Vitutusketju

  • 10 507 730
  • 56 109

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Edelliseen sen verran, että kyllä kai sitä itse parhaiten tietää, että onko kykenemätön työtään tekemään ja on siitä mielestäni jopa velvollinen lääkärille kertomaan ja lääkäri sitten tekee minkä.parhaaksi näkee. Erikoiselta asenteelta kuulostaa minun korvaan.

Ja oikeastaan vielä vähemmän ymmärrän sitä, että toisten "saikutukset" kiinnostavat ylipäätään. Parikin kertaa olen kuullut kuinka on naureskeltu jonkun selkä- tms. saikuttajan touhulle ja sitten on saatu kuulla kuinka tämän selkä on lopulta leikattu tms. Parempi vaan hoitaa omat hommansa ja antaa toisten hoitaa omansa ja sairautensa ihan rauhassa. Harva haluaa yksityiskohtaisesti ilmoitella omista sairauksistaan yksityiskohtaisesti ilmoitustaululla. Eikä tämäkään nyt sitä tarkoita etteikö sairauslomia hommata myös turhaan ja etteikö se aiheuttaisi monenlaisia ongelmia vähän kaikille.

Pieni närkästyminen tässä nyt johtui lähinnä siitä, että asia kopsahti vähän omaan nilkkaan. Olen nimittäin tässä jo vähän pidemmänkin aikaa sairastellut kaikenmaailman flunnssia yms. infektioita kovin usein ja saanut siitä sitten kuulla suoraa vittuilua ja selän takana luonnollisesti myös kaikenlaista höpinää. Nyt olenkin makoillut pari viikkoa sairaalassa vakavan sairauden kohdaten, josta nämä aikaisemmatkin sairastelut ovat siis johtuneet. Tämä nyt vaan siis sellaisena näkökulmana ja miettimiseksi "saikuttelijaksi" leimaamiseen.

Vituttaa kyllä vielä enemmän oma tilanne. Hohhoijaa.

Olen pahoillani tilanteestasi ja toivon pikaista paranemista.

Tämä siis yleisesti, jos kerran itse tietää, milloin on omasta mielestään milloinkin työkykyinen, niin vittuako sitä lääkäriä silloin vaivaamaan? Turhaa byrokratiaa tollanen kallispalkkaista lääkäriä vaivaaminen.

Ja toisten saikutukset kiinnostavat sen verran, että satun työskentelemään firman sillä osastolla, joka vastaa siitä, että seuraavana päivänä henkilöstöä on riittävästi paikalla. Vituttaa ne selkärangattomat ameebat, jotka ilmoittautauvat saikulle ja silti jakavat somekuvia jostain festareilta ts. turhan saikuttajat. Ja juu, voihan sitä saikkarillaan tehdä, mitä huvittaa, jos elämä ahdistaa. Varmaan on niitäkin, joilla sipuli ei oikeasti kestä työelämää. Aika pitkällä kokemuksella voin myös kertoa sen, että noi saikut kerääntyvät aika paljon samoille ihmisille.
 

hege

Jäsen
Perhana sentään kun kylki vaivaa, tuli kesän alussa telottua vasen kylki ja nyt sitten olin maalivahtina (futis) pojalle ja parille kaverille minipelissä ja vedin hienon torjunnan mutta samalla pelaaja törmäsi minuun (kortin paikka ;-) ja taas kylki niin helvetin kipeä ja ei edes oikein saanut nukuttua. No jos ei ole ensiviikolla kunnossa niin sitten lekuriin, vaikka luultavasti eivät muuta kuin lepoa tarjoa.

Isompi vitutuksen aihe on sitten appiukko jolla nyt sitten on viina ottanut voiton ja jouduttu sanomaan ennen ihan fiksulle kaverille että turha tulla enää käymään tai edes soitella vaan jos se viina on se kiinnostavin asia niin parempi ihan keskittyä siihen. Onneksi anoppi laittoi ukon pihalle jo vuosi sitten ja nyt sitten me päädyimme siihen, että parempi pistää välit poikki mieluummin kuin alkaa itse liikaa stressaamaan asiasta ja toisaalta näin ei tule lapsille myöskään enempää pettymyksiä rikottujen lupausten myötä.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Olen pahoillani tilanteestasi ja toivon pikaista paranemista.

Tämä siis yleisesti, jos kerran itse tietää, milloin on omasta mielestään milloinkin työkykyinen, niin vittuako sitä lääkäriä silloin vaivaamaan? Turhaa byrokratiaa tollanen kallispalkkaista lääkäriä vaivaaminen.

Ja toisten saikutukset kiinnostavat sen verran, että satun työskentelemään firman sillä osastolla, joka vastaa siitä, että seuraavana päivänä henkilöstöä on riittävästi paikalla. Vituttaa ne selkärangattomat ameebat, jotka ilmoittautauvat saikulle ja silti jakavat somekuvia jostain festareilta ts. turhan saikuttajat. Ja juu, voihan sitä saikkarillaan tehdä, mitä huvittaa, jos elämä ahdistaa. Varmaan on niitäkin, joilla sipuli ei oikeasti kestä työelämää. Aika pitkällä kokemuksella voin myös kertoa sen, että noi saikut kerääntyvät aika paljon samoille ihmisille.
Just nyt näyttäis toivotuksesi auttaavan, mutta katsoo nyt, kiitos joka tapauksessa.

En tiedä sinusta, mutta kyllä minä tiedä koska olen kipeä enkä kykene töistäni suoriutumaan. Silloin pitää raahautua vaikka yrjöt poskessa lääkäriin lappua hakemaan, että työnantaja uskoo ja sairausajan palkankin saa. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko tällaisia tapauksia kovinkin usein, että voit satavarmasti sanoa ameeban saikuttavan turhaan? Ihan vilpittömästi kysyn. Se on ihan totta, että toiset sairastavat enemmän kuin toiset ja heille niitä sairauslomapäiviä enemmän kertyy, se ei tietenkään tarkoita sitä, ettäkö nämä laiskuuttaan tai ameebuuttaan (?) olisivat pois töistä.

Ymmärrän kyllä harmituksen tilanteessasi, mutta toisaalta taas en, kun sinä nyt et sille oikein mitään mahda. Tsemppiä kuitenkin sinnekin työssäjaksamiseen.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Just nyt näyttäis toivotuksesi auttaavan, mutta katsoo nyt, kiitos joka tapauksessa.

En tiedä sinusta, mutta kyllä minä tiedä koska olen kipeä enkä kykene töistäni suoriutumaan. Silloin pitää raahautua vaikka yrjöt poskessa lääkäriin lappua hakemaan, että työnantaja uskoo ja sairausajan palkankin saa. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko tällaisia tapauksia kovinkin usein, että voit satavarmasti sanoa ameeban saikuttavan turhaan? Ihan vilpittömästi kysyn. Se on ihan totta, että toiset sairastavat enemmän kuin toiset ja heille niitä sairauslomapäiviä enemmän kertyy, se ei tietenkään tarkoita sitä, ettäkö nämä laiskuuttaan tai ameebuuttaan (?) olisivat pois töistä.

Ymmärrän kyllä harmituksen tilanteessasi, mutta toisaalta taas en, kun sinä nyt et sille oikein mitään mahda. Tsemppiä kuitenkin sinnekin työssäjaksamiseen.

En tietenkään voi olla sataprosenttien varma, koska kukakin on oikeasti sairas, mutta sen verran kauan olen tässä hommassa ollut, että aika hyvin yleensä tietää, millaisesta saikusta on kysymys. Toisaalta myös systeemi tukee tätä turhaa saikuttelua. Meillä työtuurit on kolmen tai neljän päivän pituisia ja yhdellä kolmen päivän omalla ilmoituksella saa mukavasti yli viikon vapaat.
Totta on, että en asialle mitään mahda, kuten en esim. säätiloillekaan, mutta joskus ne vaan ärsyttävät enemmän, toisinaan taas vähemmän.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
En tietenkään voi olla sataprosenttien varma, koska kukakin on oikeasti sairas, mutta sen verran kauan olen tässä hommassa ollut, että aika hyvin yleensä tietää, millaisesta saikusta on kysymys. Toisaalta myös systeemi tukee tätä turhaa saikuttelua. Meillä työtuurit on kolmen tai neljän päivän pituisia ja yhdellä kolmen päivän omalla ilmoituksella saa mukavasti yli viikon vapaat.
Totta on, että en asialle mitään mahda, kuten en esim. säätiloillekaan, mutta joskus ne vaan ärsyttävät enemmän, toisinaan taas vähemmän.
Selvää lienee, että tällaista käytetään myös hyväksi, mutta et nyt vieläkään kertonut kuinka usein oikeasti näet, että sairaaksi ilmoittautunut on seuraavassa hetkessä festareilla juhlimassa tms.? Itse kun en nyt tähän kohtaan ole ikinä muista huomanneeni vaikka en nyt näitä asioita työkseni hoitelekaan, mutta toki työkavereista jonkin verran on kavereita myös Facebookissa jne.

Kuvailemasi kaltaisella vuorotsydeemillä tulee helpostikin mieleen tilanne, jossa ollaan oltu sairaana jo useampi päivä siinä ensivapailla ja sitten ilmoittauduttu sairaaksi kolmen päivän työvuoroille ja jälkimmäisellä vapaalla sitten ollaankin jo pelikunnossa ja iloisella mielellä. Tämmöisestä saattaa hyvinkin saada kuvan lusmuilusta vaikka näin ei olisikaan.

Mutta joo, kyllä mä sun vitutuksen ymmärrän, kun vuoroja järkkäilet ja siihen olet tietysti oikeutettu, en mä sitä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Sinällään moniin elämän harmin aiheisiin verrattuna pieni juttu, mutta Vituttaa. Olin hyvän ystäväni kanssa sopinut viikkoja sitten että yli puolen vuoden tauon jälkeen lähdetään Rallien After Partyihin kun hän sattuu olemaan kerrankin tullut kaupunkiin, mutta iltapäivällä feidasi koko jutun koska väsy. Kaikki kolmen viikon aikana tekemäni valmistelut että puolen vuoden tauon jälkeen vietettäisiin rento ja hauska ilta, menivät savuna ilmaan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Vituttaa tämä näköjään trendiksi muuttunut herääminen viideltä joka toinen aamu. Eikä auttanut edes nukkumaan käynti myöhään, ainoa ero että nyt ehti nukkua ainoastaan 4 tuntia ennen heräämistä kun pe-la yönä sentään 5.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Se kun ihmiset eivät osaa lausua asioita oikein.

Se on grilli, ei krilli; baari, ei paari; chili, ei tsili, sushi, ei shushi; James, ei Tseims. Onhan näitä muitakin.

Joo tiedän, suomenkielisillä on ongelmia lausua vierasperäisiä sanoja oikein. Mutta yrittäkää edes. Tai sitten tämä vituttaa minua vaan turhan paljon. Ei minulla muuta, päivänjatkoja!
 
K

Kiekkokatsoja

Se kun ihmiset eivät osaa lausua asioita oikein.

Se on grilli, ei krilli; baari, ei paari; chili, ei tsili, sushi, ei shushi; James, ei Tseims. Onhan näitä muitakin.

Joo tiedän, suomenkielisillä on ongelmia lausua vierasperäisiä sanoja oikein. Mutta yrittäkää edes. Tai sitten tämä vituttaa minua vaan turhan paljon. Ei minulla muuta, päivänjatkoja!
Ketjuun + viestiisi voisi myös liittyä sana joka huolimattomasti sanomalla tarkoittaa eri asioita. Eli.. muovitutti.. ja muavitutti. A ja O kirjain voi lausuttuna olla aika lähellä toisiaan. Kokeilkaapas sanoa ääneen muovitutti jollekulle. Kumman hän kuulee?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Se kun ihmiset eivät osaa lausua asioita oikein.

Se on grilli, ei krilli; baari, ei paari; chili, ei tsili, sushi, ei shushi; James, ei Tseims. Onhan näitä muitakin.

Joo tiedän, suomenkielisillä on ongelmia lausua vierasperäisiä sanoja oikein. Mutta yrittäkää edes. Tai sitten tämä vituttaa minua vaan turhan paljon. Ei minulla muuta, päivänjatkoja!

Vain suomenkielisisilläkö on ongelmia lausua vierasperäisiä sanoja? Voi peijooni, mikä onnettomuus että just tämmöseen lausumavammasten kälyiseen kansaan on tullut synnyttyä. Intialaiset vetää samaan aikaan tuolla täydellistä brittienglantia, jamaikalaiset vääntää ranskaa täydellisesti ärrää korostaen ja nepalilaiset tykittää udmurttia niin ettei eroa syntyperäiseen udmurttilaiseen edes huomaa.

Minua nyppii amerikkalaisten kanssa touhutessa se miten tärkeänä he pitävät sitä miten vaikkapa minun nimeni lausutaan, ja siis lausutaan alkuperäiskielellä eikä jotenkin englanniksi vääntäen. Ihan vitun sama se minulle on miten sen lausuvat, tai vaikka kutsuisivat minua joksikin Georgeksi tai Bobiksi tai vittu Foreign Piece of Shitiksi. Mutta koska se on ilmeisesti verisin loukkaus mitä on, jos ei toisen nimeä osaa lausua täysin alkuperäiskielen mukaisesti, niin sitten pitää esittää olevansa mielissään ku joka saatanan hillbilly aina lausuu ensitapaamisellamme mun nimeä 20 kertaa putkeen, ja varmistaa että menihän se painotus nyt oikein ja on niin hankalaa kun osaan hieman espanjaa ja siinä lausutaan nämä kirjaimet eri tavalla ja kuuntelepa nyt vielä 21. kerran kun sanon sinun nimen, menikö se nyt täydellisesti oikein? No meni meni vittu, voitaisko nyt tästä asiastakin puhua, ei perkele sieltä tuli nyt sitten taas joku uusi jenkki tähän mukaan, tulepa tapaamaan hei tätä suomalaista tyyppiä, hänen nimensä on JJÄRI KYRRI [nimi ehkä muutettu], menikö se nyt oikein, vai pitääkö painottaa sitä y-kirjainta, kokeilepa sinäkin Steve, sano JJÄRI KYRRI, ei TSÄRI KÄRI vaan JJÄRI KYRRI. JJÄRI KYRRI. JJÄRI KYRRI. JJÄRI KYRRI. Sano vielä miten se sanotaan suomeksi, jari kurri, ahaa siis JJÄRI KHYRRI, menikö se nyt paremmin, kokeile sinäkin Bob, JJÄRI KJÄRRI, ei vaan JJÄRI KYRRI, vai oliko se JJÄRI KHYRRI, olen muuten kerran käynyt Portugalissa, se on varmaan ihan samanlainen mesta kuin SSYYÖÖMMEEE vai mitä JJÄRI KHYRRI, huomaatteko Bob ja Steve olen maailmankansalainen, JJÄRI KHYRRI tässä on samaa mieltä ja hän on Finlandista eli from SSSYÖÖMMEE, hehe, se on Finlandin kieltä ja tarkoittaa Finland.

JJÄRI KHYRRI. JJÄRI KHYRRI.

JJÄRI KHYRRI.

JARI SAATANAN VITUN KURRI IHAN VITUN SAMA MITEN SANOTTE SEN VITUN STIIV JA BÖB JA TSOORTS!!!

...

JJÄRI KHYRRI.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Vain suomenkielisisilläkö on ongelmia lausua vierasperäisiä sanoja? Voi peijooni, mikä onnettomuus että just tämmöseen lausumavammasten kälyiseen kansaan on tullut synnyttyä. Intialaiset vetää samaan aikaan tuolla täydellistä brittienglantia, jamaikalaiset vääntää ranskaa täydellisesti ärrää korostaen ja nepalilaiset tykittää udmurttia niin ettei eroa syntyperäiseen udmurttilaiseen edes huomaa.

Minua nyppii amerikkalaisten kanssa touhutessa se miten tärkeänä he pitävät sitä miten vaikkapa minun nimeni lausutaan, ja siis lausutaan alkuperäiskielellä eikä jotenkin englanniksi vääntäen. Ihan vitun sama se minulle on miten sen lausuvat, tai vaikka kutsuisivat minua joksikin Georgeksi tai Bobiksi tai vittu Foreign Piece of Shitiksi. Mutta koska se on ilmeisesti verisin loukkaus mitä on, jos ei toisen nimeä osaa lausua täysin alkuperäiskielen mukaisesti, niin sitten pitää esittää olevansa mielissään ku joka saatanan hillbilly aina lausuu ensitapaamisellamme mun nimeä 20 kertaa putkeen, ja varmistaa että menihän se painotus nyt oikein ja on niin hankalaa kun osaan hieman espanjaa ja siinä lausutaan nämä kirjaimet eri tavalla ja kuuntelepa nyt vielä 21. kerran kun sanon sinun nimen, menikö se nyt täydellisesti oikein? No meni meni vittu, voitaisko nyt tästä asiastakin puhua, ei perkele sieltä tuli nyt sitten taas joku uusi jenkki tähän mukaan, tulepa tapaamaan hei tätä suomalaista tyyppiä, hänen nimensä on JJÄRI KYRRI [nimi ehkä muutettu], menikö se nyt oikein, vai pitääkö painottaa sitä y-kirjainta, kokeilepa sinäkin Steve, sano JJÄRI KYRRI, ei TSÄRI KÄRI vaan JJÄRI KYRRI. JJÄRI KYRRI. JJÄRI KYRRI. JJÄRI KYRRI. Sano vielä miten se sanotaan suomeksi, jari kurri, ahaa siis JJÄRI KHYRRI, menikö se nyt paremmin, kokeile sinäkin Bob, JJÄRI KJÄRRI, ei vaan JJÄRI KYRRI, vai oliko se JJÄRI KHYRRI, olen muuten kerran käynyt Portugalissa, se on varmaan ihan samanlainen mesta kuin SSYYÖÖMMEEE vai mitä JJÄRI KHYRRI, huomaatteko Bob ja Steve olen maailmankansalainen, JJÄRI KHYRRI tässä on samaa mieltä ja hän on Finlandista eli from SSSYÖÖMMEE, hehe, se on Finlandin kieltä ja tarkoittaa Finland.

JJÄRI KHYRRI. JJÄRI KHYRRI.

JJÄRI KHYRRI.

JARI SAATANAN VITUN KURRI IHAN VITUN SAMA MITEN SANOTTE SEN VITUN STIIV JA BÖB JA TSOORTS!!!

...

JJÄRI KHYRRI.

Perinpohjainen syyni tähän lausumisongelmaan on varmaankin se, että olen kaksikielinen, ja tämän kautta olen oppinut lausumaan asioita oikein. En missään nimessä tarkoita sitä, että vain suomalaisilla olisi ongelmia lausua sanoja väärin. Se on varmaan melko yleistä, että maassa kun maassa ei osata lausua vierasperäisiä sanoja oikein. Kuten sanoitkin, eivät intialaiset varmastikaan puhu täydellistä englantia (show bob). Ja totta tuokin, että Yhdysvalloissa eivät osaa lausua nimeä JARI tai TEEMU tai VÄÄNÄNEN, nämä kun kerran ovat vierasperäisiä nimiä, joita he eivät varmaan kauheasti käytä päivittäin. Sanat kuten grilli ja banaani taas ovat melko arkipäiväisiä sanoja suomenkielessä jotka mielestäni on hyvä ja mieluisaa osata lausua oikein, mutta kukin tyylillään.

Tämä viittaamani asia nyt vaan on aika arkipäiväistä ja näitä kuulee Suomessa paikassa, kun paikassa. Lausukaa ja sanokaa mitä haluatte ja miten haluatte, never don't give up.

JJÄRI KHYRRI!
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Perinpohjainen syyni tähän lausumisongelmaan on varmaankin se, että olen kaksikielinen, ja tämän kautta olen oppinut lausumaan asioita oikein. En missään nimessä tarkoita sitä, että vain suomalaisilla olisi ongelmia lausua sanoja väärin. Se on varmaan melko yleistä, että maassa kun maassa ei osata lausua vierasperäisiä sanoja oikein. Kuten sanoitkin, eivät intialaiset varmastikaan puhu täydellistä englantia (show bob). Ja totta tuokin, että Yhdysvalloissa eivät osaa lausua nimeä JARI tai TEEMU tai VÄÄNÄNEN, nämä kun kerran ovat vierasperäisiä nimiä, joita he eivät varmaan kauheasti käytä päivittäin. Sanat kuten grilli ja banaani taas ovat melko arkipäiväisiä sanoja suomenkielessä jotka mielestäni on hyvä ja mieluisaa osata lausua oikein, mutta kukin tyylillään.

Tämä viittaamani asia nyt vaan on aika arkipäiväistä ja näitä kuulee Suomessa paikassa, kun paikassa. Lausukaa ja sanokaa mitä haluatte ja miten haluatte, never don't give up.

JJÄRI KHYRRI!

OK, pointtihan tuossa kyllä on että arkipäiväisessä kielessä olevia sanoja ei osata lausua, se on hieman eri asia tosiaankin kuin se osaako lausua vieraskielisiä sanoja kuten JJÄRI KHYRRI tai BHURMAPATRAN THAARUGAN tai MÄKDONALDS oikein. Itselleni tosin on ihan sama sanooko joku banaani vai panaani vai krilli vai grilli. Tuommonen taitaa lähinnä olla hesaalaisten ongelma, jo vuodesta 1952 on siellä jostain syystä närkästytty kun maalaiset sano olumppialaiset eikä olympialaiset. Muutenkin statilaisia mutulla ahdistaa enemmän muiden paikkakuntien murteet kuin maalaisia, vaikka luulisi että siellä toleranssia olisi koska suurin osa asukkaista on kuitenkin itse entisiä junantuomia jostain Oulusta tai Jyväskylästä tai Hyvinkäältä tai muualta Lapista.

Tosin, statin slangi kyllä taitaa sitten vastavuoroisesti vituttaa maakunnissa muita murteita enemmän, itse ainakin meinattiin saada Seinäjoella joltain humalaiselta kiukkuselta traktorijonnelta turpaan koska oltiin hesalaisia ja sanottiin mä ja sä tai jotain semmosta, vaikka eihän me edes oltu hesalaisia vaan vantaalaisia eli samanlaisia maalaistolloja koko ryhmä.

Feissarimokista surullisen kuuluisaksi tullut Canna on muuten camaa coulucuntaa cinun canssa. Linkki vie Feissarimokat-sivustolle, johon on koottu Cannan/Sannahin edesottamuksia ja kannanottoja suomalaisten huonoon englanninkielen tuntemukseen, ja muutenkin suomalaisten yleiseen junttiuteen ja nolouteen jolle koko muu normaali maailma nauraa. Käykää heti sivistämässä itseänne jos ei nimi Canna sano vielä mitään.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
OK, pointtihan tuossa kyllä on että arkipäiväisessä kielessä olevia sanoja ei osata lausua, se on hieman eri asia tosiaankin kuin se osaako lausua vieraskielisiä sanoja kuten JJÄRI KHYRRI tai BHURMAPATRAN THAARUGAN tai MÄKDONALDS oikein. Itselleni tosin on ihan sama sanooko joku banaani vai panaani vai krilli vai grilli. Tuommonen taitaa lähinnä olla hesaalaisten ongelma, jo vuodesta 1952 on siellä jostain syystä närkästytty kun maalaiset sano olumppialaiset eikä olympialaiset. Muutenkin statilaisia mutulla ahdistaa enemmän muiden paikkakuntien murteet kuin maalaisia, vaikka luulisi että siellä toleranssia olisi koska suurin osa asukkaista on kuitenkin itse entisiä junantuomia jostain Oulusta tai Jyväskylästä tai Hyvinkäältä tai muualta Lapista.

Tosin, statin slangi kyllä taitaa sitten vastavuoroisesti vituttaa maakunnissa muita murteita enemmän, itse ainakin meinattiin saada Seinäjoella joltain humalaiselta kiukkuselta traktorijonnelta turpaan koska oltiin hesalaisia ja sanottiin mä ja sä tai jotain semmosta, vaikka eihän me edes oltu hesalaisia vaan vantaalaisia eli samanlaisia maalaistolloja koko ryhmä.

Feissarimokista surullisen kuuluisaksi tullut Canna on muuten camaa coulucuntaa cinun canssa. Linkki vie Feissarimokat-sivustolle, johon on koottu Cannan/Sannahin edesottamuksia ja kannanottoja suomalaisten huonoon englanninkielen tuntemukseen, ja muutenkin suomalaisten yleiseen junttiuteen ja nolouteen jolle koko muu normaali maailma nauraa. Käykää heti sivistämässä itseänne jos ei nimi Canna sano vielä mitään.

Hyvin totta nämä sanomisesi. Ehkä se on tämä meidän "pk-seudun junttien" yksinkertaisuus puuttua muiden sanomisiin ja tekemisiin. Ei kukaan ole täydellinen.

Lisäksi osasin hieman odottaa tuota Canna - viittausta. En missään nimessä vertailisi itseäni häneen, vaan näen hänet täydellisenä narsistina, ylimielisenä ja neiti kaikkitietävänä. En myöskään tässä suoranaisesti vinoile suomalaisten englanninkielen osaamisista, vaan enemmän kiinnitin tuohon lausumispuoleen. Toki, suomenkielessä ei kauheasti ole muutenkaan näitä pehmeitä konsonantteja, paitsi oikeastaan vieraskielisissä sanoissa ja nimissä ja vastaavissa. Ehkä tämä vitutuksenaihe lukeutuu muihin turhiin aiheisiin, jotka voi monesti vain pitää itsellään.

Mielipiteitä on maasta taivaisiin, ja hyvä niin, mikä muuten olisi syy meidän ihmisten yksinkertaisiin vitutuksiin?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Se kun ihmiset eivät osaa lausua asioita oikein.

Se on grilli, ei krilli; baari, ei paari; chili, ei tsili, sushi, ei shushi; James, ei Tseims. Onhan näitä muitakin.

Joo tiedän, suomenkielisillä on ongelmia lausua vierasperäisiä sanoja oikein. Mutta yrittäkää edes. Tai sitten tämä vituttaa minua vaan turhan paljon. Ei minulla muuta
d͡ʒeɪmz on muuten phoneettisesti kirjoitettu James. Eli kyllä Tseims on lähempänä kuin James.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
On maanantai. Unohdan avaimeni kotiin. Unohdan vara-avaimeni haltjan olevan matkoilla (noloa soitella toiselle). Onneksi käteistä oli kerrankin matkassa, sai talkkari maksun.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Yövuoroon taas pitäisi lähteä. Ei saatana.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
d͡ʒeɪmz on muuten phoneettisesti kirjoitettu James. Eli kyllä Tseims on lähempänä kuin James.
Kuuluisi kyllä jo kielipoliisi- tai johonkin muuhun kieliketjuun, mutta phoneettisesti...?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kuuluisi kyllä jo kielipoliisi- tai johonkin muuhun kieliketjuun, mutta phoneettisesti...?
Jäi näköjään englanti päälle kun olisi pitänyt kirjoittaa foneettisesti. Eli kirjoitetaan niinkuin lausutaan. Foneettisesti aakkoset ovat vähän eri asia kuin normaalit aakkoset.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se on muuten rilli, rillataan ja Juti.

Ihmeellistä että näinkin yksinkertainen asia voi olla jollekin vaikea.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
YouTubessa tuli vastaan 31 in 31 video Colorado Avalanchesta. Oli tämän sarjan alkaminen jäänyt välistä joten avasin nhl.comin ja ajattelin lukea useamman artikkelin putkeen. Jää kuitenkin välistä, koska ne on järjestetty aivan käsittämättömällä tavalla. Pelkkä sivun katsominen saa aikaan vitutuskäyrän nousun. Taidan tyytyä katsomaan Youtubesta videot sillä tuo on aivan toivoton sivusto käyttää.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Kela, tuo tavallisen työssäkäyvän ihmisen mielenterveyden horjuuttava laitos. Olin isyyslomalla kuukausi sitten ja kaksi kuukautta sitten tein hakemuksen isyysrahasta. Vielä tänäkään päivänä en ole kelan puolelta isyysrahaa saanut.
 

Glove

Jäsen
Voi svidu. Menin yhdessä softassa deletoimaan tiedoston eikä sitä saa palautettua. Ei mene windowsin roskakoriin vaan deletoitui suoraan... Ei siinä onneksi iso työ mennyt hukkaan, mutta voihan perse kumminkin. Aloitan alusta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vituttaa tämä oma rahapelaamiseni mitä en tunnu taas saavan hallintaan sitten millään. Pitkään olinkin jo pelaamatta kokonaan mutta taas oikeastaan kesällä pelaaminen on vähitellen riistäytymässä käsistä. Heinäkuussa meni rahaa peliautomaatteihin 55 euroa ja nyt tässä elokuussa on mennyt rahaa jo 50 euroa.

Aina sama mantra, vähän kuin alkoholin kanssa ennen. Tulee luvattua itselleen että nyt ryhdistäydyn ja olen pelaamatta mutta sitten jossain kaupassa tai muussa paikassa missä on peliautomaatteja iskee taas himo ja menee pelaamaan.

Tiedän että pelaamiseen voisi pistää menemään vielä isommankin summan, mutta minun taloudessani nuokin summat jo kirpaisee. Pitäisi saada pelaaminen hallintaan mutta ei se ole niin helppoa näemmä. Ja A-klinikaltakaan ei ole oltu yhteydessä vaikka olen siellä jo kerran käynytkin, ja silloin lupasivat että ottavat yhteyttä minuun.

Sen jälkeen ehdin jo soittamaankin heille kun ei mitään kuulunut että mikä on homman nimi? Lupasivat olla yhteydessä, mutta mitään ei vain kuulu. Eihän se A-klinikka välttämättä mikään Messias ole niin kuin alkoholin kanssa jouduin huomaamaan, ei ollut konkreettista apua siitä paikasta ennen muinoin alkoholiriippuvaisuuteenkaan mutta voisi sitä jälleen kokeilla. Kun en yksinänikään tunnu peliriippuvaisuuttani kuriin saavan.

Vituttaa. Sekin että se säästö mitä saan aikaiseksi jopa ruoasta säästämällä niin sen hakkaan sitten peliautomaatteihin. No onni on se että talous antaa kuitenkin jonkin verran joustoa kun ruokaan ei ole tässä kuukaudessa mennytkään rahaa kuin vasta jotain 50 euroa. Sieltä on tulossa sitä säästöä. Mutta olisi tässä nyt parempiakin rahan käyttökohteita kuin pelikoneet.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Saatanan mulkut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös