Espoo Metro Areena

  • 669 790
  • 2 624

Hokiameeba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tuli tänään oltua finaalissa. Dj soitti ihan järkyttävää skeidaa. Anyways oli mulla ihan kysymyskin. Mikä katsomo tms on siinä 103 yläpuolella? Siis tuon väliaikaisen tulostaulun.
 

Liitteet

  • IMG_2862.jpeg
    IMG_2862.jpeg
    1,4 MB · kertaa luettu: 241

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tuli tänään oltua finaalissa. Dj soitti ihan järkyttävää skeidaa. Anyways oli mulla ihan kysymyskin. Mikä katsomo tms on siinä 103 yläpuolella? Siis tuon väliaikaisen tulostaulun.
Areenan neukkareiden parvekkeet
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tuli tänään oltua finaalissa. Dj soitti ihan järkyttävää skeidaa. Anyways oli mulla ihan kysymyskin. Mikä katsomo tms on siinä 103 yläpuolella? Siis tuon väliaikaisen tulostaulun.
Jos ollaan tarkempia, nuo on siis aitio/toimistokerroksessa olevia tiloja, joiden yhteydessä on areenan neuvotteluhuoneet siinä takana. Periaatteessa aitioita, mutta hyvin askeettisia sellaisia.

Edit: ja siis neukkarit ei ole osakkeita kuten muut "oikeat" aitiot, siten "parvekkeita" eikä aitiopaikkoja.
 
Jos ollaan tarkempia, nuo on siis aitio/toimistokerroksessa olevia tiloja, joiden yhteydessä on areenan neuvotteluhuoneet siinä takana. Periaatteessa aitioita, mutta hyvin askeettisia sellaisia.

Edit: ja siis neukkarit ei ole osakkeita kuten muut "oikeat" aitiot, siten "parvekkeita" eikä aitiopaikkoja.

Neuvotteluhuoneet myös Jääkiekko Espoo Oy:n legendaaristen yhtiökokousten pitopaikkoja.
 
Pysäköinnistä tulevan liigakauden aikana ei ole tiedotettu mitään. Popula lisääntyy ja jotenkin ammattimaisemmin tuokin täytyy hoitaa. Aikoinaan pysäköintipoket taitavasti katkoivat jonot ja joka puolelta pääsi varsin joustavasti myös poistumaan alueelta ilman pitkiä odotuksia.

Onko kenelläkään tietoa onko tulossa esim. lähialueen "pysäköintikausikortteja" Bluesin aikojen malliin?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Mitä päätykatsomoon 103 tulee, se sopisi nimenomaan pienehköjen tai suht maltillisen kokoisten vierasmobien katsomoksi enemmän kuin hyvin. Varmaan suurimmaksi osaksi riittäisi varsin hyvin, harvemmin nyt mitään parinsadan tai yli organisoituja ryhmiä kuitenkaan Liigassa reissaa.

Suuremmat vierasmassat sitten suosiolla suoraan yläparvelle 401:seen tai tarpeen tullen (joku megasuperhypermatka) juuri tuo koko 401-403 parvi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Noi muutokset ei kyllä salettiin toteudu vielä vuosiin.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mä oon ymmärtänyt, että kaupunki on ne hiekkaparkkikset poistamassa pian (rakentavat tilanne pysäköintihallia ja katuja tms). Se, millä aikataululla ne lähtee siitä, niin en tiedä.

edit. tainoh, en tästä kyllä tunnista parkkihallia mutta hiekkakentät katoaa: https://static.espoo.fi/cdn/ff/Vtry...KS5P7o/1704802279/public/2024-01/7866_001.pdf
Pelkästään nuo koivu-mankkaantien uudet ympyrät pitäisi sujuvoittaa liikennettä huomattavasti. Jos vielä jalankulkijat saadaan jonkin alikulun kautta liikkumaan toiselle puolelle, niin tuo voisi vetää jopa todella hyvin. Sekä Turun motari, että kehä 2 olisi molemmat parin liikennevalon takana.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä oon ymmärtänyt, että kaupunki on ne hiekkaparkkikset poistamassa pian (rakentavat tilanne pysäköintihallia ja katuja tms). Se, millä aikataululla ne lähtee siitä, niin en tiedä.

edit. tainoh, en tästä kyllä tunnista parkkihallia mutta hiekkakentät katoaa: https://static.espoo.fi/cdn/ff/Vtry...KS5P7o/1704802279/public/2024-01/7866_001.pdf
Ymmärtääkseni kaava liittyy tuohon fudis stadioniin ja en usko että sitä nähdään pitkään aikaan, monesta syystä. Eli olisi silkkaa hulluutta lähteä toteuttamaan kaavaa jos kukaan ei ole rakentamassa areenaa, tosin en tiedä tarkalleen miten näiden kanssa yleensä Espoossa toimitaan, mutta oletan että suht. järkevästi. Tuossa suunitelmassa parkkihalli olisi fudis stadionin alla.
 

mippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Täähän ei ole siis kaava, vaan katusuunnitelmat jo, jotka nyt helmikuussa hyväksytty ja ainakin näkyi jo kaupungin investointiohjelmassa osa noista.
Mutta joo, saa nähdä milloin tulee.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Täähän ei ole siis kaava, vaan katusuunnitelmat jo, jotka nyt helmikuussa hyväksytty ja ainakin näkyi jo kaupungin investointiohjelmassa osa noista.
Mutta joo, saa nähdä milloin tulee.
Ok näytti aika samalta kun se alueen kaava joka julkastiin viimevuonna. Jos stadionia ei tule niin kai siinä on sitten iso tyhjä tontti parkkitilaa. Ainakin jätkäsaaressa tyhjiä tontteja on hyödynnetty parkkiksina.

Edit. Ja kun en ole raksainssi niin en osaa sanoa kuinka helppoa olisi rakentaa stadionin alle tuleva parkkihalli ilman sitä stadionia, niin että sitä ei joutuis uusiksi tekemään sitten kun stadion rakennetaan.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ok näytti aika samalta kun se alueen kaava joka julkastiin viimevuonna. Jos stadionia ei tule niin kai siinä on sitten iso tyhjä tontti parkkitilaa. Ainakin jätkäsaaressa tyhjiä tontteja on hyödynnetty parkkiksina.

Edit. Ja kun en ole raksainssi niin en osaa sanoa kuinka helppoa olisi rakentaa stadionin alle tuleva parkkihalli ilman sitä stadionia, niin että sitä ei joutuis uusiksi tekemään sitten kun stadion rakennetaan.
Mä olen ymmärtänyt että kaupunki olisi rakentamassa sen stadionin samassa yhteydessä kun tietkin. Riippumatta Hongan sarjatasosta.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pelkästään nuo koivu-mankkaantien uudet ympyrät pitäisi sujuvoittaa liikennettä huomattavasti. Jos vielä jalankulkijat saadaan jonkin alikulun kautta liikkumaan toiselle puolelle, niin tuo voisi vetää jopa todella hyvin. Sekä Turun motari, että kehä 2 olisi molemmat parin liikennevalon takana.
Tää on kyllä totta liikenneympyröille peukkua, mutta jalankulku olisi hyvä saada pois autoteiltä.
 

Cold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjanousija
Ok, ajattelin että Hongan tilanne olis laittanu naulan arkkuun.
Julkisuudessa on puhuttu, että ei vaikuta asiaan. Jos se stadion halutaan, niin nyt on hyvä aika toimia. Tuossa menee jokatapauksessa sen verran kauan, että Honka on ehtinyt mahdollisesti nousta jo tason tai kaksi ylemmäs. Uskoisin, että työt aloitetaan keväällä kunhan lätkäkausi saadaan pois alta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itsekin olen käsityksessä, että stadion rakennetaan kyllä. Siellä on maapohjaa nyt porattu ja tutkittu.

Parempi tilannehan se on, että joskus vuosien päästä on olosuhteet valmiina Veikkausliigaan - ettei mahdollisen nousun jälkeen tartte vuosia pelata putkikatsomoille tai ysärin Liigan tavoin Matinkylän ladon tyyppisissä olosuhteissa.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itsekin olen käsityksessä, että stadion rakennetaan kyllä. Siellä on maapohjaa nyt porattu ja tutkittu.

Parempi tilannehan se on, että joskus vuosien päästä on olosuhteet valmiina Veikkausliigaan - ettei mahdollisen nousun jälkeen tartte vuosia pelata putkikatsomoille tai ysärin Liigan tavoin Matinkylän ladon tyyppisissä olosuhteissa.
Tottahan tuokin on, ettei tarvi olla sitten evakossa kun kotikenttä on remontissa.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itsekin olen käsityksessä, että stadion rakennetaan kyllä. Siellä on maapohjaa nyt porattu ja tutkittu.

Parempi tilannehan se on, että joskus vuosien päästä on olosuhteet valmiina Veikkausliigaan - ettei mahdollisen nousun jälkeen tartte vuosia pelata putkikatsomoille tai ysärin Liigan tavoin Matinkylän ladon tyyppisissä olosuhteissa.
Olis ihan se kova juttu jos olisi olosuhteet valmiiksi kunnossa jos/kun Honka nousee Veikkausliigaan eikä seura ehtisi taas konkurssiin ennen stadionin rakentamista.

Toisaalta en kyllä ihan heti keksi mitä muuta tarvetta kaupungissa olisi suunnitellun kaltaiselle Stadionille. No kai sitä ainakin Tapiola festivaalilla voisi hyödyntää. Ehkä siinä voisi jonkun muunkin konsertin järjestää.

Mutta kyllähän tuo koko urheilupuisto siinä samalla kehittyy uudelle tasolle. Parkkipaikkojen tilanne toki vähän huolettaa. Olisikohan Tampereen malli mahdollinen joukkoliikenteen suhteen. Eli bussi/ratikka/metrolippu matsilipun kylkeen.
 

Cold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjanousija
Toisaalta en kyllä ihan heti keksi mitä muuta tarvetta kaupungissa olisi suunnitellun kaltaiselle Stadionille.
Pelkälle futisstadionille voi olla just nyt vaikea keksiä perusteluita, mutta kuten yllä sanottiin niin hyvä olla tulevaisuutta varten valmiina. Mutta lisäksi tuohon kompleksiin tulee myös sisäharjoittelutiloja ja taisi joku sisäpelihallikin samaan yhteyteen olla tulossa eli koko hommassa paljon muutakin kuin futisstadion.

Ja evakkoon ymmärtääkseni Honka joutuu, kun nuo nykyiset tekonurmetkin siirtyvät työn touhussa.
 
Itsekin olen käsityksessä, että stadion rakennetaan kyllä. Siellä on maapohjaa nyt porattu ja tutkittu.

Parempi tilannehan se on, että joskus vuosien päästä on olosuhteet valmiina Veikkausliigaan - ettei mahdollisen nousun jälkeen tartte vuosia pelata putkikatsomoille tai ysärin Liigan tavoin Matinkylän ladon tyyppisissä olosuhteissa.

Espoo: "Stadionin rakentamisesta päätetään myöhemmin".

Projektin sivut kaupungilla näyttävät tältä. Sanon, että ei lähde hetkeen nousemaan.

 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Espoo: "Stadionin rakentamisesta päätetään myöhemmin".

Projektin sivut kaupungilla näyttävät tältä. Sanon, että ei lähde hetkeen nousemaan.

Tilanteethan voi muuttua nopeasti, mutta vielä tämänkin vuoden puolella on puhuttu, että rakentaminen alkaa vuonna 2025.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko stadionille edes olemassa poliittista päätöstä? Olisi todella hienoa jos se vihdoin saataisiin, mutta kunnallispoliitikan tietäen en pidätä hengitystäni...

No, ehkä toisten foorumien juttuja tämä, mutta kyllähän tuo(kin) osaltaan parantaisi koko Urheilupuiston kokonaisuutta. Vielä nyt kun minkään seuran takana ei ole omaa etuaan ajavia mesenaatteja niin ehkä siellä olisi synergioitakin löydettävissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös