4
444
Tulee nyt perinteisesti taas viikon myöhässä, mutta kerron kuitenkin. Ei se pelkkä tyynyn korottaminen auta mitään, aiheuttaa vain niskavaivoja. Sun pitäisi saada koko nukkumisasento korotettua, sellaiseen puoli-istuvaan / puolimakaavaan muotoon. Ei liian pystyyn, ettet herää persus puutuneena, mutta kuitenkin niin, että yläpää on selvästi ylempänä kuin alapää. Tuolla tavoin sieltä nenänielusta ei valu limaa kurkunpäätä ärsyttämään. Moottoroitu sänky olisi helpoin, mutta muuten lähtökohtaisesti turha. Vaihtoehtoisesti sitten parilla peitolla yrittää myllätä itselleen pystymmän asennon.Vituttaa kun mennyt hankalaksi tämä nukkuminen minulle. Ja hankalaa on eritoten nukahtaminen. Tämä on nyt jo kolmas yö putkeen kun kärsin kovasta yskästä ja tukkoisuudesta. Siinä on sitten vaikea nukahtaa kun yskiminenkin sen verran runsasta.
Aamulla aloitin taas käyttämään yskänlääkettä (Sir. Ephedrin) ja päivällä se hyvin menoa rauhoittikin mutta yölle se ei vielä riittänyt. Olen myös ottanut melantoniinia mutta sekään ei auta. Nyt korotin hieman tyynyä sängyssä kun on niinkin neuvottu tekemään. Mutta en tykkää kyllä nukkua tyynyn ollessa liian korkeallakaan.
Jotainhan tässä täytyisi tehdä kun ei ihminen määräänsä enempää vähäisillä yöunillakaan pärjää. Täytyy toivoa kyllä sitäkin että tuo yskänlääke alkaa enenevässä määrin tehoamaan. Keväältä sitä jäi silloisesta taistelusta flunssaa vastaan ja silloin se lopulta sitten kyllä auttoi.
Mä kärsin aikanaan useamman kerran vuodessa poskiontelontulehduksista, ja pahimmilla kerroilla tää oli ainoa tapa saada edes hetki unta öisin. Edes kyljellään makaaminen ei pitänyt limaa pois kurkusta, vaan aina kun painoi päänsä tyynyyn alkoi järkyttävä röhiminen ja kakominen. Nyttemmin ei ole onneksi vuosikausiin ollut näitä ongelmia.