Yliarvostetuimmat bändit

  • 104 426
  • 885

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Elikkäs mitkä ovat mielestäsi maailman yliarvostetuimpia orkestereja/artisteja. Bändit/artistit joista et voi käsittää miksi tuollainen shaibanderi on niin suosittua.

Omat valintani:

- Coldplay (Hirveätä maailmanparannus sontaa)

- Nirvana (Ei lähellekkään grungen parhaimmistoa. Onko Kurtin kuolema yksi suuri syy suosioon?)

- Radiohead (Mihin tämän bändin suosio perustuu? Kertokaa minulle)

- Mew (En voi käsittää mikä tämmöisessä vinkumisessa on niin hienoa)

- 50cent (en kuuntele hirveästi räppiä mutta tämän herran tuotokset kuullostaa jotenkin extra hirveältä)

Ja älkää sitten ottako itteenne näiden kyseisten bändien fanit. Jokainen saa puolestani tykätä minkälaisesta musiikista tahtoo. Tuo on vain minun mielipiteeni.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
- U2
- Coldplay
- Mewit, Crashit sun muut munattomat popit
- ZZ Top

Räppiä en ymmärrä ollenkaan, joten en ymmärrä sen arvostustakaan, mutta kai erityyliset musiikit ovat rikkautta. Ja ilmiselvästi joku pitää siitä ja myös yllämainituista bändeistä, ja mikäpä siinä. Nämä ovat vain minun mielipiteitäni.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Heh, mitenköhän tällaisessa ketjussa voi välttyä provoilta? :) Kyseessähän on aika pitkälti makuasia, ja eipä tästä aiheesta kauheasti pysty väittelemään. Täällä todennäköisesti luetellaan kaikki tunnetut pop/rock/rap-esittäjät, mut ei kai se haittaa...

- Metallica Oikeasti, mistä suosio? Solistin laulu on mitäänsanomatonta ja musiikki tasaisen harmaata muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

- Shakira Yksi hyvä biisi ja hyvännäköinen, siinä kaikki. Varsinkin parissa uudessa sinkussa hyvinkin ärsyttävä lauluääni.

Ei kyllä tähän hätään tullut muita mieleen.
 
Muistaakseni tästä on jo ketju olemassa, mutta osallistutaan nyt.

- U2 (tylsä rallattelubändi, jolla ei ole yhtään hyvää kappaletta. Yhtyeen pöhkö pääjehu Bono möllöttää itse rahakasan päällä ja vaatii teollisuusmaita elättämään kehitysmaita.)
 

Sundis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Internazionale, Stavros Flatly
Neljä kirjainta: PMMP. Ei tarvinne muita perusteluja.

69 Eyes. En tiedä onko edes arvostettu, mutta aika usein ratiossa soi.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Tässä jonkinlaista listaa:

-U2 -en ole koskaan ymmärtänyt.
-Björk -ihme kiekumista, tekotaiteellista paskaa.
-Apulanta -jokin tökkii ja pahasti. Aina tökkinyt.
-Crash -ihme määkimistä. Voisi periaatteessa jopa toimia instrumentaalina tai toisella laulajalla.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Nirvana oli "kohtalaisen" suosittu jo ennen Kurtin itsemurhaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Chespa kirjoitti:
Bändit/artistit joista et voi käsittää miksi tuollainen shaibanderi on niin suosittua.

No ei minusta ole ollenkaan vaikea käsittää täällä lueteltujen bändien suosiota. Suurimmasta osasta en välitä lainkaan, mutta helppohan se on ymmärtää että easy listening-hitit myyvät ja niitä tekevistä bändeistä tulee suosittuja. Ja että maailmasta löytyy kaikenlaisia massan mukana meneviä vässyköitä jotka ostavat kuraa. Ei ihmisten tyhmyys yllätä.

Pikemminkin joidenkin hyvien mutta vaikeammin kuunneltavien bändien ja levyjen menestys yllättää, esim. Zeppelinin "Physical Graffitin" huikea menestys periaatteessa aiempien levyjen harjalla. Upea levy, muttei sisältänyt isoja hittejä, ja silti myi valtavasti.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Chespa kirjoitti:
- Radiohead (Mihin tämän bändin suosio perustuu? Kertokaa minulle)

wikipedia kirjoitti:
Radiohead on englantilainen rock-yhtye, joka on 1990-luvun lopulta lähtien on saanut osakseen erittäin suurta arvostusta rock-lehdistössä. Tämä arvostus johtuu lähinnä Radioheadin innovatiivisistä kappaleista, sekä jatkuvasta kehityksestä albumista toiseen. Yhtyeen katsotaan myös säilyttäneen musiikillisen ja poliittisen itsenäisyytensä, vaikka se onkin levyttänyt levy-yhtiöjätti EMI:lle.

Joku voisi kertoa myös minulle mihin se arvostus ja suosio oikeasti perustuu, koska ko. yhtye kaikessa mitäänsanomattomuudessaan on ollut aina todellinen inhokki. Tosin tästä inhosuhteesta johtuen ”Karma Police” ja ”Paranoid Android” ovat lähinnä ainoita kappaleita, joita juuri tässä tulee mieleen. Jälkimmäisen kehuttua(?) ja joskus paljon pyörinyttä videotakin inhoan aidosti. Järkiperäisiä syitä tähänkään on aika vaikea löytää.


Hazardipakki kirjoitti:
- U2 (tylsä rallattelubändi, jolla ei ole yhtään hyvää kappaletta. Yhtyeen pöhkö pääjehu Bono möllöttää itse rahakasan päällä ja vaatii teollisuusmaita elättämään kehitysmaita.)

Tästäkin melko samaa mieltä. Bändillä on ok-kappaleita muutama, mutta jättisuosiota on vaikea ymmärtää. Myös Bonon persoonassa tökkii joku. Tällainen pehmustettu stadionrock ei muutoinkaan synnytä kovin positiivisia mielikuvia.

Omalta kohdalta tulee nopeasti mieleen Teräsbetoni ja koko (jo onneksi laantunut) hype bändi ja suomalaisen sankarimetallin ympärillä. Tosin tämä on nyt vähän kuin löisi lyötyä.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
secord kirjoitti:
Nirvana oli "kohtalaisen" suosittu jo ennen Kurtin itsemurhaa.

Tiedän tiedän, mutta oliskiko siitä tullut koskaan niin suurta jos se ei ois heittäny lusikkaa nurkkaan..
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikki suomalaiset scheisserockbändit kuten Lovex etc...

Puhumattakaan näistä suomiräpin sankareista, hirveää!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos tämä sittenkin 'surkein bändi' -ketju? Eli jokainen kertoo bändejä/artisteja, joista ei itse pidä? Ajan sitä takaa, että osaisikos joku mainita sellaisen artistin, josta itse pitää, mutta joka on silti omasta mielestä hieman yliarvostettu yleisesti ottaen?

Oma esimerkkini voisi olla Metallica, joka on mielestäni ehkä kaikkien aikojen paras bändi, mutta joka ratsastaa vanhoilla biiseillään ja tuorein tuotanto on aikamoista kuraa. Eli bändin viisi ekaa levyä ovat täyttää rautaa yhä edelleen ja siksi bändiä arvostetaan joka puolella maailmaa suunnattomasti, vaikkei viimeisen 10 vuoden näytöillä olisi ehkä aihetta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Yliarvostetuin ikinä missään on Coldplay. Kuka ihme jaksaa kuunnella sitä ryppyotsaista ulinaa?

Suomalaisista PMMP. Ei ole auennut vielä tyttöjen suosion syy.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Sundis kirjoitti:
Neljä kirjainta: PMMP. Ei tarvinne muita perusteluja.

Voisi tarvitakin. Ihan mielenkiinnosta, koska itse pidän ko. bändiä ja sen soittamaa musiikkia arvossaan. Tosin nykyinen ympärillä pyörivä oheissälä ja "iso bändi Suomessa"-status voivat varmasti ärsyttääkin. Jotenkin tyttöjen jalat maassa-asteesta ja "v*ttuun kaikki"-sloganeista ei voi olla henk.koht. pitämättä.



Sundis kirjoitti:
69 Eyes. En tiedä onko edes arvostettu, mutta aika usein ratiossa soi.

Tässäkin tavallaan erimieltä, koska pidän 69 Eyesia yhtenä harvoista suomalaisista rockbändeistä, joita voi oikeasti arvostaa esim. pitkänlinjan tekemisen ja oman jutun löytämisen takia. Vaikka ei ole ehkä juuri sitä omaa genreä miesten gootteilu, niin Jyrki ja Jussi ovat Andyn ja Miken ohella harvoja suomalaisia, jotka vastaavat omaa käsitystä aidoista rockareista.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alamummo kirjoitti:
Suomalaisista PMMP. Ei ole auennut vielä tyttöjen suosion syy.
No osta vaikka niiden levyt; se voisi auttaa. Se nyt on fakta, että monipuolisempaa "mainstream-musiikkia" saa hakea. Ymmärrän, että kaikki eivät tykkää, sillä makuasioistahan on kyse. Mutta itse pitäisin PMMP:tä lähinnä aliarvostettuna. Asenteella tehtyä monipuolista musiikkia persoonallisilta tytöiltä.

On muuten hupaisa keskustelu tämä, kun tänne listataan bändejä, joista ei itse piä ja perustelut luokkaa "ei uppoa" tai "perusteluja ei edes tarvita".
 

Fakap

Jäsen
Onhan näitä. Kaikki kahdessa ensimmäisessä viestissä mainitut. Ja nämä:

- System of a Down
- Red Hot Chili Peppers
- Korn
- Audioslave
- Rage Agaist The Machine
- Tool
- Nine Inch Nails
- Sex Pistols
- Pearl Jam
- Oasis

Tietenkin sitten vielä nämä mahtavat MtV-poptähdet puuttuu, mutta en viitsinyt laittaa itsestäänselvyyksiä. Joitain oikeita bändejä varmasti unohtuikin. Mutta tuossa on ne suurimmat ihmetyksen aiheet. En jaksa nyt perustella tämän enempää. Kohta joku ottaa kuitenkin itseensä heti ensimmäisestä bändistä, sitten voin alkaa tarinoimaan näiden paskuudesta / liiasta suosiosta / mistä ikinä.

edit. Simon, minä ainakin kuuntelen noista mainitsemistani bändeistä RATM:a, Pistolsia ja silloin tällöin muitakin. U2:ta tulee myös kuunneltua aika paljon. Pidän sitä silti yliarvostettuna bändinä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
VT kirjoitti:
On muuten hupaisa keskustelu tämä, kun tänne listataan bändejä, joista ei itse piä ja perustelut luokkaa "ei uppoa" tai "perusteluja ei edes tarvita".

Juu tämä on kyllä taas yksi parhaista ketjuista hetkeen.

Parempi kun en sano mitään bändejä kun en osaa kuitenkaan perustella kovin hyvin näissä asioissa, mutta siis toki voisin listata bändejä, joiden musiikista en pidä, mutta se nyt on jo ihan eri juttu se.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
VT kirjoitti:
No osta vaikka niiden levyt; se voisi auttaa. Se nyt on fakta, että monipuolisempaa "mainstream-musiikkia" saa hakea. Ymmärrän, että kaikki eivät tykkää, sillä makuasioistahan on kyse. Mutta itse pitäisin PMMP:tä lähinnä aliarvostettuna. Asenteella tehtyä monipuolista musiikkia persoonallisilta tytöiltä.

On muuten hupaisa keskustelu tämä, kun tänne listataan bändejä, joista ei itse piä ja perustelut luokkaa "ei uppoa" tai "perusteluja ei edes tarvita".

On myös hauskaa että perustellaan vastaavasti "osta levyt" tai "itse tykkään, niin sä olet väärässä" tai "se on fakta, kun sanon niin".

Kyse kai on mielipiteistä itse pistän listaan ainakin tuon PMMP:n heti. Sellaista perusradiohuttua mitä on miljoona kymmenessä.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
VT kirjoitti:
On muuten hupaisa keskustelu tämä, kun tänne listataan bändejä, joista ei itse piä ja perustelut luokkaa "ei uppoa" tai "perusteluja ei edes tarvita".

Ei tarkoituksena ollut laittaa mitään huonoimmat bändit listaa.. Vaan sellaisia bändejä mitkä ovat mielestäni yliarvostettuja. Olisin tietysti voinut luetella kaikenmaailman justinit, britnit, gangsta räpit ja muut tuollaiset shaibat. Mutta mietin myö bändejä sellaisesta genrestä mistä itse pidän. Ja mietin miten jotkut bändit ovat saaneet valtavan suosion kun itse en tajua mikä hienous kyseisessä pumpussa on.

Älkää työ viäntäkö.. tai ihan sama viäntäkkää vua ...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
VT kirjoitti:
No osta vaikka niiden levyt; se voisi auttaa. Se nyt on fakta, että monipuolisempaa "mainstream-musiikkia" saa hakea. Ymmärrän, että kaikki eivät tykkää, sillä makuasioistahan on kyse. Mutta itse pitäisin PMMP:tä lähinnä aliarvostettuna. Asenteella tehtyä monipuolista musiikkia persoonallisilta tytöiltä.

On muuten hupaisa keskustelu tämä, kun tänne listataan bändejä, joista ei itse piä ja perustelut luokkaa "ei uppoa" tai "perusteluja ei edes tarvita".

No, oma mielipiteesi ei ole sen parempaa faktaa kuin muidenkaan. Osta levy ei ole todellakaan mikään perustelu musiikin puolesta. Monipuolisuus heidän kohdallaan on median hypetystä, jota bändi on saanut mukapersoonallisen imagonsa ja esiintymisensä vuoksi. Samanlaista kamaa kuin 13 muutakin tusinassa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Simon kirjoitti:
Onkos tämä sittenkin 'surkein bändi' -ketju? Eli jokainen kertoo bändejä/artisteja, joista ei itse pidä? Ajan sitä takaa, että osaisikos joku mainita sellaisen artistin, josta itse pitää, mutta joka on silti omasta mielestä hieman yliarvostettu yleisesti ottaen?

Oma esimerkkini voisi olla Metallica, joka on mielestäni ehkä kaikkien aikojen paras bändi, mutta joka ratsastaa vanhoilla biiseillään ja tuorein tuotanto on aikamoista kuraa. Eli bändin viisi ekaa levyä ovat täyttää rautaa yhä edelleen ja siksi bändiä arvostetaan joka puolella maailmaa suunnattomasti, vaikkei viimeisen 10 vuoden näytöillä olisi ehkä aihetta.

Hyvä Simon, juuri näin! Itse rupesin miettimään tällä tavalla ja sitten se iski kuin miljoona volttia, EPPU NORMAALI. Lapsuusajan sankaribändini teki 80-luvun alussa mielenkiintoista Suomi-rokkia. Kahdeksas ihme-albumin jälkeen taso laski kuin lehmän häntä ja nykyistä järkyttävän suurta suosiota on vaikea ymmärtää. Viimeinen kelpo levy (omasta mielestäni) on siis yli 20 vuoden takaa.
Pojat tahkoaa kivasti rahaa vanhoilla hiteillään ja jokainen (siis ne kaikki 1-2) keikka voidaan järjestää Olympiastadiolnilla (huom. kärjistys). No josko sieltä tulisi se "Repullinen hittejä vol. 27".
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Yliarvostetuin? Tuo on helppo nimetä:

Beatles

"Maailman paras" -termiä heitetään huoletta ympäriinsä tästä bändistä ja sen jäsenistä puhuttaessa.

Bändin vaikutus koko musiikin historiaan ja musiikkialan kehittymiseen on kiistaton, mutta lähinnä kulttiilmiön ja faniensa takia ei musiikin. Parasta mitä Beatles on antanut musiikille on kappaleet, joita muut ovat koveroineet ja soittaneet paremmin.

Bob Dylanin matkiminen sanoittamisessa ja Abbey Roadin teknikoiden innovatiivinen kokeilu studiossa tuotti 12 studio albumia, joissa 2/3 biiseistä täyttä paskaa. Malli esimerkki siis nykyiselle levyteollisuudelle, miten muutama hitti biisi myy levyllisen LSD tripeissä ulostettua roskaa.

John Lennon oli loistava runoilija ja filosofi. Paul McCartney oli loistava säveltäjä ja muusikko. Mutta maailman paras bändi? Ei lähelläkään.

Beatles "mahtavuudesta" vuolisin aika monta pistettä Abbey Roadin teknikoille ja bändeille, jotka covereillaan saivat laihat Beatles biisit kuulostamaan paremmilta kuin olivatkaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alamummo kirjoitti:
Samanlaista kamaa kuin 13 muutakin tusinassa.
Voisitko arvon Alamummo luetella minun mielikseni vaikka nyt alkuun viisikin bändiä tuosta tusinasta, joiden kanssa PMMP tekee "samanlaista kamaa"?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Simon kirjoitti:
Onkos tämä sittenkin 'surkein bändi' -ketju? Eli jokainen kertoo bändejä/artisteja, joista ei itse pidä? Ajan sitä takaa, että osaisikos joku mainita sellaisen artistin, josta itse pitää, mutta joka on silti omasta mielestä hieman yliarvostettu yleisesti ottaen?
Hyvin todettu. Sellaisia bändejä, mistä itse pidän, mutta voisin ehkä hieman yliarvostettuna ajatella on ehkä Zen Café. Bändillä on todella paljon hyviä biisejä, mutta myös aika väkisinväännettyä juttua ja paljon ns. täytemateriaalia. Ehkä liikaan kikkailuun sortuu myös. Siitäkin huolimatta helvetin hyvä livebändi etenkin ja parhaat biisit todella on loistavia kaiken kaikkiaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös