Mä olen Helsingissä, ja aivan varmasti neljän seinän sisällä ja niin kaukana keskustasta kuin vain mahdollista. Mieluiten koko seuraavan viikon. Kai ne keskiviikkoon mennessä sen keskustan saa putsattua siitä roskasakista mitä siellä pyörii.
Sama. Toisaalta en millään tavalla halveksu niitä, jotka ottavat ilon irti mahdollisesta mestaruudesta.
Vitutuksen aiheeni liittyy MM-kisoihin. En vaan jaksa millään innostua niistä. NHL:n pudotuspelejä olen ajoittain valvonut ja kuitenkin nähnyt kauden aikana vitusti hyviä pelejä. Kisat ei vaan kiinnosta.
Vitutustani pahentaa jääkiekkoa seuraamattomat kaverit, tutut ja työkaverit, jotka muuttuivat vittu johtaviksi analyytikoiksi sillä hetkellä, kun kisat alkoivat. Sitten he ihmettelevät ja kummastelevat, kun en juurikaan jaksa ottaa osaa keskusteluun, kuinka vitun jännä peli oli eilen. En katsonut. Oli muuta tekemistä.
Tänään kävin seuraavan keskustelun:
Urpo: "Sä olet varmaan katsonut kaikki matsit, kun sä seuraat lätkää."
Minä: "No itse asiassa en. Kävin Areenalla katsomassa yhden pelin, kun pääsin ilmaiseksi. Muuten olen vilkuillut, jos olen sattunut telkkarin ääreen."
Urpo: "Ihan totta? Eilen oli siis NIIN jännä peli!"
Minä: "Joo, kuulin. Faija soitteli pelin jälkeen ja hehkutti."
Urpo: "Häh!? Etkö sä katsonut eilistä matsia? Hei, Spede, kuulitko! Nimimerkki HJL ei nähnyt eilistä peliä."
Spede: "Hei, se on IFK-fani. Ei ne mene Areenalle."
Minä: "Mitä vittua?"
Spede: "Niin, IFK-fanit ei mene Areenalle, kun ne ei halua kantaa rahaa Hjalliksen kassaan."
Minä: "Ei muuten pidä ainakaan mun kohdalla paikkaansa. Ja kuinkas monta euroa Hjallis saa siitä, että avaan tv:n ja katson matsin AVA:lta?"
Urpo: "No mut emmä käsitä. Kuitenkin Suomen peli. Miten et muka kattonu?"
Minä: "Ei nappaa. Valvon sitten joku yö ja katselen NHL-pudotuspelejä, jos jaksan."
Spede: "Mut eihän siellä pelaa yhtään suomalaista!"
Urpo: "Eiks Niinimaa ole Edmontonissa?"
Minä: "No voi hyvää päivää..."
Spede: "Ai niin joo. Eiku hei... Niinimaa myytiin Islandersiin."
Minä: "No ei se kyllä ihan noin mene...tai antaa olla. Kisojen alkusarjat on muutenkin yleensä aikamoista paskaa ja kisoja on liian usein.(tämä oli virheliike...)"
Urpo: "Mitäh?! Mä ainakin odotan joka kevät, että kisat alkaa. Niissä sitä vasta on tunnelmaa. Paljon enemmän kuin jossain ihme NHL-pelissä."
Minä: "Ja mistähän ihmeestä sinä sen tiedät?"
Spede: "Kun Suomi ei pelaa NHL:ää!!"
Minä: "Asia harvinaisen selvä. Moi."