Ylen jääkiekkokierros

  • 254 710
  • 706

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Voisit nyt sitten oikeastaan mainita, keille joillekin se merisää on tärkeä?

Joskus tuntuu, että sitä menee helpoon miinaan. Mutta astutaan nyt kun jalka on jo ylhäällä.

Eli, olisiko vastaus merenkulkijoille? Tai keneen ikinä tuo vaikuttaakaan, jotka ovat sen radion varassa, että miltä tuo merituuli näyttää. Siinä yksi liigakierros on aika pieni rasti kuitenkin.

Mutta onhan merisää joka tapauksessa legendaarinen! Melkein ikävä tulee, kun tuota kierrosta harvoin tulee kuuntelemaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No höh - merisäänhän näkee livenä, jos sattuu olemaan merellä. Juuri kun äyskäröit paattiasi karmeassa myräkässä, avaatko radion ja kuuntelet sieltä: "Lounais-Suomen merenkulkijoita varoitetaan kovasta tuulesta"? Itse toivoisin, että Yle elvyttäisi stereotestin ja se ajettaisiin aina kolmansien erien aikana: "Jos kuulette ääneni nyt vain vasemmasta kaiuttimesta....ja nyt oikeasta...on laitteistonne oikein asennettu. Ja nyt ääneni pitäisi häipyä lähes kuulumattomiin". Legenda!

Yksi parhaista Ylen muistoista on Albertvillen olympialaisista v. -92. Kun Toni Nieminen hyppäsi toisen hyppynsä varmistaen olympiakullan, alkoivat uutiset siinä vaiheessa, kun Toni lähestyi hyppyrinnokkaa. Olin autossa itse ja kieltämättä se ehkä hieman vitutti. Toisaalta uutisten ensimmäinen aihe taisi olla se, että myrsky on katkonut sähköjä Etelä-Ruotsissa. Tuollainen on aina hyvä tietää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Merenkulkijoille. Kaikilla ei ole veneissään viimeistä tekniikkaa olevia systeemejä, vaan he turvautuvat merisäähän.

Itse tunnustaudun merisään käyttäjäksi, tosin vain kesäisin ja syksyisin. Meillä on mökki Turun saaristossa. Tontin edessä ei ole kunnon tuulensuojaa, joten jos tuulee akselilla kaakko-länsi yli 8m/s, kannattaa vene ehdottomasti viedä varmuuden vuoksi toiselle puolelle saarta, jotta ankkuri ei petä.
Merisää auttaa tähän.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse tunnustaudun merisään käyttäjäksi, tosin vain kesäisin ja syksyisin. Meillä on mökki Turun saaristossa. Tontin edessä ei ole kunnon tuulensuojaa, joten jos tuulee akselilla kaakko-länsi yli 8m/s, kannattaa vene ehdottomasti viedä varmuuden vuoksi toiselle puolelle saarta, jotta ankkuri ei petä.
Merisää auttaa tähän.

Itse kuuntelen merisään, jos lasken verkkoja vähän pidemmälle. Mutta tärkein se on merellä liikkuville, mikäli tarkkailee säätä JHag:n tyyliin, seilorin ura jää varmasti lyhyeksi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse kuuntelen merisään, jos lasken verkkoja vähän pidemmälle. Mutta tärkein se on merellä liikkuville, mikäli tarkkailee säätä JHag:n tyyliin, seilorin ura jää varmasti lyhyeksi.


Joo, tuo merisään "tarkkailu" merellä ollessa on kyllä hemmetin huono idea. Itsellä kävi viime kesänä niin, että tuulen yltyessä päätettiin faijan kanssa siirtää vene toiselle puolelle. Viiden minuutin päästä oltiin lähtövalmiina ja juuri veneeseen noustessa tuuli oli hurjistunut tuossa muutamassa minuutissa niin paljon, että ankkuri ehti pettää. Oli muuten tosi hauska tilanne seistä rannan ja veneen välissä estämässä hakkausliikettä, vettä kainaloihin asti.

No, nyt alkoi mennä jo OT:ksi, mutta kyllähän tuo merisää tärkeä ohjelma on. Jotenkin perverssillä tavalla kuuluu osaksi kiekkokierrosta esim juuri mökillä ollessa (ei netti- tai tv- yhteyttä).
 

Silkkiuikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lentävä Kalakukko
Kuvitelkaa nyt, mikä keskustelu. Me ollaan kaikki kovia lätkäfaneja ja keskustelemme keskellä talvea, keskellä jääkiekkoaiheista keskustelupalstaa merisäästä. On se oikeasti kulttiasemaan noussut ohjelma.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
mikäli tarkkailee säätä JHag:n tyyliin, seilorin ura jää varmasti lyhyeksi.

Höpöhöpö, olen aivan suvereeni merenkävijä! Kokemusta on Siljalta, Vikingiltä, Eckeröltä ja pistetään vielä Sally Albatross ainakin päälle. Hienosti olen pärjännyt ilman merisään kuuntelua, mutta pirusti on keinuttanut ja yrjöttänyt toisinaan ja kerran lopetettiin tarjoilu.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No, kyllähän tällainen muutos pelottaa. Kun on ainakin vuodesta 1991 asti kuunnellut jääkiekkokierrosta ja sitten ei muka tulekaan Merisäätä just jännään paikkaan. Toisaalta ei ne SM-liigan paikatkaan oikein koskaan enää tunnu niin jänniltä. Yleensä on kuitenkin radion kanssa aina se sm-liiga.fi auki, niin samalla tavalla se ei mitään edes katkaise. Ennen tosiaan joutui monta minuuttia kärvistelemään epätietoisuudessa. Varsinkin kun pelit alkoivat kello 17 ja Merisää ja uutiset katkoivat juuri ne kolmannen erän avainhetket.

Siihen aikaan TV näytti liigasta kaksi erää viikossa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Höpöhöpö, olen aivan suvereeni merenkävijä! Kokemusta on Siljalta, Vikingiltä, Eckeröltä ja pistetään vielä Sally Albatross ainakin päälle. Hienosti olen pärjännyt ilman merisään kuuntelua, mutta pirusti on keinuttanut ja yrjöttänyt toisinaan ja kerran lopetettiin tarjoilu.

Olen muuten ollut pelastamassa St. Patrick:lla Sally Albatrossin matkustajia ja myöhemmin tyhjentämässä ja siivoamassa kyseistä laivaa Vuosaaren telakalla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Eilen kuuntelin ennen ja jälkeen pelin tätä Urheiluiltaa ja nehän on mokomat panostaneet siihen. Huomattavasti mielekkäämpi kuunnella. Oliko pelien aikana jotain uutta? Samat paskat selostajat? Tuotu jotain lisää? Itse tykkäsin noista studio-osuuksista. Thumb up.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Eilen kuuntelin ennen ja jälkeen pelin tätä Urheiluiltaa ja nehän on mokomat panostaneet siihen. Huomattavasti mielekkäämpi kuunnella. Oliko pelien aikana jotain uutta? Samat paskat selostajat? Tuotu jotain lisää? Itse tykkäsin noista studio-osuuksista. Thumb up.

Olen vähän ulapalla, että mikä tämä urheiluilta on. Eli oliko siellä analyysia illan kierroksesta vai käsiteltiinkö ajankohtaisia asioita ym?
 

AsFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eilen kuuntelin ennen ja jälkeen pelin tätä Urheiluiltaa ja nehän on mokomat panostaneet siihen. Huomattavasti mielekkäämpi kuunnella. Oliko pelien aikana jotain uutta? Samat paskat selostajat? Tuotu jotain lisää? Itse tykkäsin noista studio-osuuksista. Thumb up.

No siellä on ylen asiantuntija jollain paikkakunnalla ja antaa jonkinlaista analyysia, kyseisen paikkakunnan pelistä ja hieman muistakin. Eilen siellä tais olla Keskisen Esa.
Sit siel on studio vieras joka antaa omaa mielipidettä tauoilla, eilen JP Vuorinen.
Ei uutisia eikä merisäätä.
Mun mielestä ihan toimiva paketti.
Kun ei aina pysty olee paikallisradion taajuuksilla niin kyllä toi on varteenotettava vaihtoehto.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Toi Yle Puheen kautta kuultava kiekkokierroshan on mitä mainioin. Nyt kaksi viimeisintä kierrosta ollut autossa matkalla kuuntelemassa ja täytyy kehua. Ei tosiaan mitään häiritseviä katkoja ja erätauoilla puhutaan matseista ja muusta jääkiekosta (/urheilusta). Keskinen ollut nyt kumpanakin iltana tampereen painotuksellaan(!?) puhumassa aika pyöreitä ja uskomassa Ilveksen nousuun, mutta kyllä niitä mielellään kuuntelee erätauolla. Taisi Juha Lindkin olla torstaina "puhumassa Uramalle potkuja". Sekä Petteri Nokelaisen isä kertomassa Phoenixin matkastaan, joka muuttuikin yllättäen Montrealin reissuksi, sekä Petterin juniorivuosista. Tällaisia on aina mukava kuulla lisänä. Jortikkaakin haastateltiin Venäjän kuukausistaan.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Toi Yle Puheen kautta kuultava kiekkokierroshan on mitä mainioin. Nyt kaksi viimeisintä kierrosta ollut autossa matkalla kuuntelemassa ja täytyy kehua. Ei tosiaan mitään häiritseviä katkoja ja erätauoilla puhutaan matseista ja muusta jääkiekosta (/urheilusta). Keskinen ollut nyt kumpanakin iltana tampereen painotuksellaan(!?) puhumassa aika pyöreitä ja uskomassa Ilveksen nousuun, mutta kyllä niitä mielellään kuuntelee erätauolla. Taisi Juha Lindkin olla torstaina "puhumassa Uramalle potkuja". Sekä Petteri Nokelaisen isä kertomassa Phoenixin matkastaan, joka muuttuikin yllättäen Montrealin reissuksi, sekä Petterin juniorivuosista. Tällaisia on aina mukava kuulla lisänä. Jortikkaakin haastateltiin Venäjän kuukausistaan.

On tosiaankin miellyttävää kuunneltavaa sen muutaman kerran, kun on tullut kanavalle käännettyä Urhon sijaan.

Keskisen tampereen painotus johtunee varmaan, että on tamperelainen/ylöjärveläinen. Muistaakseni KooVeen kasvatteja?
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Kyllä täytyy antaa positiivista palautetta Yle puheen kiekkolähetyksestä. Erittäin mielellään kuuntelee ja täyttä asiaa tulee jääkiekosta koko kierroksen ajan.
 

AsFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä täytyy antaa positiivista palautetta Yle puheen kiekkolähetyksestä. Erittäin mielellään kuuntelee ja täyttä asiaa tulee jääkiekosta koko kierroksen ajan.

Kyllä, ja hiukan ennen ja jälkeenkin.

Ainoo mistä tarttee antaa negatiivista palautetta eiliseltä, niin Elorannan kanssa juteltiin niin pitkään ja hartaasti että Saipa peli jäi ihan jalkoihin.
Ja vaikka en Saipa fani olekkaan, niin oli siinä haastattelussa toistoo ja liirum laarumia jonkin verran, ei paljoa mutta jonkin verran.
Että olis sen kyllä saanut lyhennettyy että ois tullu enemmän asiaa eli jääkiekko selostusta.
Mutta edelleen olen todella tyytyväinen puheen urheiluiltaan, kun tulee työkseen autossa illat istuttua.
 

Silkkiuikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lentävä Kalakukko
YLE Puheen kiekkokierros on nostanut tasoaan aivan huikeasti, mutta miksi sitä pitää laskea, ottamalla studioon aika-ajoin Urheilulehden Esko niinsanottu Seppänen.

En tiedä, millaisia juttuja hän kirjoittaa, mutta on äärettömän ärsyttävä kuunnella. Millään asialla ei ole mitään "välimuotoa". On vain nolla tai sata. Jos joku asia on hänen mielestään huonolla tolalla, se ei voi oll koskaan mitään muuta, kuin "täysi paska". Ja taas päivastoin, jos joku asia on reilassa, on se parasta, mitä koskaan on nähty. Hyvänä esimerkkinä voin mainita, että kuulema KalPa menee nauraen välieriin, riippumatta siitä, kumpiko (lukko vai Blues) tulee vastaan. Toinen esimerkki oli, että Ässien valmennusjohto tietää paremmin miten JYP pelaa, kuin JYPin valmennusjohto. "On niillä ainaski viiskyt tuntii videomateriaalii JYPin peleistä".
Sen lisäksi hänen kielenkäyttönsä on asia kanavalla täysin asiatonta. Olen ainakin kuvitellut, että YLE Puhe on asiakanava, mutta Seppänen viljelee siellä sellaisia sanoja, kuin "mulkku", perseestä, jne... Haukkui mm Pekka Virtaa ylimieliseksi mulkuksi. Onkohan kukaan kertonut Esko-pojalle, että hän kuulostaa itse juuri sellaiselta.

Eilen kuuntelin säälikierrosta, ja noiden mulkku-sanojen jälkeen jouduin sulkemaan radion, kun siinä kuitenkin iltapalapöydässä oli pieniä lapsia.
 

Voltti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
YLE Puheen kiekkokierros on nostanut tasoaan aivan huikeasti, mutta miksi sitä pitää laskea, ottamalla studioon aika-ajoin Urheilulehden Esko niinsanottu Seppänen.

En tiedä, millaisia juttuja hän kirjoittaa, mutta on äärettömän ärsyttävä kuunnella. Millään asialla ei ole mitään "välimuotoa". On vain nolla tai sata. Jos joku asia on hänen mielestään huonolla tolalla, se ei voi oll koskaan mitään muuta, kuin "täysi paska". Ja taas päivastoin, jos joku asia on reilassa, on se parasta, mitä koskaan on nähty.

Joo, kyllä kuulostaa tyypilliseltä Seppäseltä, tai oikeammin tyypilliseltä urheilulehden linjalta. Kovia provoja ei saa käyttämällä harmaan sävyjä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
YLE Puheella Lind toi esiin erittäin hyvin huomion. Nyt playoffeja pelaavat joukkueen sijoilta 1-8. Voi, kun tämä tulisi tavaksi! Miksi villiä korttia ei voi unohtaa?

Viikon tauko on paikallaan, mutta oikeudenmukaisinta se olisi annettuna kaikille. Toki nyt on sijalle 6 porkkanaa huilin muodossa. Mikä on todennäköisempi skenaario? Valitettavasti se on uudistajien, raivokkaiden, innovatiivisten uudistajien runkosarjan pidennys tai uusi lisävaihe Villi Kortti -kierrokseen.

Raha ja urheilu kamppailivat, raha voitti. Vuodatukseni menee vähän oli YLEN radioista, mutta pointti tuli esiin YLE Puheen urheiluillassa.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
YLE Puheella Lind toi esiin erittäin hyvin huomion. Nyt playoffeja pelaavat joukkueen sijoilta 1-8. Voi, kun tämä tulisi tavaksi! Miksi villiä korttia ei voi unohtaa?

Viikon tauko on paikallaan, mutta oikeudenmukaisinta se olisi annettuna kaikille. Toki nyt on sijalle 6 porkkanaa huilin muodossa. Mikä on todennäköisempi skenaario? Valitettavasti se on uudistajien, raivokkaiden, innovatiivisten uudistajien runkosarjan pidennys tai uusi lisävaihe Villi Kortti -kierrokseen.

Raha ja urheilu kamppailivat, raha voitti. Vuodatukseni menee vähän oli YLEN radioista, mutta pointti tuli esiin YLE Puheen urheiluillassa.

Villikortti-sarjoja on nyt pelattu 18 kertaa, 9 kertaa heikommin sijoittunut on mennyt jatkoon. Mielestäni tämä on oikein hyvä tapa, paremmassa kevätvireessä oleva joukkue jatkaa.
 

Kulmapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teukat, Jokerit, Flyers
YLE Puheella Lind toi esiin erittäin hyvin huomion. Nyt playoffeja pelaavat joukkueen sijoilta 1-8. Voi, kun tämä tulisi tavaksi! Miksi villiä korttia ei voi unohtaa?

Samaa mieltä. Nykyisellään aivan surkeeta peliä suurimman osan kautta pelanneet joukkueet voivat vielä keväällä päästä tavoittelemaan suomen mestaruutta. Tällä kaudella juuri TPS ja Lukko eivät näytöilleen olisi mielestäni pudotuspelipaikkaa ansainneet, vaikka Lukkokin ihan lähellä 8. sijaa oli.

Mielestäni koko sm-liigan saisi pienentää 12 joukkueen sarjaksi. Mestikseen 10-12 joukkuetta, niin olisi myös hyvätasoinen toiseksi paras sarjataso, joka voisi olla lähempänä kunnon ammattilais-sarjaa. Mestisseurat voisivat vakavasti haastaa liigajoukkueita nousukarsinnoissa. Myös katsojamäärät varmasti nousisivat mestis-otteluissa ja sitä myötä sponsorien ja tv-maksujen kautta rahantulo varmaankin kasvaisi mestiksessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös