YO kevät 2004

  • 11 176
  • 32

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Nyt on tulokset haettu ja pari yllätystä tuli.

Ensinnäkin alustavissa tuloksissa molemmat äidinkielen aineet olivat 87 pistettä eli juuri E:n alarajalla, mutta yllätyksekseni sain huomata, että lopullinen arvosana olikin M. Ihmettelen kuinka molempien aineiden pisteet ovat voineet pudota, kun paremmaksi jääneen aineen pisteet olivat lopulta 83. Näin varma E siis vaihtui M:ksi.

Pettymyksen kuitenkin kompensoi se, että englannin arvosana puolestaan vaihtui M:stä E:ksi. Pisteet pysyivät täsmälleen samoina eli 251, mutta E:n raja putosi parilla pisteellä 247:än.

Reaalissa taas tuli piste enemmän kuin alustavissa tuloksissa eli pisteitä yhteensä 23 ja siitä arvosanaksi C. Hämmästelen edelleen kuitenkin kuinka olen saanut niin vähän pisteitä vaikka historian tehtävät tuntuivat naurettavan helpoilta. No, C on kuitenkin ihan siedettävä tulos, vaikka M:kin tuntui kirjoitusten jälkeen mahdolliselta ja jopa todennäköiseltä.


Ruotsista kirjoitin M:n jo viime syksynä ja se on kyllä mieluisa arvosana.

Kaiken kaikkiaan siis tuloksena E, Mx2 ja C, joten ihan tyytyväinen voi olla vaikka äidinkielen M jääkin vähän kaivertamaan.

Onnittelut kuitenkin kaikille kevään ylioppilaille täältäkin suunnasta!
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti Korhonen


Ensinnäkin alustavissa tuloksissa molemmat äidinkielen aineet olivat 87 pistettä eli juuri E:n alarajalla, mutta yllätyksekseni sain huomata, että lopullinen arvosana olikin M. Ihmettelen kuinka molempien aineiden pisteet ovat voineet pudota, kun paremmaksi jääneen aineen pisteet olivat lopulta 83. Näin varma E siis vaihtui M:ksi.
Kävi aivan samoin viime vuonna. Paitsi, että muistaakseni molemmat aineet laski 87:stä 85 pisteeseen. Pienet on marginaalit, ei voi muuta sanoa..

Mutta joka tapauksessa, kannattaa mennä korottamaan syksyllä. Äidinkieli on sellainen aine, että siinä väkisinkin kehittyy iän karttuessa, joten kirjain voi hyvinkin nousta, vaikka menisit paikalle täysin kylmiltään. Muutenkin ainevaihtoehdot olivat tällä kertaa mielestäni sen verran huonoa luokkaa, että harmittaa, että menin tuhlaamaan ainoan uusimisyritykseni. Tosin aika hyvin siinä loppujen lopuksi kuitenkin kävi, kun arvosana kerran nousi.. Olisi sitä tosin enemmänkin ollut vielä varaa korottaa :)
 

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wuhuu!

Reaali: A
Ruotsi: A
Äidinkieli: C
Englanti: C
Saksa: nukuin pommiin enkä voinut osallistua.

Pitäs varmaan mennä syksyllä korottelemaan..Vituiks meni. Ja pahasti :(
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jatkoajan lukiolaiset näyttäisi poikkeuksetta olevan jotain yleisneroja.
Äidinkielen (C), lyhyen matiikan (B) ja englannin (M) olin kirjoittanut jo aikoja sitten, mutta ruotsi meni vasta nyt kolmannella ja viimeisellä kerralla läpi. Olin jo täysin asennoitunut alustavien tulosten johdosta ("varma I", 110 p.) reputukseen ja mietin jo että voi vittujen vittu, en varmasti kirjoita kaikkia uudestaan ja haen ammattikorkeisiin pelkällä lukion päättötodistuksella ja niin päin pois.
Mutta ei helvetti, ruotsin kirjoitelma oli noussut 14 pisteellä ja A sieltä tuli. Yksi elämäni iloisimpia uutisia ja suurimpia helpotuksia. Juhlat tulee ja minusta ylioppilas. Oh-hoh...
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Viestin lähetti el pebe
Mutta ei helvetti, ruotsin kirjoitelma oli noussut 14 pisteellä ja A sieltä tuli. Yksi elämäni iloisimpia uutisia ja suurimpia helpotuksia. Juhlat tulee ja minusta ylioppilas. Oh-hoh...
Mulla kävi tasan päinvastoin: ruotsin aine tippui 20p ja arvosana laski I:hin. No, sain siitä aineesta loppujen lopuksi huikeat 22 pistettä... YTL on ystävä.

Muut aineet menikin sitten vähän paremmin. Äikästä C, enkku nousi M:n ja reaalista tuli C, johon olen ihan tyytyväinen ottaen huomioon että en lukenut yhtään. Uskoisinpa että kaikkien arvosanoja pystyisin kohottamaan yhdellä, jos kaikki natsaisi kohdalleen, reaalia periaatteessa E:hen saakka. No, uusin sen joka tapauksessa. En tiedä jaksanko ruveta uusimaan äikkää, vaikka kirjoituksissa sainkin revittyä 3 kertaa pidempiä aineita kuin yleensä olin kirjoittanut tunneilla. Pitäisi vain pystyä karsimaan se turha täyte sieltä pois, eikä hötkyillä puhtaaksikirjoittamisessa. Viimeksi tuli ihan vitusti virheitä, varsinkin viimeisille sivuille.
 
Viimeksi muokattu:

hockeygirl

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi ja HPK
Sen verran mitä tuossa äsken luin teidän tuloksia, niin hyvin on mennyt teillä. Minullakin oli kirjoitukset nyt keväällä, mutta en päässyt läpi. Joten syksyllä olisi reaalin,ruotsin ja matikan kirjoitukset edessä. Minua ei oikeastaan harmita se ollenkaan, mutta juhlat me kuitenkin järjestetään minulle. Sen takia, koska valmistun ammatilliselta puolelta. Eli minä kävin ammattilukion.
 
Suosikkijoukkue
KOOKOO, Buffalo Sabres, Juventus
Minunkin päähäni pitää kohta lakkia sovittaa. Kirjoitin tänä keväänä ensimmäistä kertaa seuraavin tuloksin:

Äidinkieli: E
Englanti (pitkä) : C
Ruotsi (keskipitkä) : C
Reaali: C
Matematiikka (lyhyt) : C

Tuloksiin olen kohtuullisen tyytyväinen ja varsinkin ruotsista tullut C on kaikki odotukseni ylittänyt suoritus. Reaalista tullut C on kuitenkin minulle pettymys.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnea kaikille Jatkoajan uusille ylioppilaille! Nauttikaa tästä päivästä (vaikka ainakaan Helsingissä sää ei näytä suosivan) ja kaiken keskipisteenä olosta.

Muistakaa vain juoda kutsuilla kohtuudella sitä skumppaa, ettei käy hassusti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös