WLAN tulee himaan

  • 1 343
  • 16

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
WLAN tulee himaan + gallup

kävin sitten tekemässä sopparin suomi-pc:ssä ja sedät tulevat keskiviikkoaamuna asentamaan kotiatk:lle intternetin, sikälimikäli en asu katvealueella ;( tukiasema on 200 metrin päässä mukkulan koulun luona olevassa savupiipussa.
ja se näkyyykin melkein suoraan parvekkeelle. pari puuta edessä.
hintaa 350mk/kk laitteineen yhden megabitin / sek yhteydestä ei ole paljon. varsinkin kun sitten voi pitää yhteyttä jatkuvasti auki ;(
addiktius iskee.

siitä tulikin mieleen uusi gallup, eli pistäkääs minkä internetin omistatte, wlan, adsl, isdn vai joku muu ja kuinka nopea ?
 
Viimeksi muokattu:

bull

Jäsen
Siis minkä firman yhteys?

Minkä firman yhteyden hommasit? Jos hommasit Jippiin, niin tiedätkö "kusetuksesta"? Nehän lupaa megan yhteyttä, mut kotisivuillaan UKK:ssä (FAQ) kertovat että ulkomaan liikenne (.com, .net, ym.) toimivat ISDN-nopeudella... :mad:

Tosin onhan se nopeus suurempi kuin ISDN-liittymällä saavutettava, mutta kuitenkin maksimissaan 128 kb/sek, ja jos ruuhkaa ilmenee niin osuutes pienenee...

Meinasin itsekkin hommata moisen yhteyden, mut nyt harkitsen kaksi kertaa...
 

JanJ

Jäsen
ADSL löytyy
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Itselläni on Porin Puhelimen tarjoama Baana, joka minulla on ISDN-liittymänä.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
512/256 kb/s Elisa/Kolumbus ADSL

Hyvin toimii ja aiheuttaa riippuvuutta.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
ISDN 128K linjat löytyy. Puhelinlaskut kasvoi niin suuriksi että piti vaihtaa vanhat modeemilinjat hieman nopeampiin ja ennen kaikkea Tasataksaan, joka mahdollistaa rajattoman netin käytön klo 17-07 ja koko viikonlopun kk-maksulla ilman ppm:ää. Hyvä ratkaisu jos haluaa pitää nettimaksut kohtuullisina.
 

Tuamas

Jäsen
käytössä isdn kahdella linjalla, hinnalla ei niin väliä kun en itse kumminkaan maksa :)

Onko muuten kellään mitään tietoa koska esim.poriin saadaan näitä kiinteähintaisia seuraavan sukupolven yhteyksiä joilla saatasiin 1-2mb/sec nopeus kohtuulliseen hitaan (alle 800mk/kk)?

Langaton yhteys ei toimi koska en asu aivan keskustassa ja tietääkseni paikallinen kaapelitv ei ainakaan vielä tue sitä uutta tekniikkaa...
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
meidän kylä näyttää olevan 90% peittoalueen sisällä, sillä itse asun 3km keskustasta, ja hyvin toimii (ainakin kartan mukaan) :-)

hm, kannattaa ehdottaa paikalliselle energialaitokselle tms että rakentavat lisää tukiasemia ,)
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on ns. Auria Kotikiinteä, ADSL siis. Alun perin nimi oli Baana ja nopeus 256 kb/s, mutta Elisa/Kolumbuksen tultua Turkuun nopeus nostettiinkin 512:een. Vaikka monilla (etenkin amerikkalaisilla) on monta kertaa nopeampiakin yhteyksiä, en jaksa enää kahdehtia ketään, toisin kuin modeemiaikoina. Surffaus on nopeaa, ja musta on ihan sama kestääkö imurointi pari minuuttia vai kymmenen sekuntia. Modeemilla se olisi joka tapauksessa kestänyt vartin. :)
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
512/256 kb/s Elisa/Kolumbus ADSL

Erittäin hyvä. Äärimmäisen hyvä. Minulla oli aikaisemmin ISDN nettitaksalla, mutta vaikka sekin oli surffikäytössä riittävän hyvä, niin tuli kalliimmaksi ja oli aivan käsittämättömän paljon hitaampi kuin tämä. ADSL:ssä houkutteli myöskin se, ettei tarvitse enää maksaa turhasta, ts.lankapuhelimesta. Sitä ei tarvita.
Imuroiminen on juhlaa ja varsinkin musiikin rohmuaminen kasvoi aivan uusiin ulottuvuuksiin tämän jälkeen. PRKL!, kun menivät tuhoamaan Napsterin!

Siitä aasinsilta jatkokysymykseen.
Tietääkö kukaan mitään vastaavantyyppistä palvelua, josta löytäisi yhtä helpolla itselleen ihan mitä musiikkia vaan MP3 muodossa?
Olen koittanut Bearshare.comia, mutta mielestäni se on kokolailla kömpelö. Ei lähelläkään vanhan kunnon Napsterin tasoa.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö Gnutellalla ole sanottu olevan eniten käyttäjiä? Ite en ole vielä muihin tutustunut, koska Napsteriin meni hermot vasta eilen, kun ei mitään enää löytynyt.
 

Besserwisser

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
kokeilkaa

File navigator 2.10. Ottaa yhteyden moneen serveriin samalla kertaa ja kaiken muun hyvän lisäksi sillä voi hakea muitakin filejä kuin mp3:sia.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Minusta paras musiikinhakuohjelma on Morpheus, joka on nopea ja luotettava ohjelma.

Kotisivut www.musiccity.com
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä onkin ongelma...

Napsterin tapaisia ohjelmia on nyt niin suunnattomasti, että jokaisella on omat suosikkinsa. Mikään ei siis saa riittävästi käyttäjiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös