Yleisesti NHL:stä

  • 3 934 234
  • 14 053
Omistajat eivät voi yksipuolisesti päättää että pelataas pojat parin peliä lisää, vaan kauden pidentäminen vaatisi myönnytyksiä, eli siis käytännössä enemmän rahaa pelaajille tai suotuisampia sopimusehtoja.

Olet ihan oikeassa, mutta hieman yksinkertaistettuna voisi ajetella myös, että enemmän pelejä -> enemmän tuloja -> enemmän rahaa jaettavaksi -> palkkakatto ylemmäs -> pelaajille lisää liksaa. Vai kuinka?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mietin vain, että jos joukkueet kohtaavat loogisesti neljästi oman divisioonan muut joukkueet, kolmesti oman konferenssin toisen divisioonan joukkueet sekä vielä kahdesti toisen konferenssin joukkueet niin siitähän tulisi sitten 84 peliä laskujeni mukaan.
Kyllä mä uskon että sieltä se 84 matsin runkosarja tulee. Toi kun on paras tapa tehdä tasapuolinen ja reilu otteluohjelma. Siitä tulee myös lisätuoloja, jotka varsinkin tän ja ensi kauden jälkeen tulee tarpeseen. Voi olla että se myönnytys pelaajien suuntaan on että harkkamatsien määrästä sitten tingitään. Uskon että näistä asioista on jo jubattu pelaajien ja seurojen välillä. Mulle on yllätys jos ne sitten pelaa 82 runkosarjaa kun Seattle on mukana.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
En usko tuohon 84 matsiin. Tasapuolinen ja reilu ei ole koskaan ollut mikään NHL:n prioriteetti. Ennemmin vähentää runkosarjaa ja lisää viidennen playoff-kierroksen. Pleijarit tuottaa niin paljon runkosarjaa enemmän.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä näin viime yönä jo unta että NHL alkoi. Joku pudotuspeli siellä oli mun unessa menossa, mutta en kyllä osaa sanoa keiden välillä. Huomiota herätti se, että muutama jätkä kummastakin joukkueesta oli paisunut koronakaranteenin jäljiltä aivan hirveään kuosiin. Siellä oli sennäköistä Michelin-ukkoa lyllertämässä kentällä että huh. Toivottavasti ei pidä paikkaansa kun pelit alkavat. Tosin onhan se aika kova jos puolustajan strategiset mitat ovat 185/185.

Mutta joo, kyllä jo kovasti polttelee päästä lätkää katselemaan. Epäilyttää vähän miten äijät pysyvät kasassa, mutta nyt on ainakin ollut aikaa treenata itsensä kovaan kuntoon.

Saapi nähdä joutuuko muutaman vapaapäivän ottamaan että voisi keikkua yötä myöten jääkiekkoa katsellen...
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko jollekin esimerkiksi Twitteriä enemmän seuraavalle osunut silmiin, josko YLE puheen NHL-iltaa olisi taas tulossa eetteriin pudotuspelien kunniaksi? Varmaan jossain vaiheessa on tulossa taas, mutta lienee mahdollista, että jakso purkitettaisiin vasta kun virallinen ensimmäinen kierros (paras 7stä) pääsee alkamaan.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Kaksi asiaa on pistänyt silmään näissä playoffs-peleissä. Ensinnäkin, laitataklauksia on ihan älytön määrä, ja melkein jokainen niistä näyttää vaaralliselta (loukkaantumiseen potentiaalisesti johtavalta). Ei yhtään kunnioitusta näytä olevan vähän laidasta irrallaan olevaa pelaajaa kohtaan, vaan sinne vain runtataan niin, että kaverilta vääntyvät nilkat ja polvet ja muut paikat. Jotain pitäisi tehdä, erotuomarien viheltää nämä vaaralliset laitataklaukset pois tarkasti, että saataisiin loukkaantumisriskit vähän kuriin.

Toiseksi, liian paljon noita kasvojen loukkaantumisia. Tähän olisi niin yksinkertainen lääke kuin kokokasvosuojus. Sitä järkevästi käytetään junioritasolla, mutta sitten kun mennään aikuisten liigaan, jossa kiekot lentelevät vielä suuremmalla vauhdilla ja tulevat kohti vielä yllättävämmin, niin otetaan tämä suojus pois. Ei mitään järkeä mielestäni. Luulisi varmaan välinevalmistajienkin pystyvän kehittämään jonkun kokokasvosuojuksen, joka ei näkökenttää kovin pahasti rajoita ja mahdollistaa pelaamisen jokseenkin nykytasolla.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Laitetaan vaikka tänne, että Bobilla oli eilen viimeinen työpäivä, ja nyt osaeläke kutsuu. Onneksi Bobin jutuista pääsee nauttimaan vielä mm. draftin ja free agent frenzyn yhteydessä.

Toimittajapiireissä tätä voi verrata varmaan Crosbyn, Ovechkinin tms. huippupelaajan lopettamiseen. Sen verran pätevä ukko kyseessä. Bobcastia en tosin aina jaksanut kuunnella setämäisten jaarittelujen takia. Heh.



 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Kyllähän Bob on ollut vuosia se uskottavin ja alkuperäinen insider, vaikka Sportsnetin Elliotte Friedman onkin tuota valtikkaa viime vuosina itselleen ottanut ja nyt sen viimeistään saa. Rispektit Bob Fatherille, hienoa että mies ei täysin luovu hommistaan vaan siirtyy pikemminkin osa-aikaeläkkeelle.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Hattu päästä Bobby Margaritalle! Hieno mies, hyvä toimittaja ja on aina ollut kiva kuunnella setämiehen tarinoita.
 
Kyllähän Bob on ollut vuosia se uskottavin ja alkuperäinen insider, vaikka Sportsnetin Elliotte Friedman onkin tuota valtikkaa viime vuosina itselleen ottanut ja nyt sen viimeistään saa. Rispektit Bob Fatherille, hienoa että mies ei täysin luovu hommistaan vaan siirtyy pikemminkin osa-aikaeläkkeelle.

Kyllähän tuo kaikki kaverit tiedot saa, mutta Elliotte on varmaan profiloitunut Sportsnetin puolelta tällaiseksi.

Eihän jääkiekkotoimittajan työ pääty koskaan. Mitä nuo sitten tekisivät, jos eivät pelejä seuraisi ja jääkiekkoihmisten kanssa juttelisi? Se on enemmänkin elämäntapa. Jatkossa Bob ei vaan saa palkkaa välttämättä niin paljoa, mitä sai ennen, mutta "töitä" varmasti tekee saman määrän.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

Tässä on kirjoitus, jossa on mielestäni hyviä pointteja. Minua on häirinnyt jo pitkän aikaa se, että urheilun kautta pakkosyötetään politiikkaa. Miten nämä omat ajatukset nyt pukisi sitten sanoiksi?

Olen ihan pikkunassikasta asti ollut kova urheilun ystävä, ja minulle ei koskaan ole ollut mitään merkitystä urheilijan kansallisuudella, ihonvärillä tai millään muullakaan asialla. Jääkiekossa minua kiinnostaa vain ja ainoastaan se peli. Yleisurheilussa kiinnostaa vain ja ainoastaan se, että kuka juoksee nopeiten tai kuka heittää pisimmälle jne. Urheilu on aina ollut minulle sellainen foorumi, jossa on saanut levähtää kulloisenkin urheilutapahtuman äärelle ja vain nauttia siitä itse tapahtumasta.

Mutta nyt urheiluun tuntuu pesiytyvän yhä enemmän ja enemmän se, että joissain yhteyksissä tuntuu oikeasti jo siltä, että politiikka on tärkeämpää, kuin se itse urheilu. Ja minä en pidä tästä suuntauksesta pätkän vertaa. Tähän on syynä varmaankin se, että en yleensäkään jaksa paljoa kaikkia perkeleen keskenään riiteleviä ihmisryhmiä, jotka tulevat hieromaan naamalle, että tätä mieltä sinun nyt kuuluu olla asioista, ja tätä aatetta sinun kuuluu kannattaa. Aika helkkarin monta Lindgren & Sihvonen ohjelmaa on tullut jo stopattua ihan alkutekijöihinsä, kun ei vaan jaksa sitä Lindgrenin messuamista.

Seuraavassa on poimittu tuosta linkkaamastani tekstistä pätkä, joka tiivistää tätä asiaa aika hyvin:

NHL:n ja seurojen lisäksi tulilinjalle ovat joutuneet yksittäiset pelaajat. Pittsburgh Penguinsin (kanadalaista) kapteenia, Sidney Crosbyä, on jo vuosia vaadittu tukemaan tukemaan BLM-liikettä ja tänä keväänä hän on saanut julkista painostusta myös NHL-pelaajiston sisältä, ainakin Evander Kanelta. Ilmoilla on myös ajatus, että yksittäisten valkoisten pelaajien täytyy kantaa vastuunsa – ja että katsojien on pakotettava heidät siihen.

Omassa maailmankuvassani ei vaan kerta kaikkiaan mene jakeluun se, että miten joku voi vaatimalla vaatia jotain ihmistä ottamaan kantaa jonkun asian puolesta. BLM on hyvällä asialla, mutta nyt ei jumalauta eletä missään kommunismissa. Ja mielestäni tälläistä asioiden pakkosyöttämistä täytyy vastustaa ihan viimeiseen asti. Jos Crosby haluaa ottaa asiaan kantaa omasta itsestään kumpuavasta halusta käsin, niin ottakoon. Mutta kyllä me ihan helvetin väärillä poluilla ollaan silloin, jos ihmisiä ruvetaan pakottamaan johonkin tiettyihin kannan ottoihin. Kaiken on perustuttava vapaaehtoisuuteen, ei pakottamiseen.

Ja päätän tämän ränttini seuraavaan: Niin kauan, kuin minussa henki pihisee, niin en tule tukemaan tälläistä. Minä haluan seurata sitä urheilua. Olen vain ja ainoastaan siitä kiinnostunut.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Näkeekö jostain ottelukohtaisesti tilastoa, että minkä verran pelaajalla on laukaisuyrityksiä? Laukaukset kohti maalia löytyy toki, mutta olisi kiva nähdä esim. että kuinka monta ripulirannetta Klingberg lähettää plekseihin/syndeihin ottelussa.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Näkeekö jostain ottelukohtaisesti tilastoa, että minkä verran pelaajalla on laukaisuyrityksiä? Laukaukset kohti maalia löytyy toki, mutta olisi kiva nähdä esim. että kuinka monta ripulirannetta Klingberg lähettää plekseihin/syndeihin ottelussa.
Esimerkiksi NHL.comista (menet peliraportissa Official Game Reports ja sieltä Event Summary):


Ripuliranteiden määrää ei kyllä erikseen tuoltakaan näe, mutta laukausyritykset näkee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: NIN

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Tahtoisin huomauttaa, ihmisoikeusasioiden retorinen leimaaminen poliittisiksi on lähinnä syvän pään konservatiivien hommaa. Siis niiden, joiden mielestä ihmisoikeudet eivät kuulu kaikille. Muille ihmisoikeudet ovat ihmisoikeuksia.

Onko BLM-liikkeessä ongelmia? Varmasti. Ihmisoikeusliikeet perinteisesti vetävät puoleensa poliittista erikoishenkilöstöä varsinkin vasemmalta, josta sitten aiheutuu kaiken näköistä, jota kukaan tolkun ihminen ei allekirjoita. Silti BLM.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tahtoisin huomauttaa, ihmisoikeusasioiden retorinen leimaaminen poliittisiksi on lähinnä syvän pään konservatiivien hommaa. Siis niiden, joiden mielestä ihmisoikeudet eivät kuulu kaikille. Muille ihmisoikeudet ovat ihmisoikeuksia.
Minun turhautumiseni kumpuaakin siitä, että minulle ne kaikki urheilijat ovat siellä kentillä täsmälleen saman veroisia ihmisiä. Miksi pitää hieroa ihmisoikeuksien merkitystä väkisin sellaisten ihmisten naamalle, jotka tunnustavat ne jo muutenkin? Tai saatikka se, että pitää pakottaa ottamaan kantaa?

Dave Chappelle tuosta sanoi hyvin, että ei hänen mustana miehenä ja julkisuuden henkilönä tarvitse ottaa BLM-liikkeen nimissä kantaa mihinkään, vaikka häneltä sitä oltiin vaadittu. Perusteli asiaa sillä tavalla, että ihmisten ääni ja niiden ihmisten ääni, jotka sitä sortoa kokee tulee tuolta mielenosoituksien kautta jo muutenkin julki. Ei jonkun julkisuuden ihmisen kannanotto enää paina siinä vaakakupissa mitään.

Tai Kimi Räikkönen oli jättänyt polvistumatta F1:n puolella. En nyt muista oliko se hän, vai joku muu kuljettaja, joka perusteli asiaa sillä tavalla, että hän näkee kaikkien ihmisten ihmisoikeudet muutenkin jo samalta viivalta. Ei hän itse koe, että hänen tarvitsisi silloin polvistua. Ja tuo onkin erittäin kunnioitettavaa minun mielestäni, ja aivan älytöntä että siitä ruvetaan vertauskuvallisesti ketään kivittämään.

Sen takia kysynkin, että mitä vittua jonkun Sidney Crosbyn kannanotto merkitsee minkään asian puolesta? Varsinkin jos häntä ruvetaan pakottamaan siihen? Kaikki tehdään minun mielestäni silloin ihan vääristä syistä.

Sori, että tämä meni nyt NHL:stä sivuun jo aika pahasti.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Ei tietenkään pidä painostaa ketään mihinkään, se on sanomattakin selvää. Nyt kuitenkin joitakin valkoisia suomalaisia tuntuu ahdistavan mahdottoman paljon BLM-tekstit NHL-lähetyksissä, ihan niin paljon, että siitä pitää tuutata pari sivua paskaa kaikkia liikkeen epäkohtia ruotien. Itseäni vähän ihmetyttää, että miksi?

Tässä on ihan viimeisten parin vuoden aikana paljastunut aika paljon kiekkomaailman rasismistakin, kun muutama pelaaja on tullut kokemuksineen julkisuuteen. Siinä valossa jonkun suomalaisen kiekkointoilijan valtameren takaa heittämä "totta kait kaikki ovat tasa-arvoisia, miksi NHL osallistuu tällaiseen", kuulostaa jopa surkuhupaisalta.

Edit: Tässä muistutuksena Akim Aliun juttu Players' tribunessa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei tietenkään pidä painostaa ketään mihinkään, se on sanomattakin selvää. Nyt kuitenkin joitakin valkoisia suomalaisia tuntuu ahdistavan mahdottoman paljon BLM-tekstit NHL-lähetyksissä, ihan niin paljon, että siitä pitää tuutata pari sivua paskaa kaikkia liikkeen epäkohtia ruotien. Itseäni vähän ihmetyttää, että miksi?
@larzzon En tiedä tarkoititko tällä näitä minun paria viestiäni. Jos tarkoitit, niin jonkun ihmisen viestien leimaaminen ykskantaan "paskaksi" ei myöskään edistä kovinkaan kummoista keskustelukulttuuria.

Ei minulla ole ongelmaa sen kanssa, että NHL organisaationa osallistuu tähän sinänsä ihan kannatettavaan taisteluun. On itsestään selvää, että ei kenenkään pidä urheilukentillä kokea syrjintää ihonvärinsä tai minkään muunkaan vastaavan seikan vuoksi.

Mutta se ei edistä yhtään mitään, että ihmisiä pakotetaan olemaan jotain mieltä, tai pakotetaan tekemään jonkun kansanliikkeen ajamaa asiaa. Ihan vastenmielistä, jos urheilua käytetään foorumina johonkin tälläiseen. Minä voin olla kiekkointoilija valtameren takaa, ja sinä voit tätä surkuhupaisana pitää, jos se sinun ylimielisyyttäsi kutkuttaa, mutta tätä mieltä minulla kuitenkin on oikeus olla. Sekin kun on sitä jakamatonta ihmisoikeutta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minua on häirinnyt jo pitkän aikaa se, että urheilun kautta pakkosyötetään politiikkaa.
Maajoukkue urheilu on itsessään poliittista. Meidän rajojemme sisältä tulee parempia juoksijoita kuin teidän rajojemme sisältä jne. Häiritseekö sinua myös UEFAN ja FIFAn rasismin vastaiset vetoomukset?


Onko tuo mielestäsi yksi ikävimmistä tapahtumista Olympialaisten historiassa?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Onko tuo mielestäsi yksi ikävimmistä tapahtumista Olympialaisten historiassa?
Ei ole, mutta tämä viestisi on yksi isoimmista olkiukoista, joita olen nähnyt pitkään aikaan.
 

Hantta1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Tahtoisin huomauttaa, ihmisoikeusasioiden retorinen leimaaminen poliittisiksi on lähinnä syvän pään konservatiivien hommaa. Siis niiden, joiden mielestä ihmisoikeudet eivät kuulu kaikille. Muille ihmisoikeudet ovat ihmisoikeuksia.

Onko BLM-liikkeessä ongelmia? Varmasti. Ihmisoikeusliikeet perinteisesti vetävät puoleensa poliittista erikoishenkilöstöä varsinkin vasemmalta, josta sitten aiheutuu kaiken näköistä, jota kukaan tolkun ihminen ei allekirjoita. Silti BLM.

Onko tuolle jotain lähteitä. Mihin tuo väite perustuu?

Ihmisoikeusasiat muuten ovat luonteeltaan poliittisia. Tämä täysin riippumatta siitä, mitä kannattaa tai on kannattamatta tms.
 

Kheldaur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Leijonat, (Saipa).
Nyt kuitenkin joitakin valkoisia suomalaisia tuntuu ahdistavan mahdottoman paljon BLM-tekstit NHL-lähetyksissä, ihan niin paljon, että siitä pitää tuutata pari sivua paskaa kaikkia liikkeen epäkohtia ruotien. Itseäni vähän ihmetyttää, että miksi?

Onko se ihme että "valkoisia suomalaisia" närästää tuon BLM-nimisen rasistisen ja fasistisen äärijärjestön puffaaminen kiekkolähetyksessä? Varsinkin kun kyseisen järjestön räikeä rasismi ja tuhoamisvimma kohdistuu nimenomaan niihin "valkoisiin" ihmisiin.

Mielestäni NHL:n tai muunkaan urheilullisen toimijan ei tulilsi tukea tuollaista sakkia millään tavalla. Aivan sama kuin tuolla liehuisi hakaristiliput tai vastaavat. En suvaitse enkä hyväksy missään nimessä.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös