Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 474 263
  • 5 184

Nick Neim

Jäsen
Silmäluomet painavat kuin synti. Tuli aamupäivällä temmellettyä talvirenkaiden kanssa, ja iltapäivästä pitkästä aikaa vierailin uimahallissa, niin alkaa oikeastaan koko kroppa olemaan jo aika naatti. Tuollainen parin kilsan rykäys uiden teki kyllä aika eetvarttia, tarvinnee käydä useamminkin.

Kaiken lisäksi vähän turhankin rauhallinen työyö menossa, niin väsymys hiipii salakavalasti senkin myötä.
 

Glove

Jäsen
Kello on näköjään niin paljon, että voi kirjoittaa tännekin. Ei mulla kyllä mitään asiaa ole. Kunhan hengailen täällä joutessani. Viimeinen lonkero on vielä juomatta, eikä edes väsytä yhtään. Pitäisikö tässä laittaa Hearts of Iron IV tulille ja pelailla aamuun asti?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tulipas pitkät juttelut lasten kanssa kun halusivat valvoa yli puolen yön, että isi täyttää virallisesti vuosia. Ei toki eka kerta, mutta aina parhaat keskustelut tulee kun noita yrittää pistää nukkumaan. Nyt suunniteltiin muun muassa jo Harry Potter -matkaa britteihin kunhan korona sen sallii.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän tämä alkaa vituttamaan ja ehkä jo huolestuttamaankin että nykyään aina sama virsi. Eli se virsi että unta ei riitä koko yöksi, vaan nukun kyllä hyvin sen ajan mitä nukun mutta herään nykyään ihan helkkarin aikaisin jo. Tänäänkin taisin herätä jo joskus 3.30. No, nyt saatan kyllä kohta nukahtaa uudelleen.

Mutta tuo on ikävää kun se uni ei riitä koko yöksi. Vaan herään superaikaisin kesken unien. Tätä on nyt jatkunut jo melko pitkäänkin. Nukkuminen on ollut myös katkonaista. No, toisaalta eilenkin menin jo ennen peräti iltakasia maatekin että joku nero sanoisi että on tässä jo tullut kyllä nukuttuakin.

Eilenkään en jaksanut valvoa myöhempään. Vaan alkoi kovasti ramasemaan siinä seitsemän aikaan illalla. Vuorokausirytmithän tässä on sekaisin mutta se johtuu osin siitäkin että heräilen niin pirun aikaisin.

No itse minä tässä olen kuitenkin minulle kuopan kaivanut. Ne käytössäni olleet melantoniinit loppuivat pari viikkoa sitten ja uutta kuuria en ole vielä hakenut tilalle. Tänään varmasti sitten haenkin jo. Samalla kun käyn siellä lääkärissä. Voin siellä lääkärissäkin varmaan ottaa myös nämä nukkumisasiat taas puheeksi.
 

Glove

Jäsen
Hyvää huomenta vaan kaikille. Heräsin tuossa tunti sitten, enkä saanut enää unta. Paska juttu. Ei neljän tunnin unet riitä mihinkään.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Kissa havahtui, kun korjasin jalkojen asentoa, ja lähti yöpartioon. Sanotaan, että nuo ryökäleet pimeässä näkevät, mutta niin vaan sattui tassu kopsahtamaan lattialle jääneeseen rapinapalloon, ja tappaahan se piti. Kohteliaan, hillityn (vain kaksi liukutaklausta tuolinjalkaan ja seinään) jahdin jälkeen rouva kantoi saaliinsa mun pään viereen. Sen verran oli hienotunteinen, ettei pitänyt samaa naukushow'ta kuin yleensä teloituksen jälkeen. Sitten kömpi takaisin mun peiton alle nukkumaan. Siitä pitäen olen puolestani pyydystänyt unta, mutta turhaa näkyy olevan työni.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kissa havahtui, kun korjasin jalkojen asentoa, ja lähti yöpartioon. Sanotaan, että nuo ryökäleet pimeässä näkevät, mutta niin vaan sattui tassu kopsahtamaan lattialle jääneeseen rapinapalloon, ja tappaahan se piti. Kohteliaan, hillityn (vain kaksi liukutaklausta tuolinjalkaan ja seinään) jahdin jälkeen rouva kantoi saaliinsa mun pään viereen. Sen verran oli hienotunteinen, ettei pitänyt samaa naukushow'ta kuin yleensä teloituksen jälkeen. Sitten kömpi takaisin mun peiton alle nukkumaan. Siitä pitäen olen puolestani pyydystänyt unta, mutta turhaa näkyy olevan työni.
No mites on Sue, joko perilliset kovasti odottaa Joulua?
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
No mites on Sue, joko perilliset kovasti odottaa Joulua?

Mennään yöketjun aikarajan yli, mutta vastaan lyhyesti: kyllä. :) Joulukalenterit (sekä telkun että avattavat) ovat kovassa käytössä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Väsyttää hieman, mutta ei niin paljon että nukkumatti kolkuttelisi ovelle. Toissaöiseen runoon, joka mun vain "täytyi" saada kirjoittaa sinä yönä taisi kulua kokonainen sanojen väripurkki, koska pää on vieläkin ihan tyhjä uusista ideoista.

Musiikkiakaan ei oikein viitsisi enää kuunnella näin myöhään. Hemmetti, avaan Disney+ sovelluksen ja etin sieltä jonkun riittävän lyhkäsen klassikon ja sitten tutimaan. Tulipahan rustattua jotain tähänkin ketjuun ekaa kertaa viikkoihin.

EDIT: Itseasiassa lähes kuukauteen. Mihin se aika taas oikein meni?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Leffan katselusta ei tullut lopulta tänään mitään kun eksyin ensin "vahingossa" Twitchiin ja siinä hetken striimiä pälyiltyäni sain kuin sainkin lopulta idean, jonka pohjalta aloin tuottamaan tekstiä notepadiin, ja tekstin valmistuttua hain vielä parit hapankorput yöpalaksi.

Jospa tästä kohta joutaisi jo nukkumaan. Tulevan viikon tavoitteeksi voisikin sitten ottaa säätää unirytmit lähemmäs sitä parempaa formua, kun oikeasti nukuin yöllä. Eihän siitä ole kuin reilu viikko aikaa...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hassua. Mä en koskaan osaa nukkua mökillä ekana yönä. Nytkin taas ja jälleen valvon. Onneks on Netflix ja jos kattoisi unilääkkeeksi jonkun leffan. Tuo vois toimia. On muuten eka leffa kun Leon suoritus on oikeasti hyvä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huomenta huomenta. Hei huomenta Suomi hyvin pyyhkii, sun kansas taas täällä ahkeroi. Näin se menee ja pitääkin mennä. Älä kysy tukia ja lisiä, vaan kysy mitä voit tehdä, jotta saat kortesi kannettua kekoon. Tämä maa on työllä rakennettu ja työllä se pidetään pystyssä. Kyllä jämpti on näin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olin jo tottunut siihen että kun menen sänkyyn illalla niin saan lähes samantien unen päästä kiinni. Näinhän se on mennyt jo melko pitkään. Tämä yö tuntuu kuitenkin olevan melko vaikea pitkästä aikaa, tuossa hetken nukuin kyllä jo mutta sitten taas heräsin ja en ole unta saanut sen jälkeen.

Monihan menee näihin aikoihin vasta ensimmäisen kerran sänkyyn mutta minä menin koittamaan nukahtamista jo joskus aikavälillä 20-21. Jotenkin nyt vaan tuo nukahtaminenkin tuntuu nyt olevan vaikeaa. En tiedä, mahassakin hassua tunnetta. Kai se maha reagoi tähän jatkuvaan ja runsaaseen joulun ajan syömiseen. Ja kun tässä on muutaman päivän ajan eli torstaista lähtien löhönnyt käytännössä vain neljän seinän sisällä.

No, hätä ei ole vielä tämän näköinen. Maanantaina on vielä yksi vapaa joten ei siinä mielessä haittaa vaikka vähän myöhempään nyt valvonkin. Ja tänään ajattelin taas skarpata lenkkeilynkin merkeissä. Kaksi edellistä viikkoa olen ollut laiska liikunnan suhteen mutta just alkaneella viikolla olen päättänyt taas petrata silläkin saralla, kun joulukiireitäkään ei enää ole.

Tänään maanantaina ajattelin syödä vaihteen vuoksi jotain muuta ruokaakin kuin jouluruokaa. Ne jäljelle jääneet joululaatikot kyllä säilyy pakkasessa jonkin aikaa. Kun eihän minulla toki töki niiden syömisessä kuin sen takia jos niitä liian monta päivää putkeen syö. Nyt voikin vähän pitää taukoa ja jatkaa vaikka loppuviikosta sitten taas.

Ja äsken tilasin minulle itselleni myös tabletin kuukausittaisella osamaksulla. Minulla kun on moni laite ollut tässä hajoamispisteessä jo pidemmän aikaa. Kiva vaan kun kaikki pitää nyt hommata kertarysäyksellä. No, päätin tuon tabletin hommata ainakin alkuun kk-maksulla niin ei tarvitse siitä heti maksaa sen isompaa summaa rahaa. Jos työt jatkuvat minulla ja saan kuitattua ulosottovelat niin joskus keväällä-kesällä voin sitten maksaa loput tuosta tabletista kun rahaa on varmaan taas ihan erilailla säästössä.

Kannettava tietokonehan minulla oli käytössä pari-kolme vuotta ja nyt ostin tuon tabletin. Eihän minulla niin hirveästi tarvetta ole tietokoneelle/tabletille. Joskus selaan nettiä tällaisellakin laitteella ja teen kirjallisia hommia kuten kirjoittelen lyhköisiä blogitekstejä.

Näkee vain selkeästi että tuon kannettavan tietokoneen aika on tullut päätökseen. Se on jo niin hidaskin nykyään. Mutta en silloin pari-kolme vuotta sitten maksanutkaan siitä kuin viisikymmentä euroa. Kun ostin sen käytettävänä sieltä työtoiminnan ATK-puolelta.

Ja jos olette lukeneet viestejäni täällä niin tiedätte että ostin tuossa viime viikolla myös uuden älypuhelimen. Mutta kun toisen maksoin kerralla pois ja toisen osamaksuilla ainakin alkuun niin kyllä minulla sitten on varaa kumpaankin laitteeseen. Näin samanaikaisestikin. Olisi kyllä säästöistä ollut rahaa vielä siihen tablettiinkin kerralla maksettavaksi mutta ei viitsi taas kaikkia säästöjä tuhlata niin nopeassa tahdissa.

Ja vielä tarvitsisin sitten myös uudet silmälasit. Mutta ne ostan varmaan sitten vasta keväällä-kesällä kun rahatilanteeni on varmaan silloin kuitenkin taas jonkin verran parempi. Harmillista toisaalta tosiaan että nyt on kerralla näin paljon isompia rahamenoja. Mutta joskus se elämä kai on sellaistakin.

Yllätti muuten jonkin verran kun sain tuosta vain taustoillani tuon osamaksujärjestelyn tuolta Elisan nettikaupasta. Ja huomenna vähän vaihtelen noita maksukanavapakettitilauksiani ja teen säästöä sitä kautta. Kun olen huomannut että vaihteeksi urheilun katselemismääräni ovat pudonneet niin oleellisesti että turhaa maksaa kallista kanavapakettia urheilusta. Vaikka jotkut Netflix ja Disney plus tilalle niin tulee hiukan edullisemmaksi. Sen Telian omien sivujeni mukaan kun minulla on onneksi noissa urheilukanava paketeissa toistaiseksi voimassa oleva sopimus eli sen voi heti kai sitten tarvittaessa myös purkaa.
 

Glove

Jäsen
Hyvää yötä vaan kaikki yöihmiset. Vitutusketjuun jo avauduinkin tästä nuhasta. Siitä johtuen ei runnu unikaan tulevan. Toisekseen unohdin ottaa lääkkeet illalla. Turha niitä nyt enää on ottaa. Valvotaan tämä yö ja katotaan jos huomenna uni maistuisi paremmin.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Kylläpä on kivaa tehdä pitkästä aikaa enemmänkin yövuoroja. Kyse on varmaan enemmänkin omasta itsekurin puutteesta aikaisin/ajoissa nukkumaan menemisen kanssa, mutta varmaan jossain määrin myös siitä, että itselle pieni kukkuminen vaan sopii paremmin.

Nukun yötöiden jälkeen huomattavan hyvin (toki osasyy varmaan se, että töiden jälkeen käy melko välittömästi nukkumaan, ilman suurempia ärsykkeitä) ja olen yleisesti ottaen huomattavasti paremmalla ja luovemmalla tuulella... ihmekös tuo, kun tulee paremmin levättyä tämmöisen rytmin kanssa. Jaksaa kotiaskareitakin huomattavasti enemmän, kun ei ole vapaille päästessä aina univajeen hajottama.

Sinänsä siis traagista, että leijonaosa vuoden työpäivistäni alkaa 4:45 herätyksillä, mutta noh... elämä on! Ehkä tässä vielä oppii kunnon virastokansalaisen unirytmiinkin - ihan itsekuristahan se oikeasti taitaa tosiaan olla kiinni ja sen kanssa ois kieltämättä aika paljon tekemistä.

Ville Nieminen sanoisi, että tarvitaan resilienssiä ja suoritusraivoa (™), jotta onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Kylläpä on kivaa tehdä pitkästä aikaa enemmänkin yöuoroja. Kyse on varmaan enemmänkin omasta itsekurin puutteesta aikaisin/ajoissa nukkumaan menemisen kanssa, mutta varmaan jossain määrin myös siitä, että itselle pieni kukkuminen vaan sopii paremmin.

Nukun yötöiden jälkeen huomattavan hyvin (toki osasyy varmaan se, että töiden jälkeen käy melko välittömästi nukkumaan, ilman suurempia ärsykkeitä) ja olen yleisesti ottaen huomattavasti paremmalla ja luovemmalla tuulella... ihmekös tuo, kun tulee paremmin levättyä tämmöisen rytmin kanssa. Jaksaa kotiaskareitakin huomattavasti enemmän, kun ei ole vapaille päästessä aina univajeen hajottama.

Sinänsä siis traagista, että leijonaosa vuoden työpäivistäni alkaa 4:45 herätyksillä, mutta noh... elämä on! Ehkä tässä vielä oppii kunnon virastokansalaisen unirytmiinkin - ihan itsekuristahan se oikeasti taitaa tosiaan olla kiinni ja sen kanssa ois kieltämättä aika paljon tekemistä.

Ville Nieminen sanoisi, että tarvitaan resilienssiä ja suoritusraivoa (™), jotta onnistuu.
Itse tein hetken hommia, joissa vuoro alkoi joko klo 1 tai klo 3. Illalla alle kouluikäisten lasten kanssa nukkumaan kahdeksan tienoilla ja puoliltaöin ylös jos oli yhteen meno. Töiden jälkeen sitten pää tyynyyn niin pitkään, että vaimo tuli töistä ja toi samalla lapset tarhasta. Eli periaatteessa 4+4 h tuli nukuttua. Tai kolmen vuorossa 6 h + päikkärit töiden jälkeen. Toimi yllättävänkin hyvin sen kolme kuukautta minkä tuota tein.
 

Glove

Jäsen
Tämä oli se ilta, jolloin olisi ollut hyvä saada helposti unen päästä kiinni. Eihän se sitten onnistunut. Aamulla pitäisi herätä aikaisin ja hypätä auton rattiin.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
-Päivän kauempana lapsuutta,
Päivä matkan, kauempana kotoa
ja rivin kauempana - totuutta-
-Pauli Hanhiniemi-
 

Glove

Jäsen
Jatkislaiset ovat nukkuneet ilmeisen hyvin tähän ketjuun ei ole kirjoitettu kolmeen viikkoon. Hyvä niin, itsekin olen nukkunut hieman paremmin, mitä nyt heräilen yleensä viiden ja kuuden välillä ja loppuyö on semmoista keppurointia. Nyt tosin on semmoinen ilta, ettei uni ole lähelläkään. Mutta onneksi näitä on nykyään aina vain harvemmin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jokseenkin liian levoton fiilis nukkuakseni kunnolla. Nelisen tuntia tuossa jo ehdin kyllä nukkumaan mutta äskettäin taas heräsin kesken unieni ja liekö enää saan unta koko yönä? No, on tässä kyllä vielä aikaa yrittää kun kello soi vasta 5.30 tällä kertaa.

Minulla oli niin hyvä ja onnellinen fiilis tuon jatkosopimuksen myötä illalla vielä että väkinäisin miettein menin maatekaan. Harmittavaa oli irrottautua tuosta onnen tunteesta. On se onnellinen tunne kuitenkin sen verran hyvä ja aito sekä vahva onnellinen tunne vielä melko harvinainen.

No arki tulee nopeasti vastaan heti kun sopimus kirjoitettiin keskellä työviikkoa. Huomenna pitää saada itsestään taas jo kuitenkin hyvä suoritustaso esiin eikä liialliseen tyytyväisyyteen ole oikein varaa. Heh, tuli mieleen että tämän sopimuksen olisi voinut allekirjoittaa kyllä vasta perjantaina eli viikonloppua vasten. Olisi ollut viikonloppu aikaa nauttia onnen tunteesta. Mutta parempi toki että asia hoidettiin heti kuin mahdollista niin pois alta.

Onhan se hienoa toisaalta että nyt on löytynyt työpaikka sitten kuitenkin jossa jatkosopimuskin tuntuu yhä näin hyvältä. Eikä vain väkinäiseltä pakkopullalta. Tämän vuoden loppuunkin asti kestävä sopimus täysin työtuntein on parempaa mitä tajusin odottaakaan.

Ja nythän elämä todennäköisemmin tarjoaa minulle tässä kuussa paljon ilon aiheita. Tuntuu että elämä on yhtä juhlaa. Nyt jatkosopimus ja ensi viikolla iso palkkapäivä. Merkittäväksi tuon palkkapäivän tekee etenkin se että sen jälkeen pitäisi ne ulosottovelatkin olla kuitattu.

Mitä tässä pitäisi vielä tapahtuakaan että voisi todeta elämäni olla taas kunnolla raiteillaan? Aivan totta, ei yhtään mitään. Kaikki olennainen on jo tapahtunut tai hiljattain tapahtumassa. Onnellinen fiilis, pitkähkö työsuhde, velat pois... Asiat on taas hyvin Vilperinkin elämässä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jatkislaiset ovat nukkuneet ilmeisen hyvin tähän ketjuun ei ole kirjoitettu kolmeen viikkoon. Hyvä niin, itsekin olen nukkunut hieman paremmin, mitä nyt heräilen yleensä viiden ja kuuden välillä ja loppuyö on semmoista keppurointia. Nyt tosin on semmoinen ilta, ettei uni ole lähelläkään. Mutta onneksi näitä on nykyään aina vain harvemmin.

Tähän haluan kommentoida että tuo herääminen viiden ja kuuden välillä särähti valitettavasti hieman korvaani. Toki tämä riippuu nyt paljon siitäkin mihin aikaan menee nukkumaan mutta minulle tuo on jo hyvinkin aamua. En valitettavasti muistakaan milloin olisin nukkunut tuota kello viittä-kuutta pidempään, edes vapaapäivälläni. Vaan luksusta on jo sekin että pystyn nukkumaan tuonne kello kuuteen asti.

Toki olenkin sitten nukkunut jo varsin hyvät yöunet vaikka heräisinkin jo viiden-kuuden maissa. Menen vapaapäivinäkin yleensä jo kello 20 viimeistään maate. Meillä taitaa olla vähän erilaiset vuorokausirytmit? Nykyään nautin kyllä sitten siitäkin että herään ajoissa ja aamu on pitkä ja rauhallinen. Olen aamuihmisiä.

Minulla on sekin että uneni on ollut katkonaista viime aikoina mutta saan usein onneksi kuitenkin kiinni unen päästä uudelleen. Niin kuin tänä yönäkin sain, sain onneksi nukuttua lopulta vähintään jotain 7 tuntia. Mutta jos herään tuolloin viiden-kuuden maissa niin alkaa minulle olemaan sen verran aamua että en saa kyllä silloin enää unta uudelleen.

Hassulta minun korvaani kuullosti tosiaan tuo sinun maininta siitä että kello viisi-kuusi aamulla olisi jotenkin yötä jonka jälkeen tulee vielä loppuyökin. Minulle tuollaiset kellonajat ovat tosiaan olleet pitkään jo aamua. Mutta näin ne kai vuorokausirytmitkin on meillä ihmisillä erilaisia?
 

Glove

Jäsen
Mutta näin ne kai vuorokausirytmitkin on meillä ihmisillä erilaisia?
Minulle aamu on täälä hetkellä siinä 8-9 aikoihin, eikä se koskaan ole ollut noin aikaisin kuin sinulla. Tai no taksia ajaessa se aamu saattoi olla joskus aikaisemmin. Mutta sitä lukuunottamatta ei ole tullut työaamunaikaan herättyä kuin joskus seitsemän aikoihin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulle aamu on täälä hetkellä siinä 8-9 aikoihin, eikä se koskaan ole ollut noin aikaisin kuin sinulla. Tai no taksia ajaessa se aamu saattoi olla joskus aikaisemmin. Mutta sitä lukuunottamatta ei ole tullut työaamunaikaan herättyä kuin joskus seitsemän aikoihin.

Just, no minulla on ollut työhistoriassani paljon kuuden aamuja ja on siis nykyäänkin. Tarkoitan sitä että työt alkaa jo silloin kello kuusi. Herätys on tällöin viimeistään 4.45. Mutta minulle tämä sopii vallan mainiosti. Kun menee tarpeeksi ajoissa maatekin (nykyään jopa 19-20 maissa) niin ei ole oikeastaan väsynyt vähäisten unien takia.

Harmittavasti vaan se arkirytmi on usein päällä ainakin vielä ensimmäisen vapaan aamuna ja sitä edeltävänä iltana. Tulee mentyä nukkumaan ajoissa ja herättyä siinä 5-6 maissa. Toki, tällöinhän tulee kuitenkin ihan riittävät yöunet jo.

Ei minua oikeastaan vitutakaan tosiaan nuo kuuden aamut. Olen aina ollut enemmän aamuvirkku ja aikaiset työaamutkaan ei ole ongelma.

Armeija-aikana menin muuten leipomoon aina töihin jopa jo aamuviiteen, muistaakseni. Ei sekään silloin juuri ongelma ollut. Tämä on aikaisin kellon aika moneen olen töihin mennyt. Yöpäivystäjä kävi aina minut herättämässä kun muut tuvassa sai vetää vielä tunnin verran sikeitä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vähitellen alkaa ärsyttämään tämä heräily kesken unien. Nytkin taas heräsin tähän aikaan yöstä, olen nukkunut kyllä jo kuusi tuntia mutta koska etenkin on vapaapäivä huomennakin niin voisi nukkua reilusti pidempäänkin. No, onneksi saan aika usein unen päästä sitten lopulta uudelleen kiinni.

Niin kuin jo tuonne toisaalle eilen kirjoitin niin alan olemaan jo itsekin kyllästynyt tämän sairastumis-ja kuntoutustarinani kertomiseen. Blogiini kun vielä eilen rustasin asiasta tekstiä. Mutta tuli fiilis, että taas tätä ja tästä näkökulmasta, enkö muuta tosiaan keksi? Kuka noita jaksaa enää edes lukea? Vielä kun tunaroin ja onnistuin hävittämään osan tekstistä bittiavaruuteen.

Onhan tuo sinänsä tärkeä aihe mutta ainakin jonkin uuden näkökulman pitäisi keksiä asian käsittelyyn. Lähtee muuten mahdolliset blogini aktiiviset lukijat poiskin. Ja kun en enää itsekään jaksa vääntää tekstiä enää noista samoista asioista ja varsinkin siitä samasta näkökulmasta.

Hienoja asioita tapahtunut tosiaan allekirjoittaneen elämässä edellisten parin viikon aikana. Niitä juhlin eilen vielä pienessä ns. perhepiirissä. Toisaalta saatoin kyllä juhlia sitäkin että olen nyt tässä missä olen, työelämässä ja vaikeudet suurimmaksi osaksi selättäneenä.

Minussa kuitenkin virtaa sen verran enemmän näemmä positiivisuutta kuin lähimmäisissäni. Isänikin jaksoi heti ulosottovelkojeni maksamisesta kääntää sellaisen huolen aiheen että kuinka asumistukeni nyt käy. No, en saanut muutenkaan sitä tukea enää kuin 50 euroa kuukaudessa. Että eiköhän minulle nyt enemmän rahaa jää kuukausittain käteen kun pääsin noista veloista eroon.

Sisko taas muistutti että ei pidä liikaa juhlia ettei kerry heti uudelleen velkaa ulosottoon ja tule elettyä yli varojen. No, hyvä muistutus sinänsä mutta kyllähän sitä voi vähän silti asioita juhlistaa.

Toisaalta ymmärrän lähimmäisiäni ja tota negatiivisuutta. Ne näkivät millaista paskaa se minun elämäni oli vuosina 2014-2015, ei välttämättä ole sen takia luotto korkealla minuun ja siihen että osaisin nyt elää kunnolla. Tosin enhän nyt ole sairas ja alkoholismikin on aisoissa.

Toisaalta sitten taas ärsyttää se että on haettava se negatiivinen puoli väkisin aina joka asiasta. Onko se sitä suomalaista luonnetta? Voisi kerrankin juhlia reilusti kun siihen on aihetta. Oma tukihenkilönikin kuitenkin sanoi minulle että ole ylpeä siitä mitä olet saavuttanut. Ja osaa iloita siitä.

En ole muuten katkeroitunut elämälle siitä että se toi minulle tällaiset vaikeudet ja sairaudet eteen. Enkä koe että elämästäni olisi mennyt sinänsä hukkaankaan se noin viisi vuotta. Koin kuitenkin hyviäkin hetkiä esimerkiksi silloin kun kuntoutin itseäni. Ja onneksi elämä ei mennyt kuitenkaan täysin pilalle noiden sairauksieni takia vaan olen onnistunut kuntouttamaan itseni taas muun muassa työkykyiseksi ja palannutkin sinne työelämään hienosti takaisin.

Eihän asiat kuitenkaan ole tapahtunut noin vain vaan se on vaatinut päämäärätietoisuutta, sinnikkyyttäkin ja sellaista positiivisuutta. Olen tuumannut että iso juttu oli se etten koskaan luovuttanut tai ihmeemmin surkutellut kohtaloani.

Ei ollut helpoin reitti kulkea tähän astikaan missä nyt olen ja ihan reilusti pystyi nyt juhlimaan. Tällaista ajatuksen virtaa tähän aikaan yöstä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös