Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 251 561
  • 28 700

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
@Cobol kannustinloukuista olen täysin samaa mieltä.

Kannustinloukku on muuten jännä termi. Loukulla yleensä kositaan poistoon haitallisia lajeja, esim. minkkejä tai rottia.
Negatiivinen insentiivi. Ei tuokaan oikein taida vakuuttaa.
Mielestäni olisi syytä pikimmin keksiä uusi termi, joka pohjautuu latinaan ja sopii poliitikon suuhun. Loukuista ei poliittinen broileri halua ikinä puhua, se ei sovi nykypäivän unelmiin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
@Cobol kannustinloukuista olen täysin samaa mieltä.

Kannustinloukku on muuten jännä termi. Loukulla yleensä kositaan poistoon haitallisia lajeja, esim. minkkejä tai rottia.
Negatiivinen insentiivi. Ei tuokaan oikein taida vakuuttaa.
Mielestäni olisi syytä pikimmin keksiä uusi termi, joka pohjautuu latinaan ja sopii poliitikon suuhun. Loukuista ei poliittinen broileri halua ikinä puhua, se ei sovi nykypäivän unelmiin.

Tuossa aina oivallisen Kielikellon loukutusta vuosikymmenten takaa: "Meidät on jo loukutettu edellisten ansojen lisäksi muun muassa asuntoloukkuun, eläkeloukkuun, kannustinloukkuun, omistusloukkuun, sosiaaliturvaloukkuun, työttömyysloukkuun ja veroloukkuun":


Näillä mennään. Loukkuineen, uskon.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ihan hyvinhän se on toiminut. Puolustusministerin näkökulmasta. Luulen, että tekee vielä valituksen aiheettomasta tukien päättämisestä.

Kyllä, siitä näkökulmasta. Itse uskon myös, että tekee ja kaikenlisäksi vielä voittaa valituksen viimeistään Euroopan ihmistuomioistuimessa. Onkohan Ruotsin ja Irakin puolustusministereillä minkälainen suhde keskenään. Esimerkiksi vaikka sotilaskoulutustahan Ruotsi voisi antaa Irakiin samalla tavalla kun Suomi antaa Somaliaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihan hyvinhän se on toiminut. Puolustusministerin näkökulmasta. Luulen, että tekee vielä valituksen aiheettomasta tukien päättämisestä.
Kiireinen mies ei ole ehtinyt tai osannut tehdä netissä muuttoilmoitusta Ruotsin viranomaisille. Ehkä ei ollut muuttaessaan varma miten kauan pesti kestää. Tai ei ole muistanut, että mikä nimi tuli aikoinaan ilmoitettua turvapaikkahaastattelijoille. Ruotsin kruunut ovat varmasti edelleen koskemattomina tilillään. Älkäämme epäilkö mitään muuta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Vaan ei ne kotouttamiset taida niin hyvin toimia edes. Suomi kuvittelee että toistamalla muiden maiden tekemiset meillä on tulijat eri tasoa ja he kotoutuvat.

Taitaa mennä aika lähelle hulluuden määritelmää.
Voitko avata tätä vähän? Onko Suomi siis vain kopioinut menetelmät muualta ja käyttää niitä välittämättä siitä, miten ne toimivat? Ja miten se ilmenee, ettei ne menetelmät toimii?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kiireinen mies ei ole ehtinyt tai osannut tehdä netissä muuttoilmoitusta Ruotsin viranomaisille. Ehkä ei ollut muuttaessaan varma miten kauan pesti kestää. Tai ei ole muistanut, että mikä nimi tuli aikoinaan ilmoitettua turvapaikkahaastattelijoille. Ruotsin kruunut ovat varmasti edelleen koskemattomina tilillään. Älkäämme epäilkö mitään muuta.

Näinhän se menee. Vastaavia tapauksia on lisää Ruotsissa ja mm. Suomessa.

Esimerkiksi SK:n artikkelin mukaan (2015) kun oleskelu ulkomailla kestää alle vuoden, kaikille henkilöille voidaan maksaa tavalliseen tapaan lähes kaikkia Kelan etuuksia, kuten eläkkeitä, lapsiperheen tukia ja sairausvakuutukseen kuuluvia etuuksia, esimerkiksi sairaanhoidon korvauksia. Niiden saamisen ehtona on, että henkilöt kuuluvat Suomen sosiaaliturvaan ja myöntämisen yleiset edellytykset täyttyvät.

SK:n mukaan käytäntö koskee myös EU- ja Eta-alueiden ulkopuolisia maita. Jos mukaan lähtee koko perhe, erilaisten perhe-etuuksien maksaminen voi jatkua tilapäisen ulkomailla oleskelun aikana. Lapsilisien maksamista jatketaan, ja naiset voivat saada äitiysavustusta normaaliin tapaan.


Ymmärtääkseni lakimuutoksia ei ole tullut ainakaan siinä määrin, että keinottelu voitaisiin estää. Ja kun liikkuu joko kahdella tai useammalla henkilöllisyydellä tai unohtaa muuttoilmoitukset, maksatukset voivat jatkua.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Nostetaan nyt tämäkin eilen Iltalehden uutisesta liittyen maahanmuuttoon Suomessa. Täälläkin monella kirjoituksella on kerrottu, että Ruotsin ongelmat ovat vähäisiä, jos ei jopa kielletty, että Ruotsissa mitään ongelmia on.

Sama asia Suomeen liittyen, on sanottu että ei ole mitään ongelmia ulkomaalaisiin liittyen tai ne on vähäisiä. Tässä nyt kerrotaan, että hälyttäviä ongelmia Suomessa on ja vaikka ne on selkeästi vähäisempiä kuin Ruotsilla, niin halutaanko oikeasti katsoa jos meille käy jotenkin paremmin kuin Ruotsille?

Itse toivon, että näihin asioihin puututaan todella paljon kovemmin Suomen valtion tasolta.

Yksi asia mikä pitäisi myös ehdottomasti muuttaa, niin se, että Suomen kansalaisuuden saamista pitää vaikeuttaa. Suomen kansalaisuuden saaminen pitää olla palkinto ihmiselle, joka tosissaan osoittaa, että sen haluaa. Kuten tämä Irakin puolustusministeri asia osoittaa, niin hän on saanut Ruotsin kansalaisuuden käytännössä sillä, että on vain asunut Ruotsissa jonkun aikaa.

Tämä on myös oikeusturva ei pelkästään oikeasti suomalaisia kohtaan, mutta myös ulkomaalaiselle, joka on tullut Suomeen, kotiutunut ja tuonut tähän maahan hyviä asioita omalla panoksellaan. Ne ihmiset jotka saa Suomen kansalaisuuden käytännössä sillä, että ei tee mitään asian eteen, käyttää hyväksi Suomen valtiota ja -ihmisiä ja vielä pahimmilaan perseilee täällä. Se on vahingollista Suomen kansalaisille, niin syntyperäisille, mutta jopa vielä pahemmin Suomen kansalaisuuden myöhemmin saaneille.

 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Voit kaivaa vaikka kuinka monta eri statistiikkaa siitä ja mittaria siitä, kuinka maahanmuuttajat (tietystä ilmansuunnasta) ovat järjestään huonosti kotoutuvia länsimaissa. Eikä asiaa ainakaan meidän näkökulmasta helpota Suomen passivoiva sosiaaliturva.

Jokainen länkkärivaltio on paininut saman ongelman kanssa eikä yksikään ole keksinyt ongelmaan ratkaisua (paitsi lisärahan syöttäminen) kuvitellen että se ratkaisee asiaa tietämättä mihin se raha edes laitetaan.
Et vastannut siihen mitä kysyin, ja taidan arvata syyn, eli et oikein tiedä asiasta mitään. Siinä olen samaa mieltä, että järjestelmämme passivoi tiettyjä mamu-ryhmiä. Se ei kuitenkaan ole mikään syy lakkauttaa koko järjestelmää. Se ei taida tulla kovin monen lakkauttamista vaativan mieleen, että kotiuttaminen koskee myös työn, opintojen ja perheen takia tänne muuttavia.

Itse aikanaan maahanmuuttajana pidin kotouttamispalveluja kullanarvoisina, vaikka myös työnantaja sekä sosiaalinen verkosto antoi tukeaan.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kun tämän tason porukka touhuaa maahanmuuttoasioiden kovimmassa ytimessä Helsingissä, niin voidaan varmuudella sanoa, että nyt pitää tulla kovat kiristykset tähän järjettömään väljään maahanmuuttopolitiikkaan. Ei ole kyse mistään kotoutusasioista, kyseessä on häikäilemätön toiminta Suomen valtion parasta vastaan.

 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ei vaan siksi että ollessani kännykän päässä en ala referoimaan tutkimuksia jotka selkeästi osoittavat maahanmuuttajien huonon integroitumisen vastaanottavaan yhteiskuntaan. Ei tietenkään KAIKKI maahanmuuttajat, vaan tietyt ryhmät joista erityisesti voi mainita somalit. Uskonnolla on myös suuri vaikutus tähän integroitumiskykyyn ja halukkuuteen.

Voisin palata aiheeseen myöhemmin, mutta kääntäen voisin kysyä sinulta lähteitä siitä miten maahanmuuttajat ovat onnistuneesti integroituneet Suomeen. Sellaisia menestystarinoita ei kauheasti ole. Hauskana kuriositeettina hyvin Suomeen kotoutuneet mamut ovat luultavasti kaikista kovimpia kritisoimaan uusia tulijoita ja heidän motiiveitaan.

En myöskään sanonut että kotouttamistoimet tulisi lakkauttaa, se oli sinun tulkintasi.
Kännykällä minäkin kirjoitan, ja siinä syy miksi lainaan koko viestisi (sori siitä). En tarkoittanut, että juuri sinun pitäisi selittää puheena olevien toimien lakkauttamisen järkevyys. Mutta jos joku osaa sen selittää, niin luen mielelläni kyseisen selityksen. Sinulta lukisin mielelläni lisätietoja siitä, miten länsimaat eivät ole löytäneet ongelmaan ratkaisua, ja mikä se ongelma ylipäänsä on. Miten esimerkiksi se maa, jonne muutin, epäonnistui kohdallani kotouttamisessa?

En tunne kuin joitain kymmeniä maahanmuuttajia, ja heidän kohdallaan en ole havainnut ongelmia integroitumisessa. Mamuja ei pidä lyntätä samaan muottiin, koska he eivät ole yksi yhteen samanlaisia. En näkisi mitään vikaa siinä, jos ongelmallisiin tapauksiin sovellettaisiin nykyistä paljon tiukempaa linjaa, esimerkiksi olisin valmis perumaan oleskeluluvan heiltä, jotka eivät pysty elättämään itseään tietyn ajanjakson kuluessa maahan saapumisesta. Sitten on ongelmia, joihin minulla ei ole mitään ratkaisua tarjota, kuten vaikka työnsaannin hankaluus jos nimi sattuu olemaan ulkolainen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Täälläkin monella kirjoituksella on kerrottu, että Ruotsin ongelmat ovat vähäisiä, jos ei jopa kielletty, että Ruotsissa mitään ongelmia on.

Sama asia Suomeen liittyen, on sanottu että ei ole mitään ongelmia ulkomaalaisiin liittyen tai ne on vähäisiä.
...
Varmaan tosi helppo osoittaa nämä kieltämiset ja sanomiset ettei mitään ongelmia ole? Minä en muista sellaisia täällä nähneeni, siksi nämä väittämäsi kuulostavatkin enemmän Pietarin trollitehtaan tuotoksilta kuin totuuksilta. Linkaa nyt aluksi vaikka seitsemän kirjoitusta, jossa näin on tapahtunut, niin on helpompi ottaa tosissaan kirjoitelmasi?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Varmaan tosi helppo osoittaa nämä kieltämiset ja sanomiset ettei mitään ongelmia ole? Minä en muista sellaisia täällä nähneeni, siksi nämä väittämäsi kuulostavatkin enemmän Pietarin trollitehtaan tuotoksilta kuin totuuksilta. Linkaa nyt aluksi vaikka seitsemän kirjoitusta, jossa näin on tapahtunut, niin on helpompi ottaa tosissaan kirjoitelmasi?

Eli sinä väität, että tällaisia keskusteluja ei Jatkoajassa ole käyty ja minä väitän että on. Vaadit sitten sanoen, että pitäisi olla helppo linkata vaikka seitsemän kirjoitusta aiheesta. Jatkoajassa on tuhansia kirjoituksia ja en varmasti ala selaamaan kaikkia osoittaakseni, että onko vai eikö täällä ole käyty keskustelua maahanmuutosta ja osa keskustelijoista on väheksynyt keskustelijoita jotka näitä aiheita nostaa esiin. Jopa kieltänyt uskomasta, että juuri minkäänlaisia ongelmia on tai, että ongelmia liiotellaan. Juuri tuolla sinun tyyppisellä halveksivalla keskustelutavalla.


Eli väititkö minua juuri Pietarin trollitehtaaseen kuuluvaksi ihmiseksi?

No ei siinä etsimisessä niin kauaa mennytkään kun etsi tietyn kirjoittajan tekstejä.

"Heavy"

"Aikaisemmin tällä viikolla oli Helsingin Sanomissa juttua noista Ruotsin ongelmalähiöistä. Siinäkin yhteydessä mainittiin että "no-go" alueita ei Ruotsissa ole vaikka ulkomaiset oikeistopopulistit tällaista tietoa levittävät. Minusta surullista on että yksi näistä Putinin asiaa ajavista on Suomen poliisiylijohto."
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli sinä väität, että tällaisia keskusteluja ei Jatkoajassa ole käyty ja minä väitän että on. Vaadit sitten sanoen, että pitäisi olla helppo linkata vaikka seitsemän kirjoitusta aiheesta. Jatkoajassa on tuhansia kirjoituksia ja en varmasti ala selaamaan kaikkia osoittaakseni, että onko vai eikö täällä ole käyty keskustelua maahanmuutosta ja osa keskustelijoista on väheksynyt keskustelijoita jotka näitä aiheita nostaa esiin. Jopa kieltänyt uskomasta, että juuri minkäänlaisia ongelmia on tai, että ongelmia liiotellaan. Juuri tuolla sinun tyyppisellä halveksivalla keskustelutavalla.


Eli väititkö minua juuri Pietarin trollitehtaaseen kuuluvaksi ihmiseksi?

No ei siinä etsimisessä niin kauaa mennytkään kun etsi tietyn kirjoittajan tekstejä.

"Heavy"

"Aikaisemmin tällä viikolla oli Helsingin Sanomissa juttua noista Ruotsin ongelmalähiöistä. Siinäkin yhteydessä mainittiin että "no-go" alueita ei Ruotsissa ole vaikka ulkomaiset oikeistopopulistit tällaista tietoa levittävät. Minusta surullista on että yksi näistä Putinin asiaa ajavista on Suomen poliisiylijohto."
Sinulla puuttuu näemmä täydellisesti kyky ymmärtää lukemaasi. Selittää paljon/kaiken maailmankuvastasikin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Sinulla puuttuu näemmä täydellisesti kyky ymmärtää lukemaasi. Selittää paljon/kaiken maailmankuvastasikin.

Sinunkaltaisille ei kannata edes vastata mitään. Hienoa keskustelua suorastaan ja hieno maailmankuva ihmisistä joita et tunne. Sinä tosiaan et tiedä mitään minun maailmankuvastani ja muutenkaan et tiedä minusta mitään, se kannattaa aina muistaa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Varmaan tosi helppo osoittaa nämä kieltämiset ja sanomiset ettei mitään ongelmia ole? Minä en muista sellaisia täällä nähneeni, siksi nämä väittämäsi kuulostavatkin enemmän Pietarin trollitehtaan tuotoksilta kuin totuuksilta. Linkaa nyt aluksi vaikka seitsemän kirjoitusta, jossa näin on tapahtunut, niin on helpompi ottaa tosissaan kirjoitelmasi?

Tungen nyt nimimerkkini tähän debattisoppaan, vaikka tajuan sen olevan helvetin typerää.

Todellakaan ei ole helppoa osoittaa näitä kieltämisiä, koska huolellisesti aina pilkkuja on nussittu.
Minä menin vuosia sitten väittämään, että Ruotsissa olisi no go-zoneja, perusteeni oli tyyliin

Minun typerään kaaliini taottiin huolella usean jäsenen viesteillä, että eihän tuollainen tarkoita mitään nogo-menoa, koska ambulanssit, ja palomiehetkin menevät hälypaikalle kyllä. Tosin vaativat poliisien olevan siellä ennen heitä.
Ja näinhän homma tosiasiassa on: ei ole Ruotsissa no go-zoneja. Kyllä jokaisen kaupungin jokaiseen kolkkaan viranomaiset menevät. Luotiliiveissä palomiehet ja hoitsut.

Voisin kaivaa viestejä, mutta ei huvita koska olin siis väärässä.

Tiina Rosenberg, tuo Ruotsin tuntija, kotoutumisen tajuaja ja Ylen lemmikki oli oikeassa, epäilevä arvee aivan hakoteillä.
Erna Bodström, hänkin on näitä ylen vakuuttavia tiedostajia, visiönäärejä.

ps. ja olen todellakin yksityisajattelija ala manasse olotilanne, voit puolestani tunkea Pietarin trollitehtaan ahteriisi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinunkaltaisille ei kannata edes vastata mitään. Hienoa keskustelua suorastaan ja hieno maailmankuva ihmisistä joita et tunne. Sinä tosiaan et tiedä mitään minun maailmankuvastani ja muutenkaan et tiedä minusta mitään, se kannattaa aina muistaa.
Oman agendan pönkittäminen valheellisin argumentein kertoo aivan riittävästi. Samaa sakkia kuin ne, jotka ovat kehitelleet videon Persu-Jussin ja ministeri Ohisalon "keskustelusta", jota ei ole koskaan käyty.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sinulla puuttuu näemmä täydellisesti kyky ymmärtää lukemaasi. Selittää paljon/kaiken maailmankuvastasikin.
Kiinnostaisi nähdä onko sinulla kykyä mihinkään muuhun kuin henkilökohtaisiin hyökkäyksiin, asian vierestä puhumiseen ja sofismiin.

Voisit aloittaa vaikkapa kertomalla sen, miksi ja miten suomen poliisiylijohto ajaa Putinin asiaa? Ihan vinkiksi, vaikka Putin ja hänen kätyrinsä olisivat joskus olleet jotain mieltä, ei oikeassa elämässä millään tavalla tarkoita sitä ettei kukaan muu voisi olla hyvästä syystä samaa mieltä.

Vai oletko esimerkiksi eläinten oikeuksia, kasvissyöntiä ja tupakoimattomuuttakin vastaan? Kai sinä sentään tiedät kuka ja ketkä olivat niiden kovia ajajia 30- ja 40-luvuilla?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan vinkiksi, vaikka Putin ja hänen kätyrinsä olisivat joskus olleet jotain mieltä,
Oletko todella sitä mieltä että tosiasioista valehtelu olisi vain mielipiteen ilmaisua?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Avasin joskus no-go alueita ruotsalaisesta näkökulmasta näin:


Pikaisesti vilkaisten noin se on edelleen.

e: PS. näkyvä teksti ennen linkin avaamista ei ole minun, mutta linkistä ne aukeavat.
 
Viimeksi muokattu:

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oletko todella sitä mieltä että tosiasioista valehtelu olisi vain mielipiteen ilmaisua?
Edellisessä viestissäni heti ensimmäinen lauseeni oli: "Kiinnostaisi nähdä onko sinulla kykyä mihinkään muuhun kuin henkilökohtaisiin hyökkäyksiin, asian vierestä puhumiseen ja sofismiin. "

Vastaus on tähänastisten näyttöjen nojalla selvä. Kiitos ja näkemiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nostetaan nyt tämäkin eilen Iltalehden uutisesta liittyen maahanmuuttoon Suomessa. Täälläkin monella kirjoituksella on kerrottu, että Ruotsin ongelmat ovat vähäisiä, jos ei jopa kielletty, että Ruotsissa mitään ongelmia on.

Sama asia Suomeen liittyen, on sanottu että ei ole mitään ongelmia ulkomaalaisiin liittyen tai ne on vähäisiä. Tässä nyt kerrotaan, että hälyttäviä ongelmia Suomessa on ja vaikka ne on selkeästi vähäisempiä kuin Ruotsilla, niin halutaanko oikeasti katsoa jos meille käy jotenkin paremmin kuin Ruotsille?

Itse toivon, että näihin asioihin puututaan todella paljon kovemmin Suomen valtion tasolta.

Hyvä nosto kun luetaan linkitetty teksti. Vaikka en ole samaa mieltä siitä, että Ruotsin ongelmat olisi palstalla kielletty, niitä on vertailtu mm. Suomen henkirikostilastoihin. Ne ovat Suomessa huonommat. Suomen erityispiirre on kuitenkin se, että meidän henkirikollisuus on itäistä. Metsien keskellä humalaiset sohivat veitsellä. Ruotsissa kyse on läntisestä henkirikollisuudesta kaupungeista, joissa ammutaan ja siinä kuolee myös sivullisia. Pelotevaikutus koko yhteiskuntaan on aivan toisella tasolla. Tänä syksynä nuorehko nainen kuoli vauva sylissään ja sitä ennen 18-vuotias sivullinen nainen ja sitä ennen nuori poika jne. Lisäksi Ruotsissa käytetään paljon räjähteitä, ja tämäkin keskellä kaupunkeja.

On erittäin hienoa, että linkittämässäsi tekstissä poliisien valtuuston varapuheenjohtaja Leppälä toteaa, että Suomen on puututtava ongelmiin ajoissa, eriarvoistumisen ja syrjäytymisen kierre tulee katkaista. Kyse ei siis ole vain poliisin toimista, vaan ennen kaikkea yhteiskunnan toimista. Valitettavasti esimerkiksi eduskunnan tarkastusvaliokunnan viime vuotisen lausuman mukaan erittäin paljon on tekemättä, jotta tuloksia voidaan saada.

Suomessa tilanne ei ole Keskusrikospoliisin arvion mukaan hälyttävä, eikä lähelläkään Ruotsin tasoa. Leppälän mukaan Suomen politiikka siitä, etteivät asuinalueet eriytyisi voimakkaasti, on auttanut siinä, ettei Ruotsin kaltaisia ongelmalähiöitä ole toistaiseksi syntynyt. Ja kuten Leppälä sanoo, emme me voi tuudittautua siihen, että me olemme turvassa täällä Pohjolan perukoilla, että ei täällä voisi tapahtua vastaavaa kuin esimerkiksi Manner-Euroopassa on tapahtunut.

Me-säätiön toimitusjohtaja Ulla Nord katsoo, että viimeisen kymmenen vuoden aikana syrjäytyneiden nuorten määrä on vain kasvanut, vaikka olemme käyttäneet todella paljon resurssia tämän ongelman ratkaisemiseen. Eriarvoisuus tietyillä alueilla kasvaa ja nuorten turhautuneisuus ymmärrettävästi lisääntyy.

Oma näkökanta on edelleen sama. Syrjäytymisen ehkäiseminen on tärkeintä. Tämä pätee erityisesti kantasuomalaisiin kuin tuleviin toisen ja kolmannen polven maahanmuuttajiin.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edellisessä viestissäni heti ensimmäinen lauseeni oli: "Kiinnostaisi nähdä onko sinulla kykyä mihinkään muuhun kuin henkilökohtaisiin hyökkäyksiin, asian vierestä puhumiseen ja sofismiin. "

Vastaus on tähänastisten näyttöjen nojalla selvä. Kiitos ja näkemiin.
Täh? Minä puhun totuudesta versus valheesta, ja sinä tulet tekemään siitä mielipidekysynyksen natsiviittauksineen... Ja sitten minä olen muka se joka puhuu asioiden vierestä...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä @heavy muutkin kuin ulkomaalaiset oikeistopopulistit käyttävät no-go termiä. Suomessa poliisin ylin johto käytti termiä, mutta ei sen perusteella voi käyttäjää leimata Putinistiksi tms.

Termi ei kuitenkaan kuvaa alueita oikein ja on sen takia huono. Tässä esimerkki ja pohdintaa vasemmalta termin käytöstä:

 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tosin alueiden eriarvoistuminen on edelleen käynnissä ja se etenee. Se että sanotaan Suomen politiikan vaikuttaneen tähän on toinen näkökulma, se toinen on ettei Suomi ole kehityksessä vielä niin pitkällä kuten esimerkiksi Ruotsi on.

Totta. Mielestäni meillä kuvitellaan aivan liikaa oman politiikan onnistumisista lähiöissä. Olen osin samaa mieltä kuin Me-säätiön toimitusjohtaja Ulla Nord, jonka mukaan viimeisen kymmenen vuoden aikana syrjäytyneiden nuorten määrä on vain kasvanut, vaikka olemme käyttäneet todella paljon resurssia tämän ongelman ratkaisemiseen. Osin siksi, että esimerkiksi tulevien ja nykyisten ongelmanuorten osalta resursseja on käytetty, vaan ei todellakaan paljon.

Muistaakseni aiemmin tänä vuonna on ollut useampiakin uutisia siitä, että eriytyminen on käynnissä pienemmällä mittakaavalla kouluissa. Ja koska koulut eriarvoistuvat niin se heijastuu myös asuinalueeseen.

Totta. Asuinalueilla on menossa eritytyminen ja se tapahtuu usein koulun ja lasten mukaan. Jos vanhemmat katsovat, että alueen koulu ei riitä, muutetaant tarvittaessa pois. Kehitys on menossa erittäin haastavaan suuntaan ja useat asiantuntijat joiden kanssa olen itse puhunut, ovat todella huolissaan.

Edit: Vapaavuori sanonut myös että "hiljaisia merkkejä" Ruotsin kehityksestä on näkyvissä.

Jos on näin sanonut, on turhan varovainen. On ihan näkyviä merkkejä. Sekä mm. Helsingin lähiöiden kehityksessä kuin poliisin kohtaamassa väkivallan määrässä ja väkivallan muodossa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös