Ylinopeussakotus

  • 197 520
  • 1 084

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Toisille sääntöjen noudattaminen on ilmeisen tuskallista. Kaltaisiltasi pitäisi ottaa niin ajolupa kuin ajoneuvotkin pois.
"Sääntöjen noudattaminen" my ass! Sinä sanoit nauttivasi muiden edessä hidastelusta. Se on kusipäisyyttä. Saisit luvan kulkea julkisilla. Hidastelu on pahinta saastaa liikenteessä.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Eli huono tuuri kun ajanut 10 kilometriä tunnissa ylinopeutta (mittarin mukaan varmaankin yli 10km/h) ja nopeuseron seuraaminen 60 km/h ja 70 km/h välillä on hifistelyä. Heh. Eiköhän tuossa ole ihan tietoisesti ajettu riskirajoilla.

Millä helvetin "riskirajoilla"? Vastaavalla tieosuudella rajoitus Suomessa on 60km/h ja muualla euroopassa 90km/h (pois lukien Belgia). Täällä meillä kun viranomainen sanoo, että nyt vaarannetaan oma ja muiden turvallisuus, ajetaan muualla täysin turvallisesti. Ja sitten ihmetellään miksi monet jarruttaa kameran kohdalla eikä sääntöjen noudattaminen kiinnosta. Eniten vituttaa tietysti ne wanna be poliisit, jotka leikkii korkean moraalin parempia ihmisiä ja hidastelee tahallaan liikenteessä muiden menoa. Henk koht en halua viettää autossa yhtään enempää aikaa kun on pakko.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
"Sääntöjen noudattaminen" my ass! Sinä sanoit nauttivasi muiden edessä hidastelusta. Se on kusipäisyyttä. Saisit luvan kulkea julkisilla. Hidastelu on pahinta saastaa liikenteessä.
Se on maalaisuutta. Kyseisen hattupään kotiovelta ei välttämättä pääse julkisilla eikä maaseudulta tulleiden kasvatukseen kuulu muiden huomioon ottaminen. Hiacen ratissa on kiva vittuilla muille mutta tuskin kyseisellä herrasmiehellä riittää munaa tehdä samaa jalkakäytävällä..
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Millä helvetin "riskirajoilla"? Vastaavalla tieosuudella rajoitus Suomessa on 60km/h ja muualla euroopassa 90km/h (pois lukien Belgia). Täällä meillä kun viranomainen sanoo, että nyt vaarannetaan oma ja muiden turvallisuus, ajetaan muualla täysin turvallisesti. Ja sitten ihmetellään miksi monet jarruttaa kameran kohdalla eikä sääntöjen noudattaminen kiinnosta. Eniten vituttaa tietysti ne wanna be poliisit, jotka leikkii korkean moraalin parempia ihmisiä ja hidastelee tahallaan liikenteessä muiden menoa. Henk koht en halua viettää autossa yhtään enempää aikaa kun on pakko.

Ehkä on parempi ettet ajele autolla tällä asenteella.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Millä helvetin "riskirajoilla"? Vastaavalla tieosuudella rajoitus Suomessa on 60km/h ja muualla euroopassa 90km/h (pois lukien Belgia). Täällä meillä kun viranomainen sanoo, että nyt vaarannetaan oma ja muiden turvallisuus, ajetaan muualla täysin turvallisesti. Ja sitten ihmetellään miksi monet jarruttaa kameran kohdalla eikä sääntöjen noudattaminen kiinnosta. Eniten vituttaa tietysti ne wanna be poliisit, jotka leikkii korkean moraalin parempia ihmisiä ja hidastelee tahallaan liikenteessä muiden menoa. Henk koht en halua viettää autossa yhtään enempää aikaa kun on pakko.
En minä kirjoittanut turvallisuudesta mitään. Sinun asenteesi muita tielläliikkujia kohtaan kyllä kävi nyt harvinaisen selväksi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
En aja koskaan alle rajoituksen. Joillekin munapäille ei esim. vitosen ylityskään riitä. Sellaisia on mukava "kouluttaa".
Tarkoitat suututtaa? Vitosen ylitys ei useinkaan todella riitä. Aja kovempaa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Sinun asenteesi muita tielläliikkujia kohtaan kyllä kävi nyt harvinaisen selväksi.
Ainoa kannanottoni muita tielläliikkujia kohtaan liittyi niihin, jotka TAHALLISESTI hidastavat muiden menoa, hyötymättä siitä edes itse. Mites on, hidastatko tahallisesti vain saadaksesi siitä hyvän mielen myös jalkakäytävällä muita kävelijöitä?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ainoa kannanottoni muita tielläliikkujia kohtaan liittyi niihin, jotka TAHALLISESTI hidastavat muiden menoa, hyötymättä siitä edes itse. Mites on, hidastatko tahallisesti vain saadaksesi siitä hyvän mielen myös jalkakäytävällä muita kävelijöitä?
Milloin lakkaat hakkaamasta vaimoasi?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ainoa kannanottoni muita tielläliikkujia kohtaan liittyi niihin, jotka TAHALLISESTI hidastavat muiden menoa...

Eilinen toteamuksesi (alla) puhuu ihan toista tuon yllä olevan väitteesi kanssa. Kameran kohdalla jarruttaminen aiheuttaa nimen omaan muille jonossa oleville vauhdin hidastumista. Jonon perällä voi aiheuttaa jopa pysähtymistarpeen.

En ole myöskään saanut vielä kehällä sakkoja vaikka kuulun niihin, jotka jarruttavat aina kameran kohdalla ja siinä välissä ajan niin kovaa kuin kehtaan. Kameroiden kohdalla jarrutus on sellainen periaatekysymys.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En aja koskaan alle rajoituksen. Joillekin munapäille ei esim. vitosen ylityskään riitä. Sellaisia on mukava "kouluttaa".

Kaikkia, joilla on liikenteessä tarve "kouluttaa" muita saisi ensin vetää turpaan ja sitten ottaa kortti pois. Homma toimii parhaiten yhteispelillä ja muut huomioon ottaen ja tuollaiset "kouluttamiset" saavat aikaan vaan tieraivoa ja vaaratilanteita. Jenkeissä voi saada vielä kuulan kalloonkin
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kaikkia, joilla on liikenteessä tarve "kouluttaa" muita saisi ensin vetää turpaan ja sitten ottaa kortti pois. Homma toimii parhaiten yhteispelillä ja muut huomioon ottaen ja tuollaiset "kouluttamiset" saavat aikaan vaan tieraivoa ja vaaratilanteita. Jenkeissä voi saada vielä kuulan kalloonkin
Aamen!

Itse pyrin aina siihen etten ole muiden tiellä ja että muiden matkanteko ei muutenkaan hankaloidu minun takiani. Sen sijaan se että vilkauttaa valoja tai tööttää torveilijalle on aivan erilainen - ja mielestäni hyväksyttävä - tapa huomauttaa. Eteen hidastelemaan tulemalla kouluttaminen on todella alhaista! Jos joku haluaa mennä kovempaa kuin itse ajaa, pitää antaa tietä!
 
Kaikkia, joilla on liikenteessä tarve "kouluttaa" muita saisi ensin vetää turpaan ja sitten ottaa kortti pois. Homma toimii parhaiten yhteispelillä ja muut huomioon ottaen ja tuollaiset "kouluttamiset" saavat aikaan vaan tieraivoa ja vaaratilanteita. Jenkeissä voi saada vielä kuulan kalloonkin
Jos ajaa sääntöjen mukaan, kenenkään ei tarvitse raivostua, eikä ketään kouluttaa. Eli mulkut aiheuttavat itse oman raivonsa. Varmaan elämässä ongelmia muutenkin, kuten itsekkäillä kusipäillä tapana on.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ajaa sääntöjen mukaan, kenenkään ei tarvitse raivostua, eikä ketään kouluttaa. Eli mulkut aiheuttavat itse oman raivonsa. Varmaan elämässä ongelmia muutenkin, kuten itsekkäillä kusipäillä tapana on.

Päivää sinne norsunluutorniin. Tuo sinun asenteesi liikenteessä on vaarallisempaa kuin niiden, joita katsot asiaksesi kouluttaa. Toivottavasti et joku päivä kohtaa sellaista koulutettavaa, joka provosoituu enemmän kuin osasit arvatakaan. Eikö olisi parempi siirtyä hyvissä ajoin sivuun siitä ohituskaistalta, jos näet, että joku tulee takaa sataaneljääkymppiä.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Eilinen toteamuksesi (alla) puhuu ihan toista tuon yllä olevan väitteesi kanssa. Kameran kohdalla jarruttaminen aiheuttaa nimen omaan muille jonossa oleville vauhdin hidastumista. Jonon perällä voi aiheuttaa jopa pysähtymistarpeen.
Nopeuden pudottaminen sallitulle tasolle pakottaa muita hidastamaan? Lol.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö olisi parempi siirtyä hyvissä ajoin sivuun siitä ohituskaistalta, jos näet, että joku tulee takaa sataaneljääkymppiä.
Minä en ainakaan keksi mitään järkevää syytä väistää esim. moottoritiellä tilanteessa, jossa ajan vasenta kaistaa 120 km/h ohittaen oikeata kaistaa ajavaa rekkaletkaa, jonka nopeus on 80 km/h. Miksi minun pitäisi pudottaa vauhtini tuohon kahdeksaankymppiin, jotta joku joka ei ole ymmärtänyt lähteä ajoissa liikenteeseen saisi ajaa ylinopeutta ohitseni. Eri asia jos oikealla kaistalla on tilaa siten ettei tarvitse pudottaa vauhtiani alinopeuteen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Minä en ainakaan keksi mitään järkevää syytä väistää esim. moottoritiellä tilanteessa, jossa ajan vasenta kaistaa 120 km/h ohittaen oikeata kaistaa ajavaa rekkaletkaa, jonka nopeus on 80 km/h. Miksi minun pitäisi pudottaa vauhtini tuohon kahdeksaankymppiin, jotta joku joka ei ole ymmärtänyt lähteä ajoissa liikenteeseen saisi ajaa ylinopeutta ohitseni. Eri asia jos oikealla kaistalla on tilaa siten ettei tarvitse pudottaa vauhtiani alinopeuteen.
Mikset laittaisi vähän lisää happea palotilaan ja ohittaisi letkaa tämän kerran hieman ripeämmin ja päästäisi takana tulevaa kiireisempää matkoihinsa?
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikset laittaisi vähän lisää happea palotilaan ja ohittaisi letkaa tämän kerran hieman ripeämmin ja päästäisi takana tulevaa kiireisempää matkoihinsa?
Ja tässä pitäisi mahdollisesti ottaa sakko jonkun toisen takia, jolle 120 km/h on vain minimisuositus? Kyllähän se ylinopeutta ajava voi hidastaa ja odottaa ohituksen loppuun. Lisää sitten taas happea palotilaan ja painuu tiehensä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kyllähän se ylinopeutta ajava voi hidastaa ja odottaa ohituksen loppuun. Lisää sitten taas happea palotilaan ja painuu tiehensä.
Nojoo ja ei. 120kmh motarilla on aikalailla alinopeutta suhteessa muun liikenteen tahtiin. Code of the road ja niin edelleen. Motareilla ei ole kameroita joten sakkopelko on pieni.
 

Pori67s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ude&Parru
Huvittaa, kun on 100km/h rajoitus ja suositellaan 80km/h, koska Hirvivaroitus.
Jos ajan 80 tai vähän yli niin heti ohittajalla keskisormi tai nyrkki pystyssä ja kyylätään :D

Ajan 80 sillä alueella missä asun, vaikka siinä on 100km/h rajoitus, koska tiedän varsin hyvin, että siinä liikkuu paljon hirviä.


Sitten itse PORILAISET kaupungissa, jotka eivät anna ikinä tietä.
Esim. Porin raatihuoneenpuistoon käännyttäessä tulee välillä iso jono vastaan ja takanani on iso jono myös.
Yleistää en nyt halauuaisi, mutta itse olen niitä harvoja, jotka antavat niissä kohtaa tietä.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä en ainakaan keksi mitään järkevää syytä väistää esim. moottoritiellä tilanteessa, jossa ajan vasenta kaistaa 120 km/h ohittaen oikeata kaistaa ajavaa rekkaletkaa, jonka nopeus on 80 km/h. Miksi minun pitäisi pudottaa vauhtini tuohon kahdeksaankymppiin, jotta joku joka ei ole ymmärtänyt lähteä ajoissa liikenteeseen saisi ajaa ylinopeutta ohitseni. Eri asia jos oikealla kaistalla on tilaa siten ettei tarvitse pudottaa vauhtiani alinopeuteen.

Hieno ääriesimerkki löytyi. En minäkään tuossa tilanteessa lähtisi sinne rekkojen väliin itseäni änkeämään, vaikka joku takaa tulisikin iholle. Mutta en kyllä myöskään jäisi kouluttamaan sitä ylinopeutta ajavaa niin kuin ilmeisesti nimim. Väsyneet kädet tekisi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno ääriesimerkki löytyi
Tuo on ihan elävästä elämästä poimittu esimerkki, ei edes ainoa laatuaan. Kerran joku latvialainen veegee veti tuollaisessa tilanteessa vasemmalta puolelta pientareen kautta ohikin.
 
Eikö olisi parempi siirtyä hyvissä ajoin sivuun siitä ohituskaistalta, jos näet, että joku tulee takaa sataaneljääkymppiä.
Ei. Minä teen ohitukseni loppuun omaa tahtia, enkä jonkun säännöistä ja siten muiden turvallisuudesta piittaamattoman mulkun tai mulkuttaren tahtiin.
Nopeuden pudottaminen sallitulle tasolle pakottaa muita hidastamaan? Lol.
No jos jotakuta ei vaikka kamerat kiinnosta ja haluaa ajaa kovempaa koko ajan eikä jarrutella vähän väliä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kerran joku latvialainen veegee veti tuollaisessa tilanteessa vasemmalta puolelta pientareen kautta ohikin.
Paitsi että minä en koskaan tekisi mitään noin älyvapaata. Se, että minun autoilufilosofiaani kuuluu reipas liikenteen rytmissä kaasuttelu, muiden tieltä pois pysyttely ja muiden huomioon ottaminen sekä liikenteen kokonaisvaltaisen havainnoinnin priorisoiminen ohi tarkkojen nopeusrajoitussääntöjen, ei tarkoita että vaarantaisin edellä liian hitaasti perseilevien hengen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös