Voisitko kyllästyä ja lopettaa kokonaan lempilajisi?

• 796
  • 17

Voisitko kuvitella lopettavasi lempilajisi seuraamisen?

• En ikinä!

Ääniä: 34 50,0%
  • Kyllä!

Ääniä: 23 33,8%
  • En osaa sanoa

Ääniä: 11 16,2%

• Äänestäjiä
    68

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Voisitko kuvitella lopettavasi jonkun urheilulajin seuraamisen? Esim. jääkiekon, jota olet seurannut koko elämäsi?

Voisitko kuvitella yht'äkkiä räjähtäväsi: "Nyt saa riittää koko s****n kiekon perässä ankeäminen!"

Itselläni tuli mokoma mieleen, kun tein sunnuntaina tosi dramattisen poikkeuksen rutiiniin. Ehdotin nimittäin tyttöystävälleni, että lähtisimme ulos syömään. Hän kysyi tietysti ihmeissään olinko unohtanut Formula 1-ajot. En ollut unohtanut, vaan olen vain niin kertakaikkiaan vit***t koko hommaan. Päätin että nyt saa olla. Homma on kuin katsoisi vastamaalatun seinän kuivumista.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Minä olen koko ikäni ollut Ferrari-miehiä ja Schumacher on ollut suosikkini Ferrarille siirtymisestään lähtien. Silti minuakaan ei jaksa tämän vuoden F1-sarja kiinnostaa tippaakaan. Miksi katsoa kun Schumi kuitenkin voittaa?

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Schumi on maailman nopein kuski ja istuu maailman nopeimmasssa F1 autossa. Ainoa joka voi estää hänen ajonsa jälleen maailmanmestariksi, on onnettomuus.

Jos joku muu siinä tapauksessa voittaisi mestaruuden, niin kaikkihan toteaisivat tietysti: Joo joo, hän voitti, mutta jos Schumi ei olisi ajanut ulos...

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
KYLLÄ! Itse olen harkinnut jääkiekko-otteluiden seuraamisen lopettamista. Kulttuuririennot on alkanut kiinnostaa ja koska musiikissa ja muillakin aloilla tapahtuu, niin olen harkinnut siirtyä seuraamaan niitä rientoja.

Kävin tuossa päivänä eräänä elokuvissa ja kokemus oli huikea, pääsylippu oli yli puolta halvempi kuin liigapeliin, sai istua lämpimässä, istuin oli pehmustettu ja mikä tärkeintä, hyvät jätkät voittaa aina.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tietenkään.

Vaimot, tyttöystävät, jopa autot vaihtuvat, mutta suosikkilaji ja joukkue pysyvät. Ainakin niillä joilla on sydän ollut pikkupojasta asti mukana, toista ovat menestyksen aallonharjalla ratsastavat, muotioikkujen perässä juoksijat.

Eli Hifkin ja Penan kanssa jatketaan matkaa kohti ....... (täytä itse)

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Kyllä! Olen jo kerran tehnyt täydellisen elämänmuutoksen paljon suuremman asian kanssa, kuin mitä urheilun seuraaminen on. Siksi ajatus minkä tahansa harrasteen lopettamisesta ei todellakaan ole mahdoton.

Siitä huolimatta en ole aikeissa luopua lätkän seuraamisesta, mutta periaatteelisella tasolla asia on mahdollinen. Niin urautunut en ole, etteikö muitakin "hiekkalaatikoita" olisi tämän lakatessa joskus kiinnostamasta.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Oloneuvos
Kyllä! Olen jo kerran tehnyt täydellisen elämänmuutoksen paljon suuremman asian kanssa, kuin mitä urheilun seuraaminen on. Siksi ajatus minkä tahansa harrasteen lopettamisesta ei todellakaan ole mahdoton.

Siitä huolimatta en ole aikeissa luopua lätkän seuraamisesta, mutta periaatteelisella tasolla asia on mahdollinen.

Osuitpa ytimeen! Myös minä olen tehnyt monta kertaa elämässäni suuria muutoksia. Ehkä se saa aikaan alttiuden päästää irti vanhoista turvallisista rutiineista, tai kaipaamaan uusia juttuja.

Harrastin joskus henkeen ja vereen vanhoja jenkkejä. Kun viimeinen kiilteli valmiina pihalla, sain yhtäkkiä tunteen: Johtaako tämä mihinkään? Seuraavana viikonloppuna myin sen ja sanoin tallipaikan irti, eikä ole tullut sen jälkeen mieleenikään alkaa ruuvaamaan.

Jääkiekko on ollut aina päällimmäisenä. Täällä Ruotsissa homma oli yhteen aikaa hieman jäykkää 1-3-1 systeemin vallatessa seuran toisensa jälkeen. Yhdessä vaiheessa tuli mieleen: Nyt taisi olla viimeinen kausikortti!
Uuden valmentajan tulo tosin alkoi valaisemaan tilannetta, joten dramaattista päätöstä ei syntynyt vielä.

Viimeksi muokattu:

Speeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Södertälje SK
Miten voisin ottaa pois päästäni keltamustavihreetklasit? No en mitenkään! Sehän siirtyy isältä pojalle.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Yhdestä rakkaasta harrastuksesta olen elämässäni luopunut, nimittäin rumpujen soitosta, joka oli pitkälti toistakymmentä vuotta melkein koko elämän sisältö. Sitten eräältä bändini keikalta Vaasasta tulin kotiin, iskin kapulat nurkkaan ja rumpuihin en ole koskenut sen jälkeen (kohta kolmeen vuoteen). Se loppui siihen kuin seinään. Motivaatio yksinkertaisesti loppui siinä pisteessä, kun kyseessä ei ollut pelkästään harrastus, vaan tarkoitus oli hankkia sillä vähän elantoakin. Itse soittamiseen ja musiikkiin en koskaan kyllästynyt, vaan kaikkeen siihen oheishässäkkään, eli bisneksiin, managereihin ja vastaaviin.

Mutta itse kysymykseen; en usko, että voisin lopettaa jääkiekon seuraamista, sillä se on jotain, mitä olen aina tehnyt. Se on jotenkin vaan niin iskostunut selkärankaan... Jääkiekkoa seuraamattomat tuttavani (joita on todella vähän) eivät voi ymmärtää, miksi odotan paljon suuremmalla mielenkiinnolla syksyä ja alkavaa kiekkokautta, kuin esim. kesää.

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti BigRedBob
Yhdestä rakkaasta harrastuksesta olen elämässäni luopunut, nimittäin rumpujen soitosta, joka oli pitkälti toistakymmentä vuotta melkein koko elämän sisältö. Sitten eräältä bändini keikalta Vaasasta tulin kotiin....

Ei kai Vaasalla ollut mitään tekemistä lopettamisesi kanssa...? Et kai vaan ollut RantaRockissa soittamassa? :D

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Rocco

Ei kai Vaasalla ollut mitään tekemistä lopettamisesi kanssa...? Et kai vaan ollut RantaRockissa soittamassa? :D

En usko! Länsi-Suomen kaunein satamakaupunki!

Jet-Ace

Jäsen
Minä olen lopettanut kertaalleen jääkiekon katsomisen jäähallissa. Nimittäin vuonna 1985, kun Ilves voitti TPS:n ratkaisevassa finaalissa TPS:n johdettua 2 erän jälkeen ja tuhrittua pelin 3. erässä. Paluu tapahtui vasta 1989. Se oli pitkä sapatti. Tai elämäni pisin vitutus, kuinka vaan.

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Kai sitä voisi kyllästyä jääkiekon katsomiseen, mutta lähiaikoina se ei vielä tule ainakaan tapahtumaan. Nähtäväksi jää siis voinko kyllästyä lempilajiini.

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Itse lopetin aikoinaan pesäpallon pelaamisen ja seuraamisen kuin seinään. Meillä vaihtui valmentaja talven aikana ja uusi tyyppi ei jostain syystä pitänyt minusta yhtään. Sen näki ja kuuli kaikesta. Kävin kuitenkin sitkeästi harjoituksissa. Kesä tuli ja pelit alkoivat. En päässyt pelaamaan kuin ihan satunnaisesti ja silloinkin minulle täysin vieraan vaihtolyöjän roolissa(siihen asti olin ollut aina kärki). En onnistunut mitenkään erikoisesti silloin kun "näyttöpaikan" sain ja välit valmentajaan viilenivät entisestään. Meillä oli sitten kauden aikana yksi harjoituspeli, johon valmentaja oli luvannut näyttöpaikan vaihtomiehille ja sellaisessa roolissa kuin itse haluaa. Peli tuli ja vakiojätkät kentällä. Kävin kysymyssä valmentajalta, että pääsenkö nyt pelaamaan kun luvattiin. Kuulemma tauon jälkeen. Tauko tuli, mutta kutsua kentälle ei. Kysyin uudestaan ja valmentaja sanoi, että ehkä sitten viimeisessä vuorossa. Se riitti. Pakkasin kamani ja lähdin sanaakaan sanomatta kesken pelin kotiin. Päätin, että ei koskaan enää. Enkä ole sen jälkeen käynyt katsomassakaan yhtään peliä. Valmentajan tyyli ei miellyttänyt muitakaan. Meitä oli kauden alussa 20, kauden lopussa kuulemma 10. Kesken loppukauden oli tullut pula miehistä ja minullekin tämä valmentaja soitti hädissään. Löin luurin korvaan.

Täytyy myöntää, että nauroin paskaisesti sopupeliskandaalin aikana kyseisen valmentajan(silloin 1. joukkueen johtaja) kärähdettyä sopupelaamisesta. Mulkku mikä mulkku.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopetin jalkapallon pelaamisen koska en tullut toimeen uuden, intissä kannuksensa hankkineen valmentajan kanssa. Valmennustyyli kun oli "huuda ja rankaise".
Hävinnyt joukkue joutui punnertamaan 10x maalierotuksen verran, epäonnistumisesta sai aina jonkun rangaistuksen jne..:(

Homma meni muutenkin liian totiseksi ja peliaikaakaan ei tullut haluttua määrää. Oli siis aika laittaa nappikset naulaan.

Nyt voisi kyllä aloittaa uudestaan jos joku rapaliigajoukkue ottaisi siipiensä suojaan. Ilman paineita menestymisestä :)

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Rocco

Ei ollut Vaasalla tekemistä asian kanssa, siellä oli mukavaa. :D Eikä ollut myöskään RantaRock, vaan joku kapakka, oisko ollut Hullu Pullo.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti BigRedBob
Ei ollut Vaasalla tekemistä asian kanssa, siellä oli mukavaa. :D Eikä ollut myöskään RantaRock, vaan joku kapakka, oisko ollut Hullu Pullo.

No niin nyt todellakin ymmärrän mikä asiaan vaikutti. Vai että oikein Hullu Pullo, tämä minkki farmareiden kokoontumisajo paikka. ;)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy