Vitutusketju

  • 10 507 549
  • 56 109

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Joo, mä tiedän että duunareilla alkaa työaika tähän aikaan. Ja tiedän, että tuo naapurikorttelin toimistokolossi puretaan. Mut pitikö se aloittaa tällä viikolla kun on lomaa ja sais nukkua? No, piti eikä saa. Jäätävä meteli ja ikkuna auki.
 

teppana

Jäsen
Joo, mä tiedän että duunareilla alkaa työaika tähän aikaan. Ja tiedän, että tuo naapurikorttelin toimistokolossi puretaan. Mut pitikö se aloittaa tällä viikolla kun on lomaa ja sais nukkua? No, piti eikä saa. Jäätävä meteli ja ikkuna auki.

Yövuoroja kun tein tuo oli kyllä yhtä tuskaa. Piti koittaa nukkua kun naapurissa pykättiin uutta kerrostaloa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vittu, että alkaa vituttamaan tää kohta jo kaksi viikkoa kestännyt flunssa vai mikä lie. Välillä paleltaa, välilä kurkku on kipeä ja yskiminen sattuu niin vitusti, kurkku on täynnä limaa ja välillä taas nokkaa vuotaa jatkuvasti. Nämä oireet siis vaihtuvat tasaisesti, kun yhdestä pääsee, niin seuraava on jo tulollaan. Koko ajan on kuitenkin vaivannut heikkous, flaatius ja hengästyminen perusjutuissa, kuten rappusia noustessa tai fillarilla ajaessa.

Melko harvoin olen joutunut flunssan takia lääkäriin menemään, mutta eilen alko niin paljon vituttamaan tää olotila, että varasin lääkäriajan työterveydestä. Oli niin turha käynti, kun olla vaan ja voi. Katsoi, nielun, korvat ja poskiontelot ja kuunteli keuhkot, mitään ei löytynyt. Lopuksi vielä pisti puhaltamaan johonkin keuhkojen kuntoa mittaavaan pilliin, johon puhalsin selvästi yli ikäisteni keskiarvon olevat lukemat. Silti ainoa, mitä sain sieltä oli resepti joillekin astmaatikoille tarkoitettuun astmapiippuun, jonka pitäisi avata keuhkotiehyeitä. Vähän epäilin, että mahtaakohan tää piipun imeskely kovastikin auttaa heikkoon kuntooni, niin kyllä voi ehkä auttaakin, oli lekurin vastaus. Olisin odottanut edes lähetettä labroille. No imeskellään nyt tota piippua jokunen päivä ja katotaan auttaako.

Sekin hieman ihmetyttää, kun töissä on se vakioporukka, joiden ei tarvitse kuin varata aika työterveydestä, niin saikkua tulee heti vähintään kolme päivää. En kuulu näihin vitutussaikuttelijoihin ja muutenkin olen tainnut olla viimeks joku neljä vuotta sitten saikulla, enkä nytkään ollut hakemassa saikkua vaan oikeasti jotain apua tähän tilanteeseen, niin saikusta ei ollut puhettakaan.
 

teppana

Jäsen
Perusterveelle nuorelle ihmiselle ei kovin äkkiä lähdetä teettämään jatkotutkimuksia jos kyseessä on vain pikkuisen tavallista sitkeämpi lenssu. Vituttaahan se sairaana olla, sympatiat ainakin täältä. Mutta ymmärrän myös tuon työterveyslääkärin toimintaa. Oletettavasti sairastat vain flunssaa joka lähtee vain sairastamalla. Ei siihen kannata tuhlata resursseja tai aikaa.

Luulisin että sairauslomaa olisit saanut jos olisit sitä pyytänyt. Mutta jos et sitä ollut hakemassa niin ei kai siinä sitten sen kummempia. Mutta ihan oikeassa olet, että sellaiset vakisaikkua hakevat vituttaa. Onneksi meille tuli käytäntö että neljännen kerran vuoden sisällä jos on sairauslomalla ei oma ilmoitus enää riitä vaan pitää mennä työterveyshoitoon. Itselleni se on ihan se ja sama kun ei vielä koskaan ole tuo neljä kertaa vuodessa tullut täyteen. Toivottavasti ne vakituiset maanantain kuume/vatsataudit vähenee tämän myötä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mulla on Ruutu+ Ilveksen takia ja ajattelin tuossa, että voisi alkaa katsoa vaikka sieltä löytyvää dokumenttisarjaa ensimmäisestä maailmansodasta. No mitä vielä, sehän olisi vaatinut vielä jotain lisämaksua, että sen voi katsoa. Veikkaan, että tähän suuntaan ollaan enemmänkin menossa ja suoratoistopalveluissa alkaa perusmaksulla nähdä vaan rajatun osan sisällöstä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Perusterveelle nuorelle ihmiselle ei kovin äkkiä lähdetä teettämään jatkotutkimuksia jos kyseessä on vain pikkuisen tavallista sitkeämpi lenssu. Vituttaahan se sairaana olla, sympatiat ainakin täältä.

Kiitos sympatioista ja erityisesti nuoreksi kutsumisesta. Huhtikuussa tuli 50 täyteen, joten ihan nuoria tässä ei enää olla, varhaiskeski-ikäisiä..

Luulisin että sairauslomaa olisit saanut jos olisit sitä pyytänyt. Mutta jos et sitä ollut hakemassa niin ei kai siinä sitten sen kummempia. Mutta ihan oikeassa olet, että sellaiset vakisaikkua hakevat vituttaa. Onneksi meille tuli käytäntö että neljännen kerran vuoden sisällä jos on sairauslomalla ei oma ilmoitus enää riitä vaan pitää mennä työterveyshoitoon. Itselleni se on ihan se ja sama kun ei vielä koskaan ole tuo neljä kertaa vuodessa tullut täyteen. Toivottavasti ne vakituiset maanantain kuume/vatsataudit vähenee tämän myötä.

En ollut saikkua hakemassa, muuta eikös se ole lääkärin homma arvioida potilaan työkyky? Ei tulis mieleenkään mennä lääkärille ehdottelemaan kirjoittamaan itselle saikkua, mutta kaipa sitten tällaisiakin ihmisiä on olemassa. Meillä on ollu jo pitkään toi oma ilmoitus - käytäntö (3 x 3 päivää/vuosi), mutta ei se hirveästi ole näihin ammattisaikuttajiin vaikuttanut. Jotkut pahimmat tapaukset on tosin velvoitettu hakemaan saikkutodistuksensa työterveyshuollosta, eivätkä kaiken maailman "Selkä-Pekkojen" kirjoittamat todistukset ole heidän kohdallaan valideja.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Reverent eikö edes verikokeilla tarkastanut tulehdusarvoja? Aika erikoista meininkiä. Ymmärrän, että julkisella puolella eivät halua juuri mitään tehdä, mutta yksityisellä yleensä ei tarvi kuin yksi lause olotilasta sanoa, niin lääkäri ohjaa verikokeisiin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Edelliseen sen verran, että kyllä kai sitä itse parhaiten tietää, että onko kykenemätön työtään tekemään ja on siitä mielestäni jopa velvollinen lääkärille kertomaan ja lääkäri sitten tekee minkä.parhaaksi näkee. Erikoiselta asenteelta kuulostaa minun korvaan.

Ja oikeastaan vielä vähemmän ymmärrän sitä, että toisten "saikutukset" kiinnostavat ylipäätään. Parikin kertaa olen kuullut kuinka on naureskeltu jonkun selkä- tms. saikuttajan touhulle ja sitten on saatu kuulla kuinka tämän selkä on lopulta leikattu tms. Parempi vaan hoitaa omat hommansa ja antaa toisten hoitaa omansa ja sairautensa ihan rauhassa. Harva haluaa yksityiskohtaisesti ilmoitella omista sairauksistaan yksityiskohtaisesti ilmoitustaululla. Eikä tämäkään nyt sitä tarkoita etteikö sairauslomia hommata myös turhaan ja etteikö se aiheuttaisi monenlaisia ongelmia vähän kaikille.

Pieni närkästyminen tässä nyt johtui lähinnä siitä, että asia kopsahti vähän omaan nilkkaan. Olen nimittäin tässä jo vähän pidemmänkin aikaa sairastellut kaikenmaailman flunnssia yms. infektioita kovin usein ja saanut siitä sitten kuulla suoraa vittuilua ja selän takana luonnollisesti myös kaikenlaista höpinää. Nyt olenkin makoillut pari viikkoa sairaalassa vakavan sairauden kohdaten, josta nämä aikaisemmatkin sairastelut ovat siis johtuneet. Tämä nyt vaan siis sellaisena näkökulmana ja miettimiseksi "saikuttelijaksi" leimaamiseen.

Vituttaa kyllä vielä enemmän oma tilanne. Hohhoijaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mulla on Ruutu+ Ilveksen takia ja ajattelin tuossa, että voisi alkaa katsoa vaikka sieltä löytyvää dokumenttisarjaa ensimmäisestä maailmansodasta. No mitä vielä, sehän olisi vaatinut vielä jotain lisämaksua, että sen voi katsoa. Veikkaan, että tähän suuntaan ollaan enemmänkin menossa ja suoratoistopalveluissa alkaa perusmaksulla nähdä vaan rajatun osan sisällöstä.
Kävin ihan mielenkiinnosta tsekkaamassa että mitäs tämä on. Nuo on ilmeisesti jotain Viasatin dokkareita mitkä pyörii siellä heidän omilla dokumenttikanavillaan. Ilmeisesti jotain perin poikkeuksellista settiä koska noita dokumentteja ei löydy sitten esim. Viaplaysta ollenkaan. Mielenkiintoiseksi asian tekee se että Viaplayssa löytyy sitten National Geographicin dokkareita.

Tosin ilmeisesti tuo Ruudussa oleva sisältö kuuluu "Viasat World" -yhtiön alle mikä on vähän eri kuin Suomessa toimiva Viasat ja Viaplay. Eli ilmeisesti Ruutu/Sanoma on ostanut tuon sisällön sieltä ja sitten jälleenmyy tuota sisältöä eteenpäin omissa palveluissaan. Ihan mielenkiintoista, mutta ei mitenkään helppoa tavalliselle kuluttajalle jos ei itse ota selvää asiasta.

Sinänsä tuo ei mikään uusi ilmiö ole että suoratoistoissa on erihintaisia paketteja. Ainahan se on ollut niin että esim. urheilu on eritelty omaksi tuotteekseen ja se on aina kalliimpi. Vähän aikaa sitten myös C Morella oli erilaisia paketteja, yhdellä maksulla näit ulkomaalaiset sarjat ja leffat ja sitten pari euroa lisää niin näät myös kotimaiset ohjelmat. Nyt ovat poistaneet sen halvimman paketin ja hinta on n. 13 euroa kuussa ja sillä näkee kaiken viihdesisällön.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Edelliseen sen verran, että kyllä kai sitä itse parhaiten tietää, että onko kykenemätön työtään tekemään ja on siitä mielestäni jopa velvollinen lääkärille kertomaan ja lääkäri sitten tekee minkä.parhaaksi näkee. Erikoiselta asenteelta kuulostaa minun korvaan.

Jos potilas ei suutaan saa auki ja luottaa pelkästään lääkärin arviointikykyyn ja hoksottimiin niin aika sairaana voi joutua töihin menemään.

Muutama vuosi sitten olin korkeassa kuumeessa ja influenssassa ja hädin tuskin pysyin pystyssä. Työterveyslääkäri totesi, että influenssasta kyse ja kirjoitti Tamiflu-reseptin ja ohjeisti muutenkin. Odotin hetken kun tyyli oli, että hei sitten ja kysyin, että miten se sairausloma. Ai niin. Tottakai, meinasi unohtua. Kirjoitti sitten viikon sairausloman.

Tämä on tietysti vain esimerkki pienestä unohduksesta, mutta osoittaa, että potilaan pitää olla valppaana ja saada suunsa auki. Jos et ole työkunnossa niin sinä itse sen parhaiten tiedät.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Sinänsä tuo ei mikään uusi ilmiö ole että suoratoistoissa on erihintaisia paketteja. Ainahan se on ollut niin että esim. urheilu on eritelty omaksi tuotteekseen ja se on aina kalliimpi. Vähän aikaa sitten myös C Morella oli erilaisia paketteja, yhdellä maksulla näit ulkomaalaiset sarjat ja leffat ja sitten pari euroa lisää niin näät myös kotimaiset ohjelmat. Nyt ovat poistaneet sen halvimman paketin ja hinta on n. 13 euroa kuussa ja sillä näkee kaiken viihdesisällön.
Kyllä C Morella on edelleen tuo vajaan 10 euron paketti, pitää vaan klikata niiden etusivulla tarjottujen alta "Näytä kaikki tuotteet".

Viaplaylla on myös ärsyttävä tapa lisätä uusia leffoja, ja myöhemmin siirtää ne vuokrattaviksi. Muutaman kerran käynyt niin, että omalle listalle lisätty leffa on siirtynyt paketin piiristä pois vuokraleffaksi. Onhan siellä se Vielä ehdit -kategoria jossa on listattu sisältöä joka on poistumassa paketin piiristä, mutta sekin on niiden appissa alimmaisena enkä ollut vuoden käytön aikana edes huomannut tuota...
 

Glove

Jäsen
Tuhlasin tunnin elämästäni kun yritin nukkua. Haukotellaan sitten niin että naama repeää ja kokeillaan jossain välissä uudestaan. Kiva kun tietää jo etukäteen että huominen menee perseelleen väsymyksen vuoksi.
 
K

Kiekkokatsoja

Taidan vetaista perjantaina kännit. Piti kyllä aloittaa tipattomuus, mutta kai sitä ehtii aloitella myöhemminkin.
 
K

Kiekkokatsoja

Taitaa jäädä taitamisen asteelle ne kännit. Yhet puheet ja vaikka lenkille sitten. Tipaton alotettu ja sillä selvä. Eiks niin?
Saa nähä, kuinka käy.
Joo mainostinkin ennakkoon tipattomuutta, kun ajattelin että pistän itselleni lisähaastetta. "Yhdet puheet", meinaatkos itse pitää ne..?
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Saa nähä, kuinka käy.
Joo mainostinkin ennakkoon tipattomuutta, kun ajattelin että pistän itselleni lisähaastetta. "Yhdet puheet", meinaatkos itse pitää ne..?
Hyvin siinä käy, kun toimit kuin mainostit. Sillähän mä lähin kelkkaan ja matkassa pysytään. Sivuluisuille en toki lähde, enkä usko sunkaan niin tekevän.
 
K

Kiekkokatsoja

Hyvin siinä käy, kun toimit kuin mainostit. Sillähän mä lähin kelkkaan ja matkassa pysytään. Sivuluisuille en toki lähde, enkä usko sunkaan niin tekevän.
Niin.
Tässä tosin jää mahdollisuus "piilopullolle", ja jatkoaika kiinni illaksi.
Söin nälissäni ja ketutukseen, hieman liikaa. Mutta joo, menen kävelylle kohtapuolin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
K

Kiekkokatsoja

Noi on pahoja kummituksia tollaset. Ei sopis omaan kaappiin. Muutat ne rahaks nopeesti, kun leikit hetken trokaria ja ostat sitten vklopuksi itelles jotain kivaa.
No ei ne kuiskutelleet. Sekun höpisin.
Oikeastaan mulla on lähes aina ollut alkoholia kaapissa.
Mut tää tarina on nyt väärässä ketjussa, niin se tästä tällä erää.
 

Glove

Jäsen
No ei ne kuiskutelleet. Sekun höpisin.
Oikeastaan mulla on lähes aina ollut alkoholia kaapissa.
Mut tää tarina on nyt väärässä ketjussa, niin se tästä tällä erää.
EIpä onnistu tuommoinen itseltä, että kaapissa olisi jemmassa jotain. Tahtoo olla niin, että kun juon niin juon sitten kaiken mitä on. Jos en sammu ennen sitä. Siksi ostankin nykyään vain sixpackin tai pullon vinkkua. Mutta hyvä kun on tämmöisenkin asian oppinut iän myötä.

Itseä vituttaa tuo kipeä olkapää. Kipu säteilee välillä sormiin saakka. Pitänee hakea uusi piikki ensi viikolla jos saa lääkärille ajan.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Menin lupautumaan huomenna lähtemään mökillä käymään heti aamutuimaan. Ja just tänään kalja maistuis paremmin kuin moneen päivään. Pakko laittaa korkki kiinni, koska tunnen nykyiset krapulani.
Joskus kymmenen vuotta sitten olisin helposti voinu vetää päätyyn asti ja parin tunnin yöunien jälkeen skarppina matkaan. Ne ajat eivät palaa.

Onneksi ens viikolla alkaa taas työt niin pääsee normaaliin arkirytmiin.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Vituttaa korvien tinnitys. Mikään ei tunnu auttavan. Varmaa kolme kuukautta ollu konsertti käynnissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös