Itsekin löysin viime viikolla tuon tässäkin ketjussa jo aiemmin mainitun "Trumpin kannattajat" Facebook-ryhmän, ja on kyllä aivan käsittämättömän sakeaa sisältöä. Ryhmän ylläpitäjä on joku Jouko-niminen profeetta, jonka näkemyksiä kukaan ei saa kyseenalaistaa. Ne, jotka yrittävät tuoda jotain "valtamedian" näkemyksiä esiin, heitetään ryhmästä pois, koska he ovat globalistien puolella ja kannattavat Trumpin vastaista salaliittoa.
Huolestuttavinta tuossa on ehkä se, että ryhmän jäseniä käytännössä kielletään katsomasta muita kuin ryhmässä olevia uutisia, jotka siis ovat kuin suoraan salaliittoteoreetikoilta. Tiesittekö, että Obama on lähiaikoina maahan saapuvien avaruusolentojen johtaja? Entä tiesittekö sitä, että Yhdysvaltain armeija tulee tämän vuoden aikana pidättämään kymmeniätuhansia suomalaisia pedofiilejä? En minäkään ennen kuin olin avannut tuon ryhmän.
Itse osaan suhtautua noihin lähinnä huvittuneesti ja sellaisella "mitäköhän helvettiä juuri luin" -tyylisellä asenteella, mutta toisaalta käy sääliksi joitain, etenkin vanhempia ihmisiä, jotka on selvästi houkuteltu joidenkin läheisten toimesta tuohon ryhmään. He eivät osaa itse ottaa selvää asioista ja he uskovat aivan mitä tahansa, mitä joku ryhmän aktiiveista sanoo.
Huolestuttavaa tuossa on kyllä se, että nyt kun olen parina päivänä käynyt vilkaisemassa tuota ryhmää, niin jäsenmäärä on nähtävästi nousussa ja monet uudet jäsenet linkkaavat ryhmään sellaista sisältöä, että alta pois. Ei voi kuin ihmetellä, miten koulutetutkin ihmiset voivat sekaantua johonkin tuollaiseen.
Ei tässä auta kuin odottaa 20. päivää, jolloin pääsee sitten lukemaan tuolta selityksiä, miksi Biden nyt astui virkaansa. Kuukausien varrella on pitänyt tapahtua vaikka mitä, minkä seurauksena Trump jatkaa toiselle kaudella ja Biden liittolaisineen joutuu vankilaan. Sitä odotellessa täytyykin laittaa popcornit tulille ja valmistautua tuossa ryhmässä alkavaan ilotulitukseen sitten kun ulkopuoliset tulevat tuonne vittuilemaan trumpisteille, kuten ovat Bidenin virkaanastujaisten jälkeen luvanneet tehdä.
Edit. tämän voisi toki laittaa vaikkapa tuonne Huuhaa ja humpuuki yhteiskunnassamme -ketjuun, mutta tulkoon tänne nyt.