Youtube Levyraati – arvostele edellistä biisiä

  • 203 081
  • 1 325

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Dead Letter Circus on meikälle tuntematon bändi ja se ei ole ihme kun Redrose linkittää vähän tuntemattomimpia proge-bändejä, sille peukku. Tämä biisi on valitettavasti sitä tasapaksua osastoa, ei sytytä millään tavalla. Mikään osa-alue ei eroitu edukseen vaan on keskinkertaista ja itse biisin unohtaa saman tien. En edes yritä keksiä lisää kirjoitettavaa. Tasapaksulle tasapaksu numero eli 6-

Itse jo unohdin koko bändin. Video jotenkin sopii biisin tunnelmaan aika hyvin, kuuma kesäpäivä.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Oli pakko tarttua biisiin, tai oikeastaan itse bändiin. Siskoni oli lapsena Duran Duranin kunniajäsen Suomessa ja sillon ei ollut mitään nettiä, kirjeillä hoidettiin asiat. Itse kuuntelin siihen aikaan heavy metallia, samaan aikaan kuulin siskoni huoneesta Duran Durania. Bändi tuli tutuksi kaikkine hienoineen biiseineen. Hungry Like The Wolf ei ole paras yhtyeen biisi, mutta silti sitä keskitasoa parempaa ja sille 8.

Pakko mainita tuohon The Crashiin ja Kemopetroliin jne., suomalaiset musamanagerit olivat silloiin täysin perseestä. Molemmat bändit olisivat olleet aivan euroopan huipulla, mutta paskat managerit. Hyi Helvetti......
Arch Enemy livenä vuodelta 2008.

 
Viimeksi muokattu:

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Laitetaan Hollannin lahja maailmalle seuraavaksi:




Hollannin lahja Arjen Anthony Lucassen's Star One biisillään Earth That Was oli arvosteltavana. Mielelläni kuuntelen tällä paikalla omaa mielimusaani eli progea. Biisi ei pettänyt, vaan oli taattua laatua. Enpä sano enempiä ylisanoja kuin että pidin siitä ja annan sille hyvät pisteet 9/10.

Seuraavaksi sitten tulee heavy proge -rynkytystä Jenkkilästä.


 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Tiesin, että tulee progea kun Redrose linkittää ja ei siinä mitään, tykkään useimmista näistä biiseistä. Silti toivon, että mies/nainen kokeilee linkittää muitakin genrejä koska näköjään osaat löytää hyviä bändejä. Tästä kappaleesta. Biisin alusta kuuli, että vihdoinkin aggressiivisempaa progea eikä mitään löysän munan läpsyttelyä, joten kiinnostuin heti. Alku oli hyvä ja kappale eteni hienosti eteenpäin. Kolmen minuutin jälkeen tuli hienoa kitarointia ja biisi olisi pitänyt loppua kohtaan 4:35 ja sille 8 pojoa. Mutta kuten niin monesti progebiisit, tämäkin sortui siihen samaan syntiin eli aivan liian pitkään kappaleen venytettyyn, josta en pidä yhtään. Niin monta progebiisiä on pilattu sillä, että niitä jatketaan aivan turhaan. Ilmeisesti progebändit kuvittelevat, että biisien pitää olla pitkiä jostain syystä. Hyvä biisi tuohon 4:35 saakka ja sen jälkeen aivan turhaa, joten kappaleelle vain 7.

Syksy on jo ovella, joten syksyisiä tunnelmia videolla Oskar Merikannon säveltämänä.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Syksy on jo ovella, joten syksyisiä tunnelmia videolla Oskar Merikannon säveltämänä.


Alkuun voisi lainata aikamme suuren ajattelijan sanoja "Nättihän se on kuin sika pienenä." Erittäin kaunis melodia, luonnollisesti koska kyseessä Merikanto. Vaikka sovitus ei mitään tiluttelua ollutkaan, niin noin puolivälissä kappaletta tuli fiilis, että meniköhän tuo kitarointi nyt vähän yli tästä alkuperäisen fiiliksestä. Nopeasti kuitenkin loppua kohti kappale seestyi mukavasti, ja pääosassa oli taas kaunis päämelodia. Kaunista, niin kaunista, kuten jo tuli sanottua. Annetaan tälle erittäin vahva 8/10.

Lähdetään jatkamaan tällaisella:


 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Alkuun voisi lainata aikamme suuren ajattelijan sanoja "Nättihän se on kuin sika pienenä." Erittäin kaunis melodia, luonnollisesti koska kyseessä Merikanto. Vaikka sovitus ei mitään tiluttelua ollutkaan, niin noin puolivälissä kappaletta tuli fiilis, että meniköhän tuo kitarointi nyt vähän yli tästä alkuperäisen fiiliksestä. Nopeasti kuitenkin loppua kohti kappale seestyi mukavasti, ja pääosassa oli taas kaunis päämelodia. Kaunista, niin kaunista, kuten jo tuli sanottua. Annetaan tälle erittäin vahva 8/10.

Lähdetään jatkamaan tällaisella:



Porcupine Tree on yksi suosikkibändejäni. Tämä biisi on yksi niistä kauneimmista. Ei ehkä kuitenkaan ole ihan omia terävimpiä suosikkeja, mutta täyttä laatuahan tämä on, ei siitä mihinkään pääse 9/10

Tämä seuraava biisi tuli Youtuben tarjoamana juuri eteen niin laitetaan se.



 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tämä seuraava biisi tuli Youtuben tarjoamana juuri eteen niin laitetaan se.




Arvosteltavana oli saksalaisbändi Helloweenin livenä esittämä biisi How Many Tears. Olihan tuo melkoista powermetallia, jonka seasta löytyi myös upeaa kitarointia. Biisin loppu vähän lässähti mun mielestäni, mikä vaikuttaa pisteisiin hieman alentavasti. Pitkä oli biisi ja se saa multa pisteitä 6½/10.

Laitetaan tänne seuraavaksi biisi belgialaisbändiltä Murky Red


 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Murky Red on itselleni uusi bändi, kuinka ollakaan kun Redrose linkittää. Tämän biisin paras osa-alue on selvästi kitarointi, jota kuuntelee mielellään. Huonoin on laulu kaikuineen ja efekteineen, joka jostain syystä alkaa ärsyttämään ja pilaa mielestäni kappaleen. Kappale olisi minun mielestäni toiminut hienosti ilman laulua. Keskiosan kitaroinneista yhdeksän, mutta kaikesta muusta kuusi, joten se taitaa olla 7 1/2.

Btw, kuuntelin bändiltä toisen biisin "Black Beast Rising" ja pidin siitä paljon enemmän joten pitänee tutustua yhtyeeseen tarkemmin.

Tässä biisissä ei lauleta vaan soitetaan viulua.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Tässä biisissä ei lauleta vaan soitetaan viulua.

Vanessa Maen Art of War arvosteltavana. Alusta heti huomaa että tämähän on rip off/cover/jotain Prokofievin Dance of the knightista. En osaa termejä tarpeeksi, että voisi sanoa millä nimellä näitä klassisesta musiikista lainattuja teoksia kutsua. Hienoa viulunsoittoa, jotenkin vain tällaisissa nopeissa tekeleissä se jää helposti aika laimeaksi. Kaikenlaista efektiä on otettu mukaan, sen takia tuleekin mieleen että onko kuitenkin ns. "turhaan tehty" rip off alkuperäisestä. Viulu ei ehkä kuitenkaan tällaiseen musiikkiin ole niin monipuolinen soitin kuin vaikka kitara tai piano. Livenähän nämä Maet/Stirlingit/Lampeniukset varmasti toimivat, mutta nyt jää vähän ohkaiseksi. Alkuperäisen sävellyksen takia nousee arvosanaan 7/10.

Laitetaan seuraavaksi vaikka tällainen:

 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Vanessa Maen Art of War arvosteltavana. Alusta heti huomaa että tämähän on rip off/cover/jotain Prokofievin Dance of the knightista. En osaa termejä tarpeeksi, että voisi sanoa millä nimellä näitä klassisesta musiikista lainattuja teoksia kutsua. Hienoa viulunsoittoa, jotenkin vain tällaisissa nopeissa tekeleissä se jää helposti aika laimeaksi. Kaikenlaista efektiä on otettu mukaan, sen takia tuleekin mieleen että onko kuitenkin ns. "turhaan tehty" rip off alkuperäisestä. Viulu ei ehkä kuitenkaan tällaiseen musiikkiin ole niin monipuolinen soitin kuin vaikka kitara tai piano. Livenähän nämä Maet/Stirlingit/Lampeniukset varmasti toimivat, mutta nyt jää vähän ohkaiseksi. Alkuperäisen sävellyksen takia nousee arvosanaan 7/10.

Laitetaan seuraavaksi vaikka tällainen:


Vornan sateet on minulle uusi tuttavuus. Alkuun tuli vähän Alcest mieleen, mutta laulu toi oman juttunsa. Mielestäni mielenkiintoa herättävä biisi puhtaiden laulujen osalta. Mielestäni tuo särmempi puhdas tyyli olisi riittänyt rankemmaksi osuudeksi. Örinä kohta meni minun makuun ihan tusinatavaraksi ja mielenkiinto katosi. Örinää olisi voinut käyttää säästeliästi vain pieneen tehostamiseen, nyt se tuhosi tämän kappaleen... siis minun makuuni tietenkin vain. Paljon oli hyvää kuiten.. Örinäkohdat rokottaa paljon pisteistä 6/10.. ilman niitä tai paremmin käytettynä olisin 8/10 vähintään tarjonnut.

Pistetäänpä tällainen valitettavan marginaaliseksi jäänyt bändi.



 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vornan sateet on minulle uusi tuttavuus. Alkuun tuli vähän Alcest mieleen, mutta laulu toi oman juttunsa. Mielestäni mielenkiintoa herättävä biisi puhtaiden laulujen osalta. Mielestäni tuo särmempi puhdas tyyli olisi riittänyt rankemmaksi osuudeksi. Örinä kohta meni minun makuun ihan tusinatavaraksi ja mielenkiinto katosi. Örinää olisi voinut käyttää säästeliästi vain pieneen tehostamiseen, nyt se tuhosi tämän kappaleen... siis minun makuuni tietenkin vain. Paljon oli hyvää kuiten.. Örinäkohdat rokottaa paljon pisteistä 6/10.. ilman niitä tai paremmin käytettynä olisin 8/10 vähintään tarjonnut.

Pistetäänpä tällainen valitettavan marginaaliseksi jäänyt bändi.



Eipä ollut Pscyhework ennestään tuttu ja kuunnellessa ei varsinaisesti tullut oloa, että olisin jäänyt jostakin merkittävästä paitsi. Ihan kelvollinen biisi, mutta eipä tässä mitään maata mullistavaa ollut. Laulaja vetää aika perinteisesti menemättä korkeammalle kuin pystyy, kitaraa tilutellaan sopivasti ja naisia tekee mieli, muttei silleen raadollisesti. 6/10



 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Eipä ollut Pscyhework ennestään tuttu ja kuunnellessa ei varsinaisesti tullut oloa, että olisin jäänyt jostakin merkittävästä paitsi. Ihan kelvollinen biisi, mutta eipä tässä mitään maata mullistavaa ollut. Laulaja vetää aika perinteisesti menemättä korkeammalle kuin pystyy, kitaraa tilutellaan sopivasti ja naisia tekee mieli, muttei silleen raadollisesti. 6/10




Boris ei ole tuttu. Tämä biisi toi mieleen äärimmäisen masentuneen version Alice In Chainsista. Biisi on toodeella laaahaaaava. Minä en oikein pidä laahaavista biiseistä. Joitain poikkeuksia toki löytyy. Tämä on siis jonkinlaista metallia. Kuuntelin tämän kaksi kertaa, koska yritin saada jotenkin kiinni. No en oikein saanut. Hyvin vaikeaa musiikkia. Ymmärrän kyllä, että jos jaksaisi kuunnella miljoona kertaa tästä saisi ehkä jotain irti, mutta ei nyt... Jos siis jotain positiivista niin se toi vähän mieleen Alice In Chainsin, mutta hyvin masentuneen ja jossain parantolassa olevan. 4/10

Tässä bändissä laulaa ilmeisesti Tuomas Holopaisen serkku. Alkuperäinen laulaja hän ei kuitenkaan ole, vaan on korvannut alkuperäisen



 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tässä bändissä laulaa ilmeisesti Tuomas Holopaisen serkku. Alkuperäinen laulaja hän ei kuitenkaan ole, vaan on korvannut alkuperäisen




Tämä saksalais-norjalais-suomalainen bändi esittää ihan hyvää sinfonista metallia. Tuon suomalaisen naislaulajan nimi on muuten Elina Siirala. Mahtipontinen soitto ja Elinan kaunis sopraanoääni tekivät biisistä ihan hyvän kokonaisuuden, jota noi pienet örinätkään eivät häirinneet ainakaan pahasti. Hyvä biisi saa minulta pisteitä 8+/10.

Laiteenpa tänne musiikkia kriitikkojen arvostamalta Birminghamista kotoisin olevalta The Enid -nimiseltä bändiltä



 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Jostain syystä arvostelen aina progea, mutta ei siinä mitään. Ensi tunnelmat biisistä olivat ihan hyviä, hieno leffamusiikkimainen alku joka nostatti toiveita. Kolmen minuutin kohdalla tuli sitten aivan turha minuutin pätkä 50-luvun tyylistä musiikkia, joka poikkesi aivan liikaa muusta kappaleesta ja oli kappaleen selvästi heikointa antia. Kohta alkoi jopa ärsyttämään, koska miksi pilata hyvä alku menemällä aivan muualle. Loppu oli aggressiivisempaa ja oli ihan kohtalaista soitantaa, mutta se heikon keskikohdan teema toistui siinä lopussa. Tai ehkä voisi sanoa, että hieno alku poikkesi liikaa muusta kappaleesta, joten biisille 6 -

Jonnaa myöhemmin (luulin, että olin linkittänyt tämän aikaisemmin)
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kauas ollaan tultu Mintusta ja Villestä, olen kasarinuori joten siitähän Jonna tunnetaan.
Kappaleessa mukavasti tunnetta, sanomaa ja sellaista aitoa suomalaista pop-iskelmää yrittämättä olla joku muu. Itse biisi ihan ok, itse lähestyn musiikkia aina musiikin kautta ennen sanomaa, tämä on enemmän sitä osastoa että sanoma on isompi kuin itse biisi.
Ei mun pala kakkua. Annetaan kouluarvosana 7 -

Seuraava saakin toisenlaisen kappaleen



 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kauas ollaan tultu Mintusta ja Villestä, olen kasarinuori joten siitähän Jonna tunnetaan.
Kappaleessa mukavasti tunnetta, sanomaa ja sellaista aitoa suomalaista pop-iskelmää yrittämättä olla joku muu. Itse biisi ihan ok, itse lähestyn musiikkia aina musiikin kautta ennen sanomaa, tämä on enemmän sitä osastoa että sanoma on isompi kuin itse biisi.
Ei mun pala kakkua. Annetaan kouluarvosana 7 -

Seuraava saakin toisenlaisen kappaleen




Jahas tämä oli tässä edelleen. En olisi halunnut arvostella, mutta pitäähän tämä palauttaa taas etusivulle. En tiedä, mitä siinä Räikkösestä lauletaan. Brum brum ja bang bang siellä ainakin vilahtaa. Parasta biisissä on se, että se on lyhyt. Olen pahoillani, en ymmärrä tällaista, enkä isommin siedä. Yritän kuitenkin löytää vielä jotain.. melodia taustalla ihan siedettävä myös.. lyhyt, siedettävä melodia, Räikkönen mainittu.. 3 plussaa eli 3/10

Jo vähän aikaa sitten laitoin jotain Portnoyn takia.. no tässä ovat Petrucci ja Portnoy uuden musiikin kera.



 
Jo vähän aikaa sitten laitoin jotain Portnoyn takia.. no tässä ovat Petrucci ja Portnoy uuden musiikin kera.

Jokseenkin umpitylsää tiluttelua niin kuin yleensäkin näillä huippukitaristeilla tuppaa nämä instrumentaalit olemaan. Itse tykkään, että instrumentaalibiisissä olisi jotain ideaa, ja tässä nyt ei oikeastaan ollut. Ei oikein jaksa innostua. Jatketaan kolmoslinjalla.

Sitten jotain aivan muuta

 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Sitten jotain aivan muuta



Arvostelun kohde oli tällä kertaa Foxy Shazam - Holy Touch. Biisin alussa oli turhan pitkä pätkä sekoilua, Vähempikin olisi riittänyt. Kun musiikki vihdoin alkoi, sieltä löytyi mukavan melodinen rokkibiisi, joka kuitenkin kuullosti melko kaupalliselta. Alun sekoilut vähensivät pisteitä, joita tämä biisi saa 6/10.

Laitetaan seuraavaksi musiikkia hollantilaiselta bändiltä.



 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Rauhallinen alku. Näitä on kuultu. Ei tämä paskemmasta päästä kuitenkaan ole. Laulajan ääni ei ärsytä, harvinaista. Pikkuhiljaa kasvava biisi. Yleensä näissä nautin enemmän alkupuoliskoista... Puolivälin kitarasoolo on hyvä, koska seurailee biisin melodiaa. Ainakin aluksi. Soolon loppu mielikuvituksetonta runkkausta. Kato äiti miun sormet liikkuu näin nopeesti! Sitten jo koukataan jossain kelttifiiliksissä. Plussaa siitä, että koskaan ei edetty sinne tuplabassaripaukutukseen, jota alusta lähtien pelkäsin. Kouluarvosanana annan kappaleelle 8-.

Lisää Hollannista:



 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Levyraadin idea mulle on se että kipaleita on laidasta laitaan eikä missään nimessä vain omia suosikkeja. Muistan vahvasti ne ilmeet kun Pirkko Liinamaa arvosteli Sleepy Sleepersiä. :D
Radar love osuu omaan pirtaan, hyvä soundi ja biisi tuttuakin tutumpi radiosta ja leffoista. Torvet täydentää rock-soundia, tästä seuraava askel parempaan olisi lisätä soulia ja sitten meillä olisi Tower of Power.
Ehdoton plussa tälle rokkiklassikolle 9- /10.

Countrya seuraavaksi


 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Levyraadin idea mulle on se että kipaleita on laidasta laitaan eikä missään nimessä vain omia suosikkeja. Muistan vahvasti ne ilmeet kun Pirkko Liinamaa arvosteli Sleepy Sleepersiä. :D

Joo ilman muuta näin. En vain tahtoisi aina haukkua jotain räppikappaletta, kun tiedän etukäteen, että mahdollisuudet ovat aika pienet, että pitäisin siitä. Ja en muuten aina laita kuunneltavaksikaan omaa suosikkimusiikkia, vaikka niin voisi luulla. En ole esimerkiksi vieläkään itse kuunnellut tuota Petruccin uutta soolomateriaalia, en edes tuota laittamaani biisiä.

Pahoittelut offtopicista, nyt ei ole aikaa countrylle.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Levyraadin idea mulle on se että kipaleita on laidasta laitaan eikä missään nimessä vain omia suosikkeja. Muistan vahvasti ne ilmeet kun Pirkko Liinamaa arvosteli Sleepy Sleepersiä. :D

Countrya seuraavaksi



Mun tyylini on ollut laittaa vähän tuntemattomampaa musaa arvosteltavaksi. Toki osa niistä on lemppareitani.

Nyt sitten arvosteluun. Biisi oli hyvää country-rokkia ja esityskin oli ihan OK-kamaa. Laulajan ääni oli hyvä, joten laitanpa tälle pisteitä 8/10.

Seuraavaksi tulee musiikkia jo pitkään soittaneelta saksalaisbändiltä.



 

LaiLaiLei

Jäsen
Seuraavaksi tulee musiikkia jo pitkään soittaneelta saksalaisbändiltä.



Olipas oikein mukavan menevä biisi. Tuli heti mielikuva, että menet pienessä hönössä baariin, ja siellä on ennestään tuntematon bändi joka kuulostaa todella hyvältä livenä soittaessaan. Levyversiota en ole kuullut, mutta ei varmasti kuulosta läheskään yhtä menevältä. Lauluäänestä, ja muutenkin ehkä musiikista tuli mieleen Heikki Silvennoinen mikä on vain ja ainoastaan kehu. Hammond -urut ja kaikki. Arvosanaksi helposti 8,5/10.

Jatketaan liveversiolla, kuitenkin aika erilaisella:


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös