Voiko yle ja Suomen kansa olla näin tyhmä?

• 3 881
  • 16

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
(Turun Sanomat)
...Yleisurheilun MM-kisoista on tulossa Yleisradiolle yllätyslasku.
Urheilutapahtuman kansainvälinen televisiointi maksaa vähintään kuusi miljoonaa euroa. Kyseessä on ylimääräinen kustannuserä, johon Yle ei ole osannut varautua.
...Perinteen mukaan isäntämaan yleisradio huolehtii kilpailujen televisioinnista ja maksaa viulut...
Siis, mitä? Ettei vain yle aikoisi rahastaa helpoimmalla tavalla eli Suomen kansalta?
Eihän tämä voi olla nykypäivää, että tehdään muka ilmaista työtä (sen hyväksi, joka kerää mainosrahat).
Lieneekö sama meininki lätkän MM-kisoissa (toivottavasti ei).

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Kiekoton
Siis, mitä? Ettei vain yle aikoisi rahastaa helpoimmalla tavalla eli Suomen kansalta?
Eihän tämä voi olla nykypäivää, että tehdään muka ilmaista työtä (sen hyväksi, joka kerää mainosrahat).
Lieneekö sama meininki lätkän MM-kisoissa (toivottavasti ei).

Niin, varsinkin kun tästä laskemalla tulee karuja totuuksia. Jos kuluja tulee kuusi miljoonaa euroa, ei tuosta kovin paljon pitäisi kansalle maksettavaa tulla. Oletetaan, että Suomessa on 600,000 TV-luvan lunastanutta katsojaa (on tosin varmaan paljon enemmänkin). Tästä pitäisi siis jokaiselle tulla 10 euron korotus TV-lupaan. Tuskin jää noin pieneksi.

Tässä maassa tarvitaan hiljalleen vallankumousta.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Niin, voivatko YLE ja Suomen kansa olla näin tyhmiä?

Kysymys on periaatteessa hyvä, mutta jälleen kerran kerran tyhmää kansaa tai ainakin enemmistöä, joka lukee vain otsikot, on huijattu. Koko asian lukemalla ja asian taustoja seuraamalla on mahdollisuus päästä raikkaitten lähdevesien äärelle.

Yllätyslasku se YLE:lle on siinä mielessä, ettei kukaan tosissaan uskonut MM-kisojen tulevan Suomeen. Kansainvälisesti terrorismiin yliherkkä maailma kuitenkin valitsi varmista varmimman paikan. Kuka täällä nyt yrittäisi mitään?

Joka tapauksessa, kaikki ymmärtävät minkälainen lottovoitto MM-kisat Suomelle kuitenkin on. Kisat tuovat pääkaupunkiseudulle, ja välillisesti koko Suomelle, n. 200- 250 miljoonaa ylimääräistä euroa. Valtiovallan suojeluksessa olevana YLEkin hyötyy näistä markoista, ja sen hyödyn rinnalla kuusi isoa on pikku raha. Edelleen jo aiemminkin YLE on osannut esittää kisansa hyvin, ja varmasti tulee tekemään näin vastakin. Siinä hommassa kun ovat maailman eliittiä.

Kaiken kaikkiaan, taitaa olla toimittajilla välillä jutut vähissä. Vai eikö ollut valkkaria tarjolla...

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: Re: Voiko yle ja Suomen kansa olla näin tyhmä?

Viestin lähetti mission16W

Niin, varsinkin kun tästä laskemalla tulee karuja totuuksia. Jos kuluja tulee kuusi miljoonaa euroa, ei tuosta kovin paljon pitäisi kansalle maksettavaa tulla. Oletetaan, että Suomessa on 600,000 TV-luvan lunastanutta katsojaa (on tosin varmaan paljon enemmänkin). Tästä pitäisi siis jokaiselle tulla 10 euron korotus TV-lupaan. Tuskin jää noin pieneksi.

Ja 600.000 x 10€ = 6.000.000€ x 2vuotta = 12.000.000€ jne jne, eli jo kahdessa vuodessa Yle on saanut tuplana rahat takaisin. Saatana, hankkikoon sponsseja tuohon hommaan jostain muualta kuin minun taskuistani. Minä annan kohta ylen. :mad:

Demari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Real Madrid
No ylen toiminta muutenkin ihmetyttää, kaikkien mahdollisten kissanristiäisten oikeudet ostetaan ja mitää ei näytetä, Esim kaikki suomen futismaajoukkueen matsit on kyllä maksettu mutta ei näytetä samoin fa-cupin finaali joka tuskin on edes halpa. Veikkausliigaa tulee kanssa 8 matsia vaikka on maksettu jostain 200 matsia

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Kyllä, Suomessa osataan olla niin tyhmiä, että hankitaan täydellisen turhia, tappiota tuottavia dopingurheilun MM-kisoja tänne - ja tappioiden lisäksi täytyy silti laittaa 20 miltsiä olumppiastationin kattamiseen, puhumattakaan näistä TV-lupamaksujen korotuksesta... Kyllä, suomalaiset ovat tyhmiä. Jotkut jopa niin tyhmiä, että iloitsevat siitä, että nämä kisat "saatiin" tänne. Samaiset henkilöt kannattavat myös kesäolympialaisten hakua ja F1-radan rakentamista Martinlaaksoon.

Alan hiljalleen tulla siihen johtopäätökseen, että tämän dopingurheilun MM-kisojen hankinnan takana oli illuminaatti, joka myös halajaa kirjastojen lopettamista ja veroaletta Ollilalle.

Ruotsalaiset hoi, ette te haluaisi yksiä urheilupippaloita, tuottavat hyvin...? Ai jaa, teillä on jo kantapään kautta koettu.

Norjalaiset hoi, ...

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti Monte-Cristo
Ruotsalaiset hoi, ette te haluaisi yksiä urheilupippaloita, tuottavat hyvin...? Ai jaa, teillä on jo kantapään kautta koettu.

Viittaat kai siihen, miten suoraan Göteborgin MM-kisojen '95 järjestelyistä vastannut organisaatio (Ruotsin yleisurheiluliitto, luulisin) teki 38 miljoonaa vanhaa markkaa tappiota. No joo, se oli vastuullisen instanssin tappio. Jos sul:n tj. Pihlakoskea on uskominen, kisat kyllä tuuppasivat Ruotsiin lopulta sellaisen summan €uroja, että hyvä jos seitsemän nollaa pilkun vasemmalla puolella riittää. Voi tietysti virkansa puolesta kusettaakin.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
V***u, miten niin Suomen kansa?! Kukaan ei tullut ainakaan minulta kysymään, haluanko minä jotkut saatanan tyhjänpäiväiset yleisurheilukisailut Suomeen! Voi v***u että taas kansaa kusetetaan.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
No minä en maksele niitä TV-lupamaksuja. Olenko ainut tällä forumilla joka on aidosti iloinen siitä että Helsinki sai kisat? Suomi pääsee jälleen näyttämään muulle maailmalle osaamistaan. Ei sitä julkisuutta suomalaisille muuten tule (nyt kun McLaren ei pärjää). Toivon että niiden kisojen jälkeen Usalaisetkin tuntee suomen paremmin niin ei tarvitse vastata tyhmiin kysymyksiin.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kisojen kustannukset

Valtion varoista ei pitäisi laittaa penniäkään noihin kisoihin,ei stadionin kattamiseen eikä muuhunkaan.

Kisoista saatava välitön ja välillinen hyöty menee kokolailla pääkaupunkiseudun hyväksi joten täällä periferiassa en suostu maksamaan siitä että Helsingin hotellit ja ravintolat saavat lisää maksavia asiakkaita.

Jos minulta kysytään,mitä ei tehdä, niin eurostakaan en luovu noiden kisojen hyväksi.

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Laitan vaikka tähän ketjuun.

Presidentivaaleja seuratessa on tullut mieleen, että onneksi on YLE. Karmeaa olisi, jos kaikki lähetykset olisivat kaupallisilla kanavilla. Sellaista paskaa ne ovat olleet.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
mission16W kirjoitti:
On tarvittu vuodesta -81.

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Otsikko sopii viestiini, alkuperäinen aihe ei.

Tänään täyttyi mittani ylen suhteen. Luulin että ylen tapa keskeyttää suoria urheilulähetyksiä ratkaisuhetkillä oli mennyttä elämää, nyt näin kuinka väärässä olin. Miten vitussa, kesken jatkoajan, poikien MM-kisojen välierä voidaan keskeyttää Hanna Pakarisen videon takia? Tuota videota saadaan tuijottaa kyllästymiseen saakka vielä tämän kevään aikana. Ei jumalauta mene jakeluun.

Onko Suomen kansa niin tyhmä että maksaa tv-lupansa tälle "firmalle"? Itse näköjään olen, sillä olen aina kiltisti maksanut.

Nyt laitan todella harkintaan kannattaako jatkaa maksamista.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu, olin itsekin siinä toivossa että kun jatkoaika oli jo puolessä välissä ja lähetysaikaa viisi minuuttia jäljellä, niin näyttävät sentään matsin loppuun saakka. Mahdollinen rankkarikisakaan kun tuskin kovin kauaa kestäisi ja sen takia illan loppuohjelmia tolkuttomasti eteenpäin siirtäisi.

Ihmettelin että miksi lähetys katkeaa viisi minuuttia ennen aikojaan, kun lehdessäkään ei ollut mainintaa mistään tulossa olevasta "Sana viikonvaihteeksi"-ohjelmasta, mutta sieltähän tulikin se musta leski horisemaan joutavanpäiväistä humppaansa.

Ei tuo nyt maailmaa kaada, samaanhan totuttiin jo vuosi sitten Lordin videon kanssa, mutta jääkiekon ystäville ikävä temppu.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
fastasashark kirjoitti:
Otsikko sopii viestiini, alkuperäinen aihe ei.

Tänään täyttyi mittani ylen suhteen. Luulin että ylen tapa keskeyttää suoria urheilulähetyksiä ratkaisuhetkillä oli mennyttä elämää, nyt näin kuinka väärässä olin. Miten vitussa, kesken jatkoajan, poikien MM-kisojen välierä voidaan keskeyttää Hanna Pakarisen videon takia? Tuota videota saadaan tuijottaa kyllästymiseen saakka vielä tämän kevään aikana. Ei jumalauta mene jakeluun.

Onko Suomen kansa niin tyhmä että maksaa tv-lupansa tälle "firmalle"? Itse näköjään olen, sillä olen aina kiltisti maksanut.

Nyt laitan todella harkintaan kannattaako jatkaa maksamista.

Vaikka en kyseistä peliä seurannut juurikaan ja itseäni ei hirveästi nämä kisat kiinnosta, niin silti minäkin ihmettelen, että miten Pakaraisen biisin takia keskeytetään peli juuri tärkeimmässä kohdassaan?

Ei mene kyllä jakeluun, sillä kyllähän tuon Pakaraisen biisin olisi ainakin voinut soitattaa joskus myöhemmin. Sitäpaitsi eihän tuota nyt niin väliksikään ole edes Suomen kansalle soitattaa niin kauhiasti tv:ssä, sillä mehän emme voi vaikuttaa siihen voittaako tämä vai ei enää tässä vaiheessa.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Yle on viime vuosina usein jatkanut lähetystä suorana Yle24:ssa. Mikseiköhän tähän oltu varauduttu...siellä pelataan pudotuspelejä perkele!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy