Wickenheiserille sopimus

  • 12 353
  • 109

Daniela

Jäsen
Viestin lähetti Pateettinen
Mistä löytyisi statsit, monta minuuttia Heili pääsi pelaamaan näissä kovasti mainostetuissa 10 ottelussa?
Jostain olin lukevinani että Kanadan tyttö pääsi pelaamaan huimat 11 minuuttia, varmaa tietoa tämä ei tosin ole.
 

spesu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk ja mestisjengit
Mennander on mediamies, käytti tilaisuuden hyväkseen ja onnistui saamaan näkyvyyttä Salamoille. Mutta ennenkaikkea muutama ihminen enemmän tietää nyt sarjasta nimeltä Mestis. Vaikka ei se tosin katsojamäärissä hirveästi näy, mutta kuitenkin.

Pelaajana Heili oli mielestäni suhteellisen turha Mestiksen tasoiseen sarjaan. Olisihan se nyt säälittävää jos Heili pyörittäisi äijiä mennen tullen. Onneksi näin ei käynyt.
 

samzuliini

Jäsen
Suosikkijoukkue
kalpa,rautawaaran veto
tämmöstä



Hayley Wickenheiser lähti kotiin (14.11.) Perhesyyt ja liian pieni rooli Salamoissa


Maailman parhaaksi naiskiekkoilijaksi tituleerattu kanadalainen olympiavoittaja Hayley Wickenheiser, 25, ei kestänyt lopulta eroa perheestään vaan päätti purkaa sopimuksensa Mestiksessä pelaavan Kirkkonummen Salamoiden kanssa. Wickenheiser matkusti kotiinsa Kanadan Calgaryyn keskiviikkona. Kotimatkan syynä on myös naispelaajan saama vähäinen peliaika Salamoiden Mestis-joukkueessa.
- En ollut onnellinen. Kaipasin perhettäni todella paljon. Päätös kypsyi lopullisesti, kun en saanut Salamoissa mahdollisuutta osoittaa taitojani sellaisessa roolissa kuin olisin halunnut, Wickenheiser sanoi.
- Päätin purkaa sopimuksen ja palata kotiin. Nyt mietin rauhassa, miten ja missä urani jatkuu, Wickenheiser jatkoi. Ehkä jonain päivänä palaan vielä Suomeen tai Ruotsiin, kertoi Kanadasta tavoitettu Wickenheiser Kirkkonummen Sanomille.
Salamoiden manageri Markku Kulmala sai tiedon Hayleyn päätöksestä maanantaina. Sopimuksessa oli selkeä pykälä, jonka mukaan kumpikin osapuoli voi purkaa sen silloin, kun haluaa.
- Hayley oli loppuun saakka todellinen huippu-urheilija, vaikka vaistosinkin, ettei hän ollut tyytyväinen rooliinsa joukkueessa. Meille kertyi vain upeita muistoja Hayleystä, ja olisimme halunneet pitää hänet koko kauden loppuun Salamoissa. Toivotan hänelle hyvää jatkoa, Kulmala sanoi.


Mestiksessä 10 ottelua


Wickenheiser pelasi Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla Mestiksessä 10 ottelua (0+0 pistettä, 2 minuuttia ja plusmiinus 0). Hän oli kaikissa otteluissa Salamoiden neljännen ketjun keskushyökkääjä.
- Tulin Suomeen kehittyäkseni pelaajana. Olin todella tyytyväinen viime kauden otteluihin Suomi-sarjassa kolmanneksi korkein sarjataso, ja vielä Mestiksen elo-syyskuun harjoituspeleihin. Kun sarja alkoi, koin ettei minulle edes haluttu antaa mahdollisuutta, Wickenheiser viittaa Salamoiden valmennusjohtoon.
- Ratkaisevin tekijä oli ero perheestä. Päätös kypsyi viime viikon aikana Ruotsissa, kun olin Kanadan naisten maajoukkueen mukana neljän maan turnauksessa, Wickenheiser kertoi.


Kova ja tuskainen päätös


Tämä oli Hayleylle kova ja tuskallinen päätös, kertoo Hayleyn asioita Suomessa hoitanut Ari Mennander. -Hayley itki ja mietti asiaa ja yritti löytää asian kaikki mahdolliset puolet ennen lopullista päätöstään, Mennander kertaa viime viikon tapahtumia.
Hayley itse kertoo viihtyneensä Kirkkonummella todella hyvin lukuunottamatta sitä, että hän ikävöi perhettään. Lisäksi pelillisesti en saanut Salamoiden valmennusjohdolta sellaista kunnioitusta kuin olisin omasta mielestäni ansainnut, kertoo Hayley. Haluan kuitenkin kehittyä pelillisesti koko ajan eteenpäin ja siihen minulle ei annettu mahdollisuutta. Siksi mielestäni ei ollut enää mahdollista jatkaa Salamoissa, kertoo jääkiekon naistähti. Kanadassa kiekkotähden paluu on noteraattu urheilu-uutisissa laajalti. Heti Kanadaan palattuaan Wickenheiser sai yli sata viestiä, puhelua ja haastattelupyyntöä.


'Surullinen juttu'


Mennander luonnehtii tapahtunutta huonoksi ja surulliseksi jutuksi. Mennander sanoo, ettei valmennusjohdon olisi tarvinnut antaa kuin yksi positiivinen signaali, niin Hayleyn pelaaminen loppukauden ajan Salamoiden riveissä olisi ollut mahdollista. Toisaalta on kuitenkin niin, että päävalmentaja Matti Hagman päättää, ketkä joukkueesta pelaavat ja saavat peliaikaa. Niin se vaan on kaikissa maailman joukkueissa, pohtii Mennander.
Hayley kuitenkin koki, ettei hänellä ollut mahdollisuutta saada peliaikaa, vaikka olisi tehnyt kuinka lujasti sen eteen töitä. Lisäksi Hayley koki, että vaikka kymmenen hyökkääjää olisi ollut loukkaantuneena niin valmennusjohto peluutti mielummin pakkeja kuin nelosketjun hyökkääjänä ollutta Wickenheiseria. Siitä tässä loppujen lopuksi on kysymys, valottaa Mennander. Hayley ei siis kokenut saavansa tasavertaista kohtelua joukkueen muiden pelaajien kanssa. Mennander kertoo myös, että Hayleyn kanssa harkittiin viime aikoina myös jopa johonkin toiseen joukkueeseen siirtymistä, mutta Hayley ei halunnut tehdä sitä tässä vaiheessa.


Salamat mahtava kokemus


Salamoiden riveissä pelaaminen oli kuitenkin kaikenkaikkiaan kanadalaiselle naiskiekkotähdelle mieluisa kokemus. -Viime kevät joukkueessa oli aivan mahtava ja kun taas syksyllä palasin Kirkkonummelle, tuntui siltä, että joukkuekaverit ja kaikki muutkin paikkakuntalaiset ottivat minut vieläkin hienommin vastaan, Hayley kertoo.
Mennander sanoo, että elämä jatkuu Kirkonummella vielä Hayleyn jälkeenkin. Salamat on omana jääkiekkojoukkueenaan tärkeä asia paikkakuntalaisille. Hayleyn värikäs seikkailu kirkkonummelaisessa joukkueessa on jäänyt urheiluhistoriaan. Hayley oli ja on edelleenkin todella rohkea nainen ja ansaitsee täyden kunnioituksen, Mennander kiittelee.
Hayley itse haluaa lähettää kaikille lukijoillemme lämpimät terveisensä Kanadasta ja toivoo Salamoiden joukkueelle kaikkea hyvää. Joukkueessa on mielestäni mahtavia pelaajia, etenkin maalivahti Jan Lundell, joka toi joukkueeseen lisää ammattimaista asennetta.
-Uskon, että Jannen johdolla joukkue menee playoffseihin, sanoo Hayley. Samalla Hayley lupasi pitää KS:n välityksellä yhteyttä Kirkkonummeen ja sen asukkaisiin jatkossakin.

JUSSI SALO




© Kirkkonummen Sanomat Oy
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Voi herranjestas, mitä ruikutusta peliajasta on Hayleylla. Ettei muka annettu mahdollisuutta kehittyä. Pitäisi ammattipelaajan tajuta, että silloin ei anneta peliaikaa, jos EI KERTAKAIKKIAAN MAHDU porukkaan. Ei siinä auta, vaikka on mistä jääkiekon emämaasta kotoisin. Eikö arvon leidille käynyt mielessä se, että ei ole tarpeeksi hyvä, vaikka kuinka on "tehnyt töitä". Vastaavan tasoinen mies ei olisi IKINÄ pelannut yhtään minuuttia.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Eikös tuo nyt ole ihan tavallista selittelyä, oli sitten kyseessä mies- tai naispelaaja? Eivät nuo NHL:stä maitojunalla Suomeen (tai vaikka SM-liigasta Mestikseen) palanneet kiekkoilijatkaan julkisesti totea, että olen liian huono ja sarja on liian kova minulle, vaan aina vika tuntuu olevan valmentajissa tai olosuhteissa, joiden takia pelaaja ei saanut itsestään parasta irti.

Helpottavaa kuulla, että elämä Kirkkonummella jatkuu Hayleyn lähdettyäkin. Minä kun ajattelin, että uutisesta masentuneet ihmiset muuttavat nyt muualle ja paikkakunta lakkautetaan tarpeettomana.
 

avt84

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hienoa, lähtihän se vihdoin. Toisaalta olisi Wickenheiser voinut muutaman vieraspelinkin pelata ainakin täällä Kuopiossa, ettei olisi joukkueesta tullut täysin naurettava. Nyt se sitä on, eikä asiaa auta yhtään Hagmanin lausahdus viime KalPa - Salamat -ottelun jälkeen, hänhän sanoi ettei tiedä Hayleyn olinpaikasta mitään. Sillälailla. Toivottavasti ei vastaavia tempauksia suomalaisessa jääkiekossa tulevaisuudessa nähdä.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Tätä ei ole pahemmin taidettu uutisoida oikein missään, nimittäin Wickenheiser on siirtynyt "naisten NHL:ään" (NWHL) Calgary X-Tremen joukkueeseen, jossa hän on nyt pelannut kaksi ottelua tehoin 4+3.
 

hokkineito

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki ja jossain määrin Oulun Kärpät
Se,että Hayley lensi ulos Salamoista, oli aika odotettu juttu. Täällä Kajaanissa neito ei käyny ees pelaamassa, vaikka joukkueeseen sillon lukeutukin.

Musta syy on erittäin selvä: Oli se kuinka huipputasoa tahansa, ei nainen voi koskaan pärjätä vastaavalla tasolla miesten mukana. Me ollaan aina se heikompi sukupuoli, tehtiin mitä hyvänsä. Ja lätkä varsinki on nii fyysinen ja vauhdikas laji, ettei mitään mahkuja, että se ois pärjänny täällä.

Mutta jees silti, että joku nainenki jaksaa panostaa noin paljon lajiinsa, että koittaa miesten seassa pelailla. Toivon kuitenki kaikkee hyvää sinne rapakon taakse omassa sarjassaan. Siellä se saattaki olla melko ylivoimanen... En kyllä tarkemmin tiiä, ku en oo pahemmin seuraillu kyseisen rouvan toimintaa... Muutenkaa ei toi ladylätkä jaksa kiinnostaa.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Me ollaan aina se heikompi sukupuoli, tehtiin mitä hyvänsä
Hokkineidon itsetunto on mitä ilmeisemmin romahtanut.. =) Kyllähän se odotettua oli ja minulle henkilökohtaisesti oli yllätys että pääsi sentään kokoonpanoon Salamoiden "try-out" leirin jälkeen. Mutta kyllähän se mainoskikka oli ilmeisesti kuitenkin.
 

hokkineito

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki ja jossain määrin Oulun Kärpät
Ei mulla mitään itsetunto oo romahtanu, aattelin ihan vaan realistisesti tätä tilanneta lätkän kannalta... Meinaan, ettei naiset vaan pysty pärjäämään miesten mukana. Mulla on kyllä itsetunto ihan kohillaan, en kuitenkaa oo mikää itserakas, mutten mikään muiden maan rakoon polkemakaan ;).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös