Mitäpä sanotte...
...esimerkiksi light-juomista (makeutusaine, esim. aspartaami), erilaisista leväpillereistä (yms.), terveysteestä jne...
Itse olen tullut usein huomanneeksi, että lääketieteelliset tutkimukset paljastavat niin nopeassa rytmissä vastakkaisiakin tuloksia esimerkiksi syöpää aiheuttavista tai estävistä aineista, että vähemmästäkin "nuppi on sekaisin". Meikäläinenkin koettaa harrastaa liikuntaa kohtuullisesti, ja valita kevyitä ruokavaihtoehtoja ja nukkuakin välillä. Luontaistuotekauppaan en ole vielä eksynyt, koska olen sivusta seurannut erään perheen "vouhaamista" milloin sinkkitablettien ja milloin porkkanamehujen kanssa - ja silti he ovat tuon tuosta kipeinä. En myöskään usko, että hivenaineiden "napsiminen" oman mielen mukaan on ihan vaaratonta; äiteeni joutui kerran sairaslomalle syötyään 5 eri luontaistuotetta; munuaiset ei tykänneet tilanteesta, joten sairastupaahan siitä seurasi. Light-juomiakaan en harrasta, sillä en jaksa luottaa, että makeutusaineiden käyttäminen on välttämättä kovin terveellistä. Tupakkaa en polta, mutta viiniä juon silloin tällöin. Stressiltä en valitettavasti pysty aina välttymään; viimeisen 10 vuoden aikana työrytmi on ollut melkoista - minkä tunnen muun muassa ärsyyntyneenä ruokatorvena jne. Täydellistä elämää on mahdotonta elää, mutta olen ajatellut, että kohtuullisella yrittämisellä aion pärjätä. Sairaana en muista aikuisiällä olleeni kuin parin kertaa (nuhaa), mikä ihmetyttää itseänikin. Uskon, että liika elimistön "kuunteleminen", kaloreiden laskeminen ja jatkuva huolestuminen terveydestä voi sekin muuttua sairaudeksi.