Yleistä keskustelua Liigasta

  • 2 444 931
  • 11 121

ParasSektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
JOS Barkov tai Laine (tai molemmat) tulisi lainalle Liigaan pelamaan, niin millaisissa summissa niiden vakuutusmaksut liigapeleissä olisi? Kellään hajua?
Voi olla että oon ihan kujalla asiasta, mut Ässät maksaa Kotkaniemestä ihan saman kuin muista liigapelaajista.
Muut jää NHL seuran maksettavaksi. Sopimuksen kesto ja pelaajan tärkeysluokka joukkueessa on ratkaisevia tekiöitä.
 

Ralph

Jäsen
Voi olla että oon ihan kujalla asiasta, mut Ässät maksaa Kotkaniemestä ihan saman kuin muista liigapelaajista.
Muut jää NHL seuran maksettavaksi. Sopimuksen kesto ja pelaajan tärkeysluokka joukkueessa on ratkaisevia tekiöitä.
Miksi Kotkaniemen toit tuohon mukaan? Kotkaniemi, kuten kaikki muutkin nykyiset NHL-lainat, ovat näitä alle miljoonan sopparilla pelaavia halpoja NHL-miehiä ja siksi ovatkin olleet helppo tuoda Liigaan. Kotkaniemen peruspalkka on 832 500 dollaria, kun Laineella se on 7 500 000 dollaria ja Barkovilla 4 750 000 dollaria. Ero on todella suuri.
 

ParasSektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi Kotkaniemen toit tuohon mukaan? Kotkaniemi, kuten kaikki muutkin nykyiset NHL-lainat, ovat näitä alle miljoonan sopparilla pelaavia halpoja NHL-miehiä ja siksi ovatkin olleet helppo tuoda Liigaan. Kotkaniemen peruspalkka on 832 500 dollaria, kun Laineella se on 7 500 000 dollaria ja Barkovilla 4 750 000 dollaria. Ero on todella suuri.
No siksi juuri toin mukaan kun tosiaan nuo sopimusten arvot on todella paljon erillaisia.
Tuollaiset maailmantähdet ei pääse loukkaantumaan liigaan. Tarvitaan vain yksi Lundellin aivopieru ja ura on ohitse.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sääntöihin liittyvä kysymys, johon en äkkiseltään löytänyt sääntökirjasta vastausta: miten määräytyy se, kummalta b-pisteeltä ylivoiman ensimmäinen aloitus suoritetaan? Aloitushan tuodaan ylivoiman saaneen joukkueen hyökkäyspäätyyn, riippumatta siitä missä päässä kenttää kiekko oli vihellyksen tullessa. Mutta määräytyykö aloituksen puoli (vasen/oikea b-piste) sen mukaan, kummalla puolella kenttää kiekko oli? Vai saako ylivoimajoukkue peräti päättää?

Kysymys tuli mieleen, kun KalPa-Ilves ottelussa nähtiin erikoinen tapahtumasarja, jonka itse tulkitsin seuraavasti.

Ilves sai ylivoiman, ja aloitus vietiin KalPan päätyyn maalivahdista katsoen vasemmalle b-pisteelle. Ilveksen ylivoima-aloitusta tuli ottamaan Barrett Hayton, joka kuitenkin marssi suoraan oikeanpuoleiselle b-pisteelle. Hetken päästä aloitus siirrettiinkin oikealle puolelle. Tässä vaiheessa KalPa vaati saada vaihtaa leftin sentterinsä rightin sentteriin, kerta aloitus olikin oikealta puolelta. Pienen neuvottelutuokion jälkeen päätuomari Lindqvist antoi KalPalle luvan vaihtaa sentteriään.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Milloin on Liigaan tullut sääntö, että kypärässä täytyy olla korvasuojat/koskeeko montaakin sarjaa Euroopassa? SHL:ssä ainakin on pakko ja NHL/KHL akselilla ei niitä korvasuojia näy, muuta kuin Marko Anttilalla.
 

Glove

Jäsen
Milloin on Liigaan tullut sääntö, että kypärässä täytyy olla korvasuojat/koskeeko montaakin sarjaa Euroopassa? SHL:ssä ainakin on pakko ja NHL/KHL akselilla ei niitä korvasuojia näy, muuta kuin Marko Anttilalla.
Ei sitä ainakaan sääntökirjassa ole.

Ainakin yksi pelaaja rikkoo joka pelissä kypäräsäännön kolmatta pykälää: " Kenttäpelaajan on pidettävä kypärää päässään siten, että kypärän etuosan alareuna ei ole enempää kuin yhtä sormen leveyttä kulmakarvojen yläpuolella. Lisäksi leukanauhan ollessa kiinnitettynä ei leukanauhan ja leuan välissä saa olla tilaa enempää kuin yhden sormen paksuuden verran. "
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Milloin on Liigaan tullut sääntö, että kypärässä täytyy olla korvasuojat/koskeeko montaakin sarjaa Euroopassa? SHL:ssä ainakin on pakko ja NHL/KHL akselilla ei niitä korvasuojia näy, muuta kuin Marko Anttilalla.
Tietääkseni tällaista sääntöä ei ole.

Sen sijaan turvavarusteiden (kuten kypärä) on oltava CE-hyväksyttyjä. CE-hyväksyttyä turvavarustetta ei saa muokata (edes pelaaja itse), muutoin hyväksyntä mitätöityy. Näin ollen mikäli kypärämalli on CE-hyväksytty korvasuojien kanssa, siitä ei saa niitä repiä irti.

En tiedä, valmistetaanko änäriin erilaisia kypäriä, vai repivätkö pelaajat itse siellä korvasuojat kypäristä irti.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara

Puttepossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karjalaisen mikkihiiret (23-24)
On tuolla kyllä Stadin ulkopuolellakin muutama lappu joissa pelaaja saa potentiaalilla rahastanutta agenttiaan kiittää. Joni Ikonen...80k/kausi. Kaikkea muuta kuin no brainer ollut tuo KalPa diili.

Ei kukaan olisi voinut ennustaa Ikosen loukkaantumista sopimuksen teko hetkellä. Hieman ylihintainen sopimus, mutta Ikonen olisi pelannut jo NHL:ssä paremmalla onnella, joten on tuo summa aika perusteltuakin. Rahat olisi tullut korkona takaisin kasvattajarahoina Amerikasta, kun sinne olisi sopimuksen tehnyt. Vähintään saman tasoinen lupaus oli pari vuotta sitten kuin saman varausluokan Texier ja Luostarinen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kukaan olisi voinut ennustaa Ikosen loukkaantumista sopimuksen teko hetkellä. Hieman ylihintainen sopimus, mutta Ikonen olisi pelannut jo NHL:ssä paremmalla onnella, joten on tuo summa aika perusteltuakin. Rahat olisi tullut korkona takaisin kasvattajarahoina Amerikasta, kun sinne olisi sopimuksen tehnyt. Vähintään saman tasoinen lupaus oli pari vuotta sitten kuin saman varausluokan Texier ja Luostarinen.

Joo nuo loukkaantumiset on juuri semmoisia asioita joihin ei voi vaikuttaa, esim. tuskin 2014 vuonna ajateltiin että Ossi Louhivaaran kanssa tehty sopimus olisi ollut niin huono kun se nyt lopulta oli, 4 kautta vetänyt nyt liigan kärkipään palkkaa, 2019 verotiedoissa toki tulot oli tippunut nyt 143k, mutta olisiko rahastoinut pahan päivän varalle.Tuo on varmaan semmoisia tilanteita että ei montaa kertaa ole paremmin onnistunut agentti vedättämään seuraa (ainakaan näin jälkeenpäin), varsinkin kun nuo kaksi ulkomailla olevaa vuotta ei vähentänyt 5 vuoden sopimusta.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Jos liigan taso on tuo mitä nyt esitetään, niin haistakaa vittu. 15 joukkuetta = taso nousee, haloo herätkää urpot.
 

Ralph

Jäsen
Jos liigan taso on tuo mitä nyt esitetään, niin haistakaa vittu. 15 joukkuetta = taso nousee, haloo herätkää urpot.
Miten se näkyisi näiden EHT-pelaajien tasossa, jos Liigassa olisi kymmenen joukkuetta? Rajaniemi olisi pelannut nollapelin, jos olisi Kärppien pelaaja, eikä Jukurien? Innala olisi tehnyt maalin, jos ei olisi HPK:n pelaaja vaan HIFK:n?
 

Tori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eiks Liigan taso ole parhaillaan historian kovin? Nuo EHT -jengit vilisee Liiga -pelureita. Mollit missaa ison kuvan Liigan tasosta, ei koskaan ole näin kovatasoista ollut ja samaan aikaan ilman NHL- AHL -apuja olevat SaiPa käy kaatamassa puoli Suomea pohjoisessa. Taso on A-luokkaa.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten se näkyisi näiden EHT-pelaajien tasossa, jos Liigassa olisi kymmenen joukkuetta? Rajaniemi olisi pelannut nollapelin, jos olisi Kärppien pelaaja, eikä Jukurien? Innala olisi tehnyt maalin, jos ei olisi HPK:n pelaaja vaan HIFK:n?
Kumpi sarja on tasokkaampi se jossa pelaa 300 parasta pelaajaa vai se jossa pelaa 450 parasta pelaaja?
 

Ralph

Jäsen
Kumpi sarja on tasokkaampi se jossa pelaa 300 parasta pelaajaa vai se jossa pelaa 450 parasta pelaaja?
En tiedä miten tämä liittyy minun viestiini, mutta tietenkin ensin mainittu.

EHT:llä on mukana pelaajia 13 eri joukkueesta. Jos samat pelaajat löytyisivät viidestä eri joukkueesta, niin ei se EHT-joukkue yhtään parempi olisi. Eli ei tämän päivän ottelusta voi Liigan joukkuemäärää syyttää.
 
Viimeksi muokattu:

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä miten tämä liittyy minun viestiini, mutta tietenkin ensin mainittu.

Kysyit seuraavaa

Miten se näkyisi näiden EHT-pelaajien tasossa, jos Liigassa olisi kymmenen joukkuetta? Rajaniemi olisi pelannut nollapelin, jos olisi Kärppien pelaaja, eikä Jukurien? Innala olisi tehnyt maalin, jos ei olisi HPK:n pelaaja vaan HIFK:n?

Nyt vastasit itse että joukkueen taso olisi parempi. 10 joukkueen sarjassa olisi se noin 300 pelaajaa ja nyt 15 joukkueen sarjassa tuo noin 450 pelaajaa.....
 

Ralph

Jäsen
Nyt vastasit itse että joukkueen taso olisi parempi. 10 joukkueen sarjassa olisi se noin 300 pelaajaa ja nyt 15 joukkueen sarjassa tuo noin 450 pelaajaa.....
Eli tämän päivän EHT-pelaajat olisivat olleet parempia, jos Liigassa olisi kymmenen joukkuetta? Ja jos Liigassa pelaisi 20 joukkuetta, niin tämän päivän EHT-pelaajat olisivat olleet vielä huonompia? Esimerkiksi Jere Innalan taso nousisi, jos Liigasta poistettaisiin joukkueita? Mutta jos Liigaan tulisi vaikkapa Kiekko-Espoo 16. joukkueeksi, Innalan taso laskisi?

Liigan taso nousee, jos joukkuemäärää laskee, mutta tämän päivän EHT-otteluun ei sillä vaikutusta olisi.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli tämän päivän EHT-pelaajat olisivat olleet parempia, jos Liigassa olisi kymmenen joukkuetta? Ja jos Liigassa pelaisi 20 joukkuetta, niin tämän päivän EHT-pelaajat olisivat olleet vielä huonompia? Esimerkiksi Jere Innalan taso nousisi, jos Liigasta poistettaisiin joukkueita? Mutta jos Liigaan tulisi vaikkapa Kiekko-Espoo 16. joukkueeksi, Innalan taso laskisi?

Liigan taso nousee, jos joukkuemäärää laskee, mutta tämän päivän EHT-otteluun ei sillä vaikutusta olisi.

Jos liigassa olisi se 10 joukkuetta eikä 15. Olisi joukkueen taso ollut parempi koska valinta olisi tehty paremmista pelaajista. Kysymys tietysti kuuluu että mahtuisiko Innala 10 joukkueen sarjaan? Kaikki tämän päivän pelaajat eivät välttämättä mahtuisi 10 joukkueen sarjaan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jos liigassa olisi se 10 joukkuetta eikä 15. Olisi joukkueen taso ollut parempi koska valinta olisi tehty paremmista pelaajista. Kysymys tietysti kuuluu että mahtuisiko Innala 10 joukkueen sarjaan? Kaikki tämän päivän pelaajat eivät välttämättä mahtuisi 10 joukkueen sarjaan.
Meinaat ettei Liigasta löydy vajaata kolmeakymmentä laatupelaajaa vaan nyt pitää valita innaloita ja rajaniemiä sinne täytejoukkueista ja ilman täytejoukkueita niitä ukkoja löytyisi riittävästi että olisi päihitetty myös Venäjän junnut ja Tsekin liigaukot? Itse tykkäsin Stranskyn ja Galvasin otteista Tsekin paidassa, toki pelaisivat varmaan ihan korkealla tasolla ilman Liigaakin mutta nyt sattuvat pelaamaan Mikkelissä.

Tai no en tiedä mitä meinaat, koko keskustelun startti oli aika pöljän oloinen enkä ole vielä saanut keksittyä lähestymiskulmaa millä tuon @Target in avautumisen logiikka selviäisi. Siitä ei tosin voi automaattisesti vetää johtopäätöksiä että 10 olisi kovempi kuin 15, koska millä takeilla ne 10 saisivat enemmän resursseja pyörittää laadukkaampaa toimintaa? Ja miksi harvempi sijoitettu ammattiorganisaatioverkko tuottaisi enemmän tai edes saman verran laatupelaajia on myös nähdäkseni kysymys johon ei ole vastauksia kuulunut.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos liigassa olisi se 10 joukkuetta eikä 15. Olisi joukkueen taso ollut parempi koska valinta olisi tehty paremmista pelaajista.
Mistä niitä tasokkaampia pelaajia sataa Liigaan, jos joukkuemäärää nipistetään?

Itse luulen ettei 10 joukkueen Liigassa pelaisi sen parempia pelaajia kuin nytkään ja ainoastaan huonompia pelaajia karsittaisiin pois. Kyllähän se sarjan taso nousisi, mutta ei sillä maajoukkueeseen olisi vaikutusta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: PJPT

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mistä niitä tasokkaampia pelaajia sataa Liigaan, jos joukkuemäärää nipistetään?

Itse luulen ettei 10 joukkueen Liigassa pelaisi sen parempia pelaajia kuin nytkään ja ainoastaan huonompia pelaajia karsittaisiin pois. Kyllähän se sarjan taso nousisi, mutta ei sillä maajoukkueeseen olisi vaikutusta.
Minä kuvittelen, että ne pelaajat kehittyisi enemmän kovatasoisemmassa sarjassa. Voi olla, että missaan ajatuksessani jotain ja olen väärässä. Toki, jos sarjaa supistettaisiin tänään, niin ei se pelaaja X olisi huomenna sen parempi kuin tänäänkään, mutta ehkä kauden päättyessä olisi parempi kuin olisi laajemman sarjan kauden päättyessä.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Minä kuvittelen, että ne pelaajat kehittyisi enemmän kovatasoisemmassa sarjassa. Voi olla, että missaan ajatuksessani jotain ja olen väärässä. Toki, jos sarjaa supistettaisiin tänään, niin ei se pelaaja X olisi huomenna sen parempi kuin tänäänkään, mutta ehkä kauden päättyessä olisi parempi kuin olisi laajemman sarjan kauden päättyessä.
Samoin se tekijä, että pelaako liigajoukkueen 3-4 kentässä hajaminuutteja vai alemmalla tasolla 1-2 kentässä 15-20 min/matsi. Tällöin pystyy vielä kehittämään vahvuuksiaan ja myös nauttimaan pelaamisesta aivan eri tavalla. Eihän tämä tietenkään kaikille sovi, mutta tuo polku on osoittautunut toimivaksi.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös