Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 238 084
  • 28 696

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai ensinnäkin ehdotat, että raiskaajat yms rikoksen tekijät pidetään Suomessa. Monet pakolaiset tekisivät rikoksia pelkästään siksi, että voivat jäädä Suomeen sinun ideallasi.
Mutsis oli. Työnnä olkinukkes sinne mihin aurinko ei paista ja käytä sitten pari tuntia argumentoinnin alkeiden opiskeluun.

Kolmanneksi näytähän yksikin tilasto tuosta väitteestäsi "Suomi on EU:n tehokkain laittomasti maassaolevien maastapoistaja".
Linkki keskon sivuille: Paras ja tehokkain pullonpalautus
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai etsit tietoa hikihatussa etkä sitä löytynyt? Sitten kävit kirjoittamassa tuollaisen turhautuneen oksennuksen.
Mä oon linkittänyt kysytyn tiedon jo muutamaan kertaan aiemmin, mutta en mä kaiken maailman häiriköiden uteluihin viitsi niitä linkkejä aina kaivella. Asiallisiin viesteihin toki pyrin vastaamaan asiallisemmin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kun ovi aukeaa, niin nuo äärioikeiston edustajat voisi laittaa minusta ensimmäisenä täältä pihalle. Enemmän nuo minua henkilökohtaisesti vituttaa kuin maahanmuuttajat. Tämäkin paikkakunta sotattu täyteen jotain vitun rumia "refugees not welcome" tarroja. Ja sitten kun facebookista kattoo tuota porukkaa, niin on just semmoisia viinaa vetäviä paskamahavätyksiä, mitä kaikissa stereotypioissa odottaa sopiikin. En ikimaailmassa haluaisi luottaa tuon porukan käsiin yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun ovi aukeaa, niin nuo äärioikeiston edustajat voisi laittaa minusta ensimmäisenä täältä pihalle. Enemmän nuo minua henkilökohtaisesti vituttaa kuin maahanmuuttajat. Tämäkin paikkakunta sotattu täyteen jotain vitun rumia "refugees not welcome" tarroja. Ja sitten kun facebookista kattoo tuota porukkaa, niin on just semmoisia viinaa vetäviä paskamahavätyksiä, mitä kaikissa stereotypioissa odottaa sopiikin. En ikimaailmassa haluaisi luottaa tuon porukan käsiin yhtään mitään.

Sähän olet Adolf hyvä keksinyt uuden poliittisen liikeen eli omat heikot lenkin pihalle ja uutta verta ulkomailta tilalle. Tämmöistä ei ole ennen esitetty. Mistä iästä aloittaisit nämä kantaväestön "maassapysymiskokeet" (ihan itse keksi puolestasi) ? Onko lastentarha liian aikaista? Pitääkö odottaa peruskouluun?

Ja mikä on valintakriteeri?... ai mutta sehän jo olikin sielä...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sähän olet Adolf hyvä keksinyt uuden poliittisen liikeen eli omat heikot lenkin pihalle ja uutta verta ulkomailta tilalle. Tämmöistä ei ole ennen esitetty. Mistä iästä aloittaisit nämä kantaväestön "maassapysymiskokeet" (ihan itse keksi puolestasi) ? Onko lastentarha liian aikaista? Pitääkö odottaa peruskouluun?

Ja mikä on valintakriteeri?... ai mutta sehän jo olikin sielä...
Mitä ihmettä sä oikein selität?
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä selitän, että tuossahan sinä heität ilmoille ajatuksen äärioikeistolaisten poistamista ensimmäisenä maasta, koska he ovat "semmoisia viinaa vetäviä paskamahavätyksiä". Ymmärsinkö sinut väärin? Minun mielestäni tuo on ihan suoraan ehdotus "heikon aineksen" poistamisesta. Tämähän ei sinällään ole uusi ajatus. Uutta on se, että ehdotat samaa etnistä alkuperää olevien poistamista. Yleensähän tällaiset ajatukset kohditetaan vierasperäisiin ihmisiin.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin minäkin ymmärsin. Ei vaan kukaan ole aikaisemmin ehdottanut Suomen kansalaisten poistamista "koska ne vituttaa enemmän kun maahan muttajat". Olisin halunnut enemmän tietoa siitä, miten nämä maasta karkoitettavat Suomalaiset valitaan. Sinällään outoa, että tämmöisiä ajatuksia voi esittää... tietty rasismiahan tuo ei ole, joten sen on pakko olla OK.
 

flogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ideaalitilanne olisi se jos voisi lähettää kaikki huonosti käyttäytyvät mulkut pois, etnisyydestä riippumatta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Omat kokemukseni kotipaikkakunnallani on sellaiset että maahanmuuttajista ei ole mitään pahaa sanottavaa. Päinvastoin, olen tavannut erittäin ystävällisiä ja ahkeria esimerkiksi Lähi-Idästä tänne muuttaneita ihmisiä. Mua kuvottaa se että on olemassa tuommoisia "viinaa vetäviä paskamahavätyksiä" joiden mielestä nämä ihmiset eivät saisi olla täällä, mutta samaan aikaan heidän omaa panostaan ympäröivän yhteisön hyväksi ei ilkeä edes verrata näihin maahanmuuttajiin. "Refugees not welcome" ei jätä kauheasti tulkinnalle sijaa. Sen vuoksi jos jonkun täältä olisi lähdettävä niin ennemmin haluaisin eroon noista paskamahavätyksistä.
 

flogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
adolf, pitkälti samoilla linjoilla. Kaikissa ihmisrymissä esiintyy tietysti mätämunia. Maahanmuuttajien osalta pitäisi mielestäni olla matala kynnys lähettää takaisin rikoksiin syyllistyneitä. Mutta jos koittaa tiivistää yhteen lauseeseen, niin: mielummin hyvin käyttäytyvä maahanmuuttaja kuin huonosti käyttäytyvä kantasuomalainen.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omat kokemukseni kotipaikkakunnallani on sellaiset että maahanmuuttajista ei ole mitään pahaa sanottavaa. Päinvastoin, olen tavannut erittäin ystävällisiä ja ahkeria esimerkiksi Lähi-Idästä tänne muuttaneita ihmisiä. Mua kuvottaa se että on olemassa tuommoisia "viinaa vetäviä paskamahavätyksiä" joiden mielestä nämä ihmiset eivät saisi olla täällä, mutta samaan aikaan heidän omaa panostaan ympäröivän yhteisön hyväksi ei ilkeä edes verrata näihin maahanmuuttajiin. "Refugees not welcome" ei jätä kauheasti tulkinnalle sijaa. Sen vuoksi jos jonkun täältä olisi lähdettävä niin ennemmin haluaisin eroon noista paskamahavätyksistä.
Vaihtoehto tuokin. Tietty, helpommalla pääsisit jos jättäisit nuo alkuperäiset paskamahavätykset tänne ja ostaisit lentolipun täältä pois. Lähi-idässä on kertomasi mukaan ystävällisiä ja ahkeria ihmisiä, sopeutuisit sinne varmasti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Vaihtoehto tuokin. Tietty, helpommalla pääsisit jos jättäisit nuo alkuperäiset paskamahavätykset tänne ja ostaisit lentolipun täältä pois. Lähi-idässä on kertomasi mukaan ystävällisiä ja ahkeria ihmisiä, sopeutuisit sinne varmasti.
Lähi-idässä on ihan takuuvarmana ystävällisiä ja ahkeria ihmisiä. Mutta minkä ihmeen takia minä sinne muuttaisin? Mulla on perhe, työpaikka ja kaikki muu jo täällä.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähi-idässä on ihan takuuvarmana ystävällisiä ja ahkeria ihmisiä. Mutta minkä ihmeen takia minä sinne muuttaisin? Mulla on perhe, työpaikka ja kaikki muu jo täällä.
Jos vituttaa olla täällä niin miksi kidutat itseäsi? Menisit ennemmin kaltaistesi joukkoon.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jos vituttaa olla täällä niin miksi kidutat itseäsi? Menisit ennemmin kaltaistesi joukkoon.
Ei mua vituta olla täällä. Älä laita sanoja suuhuni joita en koskaan ole sanonut. Ja kaltaisteni? Siis ystävällisiä ja ahkeria ihmisiä? Sehän kuulostaa ihan hyvältä porukalta johon kuulua. Sua ei semmoinen kiinnosta?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
adolf, pitkälti samoilla linjoilla. Kaikissa ihmisrymissä esiintyy tietysti mätämunia. Maahanmuuttajien osalta pitäisi mielestäni olla matala kynnys lähettää takaisin rikoksiin syyllistyneitä. Mutta jos koittaa tiivistää yhteen lauseeseen, niin: mielummin hyvin käyttäytyvä maahanmuuttaja kuin huonosti käyttäytyvä kantasuomalainen.

Vaikeapa on huonosti käyttäytyviä kantasuomalasia mihinkään lähettää - mikä maa heidät ottaisi vastaan ja elättäisi? Se että Suomea käytetään hyväksi näiden ei-pakolaisten toimesta samalla tavalla, on myös ongelma. Nämä nuoret eivät halua osallistua oman maansa vapauttamiseen, vaan karkaavat mm. Suomeen eläteiksi. Mutta ei tämä ole pakolaisuuden koko kuva. Noin ihan yleisellä tasolla sanoisin, että jos oltaisiin fiksuja, oikeiden pakolaisten elämää Suomessa tuettaisiin nykyistä paremmin, samoin syrjäytyneiden tai syrjäytymisuhan alla olevien kantasuomalaisten. Kenen etu on ajaa nämä ryhmät vastakkain?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En sen enempää ota aatun puolesta kantaa, mutta nämä "paskamahavätykset" ovat Suomessa pieni, joskin äänekäs, vähemmistö.
Tämä on ihan totta. Tuo porukka on kuitenkin jo täällä eikä sille mitään voi, heitä on vaan kestettävä. Tulevaisuudessa täytyy tehdä kaikki voitava että tuo vähälukuinen hölmöläisporukka häviää kokonaan.

Typerintä mitä nyt voisi tehdä on raahata tänne enemmän porukkaa kuin mitä on mahdollista järkevästi kotouttaa. Siinä tapauksessa nuo kaksi leiriä, nämä omista löytyvät loisivat paskamahavätykset ja tänne muualta tulevat loisivat elintasosurffarit kasvavat kasvamistaan. Siitä taas seuraa valtiolle isot kustannukset joka välittyy kansalaisille uhkana ja vastakkainasettelu vaan jatkaa kasvamistaan. Lopputulemana kärsijänä on se tuikitavallinen kansalainen jonka peruspalvelut huononevat. Ihan vaan rahan puutteessa, vaikka verot kasvavatkin.
 

flogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikeapa on huonosti käyttäytyviä kantasuomalasia mihinkään lähettää - mikä maa heidät ottaisi vastaan ja elättäisi? Se että Suomea käytetään hyväksi näiden ei-pakolaisten toimesta samalla tavalla, on myös ongelma. Nämä nuoret eivät halua osallistua oman maansa vapauttamiseen, vaan karkaavat mm. Suomeen eläteiksi. Mutta ei tämä ole pakolaisuuden koko kuva. Noin ihan yleisellä tasolla sanoisin, että jos oltaisiin fiksuja, oikeiden pakolaisten elämää Suomessa tuettaisiin nykyistä paremmin, samoin syrjäytyneiden tai syrjäytymisuhan alla olevien kantasuomalaisten. Kenen etu on ajaa nämä ryhmät vastakkain?
Joo, eihän suomalaisten poislähettäminen ole vaihtoehto. Ongelma on käsittääkseni se, että niillä pakolaisilla, jotka tänne asti löytää, on jonkinlainen elintaso taustalla, koska ne matkustavat omalla kustannuksella. Voidaan kuitenkin miettiä minkälainen tilanne on heidän kotimaassaan kun he tällaiseen ratkaisuun päätyvät. Samalla voisi miettiä vastaavaa tilannetta omalle kohdalleen, missä vaiheessa jättää kaiken taakseen ja pakkaa perheen mukaan haahuilemaan läpi Euroopan kohti epävarmaa huomista. Olen kyllä sitä mieltä että eniten apua kaipaavat pitäisi auttaa ensin, mutta miten tämä olisi käytännössä mahdollista toteuttaa?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olen kyllä sitä mieltä että eniten apua kaipaavat pitäisi auttaa ensin, mutta miten tämä olisi käytännössä mahdollista toteuttaa?

Helpointa olisi toteuttaa auttaminen alueen naapurimaissa tai joka tapauksessa hyvin lähellä kriisimaita. Mutta tämähän ei toimi, koska muutama lähimaa on hukkua avustettaviin ja rikkaimmat naapurit tai lähimaat seuraavat sitä vierestä. Vähintä mitä EU voisi tehdä, on haastaa alueen rikkaimmat maat talkoisiin myös sijoittamisen suhteen. Naivia, tiedän, sillä mm. uhka hallitsijoille ja osalla väärä islamin siipi. Mutta eivät ne silti näiden taakse voi enää mennä.

Mun silmin, jos katsotaan pelkästään Suomen näkökulmasta, paras tulos saadaan kun kotouttaminen käynnistyy välittömästi (mm. Haavisto ja moni muu) ja määrä on sellainen, että kuntien ja Suomen resurssit riittävät laadukkaaseen kotouttamiseen. Tämä taas vaatii EU:n yhteisen turvapaikka- ja pakolaispolitiikan ja niin kauan kun sitä ei ole (kenties sitä ei ole koskaan), Suomen tulisi tehdä oma turvapaikka- ja pakolaispolitiikan strategia. Siinä luotaisiin myös kansalaiskeskustelun kautta ydinsisältö ja suuntaviivat Suomen toimista seuraavina vuosina. Jouduttaisiin yhdessä miettimään arvoja, rahaa määränä, tavoitteita, sitoutumista puolin ja toisin, maksajaa jne.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nyt on kyllä kovat ministeriössä piipussa, kun harkitaan, voidaanko Suomessa olevien terroristien oleskelulupa peruuttaa, jos he käyvät räjäyttelemässä ihmisiä tai muuten tappamassa heitä Suomen ulkopuolella:

Oleskeluluvan peruuttaminen tai suojeluaseman lakkauttaminen voisi tulla kyseeseen niiden kohdalla, jotka lähtevät ulkomaille terroristijärjestön riveihin tai muuhun aseelliseen toimintaan.

Oleskelulupa pois terroristeilta ja lisää säilöönottopaikkoja – näillä keinoilla Suomi pyrkii kitkemään laitonta maassa oleskelua - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Suomessa Kela maksaa edelleen täydet tuet Isisin riveihin lähteneille suomalaisille vierastaistelijoille:

Se ei ole mikään peruste laittaa sosiaaliturvaa poikki, että joku kuuluu tietynlaiseen organisaatioon

Kelan tukia voi virrata yhä Isis-taistelijoille – asiantuntija: Sosiaaliturva on merkittävä terrorismin rahoittaja - Ulkomaat - Ilta-Sanomat

Tavalliselle kansalaiselle nämä ovat aivan käsittämättömiä asioita. Että oleskelulupaan ei vaikuta ainakaan toistaiseksi se, jos on aktiivinen terroristi ja rahaa jaetaan tällaiselle henkilölle kuin seinästä ikään samaan aikaan, kun monet muut tukia saavat ja veroja maksavat joutuvat kiristämään vyötä.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tavalliselle kansalaiselle nämä ovat aivan käsittämättömiä asioita. Että oleskelulupaan ei vaikuta ainakaan toistaiseksi se, jos on aktiivinen terroristi ja rahaa jaetaan tällaiselle henkilölle kuin seinästä ikään samaan aikaan, kun monet muut tukia saavat ja veroja maksavat joutuvat kiristämään vyötä.
On kyllä kummallista. Nyt siis käydään maailmalla terrorismin vastaista sotaa, ja samaan aikaan täällä rahoitetaan tuota samaista terrorismia sosiaaliturvalla. On tämä maailman meno välillä ihmeellistä. Näin sitä rahaa palaa, mutta eihän se ole koskaan tiettyjä tahoja hetkauttanut. Valtio kun maksaa niin eihän se oikeasti maksa mitään.

Jollekin tulee tämä seuraavakin varmaan yllätyksenä:

Radikaali islam vankiloissa lisää myös äärioikeiston suosiota - Talouselämä

Näin se kotimainenkin sekopääjengi nostaa taas päätään ja kerää lisää väkeä. Hienoa ja Suomi nousuun. Eikös me kaikki voitaisi tehdä ennemmin kaarnaveneitä ja halata jengiä, se on paljon mukavampaa. Seuraavaksi joku keksii laittaa nuo sekopäät avovankilaan, koska pitäähän heille antaa mahdollisuus. "Olkaapas nyt nätisti tai ette saa vanukasta".
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt on kyllä kovat ministeriössä piipussa, kun harkitaan, voidaanko Suomessa olevien terroristien oleskelulupa peruuttaa, jos he käyvät räjäyttelemässä ihmisiä tai muuten tappamassa heitä Suomen ulkopuolella:
.

Käisttämätöntä vätystelyä. Tuollainen lakimuutos olisi pitänyt hoitaa jo ajat sitten. Terrorismiin syyllistyville ei kansalaisille automaattinen oleskeluluvan peruutus. Kaksoiskansalaisilta voidaan ottaa kansalaisuus pois ja ei syntyessä kansalaisuuden saaneilta samaten, näinhän tekee mm. Tanska ja UK?

Huolestuttavaa, mitä tapahtuu, jos vihervasemmisto pääsee vaalien jälkeen valtaan. Selvää on, että sdp+vihr+vas combolla laki muutetaan taas siihen, että jos ei suostu pakolla lähtemään niin automaattinen oleskelulupa, ja tätä kautta asunto ja sosturva, läjähtää kouraan. Tämä halu muuttaa laki ilmaistaan ihan suoraan siellä osastolla. Saa ihmissalakuljettajat taas mainostaa miten Suomesta Euroopan ainoana maana saa automaattisesti oleskeluluvan tuli turvapaikkaa tai ei. Toivotaan että kannatuslukemat tuosta vielä rajusti muuttuisivat vuodessa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Keskustelin @matti&teppo ja @paki77 aiheesta erään lähinnä punavihreän, islamista aikanaan kirjankin kirjoittaneen ex-tutkijan kanssa. Hän oli sitä mieltä, että Suomen asenne on ollut pitkään väärä, koska terrorismin kaikkinainen tukeminen ja rahoittaminen on sanktioitu EU-tasolla aikoja sitten. Hän viittasi myös ruotsalaisen terroristitutkija Magnus Ranstorpin näkemykseen (linkitin aiemmin), jonka mukaan sosiaalituet ovat merkittävä osa mikrorahoituksen lähteistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös