Yliarvostetuimmat bändit

  • 105 112
  • 885

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Olen sanonut tämän ennen, sanon sen nyt, CMX.
Kolmikärki, Veljeskunta, Aurinko, Aura, Rautakantele, Discopolis ja ehkä vielä Vainajala. Nää on kovaa kamaa, niinku, mutta sen jälkeen minäkin tipuin junasta ja uudempi tuotanto ei puhuttele ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Olen sanonut tämän ennen, sanon sen nyt, CMX.
Saa toki laajaa arvostusta, mutta samalla jakaa mielipiteitä todella paljon; toiset tykkäävät, toiset vihaavat. Kai se on vihaajien mielestä yliarvostettua. Minä kuulun tykkääjiin, mutta ymmärrän miksi kaikille ei maistu.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Sanotaan Kaija Koo ja kaikki kaijakoo-tyylinen musiikki. Oon tehnyt semmosen johtopäätöksen, että tuota huttua kuuntelee vain semmoiset Kaijan itsensä näköiset läskipäät jotka saavat muka jotain voimaa sanoituksista (jos niitä niiksi uskaltaa sanoa) "Tää kertoo niin musta!" Ei, et ole ainoa joka on joskus eronnut tai jolla on ollut huonoja suhteita.

Ei millään pahalla.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
RHCP: mielenkiintoinen juttu. Olen kova fani, mutta näen bändin ristiriitaisena Anthony Kiediksen vuoksi. Omasta mielestä bändi olisi ollut kovempi oikealla laulajalla, tosin se alkuaikojen punk-mesoaminen ei kauhean taitavaa laulamista vaatinut.

Luin Flean ja Kiediksen kirjat. Siinä missä Flea (+ Frusciante ja Smith) on virtuoosi ja nero, on Kiedis lähinnä hyvännäköinen jannu, kenen kanssa oli hauskaa dokata ja vetää huumeita. Kiedis todennäköisesti itsekin tietää arvottomuutensa bändille ja alemmuuskompleksi paistaa elämäkerran sivuista läpi. Korostaa myös todella paljon omien sanotustensa merkitystä biiseille - toisaalta noiden jätkien kanssa olisi solistina pärjännyt kuka tahansa. Lavakarismaa Kiediksellä oli kyllä, tosin sanat ei kauhean hyvin pysynyt muistissa ja vajavaiset laulutaidot tietysti kertautuivat livenä. Ylipäätään vituttaa etuoikeutetun elämän läpi sukkulointi hyvän ulkonäkönsä ja tuurin (ei tappavua tauteja huumeista eikä seksistä, autokolarista selviämiset jne) voimin.

Olenko aivan väärässä ja samalla täysi idiootti?
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
RHCP: mielenkiintoinen juttu. Olen kova fani, mutta näen bändin ristiriitaisena Anthony Kiediksen vuoksi. Omasta mielestä bändi olisi ollut kovempi oikealla laulajalla, tosin se alkuaikojen punk-mesoaminen ei kauhean taitavaa laulamista vaatinut.

Luin Flean ja Kiediksen kirjat. Siinä missä Flea (+ Frusciante ja Smith) on virtuoosi ja nero, on Kiedis lähinnä hyvännäköinen jannu, kenen kanssa oli hauskaa dokata ja vetää huumeita. Kiedis todennäköisesti itsekin tietää arvottomuutensa bändille ja alemmuuskompleksi paistaa elämäkerran sivuista läpi. Korostaa myös todella paljon omien sanotustensa merkitystä biiseille - toisaalta noiden jätkien kanssa olisi solistina pärjännyt kuka tahansa. Lavakarismaa Kiediksellä oli kyllä, tosin sanat ei kauhean hyvin pysynyt muistissa ja vajavaiset laulutaidot tietysti kertautuivat livenä. Ylipäätään vituttaa etuoikeutetun elämän läpi sukkulointi hyvän ulkonäkönsä ja tuurin (ei tappavua tauteja huumeista eikä seksistä, autokolarista selviämiset jne) voimin.

Olenko aivan väärässä ja samalla täysi idiootti?

Mulla on yks näiden levy hyllyssä ja voin jotenkin olla sun kanssa samaa mieltä. Rumpali ja basisti siis ihan jäätävän kovia soittamaan, mutta musiikkia ei oo oikeen jaksanu kuunnella. En tiiä mikä siinä sitten on.
 

Alejandro

Jäsen
Kolmikärki, Veljeskunta, Aurinko, Aura, Rautakantele, Discopolis ja ehkä vielä Vainajala. Nää on kovaa kamaa, niinku, mutta sen jälkeen minäkin tipuin junasta ja uudempi tuotanto ei puhuttele ollenkaan.
Herranjestas sentään. Missä Aion? Mä häpeän, häpeän. Piste. Täydellinen progelevy kyseessä. Talvikuningas myös kovaa kamaa ja viimeinen mestariteos yhtyeeltä. Harmittavaa, kun en ole koskaan päässyt Talvikuningas-keikalle. Ulkomuistista vuonna 2016 olisi ollut tilaisuus, mutta olin varannut samalle päivälle lennon Budapestiin.

Oma konttibuutioni ketjuun on Maustetytöt. Tykkään siskoksista ja olen käynyt kaiketi kolmella keikalla. Silti se yksitoikkoisuus ja saman mantran jauhaminen kyllästyttää jo. Ihmeellinen medimylläkkä ja ilmiö saatiin aikaan aika pienillä näytöillä. Kun verrataan Maustetyttöjä vaikkapa jokseenkin samaa tyylisuuntaa edustavaan Litku Klemettiin, niin jälkimmäinen on ilmiömäinen artisti, mutta missä kunnioitus? Ei missään.
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Herranjestas sentään. Missä Aion? Mä häpeän, häpeän. Piste. Täydellinen progelevy kyseessä. Talvikuningas myös kovaa kamaa ja viimeinen mestariteos yhtyeeltä. Harmittavaa, kun en ole koskaan päässyt Talvikuningas-keikalle. Ulkomuistista vuonna 2016 olisi ollut tilaisuus, mutta olin varannut samalle päivälle lennon Budapestiin.

Oma konttibuutioni ketjuun on Maustetytöt. Tykkään siskoksista ja olen käynyt kaiketi kolmella keikalla. Silti se yksitoikkoisuus ja saman mantran jauhaminen kyllästyttää jo. Ihmeellinen medimylläkkä ja ilmiö saatiin aikaan aika pienillä näytöillä. Kun verrataan Maustetyttöjä vaikkapa jokseenkin samaa tyylisuuntaa edustavaan Litku Klemettiin, niin jälkimmäinen on ilmiömäinen artisti, mutta missä kunnioitus? Ei missään.
Kyllä kyllä, Aion ja Talvikuningas ovat mestariteoksia. Itse lisäisin myös Dinosaurus Stereophonicuksen erimomaisten levyjen listaan. Myös viimeisin levy Alkuteos maistui hyvin muutaman keskinkertaisemman levyn jälkeen.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Oma konttibuutioni ketjuun on Maustetytöt. Tykkään siskoksista ja olen käynyt kaiketi kolmella keikalla. Silti se yksitoikkoisuus ja saman mantran jauhaminen kyllästyttää jo. Ihmeellinen medimylläkkä ja ilmiö saatiin aikaan aika pienillä näytöillä. Kun verrataan Maustetyttöjä vaikkapa jokseenkin samaa tyylisuuntaa edustavaan Litku Klemettiin, niin jälkimmäinen on ilmiömäinen artisti, mutta missä kunnioitus? Ei missään.
Tämä on kyllä totta. Litku Klemetti on ehkä aliarvostetuimpia artisteja tällä hetkellä. Menkää kuuntelemaan Litkua, ottakaa haltuun vaikka Juna Kainuuseen biisi. Joo joo, off-topic, mutta kerrankos sitä.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Lueskelin tätä ketjua jonkin verran läpi, koska on tylsää. Aika monessa viestissä vaikutettiin mainitsevan Coldplay. En oikein ymmärrä miksi. Ei Coldplay nauti kriitikkojen varauksetonta suosiota, vaan saa aika paljonkin kritiikkiä osakseen. Ja kyllähän bändiä muutenkin dissataan paljon, etenkin monien ROCKmusiikkia kuuntelevien miesten toimesta. Toki onhan se yksi maailman suosituimmista bändeistä, että massat kyllä rakastavat.

Mutta omasta mielestäni Coldplay on pikemminkin aliarvostettu. Bändillä on tilillään aivan järjetön määrä hittejä ja muuten legendaarisia kappaleita. Näin Coldplayn ekan kerran livenä vuonna 2016, ja olihan se mielettömän upea show ja käsittämätön hittiputki. Pidän Chris Martinia musiikillisena nerona, sillä vaatii aivan poikkeuksellista lahjakkuutta kirjoittaa niin paljon tarttuvia ja melodisia kappaleita, joita rakastetaan kaikkialla. On myös erinomainen showmies.

Niin, ja toki kyllähän U2 on saanut täällä "yllättäen" paljon rapaa. En voi tätäkään ymmärtää. U2:n 2000-levyt nyt ovat olleet aika keskinkertaisia, mutta onhan bändillä aivan mieletön ura, ja heidän juttunsa oli 1980- ja 1990-luvuilla nimenomaan jatkuva uudistuminen ja uusien juttujen kokeileminen. En tajua miksi U2:sta pilkataan niin paljon kaikkialla, johtuuko se sitten Bonosta vai mistä? Mutta ainakin omasta mielestäni ovat tuottaneet todella paljon taiteellisesti kunnianhimoistakin kamaa, eivätkä ole olleet ennen 2000-lukua mitään keskitien kulkijoita ja varman päälle pelaajia. Lisäksi ovat olleet edelläkävijöitä live-esiintymisten teknisen puolen suhteen ja vieneet keikkoja uudelle tasolle. Erittäin vaikutusvaltainen yhtye kaiken kaikkiaan, enkä näe mitään syytä sille, etteivätkö ansaitsisi arvostusta.

Jos joku pitäisi itse nimetä, niin System of a Down. En vain tajua heidän suosionsa suuruutta. Tai siis tajuan kyllä jollain tasolla miksi heidän musiikkinsa vetoaa moniin, mutta tuntuu jotenkin hullulta, että jengi jaksaa mennä katsomaan heitä vieläkin, vaikka ovat loppupeleissä aika yksipuolinen bändi ja julkaisseet uutta musiikkia viimeeksi 2000-luvun alkupuolella.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jos joku pitäisi itse nimetä, niin System of a Down. En vain tajua heidän suosionsa suuruutta. Tai siis tajuan kyllä jollain tasolla miksi heidän musiikkinsa vetoaa moniin, mutta tuntuu jotenkin hullulta, että jengi jaksaa mennä katsomaan heitä vieläkin, vaikka ovat loppupeleissä aika yksipuolinen bändi ja julkaisseet uutta musiikkia viimeeksi 2000-luvun alkupuolella.

Itse asiaan en ota kantaa, mutta korjaan tuota boldattua kohtaa. Bändi julkaisi peräti kaksi uutta kappaletta viime vuonna (Protect the Land ja Genocidal Humanoidz). Aktivoituminen voi liittyä Yhdysvaltojen pian väistyvään presidenttiin.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaten täältä arvostusta Coldplaylle. Pidin pitkään ihan akkojen renkutusbändinä, kunnes Frankfurtissa (puolison raahaamana) keikalla selvisi, kuinka helvetin kova bändi ja esiintyjä on. Onhan noita hittejä ihan mieletön liuta.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Olenko aivan väärässä ja samalla täysi idiootti?
Todennäköisesti mutta siinä olet oikeassa että RHCP on yliarvostettu bändi. Yhden hyvän levyn bändi on tehnyt, sen jälkeen tasaista alamäkeä.
Maailman yliarvostetuimmat bändit top3 on helppo nimetä. 1. Kiss 2. Motley Crue 3. Rolling Stones. Perusteluita ei tarvita.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Aktivoituminen voi liittyä Yhdysvaltojen pian väistyvään presidenttiin.
Liittyi Ažerbaijanin suorittamaan hyökkäykseen Armeniaa vastaan. System of a Downin rumpali on muuten Trump fani.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Liittyi Ažerbaijanin suorittamaan hyökkäykseen Armeniaa vastaan. System of a Downin rumpali on muuten Trump fani.

Hyvä korjaus! Olin aivan ulapalla tästä. En tiedä miten tällainen kuva edes jäi asiasta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Todennäköisesti mutta siinä olet oikeassa että RHCP on yliarvostettu bändi. Yhden hyvän levyn bändi on tehnyt, sen jälkeen tasaista alamäkeä.
Maailman yliarvostetuimmat bändit top3 on helppo nimetä. 1. Kiss 2. Motley Crue 3. Rolling Stones. Perusteluita ei tarvita.
Tarkoittanet levyä Blood Sugar Sex Magik. Toivottavasti tarkoitat. Se on hyvä levy, ja kului suunnilleen puhki Datsunini stereoissa kesällä 1992. Tuota yliarvostuslistaasi vähän ihmettelen. Kiss? Mötikät? Kuka niitä edes arvostaa? Miten voi yliarvostaa jotain jota ei voi edes arvostaa?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, ja toki kyllähän U2 on saanut täällä "yllättäen" paljon rapaa. En voi tätäkään ymmärtää. U2:n 2000-levyt nyt ovat olleet aika keskinkertaisia, mutta onhan bändillä aivan mieletön ura, ja heidän juttunsa oli 1980- ja 1990-luvuilla nimenomaan jatkuva uudistuminen ja uusien juttujen kokeileminen. En tajua miksi U2:sta pilkataan niin paljon kaikkialla, johtuuko se sitten Bonosta vai mistä? Mutta ainakin omasta mielestäni ovat tuottaneet todella paljon taiteellisesti kunnianhimoistakin kamaa, eivätkä ole olleet ennen 2000-lukua mitään keskitien kulkijoita ja varman päälle pelaajia. Lisäksi ovat olleet edelläkävijöitä live-esiintymisten teknisen puolen suhteen ja vieneet keikkoja uudelle tasolle. Erittäin vaikutusvaltainen yhtye kaiken kaikkiaan, enkä näe mitään syytä sille, etteivätkö ansaitsisi arvostusta.

U2 on jostain syystä yhtye, jota on ilmeisesti vaan helppo vihata. Omalla kohdallani U2 pääsi vuonna 1997 niin sanotusti nextille levelille. Sen jälkeen on tullut kierrettyä bändin perässä ympäri Eurooppaa aika paljonkin ja materiaalia haalittua suhteellisen kattavasti. Väitänkin, että mikäli nämä U2:n "pilkkaajat" olisivat nähneet bändin esim. ZooTv:lla tai vaikka Popmartilla livenä niin 95% olisi kääntänyt kelkkansa. Livebändinä täysin ylivoimainen orkesteri. Pystyy luomaan intiimin silmäkulmat kostuttavan tunnelman 100 000 ihmiselle lentokentällä keskellä tiistai-iltapäivää ja seuraavassa hetkessä tuntemattomat hyppäävät toistensa niskaan riehaantuessaan jonkun Vertigon alkuriffeistä (tämä kävi itselleni Dublinissa heinäkuussa 2017 kun joku irkku pomppasi reppuselkään).

Minulle All that you can´t leave behind on viimeinen oikeasti kokonaisuutena helvetin hyvä levy. Atomic bombillakin on vielä yli 50% huippujuttuja. Sen jälkeen ollaan ehkä vähän mukavoiduttu kun olisin vielä toivonut sitä Rattle and Hum --> Achtung Baby tyylistä nahan luomista uudelleen. No nyt Edge sanoi luoneensa lock-outin aikana paljon uutta materiaalia niin toivotaan vielä viimeistä yllätystä, vaikka hyvin epätodennäköistä se toki onkin.

Mutta kun ne pari radiosta kuultua biisiä tuntuu laimealta ja Bono ärsyttää politikoidessaan niin onhan se ehkä vähän turhan helppoa hypätä siihen samaan kelkkaan missä naapurin Reimakin on ollut jo vuoden. Eipä tämä ole U2- ketju ja tuli vähän innostuttua, mutta Bauerin ansiokas kirjoitus yllytti tähän.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jaa kun ei pysty sietämään Rattle&Humin jälkeistä materiaalia sen materiaalin paskuuden takia, niin saakin niskaansa syytökset populismista? Ootte te melkoisia.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jaa kun ei pysty sietämään Rattle&Humin jälkeistä materiaalia sen materiaalin paskuuden takia, niin saakin niskaansa syytökset populismista? Ootte te melkoisia.

No tämä. Musiikki nyt vaan muuttui itselle todella epämiellyttäväksi noilla hoodeilla. Ja kuten totesin, ei lavashowkaan innostanut. Ei itselle se että on paljon kaikkea, tarkoita että on kova juttu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hieno ketju.

Henkilö X tulee kertomaan että hänen mielestään joku bändi on yliarvostettu. Tämän jälkeen henkilö Y tulee kertomaan miten X on väärässä ja kyllä se joku bändi on oikeasti ihan hyvä, ois vaan pitäny nähdä sillon ja sillon jollain keikalla niin ihan eri tavalla uppoaisi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse asiassa tämä koko keskustelupalsta on ihan tolkuttoman yliarvostettu.
Omalla kohdallani tämä palsta nauttii juuri ansaitsemaansa arvostusta eli ei niin minkäänlaista. Tämä on maailman huonoin foorumi. Pthyi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Myönnän, että osallistuisin mieluummin aliarvostetuimmat bändit -keskusteluun. Siinä olisi positiivista fibaa tän negailun sijaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sanotaan Kaija Koo ja kaikki kaijakoo-tyylinen musiikki. Oon tehnyt semmosen johtopäätöksen, että tuota huttua kuuntelee vain semmoiset Kaijan itsensä näköiset läskipäät jotka saavat muka jotain voimaa sanoituksista (jos niitä niiksi uskaltaa sanoa) "Tää kertoo niin musta!" Ei, et ole ainoa joka on joskus eronnut tai jolla on ollut huonoja suhteita.
Kaija Koolla on muuten ihan käsittämätön suosio nuorten keskuudessa. Erikoinen ilmiö, hyvin erikoinen. Kohderyhmä on kuitenkin ihan hieman erilainen.

No, parempi toki se kuin JVG tai Antti Tuisku.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kaija Koolla on muuten ihan käsittämätön suosio nuorten keskuudessa. Erikoinen ilmiö, hyvin erikoinen. Kohderyhmä on kuitenkin ihan hieman erilainen.
Toisaalta onhan Kaija tässä viime vuosina alkanut tekemään enemmän ehkä nuorisoon vetoavaa musiikkia ja biisejäkin on ollut tekemässä nuoremman polven artistit.

Nuoret miehet viihtyy puolestaan Kaijan keikoilla koska onhan tuo nyt ihan MILF-tason laulaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös