka paljon joukkueen kulurakenne on pakotettu muuttumaan esim. Harraste-divari (HIKU) vs. III div? Tyypillistä on kai että jääaikaa tarvitaan enemmän ja matka/majoituskustannukset nousevat. Joukkeissa on toki suuria eroja saman sarjatason sisälläkin ja alueesta riippuen, mutta ilmeisesti monissa joukkuissa pelaajat silti itse rahoittavat pelaamistaan, ennemmin kuin että saavat korvauksia tai että joukkue pystyisi rahoittamaan toiminnan ilman pelaajien tuomaa panosta. Muu tulopuoli taas on monesti lähinnä erilaisista tapahtumista, talkoot ja mainosmyynti, mutta kenties 2020-luvulla tähänkin on kehitetty jotain uutta mitä kaikki joukkueet eivät tiedä?