Yhteistoimintaneuvottelut - potkut?

  • 748
  • 2

Yläkalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Häntäpään joukkueet ja altavastaajat
Työnantaja aloitti YT-neuvottelut, tarkoituksena vähentää noin puolet henkilöstöstä. Kuulun YT-neuvotteluiden piiriin, joten saas nähdä miten käy. Olen ollut yhtiön palveluksessa suhteellisen vähän aikaa (olen yksi hiljattain taloon rekrytoiduista) sekä toimenkuvani mukaiset tehtävät on vielä joitakin vuosia sitten kuulunut lisänä muiden työntekijöiden vastuualueille. Todennäköisyydet irtisanomiselleni ovat siis melkoiset.

Harmittaa, sillä pidän työpaikastani ja tykkään tehdä työtäni. Pelottaa, että työllistynkö tässä tilanteessa yhtään mihinkään.

Onko palstalaisia joutuneet työttömäksi YT-neuvotteluiden tuloksena, tarjottiinko pakettia, selvisittekö?

Pahoittelut jos aiheesta löytyy jo ketju muualta - joku vanha äänestys oli Kierrätyskeskuksen puolella. Ajattelin että ehkä aiheellisempaa luoda uusi.
 

rpeez

Jäsen
^Olen useita noita nähnyt meidän työpaikassa. Taloon jääneet ovat sellaista porukkaa jotka ovat tuottavia työssään eikä poikkeuksellisen hankalia yksilöitä. Sillä ei ole ollut juuri mitään merkitystä kuinka kauan talossa on ollut, jos on osoittanut olevansa hyodyllinen yksilö. Näin niinkuin rauhoituksena jos miettii tuota omaa asemaansa lyhyt pesti kriteerinä. Liian pitkä ennemminkin on ongelma Suomessa. Uusilla on intoa ja matalampi palkka.
Tosin puolet on kyllä todella iso luku ja varmaan päteviäkin joutuu lähtemään.
 

hege

Jäsen
Usein aluksi ilmoitettu luku on myös paljon kovempi kuin se mikä lopuksi toteutuu, mutta tietenkin jos 1/3 laitetaan pois niin sekin on aika hurja luku ja kertoo että joko korona iskenyt kovasti tai tekemisessä ei ole alun perinkään ollut liikaa ideaa. Kuten edellä sanottu niin auttaa jos on tulosta tekevä yksilö.
Yhden kerran olen esimiehenä joutunut alaisia kartoittamaan yt-kuvion yhteydessä ja silloin oman esimiehen ohjeistus oli kyllä varsin raadollinen eli ne kenen laskustusaste oli alhainen ja sitten niistä ne kenellä ei ollut paljoa lomia/ylityövapaita/säästövapaita tms. jonon kärkeen (kaikkien mulkkujen kera). Eli sillä kertaa haettiin nopeaa apua tuloksen parantamiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös