Eikä etenkään Tapio Rautavaaran. Kuvitelkaa tämä Tapsan äänellä Peter von Baghin dokkariin: "Lontoossa heitettiin väärään aikaan. Lämpötila oli laskenut pari astetta ja vireystila laskenut".
Aistii tänne Kotkaan asti setämiesten tuskan, kun rouva Nyrkki-hella uskaltaa avata suunsa. Milloin kisa-aikataulu, milloin instagram, milloin starttiraha. Ei ollut Seppo Rädyn aikana tällaista.
Mutta julkisuus on julkisuutta ja näkyvyys näkyvyyttä, niin hyvä kuin huonokin.
Ajankuva tämäkin. 10 000 seuraajaa tuo sponsorin, ei vuosikausiin paras tulos ja lähiaikoijen SE-näkymä miesten 100 metrillä. #urheilu #yleisurheilu #brändäys #nykyaika
Valitettavasti. Tämä tuli vastaan tuolta twitterin puolelta (toivottavasti tämä näkyy)...
Heittopaikan pehmeydestä se kyllä tarinoi ummet ja lammet siinä. Vääränlainen oli Lontoon heittopaikka, monella ei pönkkä pitänyt siinä juoksuhiekassa. Mutta Tapsa oli tutkinut sen paikan tarkkaan, ja löysi yhden pitävän kohdan johon tukijalan saattoi asettaa.
Tiede ja tekniikka ovat kehittäneet urheilijoita ja ne antavat urheilijoille ja valmentajille tärkeätä tietoa, mutta minun mielestä suomalaiset urheilijat ovat jopa "liiankin viisaita" mitä tulee harjoittelunsa että kilpailimensa suhteen. Aivan liikaa "optimoidaan" ja "säädetään" asioita, kun iso osa urheilusuorituksesta tulee siitä, että pystyy suopeutumaan eri tilanteisiin ja ennen kaikkea, että tarvittaessa saadaan extra-buusti tai perkele-vaihde päälle jolla saadaan se extralataus, vitosvaihde millä mennään sen mentalblockin yli yms. Ja ei, tämä ei tarkoita mitään paluuta vanhaan veri lentää ja suo-kuokka-ja-mies toiseen ääripäähän.."
Niin ja sellainen ero, että Tapsa tarinoi kisan jälkeen voittajana eikä etukäteen selitellen.Heittopaikan pehmeydestä se kyllä tarinoi ummet ja lammet siinä. Vääränlainen oli Lontoon heittopaikka, monella ei pönkkä pitänyt siinä juoksuhiekassa. Mutta Tapsa oli tutkinut sen paikan tarkkaan, ja löysi yhden pitävän kohdan johon tukijalan saattoi asettaa.
Mutta nyt aletaan olemaan rajoilla, että menee rasittavuuden puolelle tuo jokaiseen asiaan kannanotto ja lähes kaikesta mariseminen.
Tämä menee jo naurettavaksi kiusaamiseksi yhden Suomen isoimman median esimiehen toimesta. IS:n esimies tekee jutun/juttuja kiusatakseen naista jota hän aiemmin kesällä kiristi?! Oikeasti aika puuttua asiaan.
Uhkasin kesäkuussa olla antamatta haastatteluja IS:lle kiristyksen takia, johon minulla on täysi oikeus. Ja nyt 50-vuotias mies, IS esimies, kiusaa minua julkisesti valtakunnallisessa mediassa. Ei tämä voi olla edes Suomessa laillista.
Nyt IS esimies Rantanen on pommittanut koko aamun mun lähipiirissä olevaa henkilöä ja kiristää häntä. Säälittävää kiusaamista.
Kenelle/mihin/kuka voi tehdä jotain asialle? Ei lehden esimiehenä voi toimia mies joka kiristää ja kiusaa naisia jotka eivät hänelle haastatteluja anna.
Nyt hän uhkaa kirjoittaa uuden jutun kiusatakseen lisää. Eli odottakaa pian ilmestyvää uutta juttua. Aivan naurettavaa ja säälittävää toimintaa.
Poistan varmasti kaikki nämä tweetit, kunhan Rantanen lupaa lopettaa tämän pelleilyn. Nyt jo koko kisakausi mennyt häneltä kiusatessa minua. Poistan tweetit aina, kun keskustelu tärkeistä aiheista on lähtenyt käyntiin, eikä minun itse tarvitse osallistua niihin enää.
Aloin miettimään että oliko tämä nyt tältä Samuelssonilta ihan laskelmoitu juttu. Kaverista ei yu-piirien ulkopuolella ollut kukaan suurinpiirtein kuullutkaan, mutta nyt tuli tuolla viestillä näkyvyyttä ja seuraajia. Toivottavasti oli myös tuo kaipailemansa sponssin kanssa etukäteen tuosta sopinut.Surullista. Perkeleen somenäkyvyys ja itsensä tuotteistus. Itse en periaatteesta seuraa yhtään ketään, mutta nyt voisin kyllä tehdä poikkeuksen.
Eniten hymyilytti tuo kohta: ”Poistan tweetit aina, kun keskustelu tärkeistä aiheista on lähtenyt käyntiin, eikä minun itse tarvitse osallistua niihin enää.”
Rantanen sekoittaa soppaa kirjoittamalla, että Jyväskylässä Annimari sai eniten "bonusrahoja", mikä tarkoittanee palkintorahoja. Se tietenkin taas on er iasia.
Rantanen kirjoitti näin:
Jyväskylän Kenttäurheilijat vastasi kylmän viileästi julkaisten maksamansa noin 20 000 euron bonukset, joista selkeästi suurin yksittäinen osuus meni Kortteelle.
Kortehan twitterin puolella nimenomaan itsekin puhuu bonusrahoista ja miten se eroaa starttirahoista (mikä pitää paikkaansa ja on samalla outo kommentti sillä Rantanen ei viitannutkaan siihen).
En ole selvillä aikaisemmista twitter-viesteistä, mutta lehtien palstoilla kyse on ollut aina starttirahojen uupumisesta. Nyt kun menin Korteen twittertilille, niin siellä hän juuri kirjoitti näin: