Vitutusketju

  • 10 507 483
  • 56 109

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mulla on tykkäyksiä paljon, kun mulla on kymmeniä sivunickejä. Kenties satoja.
Kumpiko on satoja, tykkäyksiä vai sivunimimerkkejä?

Ketjun aiheeseen liittyen, vituttaa kun nimimerkit tai sivunimimerkit eivät osaa ilmaista itseään selkeästi. (No ei edes oikeasti vituta, joten höröilen ihan väärässä ketjussa. Ja nyt vielä itsemoderoin...)
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hakemalla haetaan sellainen vitutus, että ihan ei oo nyt kaikki sylinterit käytössä. Puolivillainen olo ollut jo jonkin aikaa ja ärsyynnyn helposti, mikä on ärsyttävää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tekisi niin hirveän paljon mieli turruttaa ajatuksiaan alkoholiin että vituttaa ettei se ole järkevää tai mahdollista. Vituttaa alkoholismi... Vähän kaikki vituttaa mutta mitäpä niistä. Elämä on...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tekisi niin hirveän paljon mieli turruttaa ajatuksiaan alkoholiin että vituttaa ettei se ole järkevää tai mahdollista. Vituttaa alkoholismi... Vähän kaikki vituttaa mutta mitäpä niistä. Elämä on...

Tiedän tämän fiiliksen varmaan. Minähän koitin käsitellä, peitellä ja turruttaakin varmaan ajatuksiani ja tunteitani alkoholin voimalla parin-neljän viime viikon aikana. Mutta ei tämä kannata, ei niitä ajatuksiaan ja tunteitaan kuitenkaan pakoon pääse ja alkoholi ei ole mikään ongelmien ratkaisija vaan lähinnä niiden lisäaiheuttaja.

Tänään aloin sitten taas käyttämään antabusta koska oli vaaran merkit että juominen riistätyy taas käsistä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tiedän tämän fiiliksen varmaan. Minähän koitin käsitellä, peitellä ja turruttaakin varmaan ajatuksiani ja tunteitani alkoholin voimalla parin-neljän viime viikon aikana. Mutta ei tämä kannata, ei niitä ajatuksiaan ja tunteitaan kuitenkaan pakoon pääse ja alkoholi ei ole mikään ongelmien ratkaisija vaan lähinnä niiden lisäaiheuttaja.

Tänään aloin sitten taas käyttämään antabusta koska oli vaaran merkit että juominen riistätyy taas käsistä.
Mites siellä klinikalla muuten meni? Ei tietysti tarvitse vastata jos on liian tunkeileva kysymys. Tsempit edelleen!
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tekisi niin hirveän paljon mieli turruttaa ajatuksiaan alkoholiin että vituttaa ettei se ole järkevää tai mahdollista. Vituttaa alkoholismi... Vähän kaikki vituttaa mutta mitäpä niistä. Elämä on...
Hear you sys. Etiäpäin sano joku joskus. Ja näillä mennään.
 

444

Jäsen
Tiedän tämän fiiliksen varmaan. Minähän koitin käsitellä, peitellä ja turruttaakin varmaan ajatuksiani ja tunteitani alkoholin voimalla parin-neljän viime viikon aikana. Mutta ei tämä kannata, ei niitä ajatuksiaan ja tunteitaan kuitenkaan pakoon pääse ja alkoholi ei ole mikään ongelmien ratkaisija vaan lähinnä niiden lisäaiheuttaja.

Tänään aloin sitten taas käyttämään antabusta koska oli vaaran merkit että juominen riistätyy taas käsistä.
Kysyn aidosti uteliaisuuttani enkä tippaakaan vittuillen tai viisastellen. Mutta kysyn, koska en oikeasti ole koskaan seurannut alkoholismia tai muita riippuvaisuuksia erityisen läheltä.
Miksi sä lopetat toisinaan sen antabuksen käytön? Kun se kerta selvästi toimii sulle ennaltaehkäisevästi eikä alkoholia tule sitten juotua käsittääkseni tippaakaan, niin eikö sen käyttöä kannattaisi jatkaa? Helpompaa elämä varmaan olisi, jos pärjäisi ilman, mutta jos lopputulos on kerta toisensa jälkeen sama (en oikeasti tiedä, oletko useinkin kokeillut, eikä asia minulle kuulu), niin lopettaminen on mielestäni erikoinen ratkaisu.

Eikä ole velvollisuutta vastata. Nämä ovat henkilökohtaisia asioita eivätkä tosiaan kuulu minulle tippaakaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vituttaa kun omista viesteistä ei voi tykätä. Välillä lähtee niin hyvä viesti ilmoille, että tekisi mieli tykätä.
Itse vaan mietin että mitä paskaa tuokin tyyppi on kirjoittanut ja sitten huomaan, että se olinkin minä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kysyn aidosti uteliaisuuttani enkä tippaakaan vittuillen tai viisastellen. Mutta kysyn, koska en oikeasti ole koskaan seurannut alkoholismia tai muita riippuvaisuuksia erityisen läheltä.
Miksi sä lopetat toisinaan sen antabuksen käytön? Kun se kerta selvästi toimii sulle ennaltaehkäisevästi eikä alkoholia tule sitten juotua käsittääkseni tippaakaan, niin eikö sen käyttöä kannattaisi jatkaa? Helpompaa elämä varmaan olisi, jos pärjäisi ilman, mutta jos lopputulos on kerta toisensa jälkeen sama (en oikeasti tiedä, oletko useinkin kokeillut, eikä asia minulle kuulu), niin lopettaminen on mielestäni erikoinen ratkaisu.

Olen kaksi kertaa kokeillut elää ilman antabusta ja tosiaan molemmat kerrat päättyivät siihen että antabuksen käyttö aloitettiin uudelleen. Tämä viimeinen kokeilukerta kesti hieman kauemmin kuin ensimmäinen kerta mutta "turpiin" tuli taas.

En tiedä miksi kokeilin antabuksen käytön lopettamista jälleen. Ja se on nyt helpohkoa jälkiviisastellakin, että ei olisi kannattanut. Ehkä siellä alitajunnassa oli halu päästä taas juomaan?

Ei olisi todellakaan kannattanut lopettaa antabuksen käyttöä. Mutta menneille ei voi mitään ja niissä on turha sen enempää velloa. Niistä voi ottaa vain opiksi. Ja kannattaa ottaa opiksi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tekisi niin hirveän paljon mieli turruttaa ajatuksiaan alkoholiin että vituttaa ettei se ole järkevää tai mahdollista. Vituttaa alkoholismi... Vähän kaikki vituttaa mutta mitäpä niistä. Elämä on...
Olin aikoinani mt-kuntoutujien ryhmäkuntoutuksessa, jossa meillä oli vertaistukena eräs keski-ikäinen mieshenkilö, kuivilla oleva alkoholisti, mt-toipilas, erittäin miellyttävä ja paljon kokenut kaveri. Kävimme keskusteluryhmissämme läpi kaikkea inhimillisen elämän alueita, myös viinanjuontia. Totesin silloin muka puolihumoristisesti, että ei osaa rentoutua eikä pääse eroon omista negatiivisista tunteistaan ja ajatuksistaan, kun osaa juoda edes viinaa. Tuo mieshenkilö, vertaistukemme totesi vakavana rauhallisesti, ettei hän tiedä yhtään ongelmaa, ei pientä eikä suurta, jota ei voisi viinalla vielä pahentaa.

Paljon on vettä virrannut mm. kurkustani alas tuon jälkeen ja olen pikkuhiljaa alkanut käsittää, ettei ole suurempaa Jumalaa kuin minä itse itselleni eikä suurempaa Armoa ja Hyväksyntää kuin se, jonka minä voin itselleni suoda. Ei viina tai huumeet, ei muiden ihmisten huomio tai hyväksyntä tai muu korvike voi korvata sitä mielenrauhaa ja mielihyvää kuin minkä itse voi itselleen suoda hyväksymällä itsensä sellaisena kuin on ja olemalla armollinen itselleen huonoinakin hetkillä.
Tieni on ollut pitkä jo tähän pisteeseen eikä määränpäätä tai tasaista valoisaa taivalta sinne ole luvassa, mutta olen myös oppinut, että menneiden tai tulevien murehtiminen luo ja lisää vain negatiivisia tunteita ja stressiä, joista ei seuraa mitään hyvää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mites siellä klinikalla muuten meni? Ei tietysti tarvitse vastata jos on liian tunkeileva kysymys. Tsempit edelleen!

No eipä siellä mitään ihmeellistä tapahtunut. Ja olinkin siellä vain kymnenisen minuuttia. Sovittiin lähinnä vain että aloitan taas antabuksen käytön ja varmistivat vielä lääkäriltäkin että voin sen käytön taas aloittaa.

Vituttaa muuten tämä tapani tehdä ongelmia elämääni. Jos niitä ei ole ennestään olemassa niin kyllä minä sellaisia ongelmia osaan järjestää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@vetti , @vilperi ja @Surukuku kiitoksia sanoistanne "mustalla hetkelläni". En siis ollut lähelläkään lähteä viinan hakuun. Oli vain jotenkin synkkä mieli ja tuli mieleen alkoholin rentouttava vaikutus. Mies oli jäänyt yllättäviin ylitöihin ja kaikki ruokaan näkemäni vaiva oli ollut turhaa... Huah. Ja mitään mielenkiintoista katsottavaa ei löytynyt ja kirjat oli tyhmiä. Pienet ne on murheet Iisopilla... Joo. Ja @vilperi tsemppiä sinulle töihin, alkoholittomuuteen ja naisasioihin!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Hyvä @Punamusta On eri asia ymmärtää ja kyetä toimimaan aina parhaan ymmärryksensä mukaan. Minä kipuilen, edelleen, samojen asioiden kanssa kuin vuosikymmenet sitten, mutta ne eivät enää hallitse elämääni samalla tavalla. Tärkeämpää on, että olen oppinut nauttimaan elämästäni, niistä hyvistä pienistäkin hetkistä, joita saan kokea päivittäin. Ne ruokkivat minussa positiivisuutta ja elämäniloa, jotka ovat kuin vastustuskykyä elämän väistämättömiä nurjia puolia vastaan.

Sinulle, @Iisoppi, toivon (toivotan) ennen kaikkea kärsivällisyyttä itsesi suhteen. Tiedän, miltä tuntuu, kun väsymys ja epätoivo yllättävät juuri, kun kuvitteli, että on jo jättänyt ne taakseen. Silloin on vaikeaa nähdä mitään positiivista ympärillään, vaikkeivät ne asiat ole mihinkään hävinneet, ne vain eivät ehkä tunnu miltään. Kärsivällisyyttä ja armoa itseäsi ja sitä myötä myös muita kohtaan, moni asia voi olla huonosti, mutta aina voi löytyä edes yksi pieni juttu, joka tuo valoa synkkyyteen - nauti siitä ja odota aamun valkenemista!
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Käytiin kaupungissa (Jyväskylä) ja vittu että oli taas liittymämyyjiä, sähkömyyjiä, rahankerääjiä yms tunkemassa iholle kokoajan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käytiin kaupungissa (Jyväskylä) ja vittu että oli taas liittymämyyjiä, sähkömyyjiä, rahankerääjiä yms tunkemassa iholle kokoajan.
Pystyn samaistumaan tähän vitutukseen täydellisesti. Tosin en nyt viime aikoina ole noiden korppikotkien saalistusalueilla käynyt, mutta kuitenkin. Muutettiin Turusta maalle reilu kaksi vuotta sitten ja kun tämän myötä vierailut Turun keskustassa ovat merkittävästi vähentyneet, niin noiden feissarien sun muiden häiriköiden runsas määrä pistää nyt siellä vieraillessa silmiin ja korviin ihan eri tavalla kuin aiemmin. Joko niitä on vain nykyään enemmän, tai sitten niihin ehti aiemmin tottumaan, ehkä molempiakin.

Eivät kyllä nyttenkään kovin lähelle pääse tai tule, koska olen sen verran juntti että kehotan yrittäjiä välittömästi suksimaan vittuun. Vähän jopa surulliseksi vetää kun ajattelee, että noita ihmistenhäiritsemishommia joutuu niin moni työkseen tekemään. Se vasta surulliseksi vetääkin, että on varmaan niitäkin jotka haluavat tuota työkseen tehdä.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Käytiin kaupungissa (Jyväskylä) ja vittu että oli taas liittymämyyjiä, sähkömyyjiä, rahankerääjiä yms tunkemassa iholle kokoajan.

Luulisi, että korona-aikaan nämä pysyisivät kauempana. Omalla pienellä lähiostarilla on kokoonsa nähden ollut hyvin paljon kaikenlaisia feissareita. Eilen oli kuulema neljä erilaista pistettä pystyssä, ainakin Hesari, SPR (tai vastaava), liittymäkauppias ja joku neljäs. Onneksi kauppaan pääsee kätevästi sivuoven kautta ja välttää yleensä kaikki näistä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Käytiin kaupungissa (Jyväskylä) ja vittu että oli taas liittymämyyjiä, sähkömyyjiä, rahankerääjiä yms tunkemassa iholle kokoajan.
Feissarit haistaa maalaiset kaukaa ja iskevät kiinni.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Luulisi, että korona-aikaan nämä pysyisivät kauempana. Omalla pienellä lähiostarilla on kokoonsa nähden ollut hyvin paljon kaikenlaisia feissareita. Eilen oli kuulema neljä erilaista pistettä pystyssä, ainakin Hesari, SPR (tai vastaava), liittymäkauppias ja joku neljäs. Onneksi kauppaan pääsee kätevästi sivuoven kautta ja välttää yleensä kaikki näistä.

Juu, eri paikoissa käytiin, mutta Sepässä oli Elisa, HS ja kaksi erillistä Nälkäpäiväkerääjää. Jossain oli sähkönmyyjä. Ei sillä, tehköön hommansa, oon jo oppinut kieltäytymään...
Mutta olisivat vaan siellä tiskin takana ja ottaisivat kiinnostuneet saaliiksi ja päästäisivät meidät viattomat ohi.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta olisivat vaan siellä tiskin takana ja ottaisivat kiinnostuneet saaliiksi ja päästäisivät meidät viattomat ohi.

Niinpä. En käy kaupassa puhuakseni joidenkin liittymämyyjien tai sähkökauppiaiden kanssa. Töiden jälkeen haluan hyvin vähän sosiaalisia kontakteja, joten ei paljoa kiinnosta jos joku pomppii eteen jotain kauppaamaan. Kuulemma on mulkkua toimintaa ohittaa nämä vastaamatta mitään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Käytiin kaupungissa (Jyväskylä) ja vittu että oli taas liittymämyyjiä, sähkömyyjiä, rahankerääjiä yms tunkemassa iholle kokoajan.
Se on suunniteltava reitti aina siten ettei kulje kompassia läheltäkään. Vapaudenkadulta kun menee Seppään tai Foorumille niin harvempaan pakkomyyjään törmää. Itse olen myös ehkä niin persaukisen oloinen tai muuten pakkomyyjiä karkoittavan tuntuinen että useimmiten kojuilla oleskelevat eivät ole niin häirinneet, kulkufeissarit pyrkivät toki iholle jos tarkkuus herpaantuu hetkeksikään.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vittu, että vituttaa sanoinkuvaamattoman paljon. Futis-Palloseura taas divariin rämpimään ties kuinka moneks vuodeks. Tolla peliesityksellä toki sietääkin mennä sinne keskinkertaisuuksien joukkoon.
Vituttaa aivan raivona, kun nää kotikylän pelimiljonäärit syytää rahaa miljoonatolkulla vuodesta toiseen alisuorittavalle lätkäjengille, mutta futispuolelle ei heru mitään. Vittu.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Eräälle konkarilääkärille (nainen) voisin sanoa haista paska. Ei kelpaa tällaisen nuorukaisen (eli Sanna Marinin ikäinen tyttö) neuvot ja toimintatavat. Kunhan en ala juurtua samanlaiseksi... Vastaavassa avustamisessa vajaa 50v mieslääkäri oli erittäin mukavaa seuraa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös