Viestin lähetti karel de groot
Olen samaa mieltä, jos Wickenheiser saa paikan Salamista, johon on tyrkyllä varsin hyviäkin pelaajia, ei pitäisi olla mitään sanomista asiaan. Varsinkin jos "Heili" onnistuu pitämään paikkansa kolmessa pelaavassa ketjussa.
Viime kauden lopussa Wickenheiser oli todella "kuuma" pelaaja, joka oli varsinkin aloituksissa todella hyvä. Jos pelaa samassa roolissa Mestiksessäkin niin pitäisi mahtua kokoonpanoon.
Saas tosiaan nähdä, paljonko Mennander yrittää tällä kertaa rahastaa vieraspeleistä... varsinkin jos mukana on sekä Wickenheiser että Tikkanen.
Wickenheiser ei saanut pelipaikkaa taidoillaan, vaan kyseessä oli täysin suunniteltu markkinatemppu (tietysti hyvä sellainen).
Tietenkin yleisö tulee mielummin katsomaan naista, kun samantasoista junnua. Toki pääsi pisteiden makuun, kun pelasi erikoistilanteita ja aloittu hyvin. On kuitenkin täysin eri asia pelata Mestiskarsintaa kuin itse sarjaa, pleijareista puhumattakaan. On monta syytä miksi en kannata naispeluria Metsiksessä.
1. Tyttökiekkoilijoilla pitää olla esikuva, joka tekee joukkueessa paljon pisteitä, on taidoiltaan huippu ja joukkueen johtohahmo.
(tämä on mahdollista vain naisjoukkeissa), eikä sellaista, joka yrittää olla "mies" miesten seassa ja pärjätä, vaikka korkeintaan tekee sen keskinkertaisesti.
2. Jos ruvetaan pelaamaan sekasarjoja, katoaa koko jääkiekosta sen idea täysin. En ylensäkään kannata sitä suuntausta, että nainen lähenee miestä fyysisesti ja kohta ei tiedä kumpi on kumpi.
Kyse ei ole siitä, vaikka Hayley pelaisikin ehkä paremmin, kuin joku mies(poika)pelaaja joukkueessa. Vaan, että miehet pelatkoon omissa sarjoissaan ja naiset omissaan.
3. Jos Salamat tähtää keikkoilulliseen menestykseen, hankkii se joukkueeseen kovia pelimiehiä vahvistukseksi, eikä showpelaajia.
4. Mestiksen kärki on kuitenkin niin kovatasoinen, että Wickenheiser ei enää niissä matseissa täytä tehtäväänsä joukkueessa, ei edes yleisömagneettina.
Joku on varmasti erimieltä kuin minä, se hänelle suotakoon, mutta minäkään en mielipidettäni muuta.