NHL 24 keskustelu

  • 90 638
  • 542

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Nyt ilman mitään vitsailua niin be a pro ja franchise modeihin toivoisin kyllä Eurooppaa myös vaihtoehdoksi. Noita pelejähän mä eniten pelaankin, niin alkaa käymään vähän tylsäksi parin be a pro kauden jälkeen kun joka kausi on aina samaa. Niin moneen kertaan hakannut noi läpi. Dynastiat rakennettu joka joukkueella ja be a prossa voittanut yksinkertaisesti aivan kaiken.

E: Be a prossa pystyy ekan kauden pelata Champions Hockey Leaguessa mutta aika tylsää.
Ea Sports-tyyppiseen tapaan ainakin tuo eurooppalainen Dynasty-mode on ollut mukana aiemmin. Muistan kun ala-aste ikäisenä NHL 09:ssä pelasin HIFK:n TJ:nä! Eihän siinä nyt tietenkään ihan nykyisen Franchise-moden toiminnallisuuksia ollut, mutta olihan se tavallaan ihan hauskaa hommata maalinsuulle Sinuhe Wallinheimo puolen miljoonan kausipalkalla ( sopimusneuvottelujen summia ei oltu ihan skaalattu kohdilleen), ja lukea omistajan sähköpostiviestejä, jossa luvattiin antaa rahaa apuvalmentajan palkkaamiseen, jos voittaisin seuraavat kolme peliä.

Eli toivottavasti tuo tulee takaisin, ja niin, että tuohon olisi panostettu jonkin verran, mutta tuskinpa tapahtuu

Edit Typo
 
Viimeksi muokattu:

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
Mä luopuisin mielelläni keskusteluominaisuuksista ja muusta tauhkasta, jos saisin vetää kauden Lukon rosterissa Be a Pro-moodissa.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Mä luopuisin mielelläni keskusteluominaisuuksista ja muusta tauhkasta, jos saisin vetää kauden Lukon rosterissa Be a Pro-moodissa.
Pistää kieltämättä vähän harmittamaan kun FIFA/ FC Ea mikälien puolella on ihan sujuvasti saatu manageri, ja pelaajauramuodot ihan kohtuullisesti toteutettua kaikkiin pelissä mukana oleviin sarjoihin. Näin pelien tekemisestä mitään tietämättä ei luulisi olevan mahdoton homma tehdä samoin änäriin
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Pistää kieltämättä vähän harmittamaan kun FIFA/ FC Ea mikälien puolella on ihan sujuvasti saatu manageri, ja pelaajauramuodot ihan kohtuullisesti toteutettua kaikkiin pelissä mukana oleviin sarjoihin. Näin pelien tekemisestä mitään tietämättä ei luulisi olevan mahdoton homma tehdä samoin änäriin

FIFAn ultimate team pelkästään tekee enemmän rahaa vuodessa kuin änäri kaikkineen kymmenessä vuodessa. Paukut pidetään siellä mikä tuottaa rahaa. Änäri sitten minimikustannuksilla koska myy aina tietyn verran.

Piti tarkistaa. FIFA ultimate team toi rahaa EAlle 1.6 miljardia -21. Änäri myy vuodessa noin miljoonaa kappaletta.

Edit: tarkennettu lukuja.
 
Viimeksi muokattu:

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
FIFAn ultimate team pelkästään tekee enemmän rahaa vuodessa kuin änäri kaikkineen kymmenessä vuodessa. Paukut pidetään siellä mikä tuottaa rahaa. Änäri sitten minimikustannuksilla koska myy aina tietyn verran.

Piti tarkistaa. FIFA ultimate team toi rahaa EAlle 1.6 miljardia -21. Änäri myy vuodessa noin miljoonaa kappaletta.

Edit: tarkennettu lukuja.
Ymmärrän kyllä, että nämä kaksi peliä painivat aivan eri sarjoissa tulojen, ja luultavasti kehitysbudjettienkin puolesta. Hienoa muuten, että jaksoit kaivella lukuja! Oma pointti on lähinnä siinä, että jo nykyisen kaltainen manageri, ja uramuodot ovat olleet FIFA:n puolella jo lähemmäs kymmenen vuotta, ja ennen tuota viimeistäkin isompaa päivitystä uran pelaajana, tai managerina on voinut pelata PS2-ajoista alkaen. Yhtä lailla PS2-sukupolven viimeisissä änäreissä on voinut manageroida myös vanhalla mantereella.

Tätä kaikkea vasten on vain vähän ymmärtää miksei näitä juttuja ole nykyään peleissä, kun nuo ominaisuudet ovat olleet paitsi jo pitkään änärin isosisapelissä, myös OLLEET JO myös änärissä manageroinnin puolesta. Ja sanoessani että minun vaikea ymmärtää asiaa, tarkoitan lähinnä, että minun vaikea ymmärtää, miksi tälläiset lisäykset olisivat teknisesti tai taloudellisesti oikeasti mahdottomia, jos halua tekijöillä olisi. Sen sijaan tavallaan ymmärrän myös tietyn välinpitämättömyyden, jos on analysoitu ettei mahdollisimman monipuolinen peli lisää myyntiä, mutta harmillista se on silti
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
miksi tälläiset lisäykset olisivat teknisesti tai taloudellisesti oikeasti mahdottomia, jos halua tekijöillä olisi.

EAlle pelit eivät ole teoksia/viihdettä vaan lukuja viivan alla. Siellä on tarkkaan laskettu kannattaako ko. asioita lisätä peliin ja miten nämä vaikuttavat HUT-myyntiin ja itse pelin myyntilukuihin. Jos on pois lisämyynnistä/eivät tuo tarpeeksi lisää myyntiä, niitä ei tehdä.

jos on analysoitu ettei mahdollisimman monipuolinen peli lisää myyntiä, mutta harmillista se on silti

Eli juuri näin. Harmillista tietty ja myös yksi syy miksen itse ole änäreitä pelannut varmaan kymmeneen vuoteen.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Eli juuri näin. Harmillista tietty ja myös yksi syy miksen itse ole änäreitä pelannut varmaan kymmeneen vuoteen.
Sen ettei EA selvästikään peliä aivan hampaat irvessä kehitä on myös omalla kohdalla johtanut siihen että 21 on viimeisimmän pelilaatikostani löytyvän änärin kannessa oleva numero. Olen kyllä sen verran kasvanut pelaamisesta ulos viime vuosina, että esimerkiksi konsolin päivittäminen seuraavaan sukupolveen ei ainakaan tällä hetkellä ole suunnitelmissa. Niinpä olenkin ajatellut, että mahdollisesti jonkun Legacy-version voisin enää ostaa änäreitä, jos sellainen taas vanhalle konsolisukupolvelle tehdään jälleen.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Niilo22 aloitti myös tänään änärin pelaamisen, joukkueena Suomi
 

Liitteet

  • j65476578657.JPG
    j65476578657.JPG
    74,1 KB · kertaa luettu: 223

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Kun änäri on nyt kaukana niin kysyn täältä. Pystyykö NHL24 pelissä jo muokkaamaan kansainvälisen turnauksen rostereita? Vanhemmassa ei pystynyt.
 

Kymppitonni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Philadelphia Flyers
Aloitusten voittaminen on lähes mahdotonta tässä pelissä.

Itse en ole huomannut mitään muutoksia aloituksissa. Edelleen niihin pätee samat säännöt, jokaiseen otteeseen on olemassa vastaote. Ne kun opettelee, niin saa helposti voitettua n.60% aloituksista

Muutama vuosi itselläni taukoa ja nyt kun ilmaiseksi sai niin on tullut pelattua peliä noin 20 ottelua.
 

IYELLALOT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun änäri on nyt kaukana niin kysyn täältä. Pystyykö NHL24 pelissä jo muokkaamaan kansainvälisen turnauksen rostereita? Vanhemmassa ei pystynyt.

Enpä ole itse ainakaan löytänyt keinoa muokata niitä. Hieman tylsää pelata MM-kiekkoa noilla EA:n omilla rostereilla, koska näillä Euroopassa pelaavilla pelaajilla on nuo arvot heitetty ihan päin seiniä EA:n toimesta.

Olisi kyllä mahtavaa saada muokattua nuo ja pelata turnaus parhailla pelaajilla.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hommasin pelin viime viikolla ja kun edellinen änäri oli NHL20 ps4:lla, niin vähän ollut hakemista.

Ylipäätään ohjain ei ole ollut kädessä moneen vuoteen, kun pc:llä en myöskään ole käyttänyt ohjaimia.

PS5 ohjain tuntuu ihan ok:lta kädessä.

Ihan virkistävää menettää hermonsa pelatessa, kun ei ole varsinaisesti tullut sitä tehtyä pitkään aikaan. Suurin hermojen raastaja on se, että syötöt ei mene minne pitäisi. Luultavasti ohjaimen käyttö vaatii totuttelua taas, mutta voi luoja kun ärsyttää syöttää väärälle pelaajalle tai niiden väliin.

Muuten samaa paskaa peli on vieläkin...
 

AllEternity

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Lahden Pelicans.
Nyt loppuu omat ideat mistä tämä johtuu joten kysyn täältä : eli hionut kokoonpanot liigassa kohdalleen että ne arvot oikeasti vastaa todellisuutta ja myös sliderit aiemmin ollut hyvin balanssissa offlinessa liigasta riippumatta että on haastetta jne.

Mutta nyt jostain kumman syystä kun otan näytös pelin tai yritän kautta ottaa niin vastustajalla kyllä kiekko pysyy komeesti mukana mutta itse en saa sitä edes lapaan. Hipoo vähän välillä, mutta ei muuten. Hieno yrittää jotenkin puolustaa (edes) ja ekan erän jälkeen vedot 0-23. Mikä piru tähän nyt tuli? :'D

Testasin myös maajoukkue turnausta ja sama homma. NHL joukkueilla ei tätä ongelmaa ole. Saatana. :D
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt loppuu omat ideat mistä tämä johtuu joten kysyn täältä : eli hionut kokoonpanot liigassa kohdalleen että ne arvot oikeasti vastaa todellisuutta ja myös sliderit aiemmin ollut hyvin balanssissa offlinessa liigasta riippumatta että on haastetta jne.

Mutta nyt jostain kumman syystä kun otan näytös pelin tai yritän kautta ottaa niin vastustajalla kyllä kiekko pysyy komeesti mukana mutta itse en saa sitä edes lapaan. Hipoo vähän välillä, mutta ei muuten. Hieno yrittää jotenkin puolustaa (edes) ja ekan erän jälkeen vedot 0-23. Mikä piru tähän nyt tuli? :'D

Testasin myös maajoukkue turnausta ja sama homma. NHL joukkueilla ei tätä ongelmaa ole. Saatana. :D
Sun kontrollissa olevat pelaajat kapinoi sua vastaan. Ainoa järkeenkäypä selitys.

Joku bugihan tuo lienee, todella oudolta kuulostaa. Liittyiskö johonkin slidereihin?
 

Buster

Jäsen
Nyt loppuu omat ideat mistä tämä johtuu joten kysyn täältä : eli hionut kokoonpanot liigassa kohdalleen että ne arvot oikeasti vastaa todellisuutta ja myös sliderit aiemmin ollut hyvin balanssissa offlinessa liigasta riippumatta että on haastetta jne.

Mutta nyt jostain kumman syystä kun otan näytös pelin tai yritän kautta ottaa niin vastustajalla kyllä kiekko pysyy komeesti mukana mutta itse en saa sitä edes lapaan. Hipoo vähän välillä, mutta ei muuten. Hieno yrittää jotenkin puolustaa (edes) ja ekan erän jälkeen vedot 0-23. Mikä piru tähän nyt tuli? :'D

Testasin myös maajoukkue turnausta ja sama homma. NHL joukkueilla ei tätä ongelmaa ole. Saatana. :D
Slidereissa varmaan lähinnä katsoa CPU Difficulty Adjustment ja Attribute Effects -asetuksia. Tekeekö ne yksin, tai kombona jotain tuollaista vaikutusta. Ehkä jos vaikka CPU Difficulty Adjustment on korkealla ja vielä Attribute Effects on jossain kympissä, niin se voi ehkä huonoilla joukkueilla pelatessa aiheuttaa jotain tuollaista. Attribute Effects kai pitäisi olla 5:ssa, jolloin pelaajien taidot vastaavat niille annettuja arvoja. Kun mennään alemmas, niin arvojen merkitys pienenee. 0-arvossa kaikki käyttäytyvät about samalla tavalla. Ylempänä taitojen merkitys ja ero kasvaa. Esim. ihan päästä heitettynä käytännön esimerkkinä 85 lämärin omaava pelaaja voi lämätä kuin 93 pelaaja. Ja 99 lämärin omaava pelaaja lämännee Attribute Effects 10:llä vielä paremmin kuin 5:lla. Sitten taas joku heikko arvo on vieläkin huonompi, eli erot hyvien ja huonojen välillä kasvavat.

Eli vedä vaikka aluksi Attribute Effect vitoseen ja CPU Difficulty vaikka 0 tai 1. Varmuudeksi vielä AI learning 0, vaikka sen pitäisi vaikuttaa vain pelien sisällä AI:n otteisiin.

Sivuhuomiona Pro Evolution Soccerissahan oli kai offlinessa skaalautuva vaikeustaso, mikä oli profiiliin sidottu. Eli kun pelasit riittävästi pelejä ja jos voitit koko ajan, niin peli seurasi sitä ja skaalautui näkymättömästi ikään kuin koko ajan vaikeammaksi. Jolloin kuulemma piti poistaa tallennustilasta pelin käyttäjäprofiili ja luoda se uudestaan, jolloin se alkoi taas nollista. Mene ja tiedä, mutta jos tuntuu epätoivoiselta... Itse pelasin PES:ssä vain pelaajauraa, niin ei ole asiasta omakohtaista näkemystä.

Muuta ei tule mieleen. Kuulostaa tosiaan todella oudolta.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Sivuhuomiona Pro Evolution Soccerissahan oli kai offlinessa skaalautuva vaikeustaso, mikä oli profiiliin sidottu. Eli kun pelasit riittävästi pelejä ja jos voitit koko ajan, niin peli seurasi sitä ja skaalautui näkymättömästi ikään kuin koko ajan vaikeammaksi. Jolloin kuulemma piti poistaa tallennustilasta pelin käyttäjäprofiili ja luoda se uudestaan, jolloin se alkoi taas nollista. Mene ja tiedä, mutta jos tuntuu epätoivoiselta... Itse pelasin PES:ssä vain pelaajauraa, niin ei ole asiasta omakohtaista näkemystä.

Mikä versio PESistä kyseessä? Olen itse pelannut ko. sarjaa enemmän tai vähemmän versiosta 19 lähtien sekä kokeillut muutamaa tuota vanhempaakin (tosin vaan melko pintapuolisesti). Tosin pelaajauran pelaamisesta vähemmän kokemusta offlinen puolelta jossa lähinnä turnauspelimuotoa eli jossa saattoi pelata joko oikeita liigoja/turnauksia tai itse luotuja. Siinä ainakin saattoi säätää vaikeustason mutta voi olla että sekin oli ns. dynaaminen eli että sitä paremmin mitä pelaa niin vaikeustaso asettuu pelaajan tason mukaiseksi joka minusta on ihan hyvä ja voisi olla Änärissäkin (ja ehkä onkin).

FIFAssa/EA Sports FC:ä mielestäni on valittavissa myös dynamic difficulty joka tekee juuri tuota mitä kuvasit. Ainakin olin joskus havaitsevinani että peli ehdotti että laitetaanko tuo ominaisuus päälle. Muistaakseni kun pelin on ladannut ja ensimmäistä peliä pelaa (joko intro-peliä tai sitten ensimmäistä varsinaista offlinessa) niin tuo vaikeustason määritys on ollut ja pelin loputtua tulee ruudulle ohjaimen asetusten, suosikkijoukkueen sekä oletusvaikeustason ehdotus.

En itse tosiaan laittaisi vastaan jos EA Änäriinkin tuon dynaamisen vaikeustason virallisesti toisi. Epävirallisesti se saattaa olla jo mukana.
 

Buster

Jäsen
Mikä versio PESistä kyseessä?
En muista. Olisiko ollut vielä ihan PS3 aikaa, tai max. joku sieltä ekoista PS4-versioista. Eli alimmaksi haarukaksi ehkä tyyliin 2010 -2013 ja sitten pelasin varmaan vielä jotain 2015-2017 versioitakin. Tuskin tosiaan vaikutti pelaajaurassa, mitä minä ainoastaan pelasin isommin. Joten en voi sanoa juuta enkä jaata. Mutta muistan kun ainakin modausfoorumeilla porukka kertoi toisille kun valittelivat pelaajiensa tahmeutta ja vastustajan ylihyvyyttä, että kokeilepas poistaa käyttäjäprofiili. Kun siellä profiilissa oli mittari, josta näki pelaamistaan peleistä statseja ml. rekordin ja voittoprosentin. Mikä sitten nollautui profiilin poistamisen myötä. Teoria oli, että kai liittyi jotenkin siihen ja peli tarkisti aina sen "vaikeustason" tiettyjen ottelumäärien kohdalla. Mene ja tiedä.

Paljonhan siellä alettiin valittamaan pelien skriptauksesta noihin aikoihin - kuten EA:nkin peleissä - ja kai sellainen offline-systeemissä toimiva jonkinlainen "dynaaminen vaikeustaso" sitten lopulta PES:stä löydettiinkin ainakin Master Leaguesta PES 21:stä, kun peliä modattiin PC:llä. Googlella lisätiedot, en itse tiedä mitään muuta asiasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös