Yleinen pelikeskustelu

  • 54 091
  • 304

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lapsille pitäisi pikkuhiljaa hommata joku pelikonsoli, niin sanokaahan mitä kannattaa ottaa huomioon hankinnassa? Itse pelannut vain aikanaan jollain Super Nintendoilla ja tietokoneella, joten todella ulkona olen nykyisistä konsolikuvioista.

Mitä nyt lueskelin netistä, niin tuntuu Playstation 5 olevan lähes poikkeuksetta ns "paras" konsoli. Nintendo Switch kiinnostaisi, mutta ilmeisesti on jo vanha malli ja uusi tulossa.

Kuinka paljon niitä pelejä on, jotka on tehty vain tietyille konsoleille? Onko esimerkiksi Super Mario-pelit pelkästään Switchille?
Jos ei ole mielessä mitään tiettyjä pelejä, niin PS5 ja Xbox Series S/X ovat kaikki ihan päteviä laitteita. Yksinoikeuspelejä on jonkin verran molemmilla, jonka vuoksi on hyvä tarkistaa millä konsolilla voi tiettyä peliä pelata, jos on jotain pelejä mielessä.

Super Mariot ja muut Nintendon pelit ovat pelattavissa vain Nintendon konsoleilla. Switch on tosiaan jo erittäin vanhentunut, joten sen ostamista ei oikein voi suositella.

Sekä pleikkarilla, että Xboxilla on nykyään kuukausimaksullisia palveluita, millä saa ison kasan pelejä pelattavaksi, mutta toistaiseksi Xboxin valikoima ja hinnoittelu on paremmalla tasolla. Jos tällainen kiinnostaa, niin suosittelen Xboxia.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
toistaiseksi Xboxin valikoima ja hinnoittelu on paremmalla tasolla. Jos tällainen kiinnostaa, niin suosittelen Xboxia.

Tästä samaa mieltä. Gamepass on mielestäni maltillisesti hinnoiteltu ja siihen kuuluu samaan hintaan EA Play vielä. Nyt eilen Xboxin tiedotustilaisuudessa vahvistettiin että Diablo IV tulee maaliskuun lopulla Gamepassiin joten siinä mielestäni erittäin kova peli tuohon valikoimaan kun saa ladata ilman lisämaksua kun tilaus on voimassa. Onneksi maltoin ja en ole maksanut siitä pelistä mutta ilman muuta lataan sen Gamepassista aikanaan kun kavereilla on se ja voidaan pelata sitä yhdessä. Yksin en sitä varmastikaan pelaisi joten siksikään en ole maksanut siitä.

Gamepassista on ollut kiva kokeilla eri pelejä joista muuten ei maksaisi. Kun pelaan pääosin urheilupelejä mutta välillä on kiva tosiaan kokeilla joitakin muita ja kavereiden kanssa jotakin pelata mihin ei muuten laittaisi rahaa niin minusta Gamepass on tähän erittäin hyvä vaihtoehto etenkin kun EA Play on samassa paketissa.

Tässä nimenomaan siitä Ultimate Game Passista puhun. Peruspaketti on sen sijaan huomattavasti suppeampi mutta sekin sisältää useita pelejä nykyään ladattavaksi ja taitaa sekin voittaa Pleikkarin pluspalvelun. Toki pleikalla on enemmän pelaajia ja joitakin omia yksinoikeuspelejä mutta kun vaihdoin Xboxiin niin ei ainakaan vaihdon yhteydessä Gamepass-palvelu vaihtunut huonompaan mitä pluspaketti oli sitä ennen.

Tuosta eilisen Xboxin tiedotustilaisuuden annista löytyy tietoa googlaamalla ja voin tarvittaessa laittaa vielä tänne lähteen mistä tuosta Diablo IV:a luin. Sekin tieto kyllä löytyy muutenkin vahvistettuna monesta paikkaa.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Lapsille pitäisi pikkuhiljaa hommata joku pelikonsoli, niin sanokaahan mitä kannattaa ottaa huomioon hankinnassa? Itse pelannut vain aikanaan jollain Super Nintendoilla ja tietokoneella, joten todella ulkona olen nykyisistä konsolikuvioista.

Mitä nyt lueskelin netistä, niin tuntuu Playstation 5 olevan lähes poikkeuksetta ns "paras" konsoli. Nintendo Switch kiinnostaisi, mutta ilmeisesti on jo vanha malli ja uusi tulossa.

Kuinka paljon niitä pelejä on, jotka on tehty vain tietyille konsoleille? Onko esimerkiksi Super Mario-pelit pelkästään Switchille?
Jos lapset ei vielä kovin vanhoja ole, niin kyllä mä Switchiä voisin hyvinkin suositella. Löytyy kuitenkin todella paljon oikeasti hyviä lapsiystävällisiä pelejä. Uskoisin Pokemonien ja Super Mariojen hyvin uppoavan perheen pienimmille. Toki se uusi Nintendon konsoli on vahvojen huhujen perusteella mahdollisesti loppu vuodesta jo tulossa, mutta en itse koe Switchin käyvän heti vanhaksi, ainakaan uudelle pelaajalle. Eikä Switch muutenkaan kilpaile parhaimmalla tekniikalla.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Jos lapset ei vielä kovin vanhoja ole, niin kyllä mä Switchiä voisin hyvinkin suositella. Löytyy kuitenkin todella paljon oikeasti hyviä lapsiystävällisiä pelejä. Uskoisin Pokemonien ja Super Mariojen hyvin uppoavan perheen pienimmille. Toki se uusi Nintendon konsoli on vahvojen huhujen perusteella mahdollisesti loppu vuodesta jo tulossa, mutta en itse koe Switchin käyvän heti vanhaksi, ainakaan uudelle pelaajalle. Eikä Switch muutenkaan kilpaile parhaimmalla tekniikalla.
Switchissä on vielä se hyvä puoli että helppo ottaa mukaan. Ja hyvä konsoli pienemmille lapsille, meillä lapset 7,8 ja 10v nykyään kyllä enimmäkseen pelaa pleikka 5.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Microsoft ilmoitti juuri, että neljä aiemmin yksinoikeuspeliä (Grounded, Pentiment, Hi-Fi Rush ja Sea of Thieves) on tulossa "muille alustoille" (lue: PS5 ja Switch). Tämä ei toki tarkoita, että kaikki yksinoikeuspelit lakkaavat olemasta sellaisia, mutta anskattoo, mielenkiintoista. Hi-Fi Rush:ia kokeilen ainakin kunhan on saatavilla.

Sony sen sijaan ilmoitti, että uusia omien studioiden pelejä olemassa oleviin franchiseihin on turha odottaa ennen huhtikuuta 2025. Tämä ei toki poissulje jotain pienempiä julkaisuja ja uusia IP:tä, ja kolmannen osapuolen yksinoikeuspelejä tyyliin FF7 Rebirth tulee sillä välin, mutta... mitä nuo PS Studiot niinku kuvittelee tekevänsä? Hermen Hulstin astuttua puikkoihin tuntuu että studiot ovat jämähtäneet paikalleen tekemättä oikein mitään. Noh, mutta on onneksi se "third-party". Juuri julkaistu Helldivers 2 tuntuu olevan melkoinen hitti, ohitti juuri Halo Infiniten maksimipelaajalukemat Steamissa ja toki saatavilla PS5:lle myös (nykystrategian mukaisesti "live service"-pelit tulee yhtä aika pleikkarille ja PC:lle), en ole itse kokeillut mutta ilmeisesti jos co-op Starship Troopers kuulostaa hyvältä niin tykkäät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös