Vitutusketju

  • 910 170
  • 4 589

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No eipä tämä tuomareista jäänyt kiinni, ei mitään palaa Tapparan kanssa. Oudosti peluutettiin maalivahteja, miksi Bartosak laitettiin heikompaa vastustajaa vastaan maaliin?

"Ei mitään palaa" kyllä koko kakkoseräkin täysin Pelicansin ennen jäähyä. Toinen vaan tekee rutiinilla maaleja.

Miksi et laittaisi avauspeliin ykkösvahtia maaliin, jossa voitto on todennäköisempi? Patrikainen on hyvä veskari ja en näe tässä ongelmaa.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuplat, mutta olisin pistänyt kaikki koppiin ketkä oman maalin edessä oli neljännen maalin aikana. Vittu, sä pelaat jääkiekkoa työksesi.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Pelicansilla on ollut keskimäärin enemmän annettavaa Tampereen peleissä, kuin on ollut sieltä saatavia. Valitettavasti "konttaamisperinne" jatkuu.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
"Ei mitään palaa" kyllä koko kakkoseräkin täysin Pelicansin ennen jäähyä. Toinen vaan tekee rutiinilla maaleja.

Miksi et laittaisi avauspeliin ykkösvahtia maaliin, jossa voitto on todennäköisempi? Patrikainen on hyvä veskari ja en näe tässä ongelmaa.

Tasaviisikoin joo jotain palaa, mutta erikoistilanteissa ero valovuoden verran. Ja sen vuoksi ei mitään jakoa tällä hetkellä.

Itse olisin mennyt Bartosakilla molemmissa.
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Tehokkuudessa iso ero mutta ajoittain ihan hyvääkin yritystä. Virheet ja huolimattomuus pois + suoraviivaisuutta hyökkäyspeliin. ja ne edellämainitut erikoistilanteet tietty.
 

BullEro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnukiekko, Peliitat, Pelicansjuniorit, HPK
Miksi et laittaisi avauspeliin ykkösvahtia maaliin, jossa voitto on todennäköisempi? Patrikainen on hyvä veskari ja en näe tässä ongelmaa.
Itse näen tuon aikalailla samoin, annetaan ykköselle onnistuminen ja hyvä startti.
Eiköhän tämä peli oltu hävitty jo alun alkaen, joten hyvä paikka antaa Patrikaiselle peli alle, kun ei Peliittoihin voi mennä tuntumaa hakemaan.
Kyllähän noi maalit on taas kerran tullu omista virheistä, ei niinkään tapparan hallinnan kautta.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tasaviisikoin joo jotain palaa, mutta erikoistilanteissa ero valovuoden verran. Ja sen vuoksi ei mitään jakoa tällä hetkellä.

Itse olisin mennyt Bartosakilla molemmissa.

Turhaa se on tuplapeliä peluuttaa jos on hyvä, tulevaisuuden ykkösveskari mukana. Eipä noille maaleille mitään voinu.
 

Vlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Molemmissa erissä peli ollut täysin omissa näpeissä aina jäähyihin asti ja varsinkin tässä erässä peli pyöri täysin Tappara päädyssä. Harmi että viime kauden tapaan boxista ei vaan osata pysyä poissa.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tein ketjun kauden peliesityksiä ja suoritteita varten niin ei tarvitse tätä ketjua spämmätä täyteen sinne kuuluvaa asiaa. Ei tämä kuitenkaan sinänsä sapeta kun toistaiseksi ollaan oltu valovuosi jäljessä.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei Tappara tasakentällisin ole mitenkään ollut edellä, erikoistilanteet ja viimeistely sen eron tekee, niin kuin aina kärkijoukkueita vastaan.
Juuri näin, tässä näkyy ”ammatti” joukkueen eron näihin normi joukkueisiin. Tappara on monta vuotta kehittynyt yhdessä, uusia nostetaan vanhojen rinnalle. Näin on jatkuvuutta ja peli
tapa on kaikilla selkärangassa.
Tylyllä tavalla tekevät paikoistaan maalit kun Pelsut nyhrää omalla YVeellä ”pakki-pakki” syöttöjä ja yhtään vetoa ei tule, lopussa haetaan kuningas syöttöä josta maali voisi syntyä.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Juuri näin, tässä näkyy ”ammatti” joukkueen eron näihin normi joukkueisiin. Tappara on monta vuotta kehittynyt yhdessä, uusia nostetaan vanhojen rinnalle. Näin on jatkuvuutta ja peli
tapa on kaikilla selkärangassa.
Tylyllä tavalla tekevät paikoistaan maalit kun Pelsut nyhrää omalla YVeellä ”pakki-pakki” syöttöjä ja yhtään vetoa ei tule, lopussa haetaan kuningas syöttöä josta maali voisi syntyä.

Puolustamisessa se ero ollut näissä.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No eipä tämä tuomareista jäänyt kiinni, ei mitään palaa Tapparan kanssa. Oudosti peluutettiin maalivahteja, miksi Bartosak laitettiin heikompaa vastustajaa vastaan maaliin?
Nimenomaan tätä kelasin itsekkin.
Patrikainen on tulevaisuuden jätkä, mutta onko se näytön paikka Tapparaa vastaan?
Jotkut mieittivät, että alkukaudesta näitä voi kokeilla, mutta mun mielestä se momentum rakennetaan nimenomaan nyt
 

Lht03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nupen Pelicans
Nimenomaan tätä kelasin itsekkin.
Patrikainen on tulevaisuuden jätkä, mutta onko se näytön paikka Tapparaa vastaan?
Jotkut mieittivät, että alkukaudesta näitä voi kokeilla, mutta mun mielestä se momentum rakennetaan nimenomaan nyt

Ei olisi Bartosak torjunut tänään voittoa myöskään. Patrikaiselle rohkeasti startteja vaan, ei tule jäämään hänen otteista kiinni voitot.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Taululla olisi tosiaan ollut 4-0 siitä huolimatta, vaikka siellä olisi Bartosak seisonutkin. Patrikainen ei saanut nimittäin yhtään apuja puolustukselta tänään. 1-0 maalissa Roine jättää Kemiläisen täysin vapaaksi antamalla ensin paineen tälle, mutta sitten hylkääkin miesvartiointinsa ja Kemiläinen pääsee tykittämään kiekon vapaasti reppuun Peltolan tehdessä täydellisen maskin, kun Laaksonen ei saa siivottua miestä pois maalin edestä. 2-0 maalissa koko Pelicansin viisikko on aivan liian korkealla verrattuna Virta-Levtchi kaksikkoon, jotka ovat käytännössä 2vs0 hyökkäyksessä, ja Levtchillä onkin helppo työ polkea Lindroosilta lopullisesti karkuun ja läpiajoon, jossa Patrikainen on täysin aseeton. 3-0 maalissa Pelsun AV-neliön keskellä on KAKSI Tapparan pelaajaa täysin vapaana, ja toinen näistä on Smejkal, joka pääseekin helposti ohjaamaan Suhosen viivavedon maaliin. Puhumattakaan sitten tuosta 4-0 maalista, jossa Bergman puolustaa kiekollista Vauhkosta pois, mutta samalla syystä tai toisesta Almari päättää hylätä vartioimansa Smejkalin ja rynnätä myös Vauhkosen perään, jolloin Smejkal on täysin yksin maalin edessä ja hänellä on helppo työ lyödä kiekko rysään kun kumpikaan Toivola tai Kangasniemi ei saa paikattua Almarin tekemää virhettä.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siitäkin huolimatta rakentaisin Patrikaisen itseluottamusta lähtökohtaisesti helpompien vastustajien kanssa.
Hän on tulevaisuuden nimiä, se on nähty jo ajat sitten, mutta peluutus Tapparaa vastaan olis musta paikallaan silloin kun on saanut pari peliä alle muita seuroja vastaan.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siitäkin huolimatta rakentaisin Patrikaisen itseluottamusta lähtökohtaisesti helpompien vastustajien kanssa.
Hän on tulevaisuuden nimiä, se on nähty jo ajat sitten, mutta peluutus Tapparaa vastaan olis musta paikallaan silloin kun on saanut pari peliä alle muita seuroja vastaan.

Kun olet maalivahti, ja vielä tuolla tasolla niin sillä ei oo väliä että ketä vastaan pelataan. Sulla on yks duuni, nähdä ja ottaa kumi kiinni. Patrikaista ei taatusti haitannut olla maalissa, eikä se vaikuttanut lopputulokseen.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kun olet maalivahti, ja vielä tuolla tasolla niin sillä ei oo väliä että ketä vastaan pelataan. Sulla on yks duuni, nähdä ja ottaa kumi kiinni. Patrikaista ei taatusti haitannut olla maalissa, eikä se vaikuttanut lopputulokseen.

Siinähän tuo maalivahdin duuni olikin selitetty ihan kuin lapselle.
Olit sinä tai kuka tahansa muu mitä mieltä tahansa, niin mä rakentaisin Patrikaisen pelituntuman toisin.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siinähän tuo maalivahdin duuni olikin selitetty ihan kuin lapselle.
Olit sinä tai kuka tahansa muu mitä mieltä tahansa, niin mä rakentaisin Patrikaisen pelituntuman toisin.

Hieno homma. "Olet sinä mitä mieltä tahansa, niin olet väärässä" on aina hyvä lähtökohta keskustelulle. Fakta on kuitenkin se että tässä ei rakenneta nyt Patrikaiselle kun kakkosvahdin roolia, kun Pelicansissa pelaa sarjan paras maalivahti.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Hieno homma. "Olet sinä mitä mieltä tahansa, niin olet väärässä" on aina hyvä lähtökohta keskustelulle. Fakta on kuitenkin se että tässä ei rakenneta nyt Patrikaiselle kun kakkosvahdin roolia, kun Pelicansissa pelaa sarjan paras maalivahti.
Juuri näin Bartosak pelaa kaikki pelit ja Partikainen ne jämät jotka katsotaan tarpeelliseksi ykkösen huilauttamiseksi. Varmaan näitä peräkkäisten päivien peleistä pelaa joitakin mitkä valmennus katsoo sopivaksi.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hieno homma. "Olet sinä mitä mieltä tahansa, niin olet väärässä" on aina hyvä lähtökohta keskustelulle. Fakta on kuitenkin se että tässä ei rakenneta nyt Patrikaiselle kun kakkosvahdin roolia, kun Pelicansissa pelaa sarjan paras maalivahti.

Hieno homma.
Kerroin mielipiteen, jonka takana seison oli muut erimieltä tai ei, kirjoitin mielipiteeni myös palstalle, jossa ihmiset kirjoittavat mielipiteitään.
Oletin ettei siitä kukaan ala käymään henkilökohtaisuuksiin tai vääntäisi siitä jotain "minä olen aina oikeassa" hevonpaskaa.

En ole missään kohtaan sanonut etteikö Patrikainen ole hyvä vahti tai etteikö hänestä olisi vaikeimpiinkin matseihin.
Mun mielipide (lue uudestaan jos et kerrasta tajua) on se, että hänellä ei ihan jäätäviä määriä ole liigapelejä alla ja minun mielestäni olisi ollut parempi peluuttaa Tapparaa vastaan Bartosakia.

Turhaan täälä kukaan muukaan syöttää sanoja mun suuhun että mun mielipiteen mukaan Bartosak pelaa suoriltaan 95% kauden matseista ja Patrikainen jämät.

Toivottavasti tein pointtini selväksi.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hieno homma.
Kerroin mielipiteen, jonka takana seison oli muut erimieltä tai ei, kirjoitin mielipiteeni myös palstalle, jossa ihmiset kirjoittavat mielipiteitään.
Oletin ettei siitä kukaan ala käymään henkilökohtaisuuksiin tai vääntäisi siitä jotain "minä olen aina oikeassa" hevonpaskaa.

En ole missään kohtaan sanonut etteikö Patrikainen ole hyvä vahti tai etteikö hänestä olisi vaikeimpiinkin matseihin.
Mun mielipide (lue uudestaan jos et kerrasta tajua) on se, että hänellä ei ihan jäätäviä määriä ole liigapelejä alla ja minun mielestäni olisi ollut parempi peluuttaa Tapparaa vastaan Bartosakia.

Turhaan täälä kukaan muukaan syöttää sanoja mun suuhun että mun mielipiteen mukaan Bartosak pelaa suoriltaan 95% kauden matseista ja Patrikainen jämät.

Toivottavasti tein pointtini selväksi.

Ja sitten vedit herneen nenään.

Äärimmäisen tärkeää oli voittaa ensimmäinen, selkeästi voitettava peli. Siinä onnistuttiin. Tapparaa vastaan on ihan sama tuolla pelillä vaikka maalissa olisi kaks ukkoa. Muuta en oikein edes kommentoinut kun sitä, että Patrikainen ei ole ykkösmaalivahti ja että tuolla peluutuksella ei ollut niin massiivista vaikutusta kun nyt annat ymmärtää.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ja sitten vedit herneen nenään.

Äärimmäisen tärkeää oli voittaa ensimmäinen, selkeästi voitettava peli. Siinä onnistuttiin. Tapparaa vastaan on ihan sama tuolla pelillä vaikka maalissa olisi kaks ukkoa. Muuta en oikein edes kommentoinut kun sitä, että Patrikainen ei ole ykkösmaalivahti ja että tuolla peluutuksella ei ollut niin massiivista vaikutusta kun nyt annat ymmärtää.

En koe vetäneeni hernettä nenään, vaikkakin myönnän olevani suhteellisen turhautunut kun joudun antamaan yksittäiselle mielipiteelleni näin kattavan selonteon, ihan ku olisin nyt jonkun merkittävän virheen tässä tehnyt.

Mä en ole sanonut, että Bartosak olisi eilen tuonut meille voiton, mä olen sanonut, mun mielipiteeni vain peluutuksesta.

Otanko nyt seuraavaksi ratakiskon, josta alan vääntämään vai voidaanko jo herranjestas antaa olla?
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En koe vetäneeni hernettä nenään, vaikkakin myönnän olevani suhteellisen turhautunut kun joudun antamaan yksittäiselle mielipiteelleni näin kattavan selonteon, ihan ku olisin nyt jonkun merkittävän virheen tässä tehnyt.

Mä en ole sanonut, että Bartosak olisi eilen tuonut meille voiton, mä olen sanonut, mun mielipiteeni vain peluutuksesta.

Otanko nyt seuraavaksi ratakiskon, josta alan vääntämään vai voidaanko jo herranjestas antaa olla?

Ei tarvi mistään vääntää? Mielestäni ihan hyvä ja asiallinen keskustelu oli käynnissä.

Jos sanoo mielipiteen, ja eriävään mielipiteeseen vastaa "et voi muuttaa mieltäni" niin minusta omituista. Ei muuta. Kaksi hyvää maalivahtia jakaa vastuuta ja sarjan parhaalle maalivahdille ansaitusti kotiavaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös