Vitutusketju

  • 910 063
  • 4 589

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Joku lahtelainen sen on kuitenkin varastanut.
Tässä se taas nähdään, miten tää meidän johto on surkea, saamaton ja kädetön. Eikö Laukkanen ja Kolu ole saaneet Nurmista vieläkään kuriin? Miten tämä vaikuttaa Niemelän motivaatioon valmentaa joukkuetta? Kuinka paljon tästä aiheutuu skismoja joukkueen kesken? Miten tämä seura onnistuu ihan aina sössimään kaiken. Ei tällaista Lappeenrannassa ja Kouvolassa tapahdu. Siellä hommat osataan. Olisiko aika ottaa mallia?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

BaronFIN

Jäsen
En ihan oikeasti enää tiedä mitä ajatella tästä seurasta. Näin nousukarsinnoissa Myrrän paukuttavan maaleja KalPaa vastaan. Todistin Santavuoren, Saarisen ja Aravirran aikana lauantai-illan huuma käsitteen syntyä. Tuuletin Latvalan hattutemppua Kärppiä vastaan. Tämä seura on antanut todella paljon kahden vuosikymmenen aikana, mutta...

Tämän lomautusajan olisi voinut hoitaa tyylikkäästi, tasapuolisesti, yhteisöllisesti. Tämän olisi voinut hoitaa avoimuudella ja selkeydellä, mutta tuo kovia lätkäjätkiä täynnä oleva toimisto suojatyöpaikkoineen ja omistajineen on valinnut muroihin kusemisen polun. Minulle on oikeastaan ihan sama mitä tuolle seuralle tulevaisuudessa tapahtuu. On ihan turha puhua mistään logolle pelaamisesta, koska tuo seura ei edes itse usko omaan sanomaansa, itseensä, faneihin, pelaajiinsa yhteisönä. Kaikki on vain pinnallista markkinatoimiston vääntämää muovia.
 

flow

Jäsen
En ihan oikeasti enää tiedä mitä ajatella tästä seurasta. Näin nousukarsinnoissa Myrrän paukuttavan maaleja KalPaa vastaan. Todistin Santavuoren, Saarisen ja Aravirran aikana lauantai-illan huuma käsitteen syntyä. Tuuletin Latvalan hattutemppua Kärppiä vastaan. Tämä seura on antanut todella paljon kahden vuosikymmenen aikana, mutta...

Tämän lomautusajan olisi voinut hoitaa tyylikkäästi, tasapuolisesti, yhteisöllisesti. Tämän olisi voinut hoitaa avoimuudella ja selkeydellä, mutta tuo kovia lätkäjätkiä täynnä oleva toimisto suojatyöpaikkoineen ja omistajineen on valinnut muroihin kusemisen polun. Minulle on oikeastaan ihan sama mitä tuolle seuralle tulevaisuudessa tapahtuu. On ihan turha puhua mistään logolle pelaamisesta, koska tuo seura ei edes itse usko omaan sanomaansa, itseensä, faneihin, pelaajiinsa yhteisönä. Kaikki on vain pinnallista markkinatoimiston vääntämää muovia.
Silti me 3500 siellä tyytyväisenä talvi-iltoja vietetään. Suurta osaa ei nämä mielipidettä jakavat lomautustoimenpiteet paskaakaan kiinnosta. Ovat monen omassa elämässä jo riittävän isossa roolissa. Jos kiekko liikkuu ja homma toimii, suurelle osalle riittää.

Itse en jaksa ainakaan kaikesta kitistä, hyvä että saadaan taas talveksi viihdettä.

Silti, tämä on mielipidepalsta ja jos homma vituttaa, siitä pitää kirjoittaa!
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Minulle on oikeastaan ihan sama mitä tuolle seuralle tulevaisuudessa tapahtuu.
Jep jep, otetaan tämä talteen ja nostetaan esille taas kun kiekko liikkuu kolmen pisteen voittojen arvoisesti ja yllättäen maistuukin taas seuran tekeminen. Jotain rajaa näihin itkupotkuvirsiinkin.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Jep jep, otetaan tämä talteen ja nostetaan esille taas kun kiekko liikkuu kolmen pisteen voittojen arvoisesti ja yllättäen maistuukin taas seuran tekeminen. Jotain rajaa näihin itkupotkuvirsiinkin.

Jos joukkue ei tunnu omalta kaiken söhräämisen jälkeen niin minkä sille voi? Hyvä tulla vitutusketjuun purkamaan omia "oikeita" mielipiteitään jos jotain toista harmittaa.
 

Jahva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä vituttaa. Tämän puuhastelun myötä joukkuehenki lienee sillä tasolla ettei juurikaan osallistumista kummempaa menestystä ensi kaudelta tarvitse odottaa. Myös tarvittavat vahvistukset kiertänevät Lahden kaukaa ja jäljelle jää ne jotka eivät muualle kelpaa.
 

BaronFIN

Jäsen
Kyllä minä näen ristiriidan tässä. Nurminen on itse sanonut, että jääkiekko on pelastanut hänet vankilauralta pitämällä poissa nuorisorikollisuuden polulta. Nurminen saa kiittää Pelicansia kaikesta mitä on elämässään ansainnut ja hänen kunniaksi on heti perään sanottava, että mies on antanut enemmän takaisin kuin olisi tarvinnut. Nyt kuitenkin hierotaan yt-sontaa joidenkin pelaajien naamaa vasten ja kuitenkin yritetään rillutella vapaasti menemään. Ei käy. Ei minun oikeustajuuni.

Ymmärrän kyllä taloudellisen kuopan mihin tuo toimisto on ravintolabisneksellään itsensä kaivanut ja vieläpä korostetusti sen, että Covid isku oli yllättävä ja helvetin armoton. Mutta sitä en suostu ymmärtämään, että joukkueena tuolla toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset ja kuitenkin joukkueen syntymiselle ehdoton edellytys on, että siellä ollaan samassa veneessä. Nyt on A:ta ja B:tä, lomautettua ja ei-lomautettua...

Jos nyt pitäisi valita sen välillä, että onko koko velkabonzi rakennelma pystyssä seitsemän lomautetun pelaajan ansiosta vai pistetäänkö koko pulju kiinni, niin ääneni menisi pistetään kiinni -osastolle. Minun Pelicans on joukkue, joka edustaa ajatusta ”me vastaan muut”. Se joukkue seisoo yhtenä. Se ottaa turpaan joukkueena, se nousee joukkueena ottamaan uudestaan turpaan ja joskus vielä se vielä voittaa (ehkä) pudotuspelisarjan ja se tekee sen joukkueena. Mutta minä en tunnista nyky Pelicansin toimiston toimia sellaisiksi, että voisin pystyssä päin kokea sen toimien olevan oikein joukkuetta kohtaan. Vituttaa.

Ilman mitään fiksua viestintää tuo seura antaa itsestään kuvan koulukiusaajien mekkana missä Pelicans verkkarilliset pihan kuninkaat valitsee liikkatunnilla joukkuetta sulle mulle periaatteella. Ne ovat muuten niitä luusereita jotka ensimmäisenä jätetään kouluaikojen jälkeen oman onnensa nojaan nysväämään keskenään omia pippeleitään muiden enää koskaan enää edes vilkaisematta siihen suuntaan.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Kyllä minä näen ristiriidan tässä. Nurminen on itse sanonut, että jääkiekko on pelastanut hänet vankilauralta pitämällä poissa nuorisorikollisuuden polulta. Nurminen saa kiittää Pelicansia kaikesta mitä on elämässään ansainnut ja hänen kunniaksi on heti perään sanottava, että mies on antanut enemmän takaisin kuin olisi tarvinnut. Nyt kuitenkin hierotaan yt-sontaa joidenkin pelaajien naamaa vasten ja kuitenkin yritetään rillutella vapaasti menemään. Ei käy. Ei minun oikeustajuuni.

Ymmärrän kyllä taloudellisen kuopan mihin tuo toimisto on ravintolabisneksellään itsensä kaivanut ja vieläpä korostetusti sen, että Covid isku oli yllättävä ja helvetin armoton. Mutta sitä en suostu ymmärtämään, että joukkueena tuolla toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset ja kuitenkin joukkueen syntymiselle ehdoton edellytys on, että siellä ollaan samassa veneessä. Nyt on A:ta ja B:tä, lomautettua ja ei-lomautettua...

Jos nyt pitäisi valita sen välillä, että onko koko velkabonzi rakennelma pystyssä seitsemän lomautetun pelaajan ansiosta vai pistetäänkö koko pulju kiinni, niin ääneni menisi pistetään kiinni -osastolle. Minun Pelicans on joukkue, joka edustaa ajatusta ”me vastaan muut”. Se joukkue seisoo yhtenä. Se ottaa turpaan joukkueena, se nousee joukkueena ottamaan uudestaan turpaan ja joskus vielä se vielä voittaa (ehkä) pudotuspelisarjan ja se tekee sen joukkueena. Mutta minä en tunnista nyky Pelicansin toimiston toimia sellaisiksi, että voisin pystyssä päin kokea sen toimien olevan oikein joukkuetta kohtaan. Vituttaa.

Ilman mitään fiksua viestintää tuo seura antaa itsestään kuvan koulukiusaajien mekkana missä Pelicans verkkarilliset pihan kuninkaat valitsee liikkatunnilla joukkuetta sulle mulle periaatteella. Ne ovat muuten niitä luusereita jotka ensimmäisenä jätetään kouluaikojen jälkeen oman onnensa nojaan nysväämään keskenään omia pippeleitään muiden enää koskaan enää edes vilkaisematta siihen suuntaan.

Aina vingutaan siitä että organisaation pitäisi kehittyä ja oheistoimintoja kehittää ja sitä kautta saada myös joukkeelle enemmän budjettiin rahaa ja sitä kautta myös iskukykyisempi joukkue ja sitten kun Pelicans tekee niin, ei sekään ole hyvä, vaan "toimisto on kaivanut itsensä taloudelliseen kuoppaan"? Vittu nyt hei sanon minä. Tyhjän saa yrittämättäkin, mutta yrittämättä ei saa mitään.
On myös hyvä että Pelicans näkyisi kaupungilla enemmän, ympäri vuoden, sitähän näillä ravintoloilla myös haetaan.
Varmasti jos toimistolla olisi ollut ennustaja töissä joka sanoo että juuri nyt iskee maailman mullistava tartuntatauti joka vesittää investoinneista tulossa olleet rahavarat, niin ei varmasti olisi juuri nyt niihin investoitu. Ei sitä kukaan osannut ennustaa. Piste.
Ravintolatoiminnan kulta-aika Suomessa kuitenkin on kevät ja kesä se kevät alkaa pääsiäisestä, jonka jälkeen ihmisiä liikkuu ihan eri tavalla kuin syksyllä ja talvella. No sehän meni mahdollisimman huonosti nyt.

Arvostan kovasti näkemystäsi siitä millainen sinun Pelicans on, se on paljon sitä mitä minunkin Pelicans on. Mutta.
Jos vaihtoehdot karrikoidusti on että lomautetaan seitsemän pelaaja, silläkin uhalla että joku niistä karkaa ja toivotaan että tärkeimmillä on tarpeeksi Pelicans -sydäntä olla karkaamatta, tai sitten pistää koko jengi työttömäksi ja vetäytyä Liigasta, niin kyllä minäkin mielummin uhraan yhden että kymmenen saa elää, koska kaikkia ei voinut lomauttaa. Niin ja tässä on nämä Björninen, Tyrväinen ja ilmaisesti Jalvanti jotka hyvinä joukkuepelaajina eivät varmastikaan anna tämän näkyä tai kuulua niin että se vahingoittaisi joukkuetta.
Siitähän tässä on kysymys että Pelicansilla kävi huono tuuri investointien ajankohdassa ja vielä alla on floppikausi josta jäi varmasti budjetoituja varoja saamatta ja oli kuitenkin jo valmiita sopimuksia kärkipelaajille ja rahaa menisi, muttei tulisi.

PItää muistaa että Pelicans on tosiaan yritystoimintaa, ilman rahoittajaa tyyliin Lukko tai TPS jotka kestävät valtavia tappioita ja silti pystyvät panostamaan joukkueeseen normaalisti. Itse yrittäjänä piti myös reagoida aika rajusti koronaan ja tehdä kovia päätöksiä ja muutoksia ja ei, en lomauttanut ketään vaan muutin liiketoimintamallia ja se on jo nyt kääntynyt positiiviseksi, vaikka alkuun tulikin vastaväitteitä.
Kuten aiemmassa viestissäni sanoin, niin tämän vaikutukset niin Pelicansiin kuin muihin jengeihin nähdään vasta parin kaudessa sisällä.

Toivoisin että ihmiset oikeasti tiedostaisivat sen että joukkueen sisällä tiedetään tilanne paremmin kuin täällä ja he eivät varmasti halua ottaa riskejä sen suhteen että joukkuetta ei kohta enää olisi vain siksi että pitäisi väkisin kituuttaa kohti auringonlaskua yhdessä, mutta kohti mahdollista tuhoa. Eivät ne siellä toimiston talouskuopasta ihan vaan vittuuksillaan tätä pelaajille tehneet.
Joukkue on suurempi kuin pelaajat, joukkue on toivottavasti täällä vielä kun pelaajat lähtevät, joukkue on se mitä me ollaan kannatettu tähänkin asti, turha tässä on alkaa ajattelemaan joukkueesta eri tavalla vain siksi että toimistolla vedettiin nyörit kiinni ja kiristettiin taloutta kriisin hetkellä. Jos tätä ei oltaisi tehty, olisi ollut turha edes elätellä toiveita vahvistuksista.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vituttaa kun tulevalla kaudella mikä tahansa peli voi olla se viimeinen Pelicansin historiassa. Tuntuu oudolta ajatellakin sellaista todellisuutta jossa Pelicansia ei ole olemassa. Elämästä lähtisi yksi todella iso palanen pois ja tulisi kyllä todella tyhjä olo pitkäksi ajaksi.

Talven pimeät illat ilman kiekkoa kuulostaa ajatuksenakin erittäin masentavilta.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Näin se on Boogy. Tämä kausi ei ole missään vaiheessa alkanut täysillä kiinnostaa, kun sen tietää että jos pelit edes alkavat, niin ne kyllä keskeytyvät jossain vaiheessa. Joukkueissa tulee tartuntoja, tai on tullut jo ja todennäköistä on että yleisössä tartunnat leviävät, vaikka olisi vain 2000 katsojaa per peli. Joku ihme pitäisi tapahtua että kaikki menisi suunnitellusti. Tuskin rokotekaan vielä pitkään aikaan on valmis.

Tuossa aiemmin pohdittiin mitä Pelicansille ja Liigalle kävisi erilaisissa tilanteissa. Konkurssin uhka on suurella osalla seuroja. Tiedä sitten miten se tilanne aikanaan purettaisiin, kun Liigassa ei olisi kuin pari joukkuetta jotka pystyisivät jatkamaan.

Itse tuskin viimeistä peliä tulen näkemään, koska riskiryhmäläisiä on liikaa ympärillä, että peleihin uskaltautuisi. Etenkin nyt kun Korona riehuu Lahdessa ja Päijät-Hämeessä voimakkaampana kuin koskaan. Kyllä vituttaa ja masentaa. Paljon pahemmin kuin silloin kun joukkue on kyntänyt pelillisesti. Ne oli pikkujuttuja.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Vituttaa kun tulevalla kaudella mikä tahansa peli voi olla se viimeinen Pelicansin historiassa. Tuntuu oudolta ajatellakin sellaista todellisuutta jossa Pelicansia ei ole olemassa. Elämästä lähtisi yksi todella iso palanen pois ja tulisi kyllä todella tyhjä olo pitkäksi ajaksi.

Talven pimeät illat ilman kiekkoa kuulostaa ajatuksenakin erittäin masentavilta.
Edellisen kerran kun Lahti kiekko oli vielä pahemmassa jamassa eli vouti kolkutteli jo ovella niin siitäkin selvittiin. Silloin liiga oli selkänoja jolla vietiin kausi läpi jotenkuten. Sen jälkeen löytyi Lahti citystä sen verran yhteistyötä että lippulaiva saatiin pidettyä elossa. Nimiä nyt tuli ja meni silti Lahti kiekko aina ja ikuisesti
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En siitä hidastuksestakaan saanut tilanteesta täysin selvää kuvaa mutta eikö tuossa kolahtanut vain kypärät yhteen ja Rauhalan visiiri osui Haatasta naamaan? En nyt välttämättä näe että tuomarit ovat tässä ratkaisseet mitään. Tappara vain pelaa aika helvetisti paremmin kuin me.
 
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
En siitä hidastuksestakaan saanut tilanteesta täysin selvää kuvaa mutta eikö tuossa kolahtanut vain kypärät yhteen ja Rauhalan visiiri osui Haatasta naamaan? En nyt välttämättä näe että tuomarit ovat tässä ratkaisseet mitään. Tappara vain pelaa aika helvetisti paremmin kuin me.
Rauhalan maila myös.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No eipä tämä tuomareista jäänyt kiinni, ei mitään palaa Tapparan kanssa. Oudosti peluutettiin maalivahteja, miksi Bartosak laitettiin heikompaa vastustajaa vastaan maaliin?
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Ekan kympin roikkui mukavasti mukana, sitten yksi tyhmä jäähy ja peli ohi. Oppirahoja siitä, ettei Tapparan kaltaiselle joukkueelle kannata antaa yhtään maalia ilmaiseksi eteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös