www.inttikaverit.com

  • 29 508
  • 58

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Käsittääkseni tänään aukesi koulukaverit.com sivuston "sukulainen" www.inttikaverit.com.

Nyt ei muuta, kun ylipäälikkö Predator ja muut sotahullut rekisteröitymään ja vanhoja inttikamuja metsäsätämään.

-ipa rules
 

JanJ

Jäsen
Vaikutti kehnolta.
Esim. mulle oli vaihtoehdot:

1. Patteri, Tuliasema- ja viestiyksikkö
2. Patteri, Tuliasema- ja mittausyksikkö
3. Patteri, Tuliasema- ja huoltoyksikkö

Mutta kun mä olin intissä, noi oli eri järjestyksessä. Eli kakkonen oli viesti, ykkönen huolto ja kolmonen mittaus....

en mä voi tonne rekisteröityä...
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nykyisellään (siis Lipposen Paavon jäljiltä) Oulussa ei enää 150-vuotisen historian jälkeen kasarmia ole. Oulussa vaikuttaneet yksiköt tuonne on listattu noin 10-prosenttisesti, joten omaani en todellakaan tuosta joukosta löytänyt. Aikamoisen alkeelliset sivut verraten vaikkapa koulukaverit.com-sivustoon. Kantsis harjoitella ennen kuin alkaa sivujaan hehkuttaa, vaikka olisivat kuinka harrastepohjalle tehdyt.

Old TJ
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Tulipa laitettua tiedot sinnekin. Ja heti löytyi tuttujakin.

No, tietenkin osa yksiköistä puuttui, mutta annetaan anteeksi alkukankeudelle.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Viestin lähetti Jii
No, tietenkin osa yksiköistä puuttui, mutta annetaan anteeksi alkukankeudelle.

Tottakai puuttuu, koska sivusto on niin uusi. Käsittääkseni homman on tarkoituskin toimia siten, että jos omaa yksikköä ei löydy, se ilmoitetaan ylläpidolle, joka sitten lisää sen.

Intillä joukkojen organisaatio on elänyt ja elää niin paljon, että sen "täydellinen" syöttäminen valmiiksi inttikavereihin on varmaan aika mahdoton tehtävä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pitäisi toimia samoilla tunnuksilla kuin Koulukaverit. Enpä päässyt sisään.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Minäkin olen käsittänyt niin, että jos oma yksikkö puuttuu, niin siellä on se kohta josta ilmoitetaan ylläpidolle joka lisää sen.

Eihän koulukaverit.comin tunnukset voi toimia, kun tuolla kysytään sotilasarvoja sun muuta kirjautumisessa.

-ipa rules
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ilmeisesti Koulukaverit.comin tunnuksilla pääsee Inttikaverihin, mutta Inttikaverit.comissa rekisteröityneet eivät pääse Koulukavereihin samoilla tunnuksilla. (?)
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti punatähti
Tottakai puuttuu, koska sivusto on niin uusi. Käsittääkseni homman on tarkoituskin toimia siten, että jos omaa yksikköä ei löydy, se ilmoitetaan ylläpidolle, joka sitten lisää sen.

Intillä joukkojen organisaatio on elänyt ja elää niin paljon, että sen "täydellinen" syöttäminen valmiiksi inttikavereihin on varmaan aika mahdoton tehtävä.

No juu - ehkä oli vähän turhankin kärkevä tuo oma viestini. Siitä huolimatta pitäis olla jonkinmoinen runko, koska kaikilla (ainakin meillä joiden inttiajoista on kulunut enemmän kuin vuosi tai kaksi tai vuosikymmen tai jotain) nuo muistot vähän jossain kohden hämärtyy. Eli Oulussakin parikymmentä vuotta sitten toimineista Pohjan pioneerikomppaniasta, joka ei ollut itsenäinen vaan kuului Pohjan prikaatiin, johon kuului myös viestikomppania ja jääkärikomppanioita ja aliupseerikoulua ja muuta ei ollut oikein kuvausta. Puhumattakaan siitä että siitä täysin irrallaan toimi kaupungissa toinenkin AUK, joka taas oli 1. erillisen viestikomppanian alainen. Tällä ei ollut Pohjan prikaatin kanssa mitään tekemistä, kuten ei ollut myöskään "kaimallaan" 1. erillisellä autokomppanialla. Paitsi että autokomppaniassa ei ollut AUK:ta. Näistä taasen sitten irrallaan, mutta kahden jälkimmäisen kanssa samalla kasarmialueella toimi Oulun IT-patteristo(?) tai jotain sinnepäin. Sen alaisuudessa taas sitten toimi esimerkiksi esikuntapatteri, joka taasen puolestaan sinällään "irrallisena" hoiteli monen moisia asioita noille erilliskomppanioille, vaikka periaatteessa ei pitänytkään. Luonnollista toisaalta oli sen suhden it-pataljoonan/patteriston 1. ja 2. patteriin, jotka toimivat ko. kassualueella. Joka kassualue -kuten sanottua- oli aivan eri kuin se missä Pohjan Prikaati toimi. Ja siellä taas oli.... Ja sitten kun vastaavia tapauksia on N kpl ympäri armasti isäimme maata... No juu taas. Pitäis kai ottaa rauhallisesti.

Siitä huolimatta tuo joukko-osastohässäkkä, joka tuolta sivuilta löytyy on lievästikin sanottuna kaukaa haettu. Eli kyllä sieltä inttikaverien löytyminen voi olla hivenen hankalaa. Kunnianhimoinen projekti jos tuon jotenkin toimimaan saa.

Old TJ
 

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Koska Suomessa voi yhtälailla suorittaa asevelvollisuuden muutenkin kuin pyssyn kanssa heiluen, vaadin että pitää perustaa myös sivarikaverit.com ja totaalikieltäytyjäkaverit.com. Mä ainakin haluaisin tietää mitä Villelle kuuluu tätä nykyä.
 

Rocco

Jäsen
Laitappa palautetta sinne inttikaverit.com:iin ja vaadi sinne haluamasi osiot. Laita myös pyyntö että sotilaskotisisaret.com:n sijaan osio inttikaverit.com:iin. Itse ainakin haluan tietää mitä yhdelle hot-hot-hot sisarelle kuuluu nykyisin...
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
"Olemme tällä hetkellä listanneet nykyisin toimivat joukko-osastot ja yksiköt. Vuosien varrella on armeija organisaatio käynyt läpi useita muutoksia, jonka seurauksena joukko-osastoja ja yksiköitä on lopetettu, siirretty paikkakunnalta toisella ja nimiä muutettu.

Mikäli et löydä omaa joukko-osastoa ja yksikköä, niin lähetä tiedot meille 'lisää yksikkö' -lomakkeella.

Muista mainita
- kaupunki
- joukko-osaston nimi
- yksikkö/yksiköt"

Tulipa rekisteröidyttyä. Toistaiseksi ainoa saapumiserässäni.

Enemmän innolla odotan tätä kuin koulukaverit.comia.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kyllä se minulle ainakin näytti toimivan. Eipä tosin ollut yhtään rekisteröitynyttä minun saapumiserästä...
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Joo, regattu on. Päivän kerkesin notkua tuolla niin johan tuli yhteydenotto. Ja kapiaiselta! No ei se mitään, kerrassan mainio skappari.

Tästä on helppo povata kovempaa hittiä kuin koulukavereista. Jotkut peruskoulun ekaluokkalaisten luokkakokous on vähän hardcorea verrattuna mieheksi kasvun sielunveljien reunioniin. Näiden jätkien kanssa piereskeltiin yhdessä ja puhuttiin tisseistä ja vedettiin sulkeisia Roban jonossa.

Huh, olin tuossa viimeisessä lauseesa näkevinäni pientä analogiaa Jatkoaikaan. Pitäneekin perustaa www.jatkoaikakaverit.com, jonne voi kaikki menneet ja unhoitetut tilittelijät (mm. Rallli) käydä laittamassa kuulumisiaan. "Kirjoittelen nykyään FF:lle.."
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jeh, nyt pääsin sisään.

Enpä ole vielä ehtinyt käydä solttupoikia katsomossa, mutta semmoisen huomion tein, että sivuston ylläpitäjätytöt ovat ihan kivan näköisiä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Eipä näytä meikäläisen kohdalla olevan koko pataljoonaa tuolla listoilla. UudJP oli moisen nimi, vaan eipä ole inttikaverit.comissa ja minen mihkään kaartin jääkärirykmentteihin rekkaa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Mistä voi tarkistaa minä vuonna on käynyt intin ja mikä oli RUK:in kurssin numero? Ja hymy taskuun, sillä hommasta on jo jonkin aikaa ja sotilaspassi on arkistoitu tuntemattomaan paikkaan.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti PeteX
Mistä voi tarkistaa minä vuonna on käynyt intin ja mikä oli RUK:in kurssin numero?

Oman sotilasläänin esikunnasta. Mistä voi samalla tarkistaa vaikkapa oman SA-sijoituksen.

Sotilaspassin hukkaamisesta voi muuten saada sakot..
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti PeteX
mikä oli RUK:in kurssin numero?

Onko kurssikirja päässyt hukkumaan? Siitähän ton RUKin kurssin löytää, jos ei suoraan muista.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Rebel
Onko kurssikirja päässyt hukkumaan? Siitähän ton RUKin kurssin löytää, jos ei suoraan muista.

Aivan, se kyllä löytyy jostain samoin kun kurssipuukko, josta on kylläkin päässyt kurssin numero kulumaan pois. Kurssin nimen muistan kyllä ja pitääpä kaivaa esiin kirja niin homma varmistuu. Se oli joko 169 tai 171, mutta ei 170. Loogista :)
 

Nilfisk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti PeteX
Aivan, se kyllä löytyy jostain samoin kun kurssipuukko, josta on kylläkin päässyt kurssin numero kulumaan pois. Kurssin nimen muistan kyllä ja pitääpä kaivaa esiin kirja niin homma varmistuu. Se oli joko 169 tai 171, mutta ei 170. Loogista :)
Pitäähän nyt kurssin käyneellä upseerismiehellä sen verran olla oma-aloitteisuutta, että kurssin nimi tietäen, löytää netistä sen ajankohdan. Laser vai Kajaste?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti mikkojii
Koska Suomessa voi yhtälailla suorittaa asevelvollisuuden muutenkin kuin pyssyn kanssa heiluen, vaadin että pitää perustaa myös sivarikaverit.com ja totaalikieltäytyjäkaverit.com. Mä ainakin haluaisin tietää mitä Villelle kuuluu tätä nykyä.

Villestä en tiedä, mutta Alpolle kuuluu kuulemma ihan hyvää.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Koulukaverit.com

Enpä löytänyt heti www.koulukaverit.com:lle omaa ketjua...

Tänään kun oli töissä hiljainen lomaa edeltävä päivä, tuli surffailtua tälläkin sivustolla pitkästä aikaa. Ja mitä on tapahtunut...sivusto on siirtynyt Elisan hoteisiin (no tämän tiesin), mutta kaikki on näköjään muuttunut maksulliseksi. Eli sivustolla ei voi tehdä oikein mitään järkevää ilman maksamista Elisalle. Esim. sivuston olennaisin toiminto, yhteydenotto koulukaveriin, maksaa.

Näin on mielestäni ahneudella tuhottu sivuston hieno idea. Saas nähdä, miten sen suosion nyt käy.

Itse ainakin poistin omat tietoni sivuilta. Kun ne sinne annoin, oli pelin henki erilainen. Nythän olin ilmaista sisältöä Elisan nettipalvelussa, jonka käytöstä he rahastavat.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Koulukaverit.com

Viestin lähetti punatähti
Itse ainakin poistin omat tietoni sivuilta. Kun ne sinne annoin, oli pelin henki erilainen. Nythän olin ilmaista sisältöä Elisan nettipalvelussa, jonka käytöstä he rahastavat.

Tein saman tempun kuin sinä. Mielestäni väärä tapa yrittää rahastaa tuollaisella sivustolla. Kannattaisi varmaankin ylläpidon päivittää myös tuota sivun infoa...


Olemme koonneet näille sivuille ohjeet yleisimpiin ongelmatilanteisiin. Luethan ne tarvittaessa läpi, ennen kuin otat yhteyttä. Valtavan suosion takia vastausaikamme ovat pitkiä ja helpoiten löydät vastaukset tutustumalla hyvin palvelun ohjeisiin. (PS. Koko touhu on ilmaista.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös