Vituttaa niin kympillä!

  • 1 038 883
  • 5 425
Vituttaa vieläkin aivan vitusti. Edelleenkin, vuosittaiseen kausi-influenssaan kuolee tänäkin vuonna enemmän ihmisiä, kuin koronaan. Ttu mikä hysteria.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Tätä se hysteria teettää.
Olisivat pari viikkoa odotellut ja harkinnut uudelleen.
Tavallinen influenssavirus on saanut käsittämättömät mittasuhteet.
Jos viisimiljoonaisesta kansasta on influenssatartunnan saaneet 155 niin voi mahoton !
Tosin velkataakkaiset kiekkoseurat kiittävät ja potkivat seurastalähtijät samointein...
Lukekaa tämä ja kesällä vessapaperihamstraajille voi nauraa :

Kyseessä ei ole influenssavirus eikä se tavallinen versio. Tähän ei ole immuniteettia, influenssaan on. Katsotaan se "sairastetaan kaikki" kortti sitten kun alkaa olla immuniteettia kaikilla eikä terveydenhuolto kyykkää. Miten luulisit että Italian, Iranin, Etelä-Korean tai Kiinan olisi käynyt jos se olisi antanut levitä täysin vapaasti, mikä on toki vieläkin mahdollista? Jos kuolleisuus yli 80-vuotiailla on lähes 20% luokkaa, MIKSI tuon pitäis antaa levitä? Varsinkin jos WHO huutaa tyyliin ALLCAPS:lla että "tämän ei saa antaa päästä leviämään vapaasti", eikö näitä pidä uskoa?

Voidaanko oikeasti olla niin kylmiä että osa kansasta pitäis yksinkertaisesti kuolla? Mun puolesta ei yhdenkään.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Jospa tutkittaisiin asiaa tarkemmin ensin ennen kuin huudellaan hysteriasta tai tavallisesta influenssasta. Ainoa oikea ratkaisu oli tämä ja näillä mennään. Toivotaan, että mahdollisimman pian olisi kaikkki ohi, niin kesällä päästäisiin EM-kisoja katselemaan, mutta jääkiekossa syksyllä alkaa uusi kausi ja uudet kujeet. Kärppien joukkue on ainakin puolustuksen ja maalivahtipelin osalta ihan ok kuosissa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Loistava uutinen. Pelillinen kyntäminen on ollut sitä luokkaa, ettei tämä päätös haittaa tippaakaan.

Ensi kaudeksi Aholle hankintalistalle pelikirja, minkä teesinä ei ole pelkästään "ylös! ylös! ylös!". Pelikirjan toimittajaksi joko Manner, tai sitten joku muu.
Ei vittu! Oletko tosissasi? Vitutusketjuun tulet kirjoittamaan, että on kauden keskeyttäminen on loistava uutinen. Positiivisuusketjuun tuollaiset. Kärpät voitti runkosarjan ja oli lähdössä paalupaikalta mestaruusjahtiin. Minua vituttaa, etten saa joukkueen mukana tuota taistelua elää. Loistavuus on uutisesta kaukana.

Manner on valmentanut kolme kautta liigaa päävalmentajana ja jokaisella kerralla hän luotsannut joukkueensa runkosarjan selvään voittoon. Kahdesta pudotuspelitaipaleesta toinen päättyi mestaruuteen ja toinen niukimmalla mahdollisella tavalla hopeaan. Kuudesta pudotuspelisarjasta hän on voittanut viisi. Silti kehtaat huutaa uutta pelikirjaa ja uutta päävalmentajaa. Ihme hommaa!
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei vittu! Oletko tosissasi? Vitutusketjuun tulet kirjoittamaan, että on kauden keskeyttäminen on loistava uutinen. Positiivisuusketjuun tuollaiset. Kärpät voitti runkosarjan ja oli lähdössä paalupaikalta mestaruusjahtiin. Minua vituttaa, etten saa joukkueen mukana tuota taistelua elää. Loistavuus on uutisesta kaukana.
Pahoittelen väärää ketjuvalintaa. Tavoilleni uskollisena suuntasin suoraan tähän ketjuun.

Paalupaikka ja "kotietu" eivät kyllä olisi tätä mestaruusjahtia edistäneet. Kaikki top-6 joukkueet kävivät hakemassa pisteet(itä) Raksilasta kevätkaudella Kärppien pelin ollessa lähestulkoon luokatonta. Pelillisesti en nähnyt Kärppiä mestarisuosikkina pudotuspeleihin lähtiessä, mutta eipä sillä enään mitään väliä ole.

Manner on valmentanut kolme kautta liigaa päävalmentajan jokaisella kerralla hän luotsannut joukkueensa runkosarjan selvään voittoon. Kahdesta pudotuspelitaipaleesta toinen päättyi mestaruuteen ja toinen niukimmalla mahdollisella tavalla hopeaan. Kuudesta pudotuspelisarjassa hän on voittanut viisi. Silti kehtaat huutaa uutta pelikirjaa ja uutta päävalmentajaa. Ihme hommaa!
Niin.. kai sinä sitten olet viihtynyt noissa tämän kauden kotiotteluissa. Erityisesti tämä kevätkausi oli sellaista kärsimysnäytelmää Kärppien otteiden vaihdellessa tyydyttävän, sekä heikon välillä.

Edellisten kausien menestyksellä ei ole mitään tekemistä tämän kauden kanssa. Pelillinen sekä tuloksellinen käyrä oli Kärppien kohdalla alaspäin, joten olen erittäin tyytyväinen, että kausi päättyi tähän. Lisäksi edellisillä kausilla ei runkosarjan aikana näkynyt näin karkeita puutteita pelikirjassa, mitä tällä kaudella nähtiin. Korjausliikkeitä ei vain missään vaiheessa tehty.

Alan kallistumaan sille kantille, että et tainnut katsoa noita kotipelejä Ilvestä, HPK:ta, IFK:ta, Tapparaa, KooKoota, tai Lukkoa vastaan. Kärppien peli oli täysin ala-arvoista. Kirsikaksi toki tämä viimeinen Lukko -matsi, missä ei ollut pelillisesti mitään palaa. Mutta ehkä se oli vain sitä panoksettomuutta.

Enkä kyllä unohda myöskään kahta viimeistä IFK -kotiottelua (1-4, 1-5). Hallit täynnä, odotukset katossa, ja Mamban pelikirja revittiin kappaleiksi. Surkeasta hallista voi olla montaa mieltä, mutta eivät nuo Kärppien peliesitykset ainakaan satunnaiskatsojia tuoneet uudestaan hallille. Unettavaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Edellisten kausien menestyksellä ei ole mitään tekemistä tämän kauden kanssa. Pelillinen sekä tuloksellinen käyrä oli Kärppien kohdalla alaspäin, joten olen erittäin tyytyväinen, että kausi päättyi tähän.
On edellisillä kausilla paljonkin merkitystä, kun arvioidaan päävalmentajan kyvykkyyttä. Yksi kausi on lyhyt otanta. Se, ettet sinä pidä pelitavasta, ei ole syy menestyksekkään päävalmentajan vaihtamiseen. Se, ettet sinä pysty näkemään kautta kokonaisuutena ja pidät tuollaista 130 pisteen kautta millään tasolla epäonnistumisena, kertoo enemmän sinusta kuin mistään muusta.
Lisäksi edellisillä kausilla ei runkosarjan aikana näkynyt näin karkeita puutteita pelikirjassa, mitä tällä kaudella nähtiin. Korjausliikkeitä ei vain missään vaiheessa tehty.
Silti runkosarjan ylivoimainen voitto. Kamalat olivat taas puutteet.
Alan kallistumaan sille kantille, että et tainnut katsoa noita kotipelejä Ilvestä, HPK:ta, IFK:ta, Tapparaa, KooKoota, tai Lukkoa vastaan. Kärppien peli oli täysin ala-arvoista. Kirsikaksi toki tämä viimeinen Lukko -matsi, missä ei ollut pelillisesti mitään palaa. Mutta ehkä se oli vain sitä panoksettomuutta.
Katsoin. Huomaan, ettet omaa käsitystä urheilun kokonaisvaltaisuudesta ja henkisen merkityksen syvyydestä.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Ajatelkaa positiivisesti.

Miettikää jos ois ollu saumat triplaan...

Sillon ois ottanut PATTIIN.
Mihin se sauma olisi kadonnut? Olisi vain siirtynyt vuodella eteenpäin. Tripla on kolme perättäistä mestaruutta silloin kun niitä jaetaan. Jos HPK on mestari 2021 ja 2022, niin se on silloin tripla, vaikka neljälle vuodelle venyikin.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Mihin se sauma olisi kadonnut? Olisi vain siirtynyt vuodella eteenpäin. Tripla on kolme perättäistä mestaruutta silloin kun niitä jaetaan. Jos HPK on mestari 2021 ja 2022, niin se on silloin tripla, vaikka neljälle vuodelle venyikin.

Olet oikeassa, mutta ei voi koskaan tietää miten ens kaudella menee. Nyt olis ollu ainakin joukkue iskussa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On edellisillä kausilla paljonkin merkitystä, kun arvioidaan päävalmentajan kyvykkyyttä. Yksi kausi on lyhyt otanta. Se, ettet sinä pidä pelitavasta, ei ole syy menestyksekkään päävalmentajan vaihtamiseen. Se, ettet sinä pysty näkemään kautta kokonaisuutena ja pidät tuollaista 130 pisteen kautta millään tasolla epäonnistumisena, kertoo enemmän sinusta kuin mistään muusta.
Mistä epäonnistumisesta sinä oikein puhut? Kärppien pelin kehityksessä valmennus mielestäni epäonnistui, eikä koko runkosarjan suorituksessa. Kevättä kohti mentäessä Kärppien peli ei ottanut kehitysaskelia. Toisin oli muilla kärkijoukkueilla, ehkä pl. Tappara, jonka viimeisten hetkien sulamiset olivat jo puhdasta komiikkaa. Siltikään Kärpät ei pystynyt kaatamaan heitä kertaakaan. Eikä kyllä kieltämättä oltu lähelläkään pl. RL-tappio syksyllä.

Minä en pitänyt kotipelien pelitavasta, eikä varmasti monet muutkaan. Jos sinä tykkäsit noista tappioista laatujoukkueille, niin mikäpä minä olen päätäsi kääntämään. Sovitaan vaikka niin, että Kärpät pelasi noissakin matseissa loistavasti, ja häviöt tulivat huonon tuurin seurauksena.

Silti runkosarjan ylivoimainen voitto. Kamalat olivat taas puutteet.
Eivät ne puuteet sieltä katoa, jos sinä et niitä halua nähdä. Minä ja monet muut ne kyllä näimme. Mutta, kuten sanoin: onneksi kausi päättyi tähän, eikä pettymykseen pudotuspeleissä.

Katsoin. Huomaan, ettet omaa käsitystä urheilun kokonaisvaltaisuudesta ja henkisen merkityksen syvyydestä.
Henkisestä merkityksestä puheenollen: miksihän Manner oli aina niin hemmetin masentunut, kun oma esitys oli täysin luokaton hävityn kärkimatsin jälkeen? Luuletko, että Manner oli tyytyväinen omaan toimintaansa? Luuletko, että Manner ei nähnyt pelikirjansa puutteita?

Minä taasen huomaan, että sinulta puuttuu kyky nähdä puutteita rakastamasi joukkueen toiminnassa. Hyviä asioita luonnollisesti oli enemmän, siitä kertoo suvereeni runkosarjan voitto. Pelillinen käyrä oli kuitenkin jo pidempään osoittanut alaspäin, vaikka et tätä suostuisi myöntämäänkään.
 
Pahoittelen väärää ketjuvalintaa. Tavoilleni uskollisena suuntasin suoraan tähän ketjuun.

Paalupaikka ja "kotietu" eivät kyllä olisi tätä mestaruusjahtia edistäneet. Kaikki top-6 joukkueet kävivät hakemassa pisteet(itä) Raksilasta kevätkaudella Kärppien pelin ollessa lähestulkoon luokatonta. Pelillisesti en nähnyt Kärppiä mestarisuosikkina pudotuspeleihin lähtiessä, mutta eipä sillä enään mitään väliä ole.


Niin.. kai sinä sitten olet viihtynyt noissa tämän kauden kotiotteluissa. Erityisesti tämä kevätkausi oli sellaista kärsimysnäytelmää Kärppien otteiden vaihdellessa tyydyttävän, sekä heikon välillä.

Edellisten kausien menestyksellä ei ole mitään tekemistä tämän kauden kanssa. Pelillinen sekä tuloksellinen käyrä oli Kärppien kohdalla alaspäin, joten olen erittäin tyytyväinen, että kausi päättyi tähän. Lisäksi edellisillä kausilla ei runkosarjan aikana näkynyt näin karkeita puutteita pelikirjassa, mitä tällä kaudella nähtiin. Korjausliikkeitä ei vain missään vaiheessa tehty.

Alan kallistumaan sille kantille, että et tainnut katsoa noita kotipelejä Ilvestä, HPK:ta, IFK:ta, Tapparaa, KooKoota, tai Lukkoa vastaan. Kärppien peli oli täysin ala-arvoista. Kirsikaksi toki tämä viimeinen Lukko -matsi, missä ei ollut pelillisesti mitään palaa. Mutta ehkä se oli vain sitä panoksettomuutta.

Enkä kyllä unohda myöskään kahta viimeistä IFK -kotiottelua (1-4, 1-5). Hallit täynnä, odotukset katossa, ja Mamban pelikirja revittiin kappaleiksi. Surkeasta hallista voi olla montaa mieltä, mutta eivät nuo Kärppien peliesitykset ainakaan satunnaiskatsojia tuoneet uudestaan hallille. Unettavaa.
Kausi on jo ohi. Kauanko jaksat vielä tätä mantraasi kirjoittaa. En tiedä mistä energiasi kirjoittaa sama teksti uudelleen ja uudelleen kumpuaa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kausi on jo ohi. Kauanko jaksat vielä tätä mantraasi kirjoittaa. En tiedä mistä energiasi kirjoittaa sama teksti uudelleen ja uudelleen kumpuaa.
Copy-paste auttaa kummasti. Käsittääkseni sinun ei kuitenkaan ole pakko lukea näitä "mantrojani", jos se niin koville ottaa.

@McTorso tarttui aiheeseen kiinni, joten hänen kanssaan keskustelen mielelläni.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mistä epäonnistumisesta sinä oikein puhut? Kärppien pelin kehityksessä valmennus mielestäni epäonnistui, eikä koko runkosarjan suorituksessa. Kevättä kohti mentäessä Kärppien peli ei ottanut kehitysaskelia. Toisin oli muilla kärkijoukkueilla, ehkä pl. Tappara, jonka viimeisten hetkien sulamiset olivat jo puhdasta komiikkaa.
Vastasit juuri itse kysymykseesi.
Minä en pitänyt kotipelien pelitavasta, eikä varmasti monet muutkaan. Jos sinä tykkäsit noista tappioista laatujoukkueille, niin mikäpä minä olen päätäsi kääntämään. Sovitaan vaikka niin, että Kärpät pelasi noissakin matseissa loistavasti, ja häviöt tulivat huonon tuurin seurauksena.
Älä lähde tuolle mielensäpahoittajien tielle. Minä en ainakaan halua sopia tuollaista paskaa, mitä ehdotat, koska kumpikaan meistä ei ole tuota mieltä. Tiedämme molemmat, ettei Kärpät ole hävinnyt huonon tuurin seurauksena. Tiedämme molemmat, ettei Kärpät ole pelannut loistavasti jokaista otteluaan. Eromme on siinä, ettet sinä näe runkosarjaa samanlaisena kokonaisuutena kuin minä.
Eivät ne puuteet sieltä katoa, jos sinä et niitä halua nähdä. Minä ja monet muut ne kyllä näimme. Mutta, kuten sanoin: onneksi kausi päättyi tähän, eikä pettymykseen pudotuspeleissä.
Tuo kirjoituksesi on sellaista ylimielistä negaatio soopaa, ettei pahemmasta väliä. Et sinä moista voi tietää. Kunhan huutelet.
Henkisestä merkityksestä puheenollen: miksihän Manner oli aina niin hemmetin masentunut, kun oma esitys oli täysin luokaton hävityn kärkimatsin jälkeen? Luuletko, että Manner oli tyytyväinen omaan toimintaansa? Luuletko, että Manner ei nähnyt pelikirjansa puutteita?
Manner on ollut luottavainen joukkueensa iskukykyyn koko ajan. Älä mene miinaan. Manner on valmentaja joka pyrkii kehittymään koko ajan. Varmasti hän on nähnyt kehityskohteita. Jos ei olisi, ei hän olisi menestynyt.
Minä taasen huomaan, että sinulta puuttuu kyky nähdä puutteita rakastamasi joukkueen toiminnassa. Hyviä asioita luonnollisesti oli enemmän, siitä kertoo suvereeni runkosarjan voitto. Pelillinen käyrä oli kuitenkin jo pidempään osoittanut alaspäin, vaikka et tätä suostuisi myöntämäänkään.
Taas pääsemme runkosarjan kokonaisvaltaisuuteen, jota sinä et hahmota. Kaikki vedonlöyntitoimistot pitivät Kärppiä ennakkosuosikkina mestariksi. Siitä huolimatta sinä olet varma Kärppien epäonnistumisesta. Minä luulen, että sokeus on nyt siellä suunnalla.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt luin kaksi lausetta kun ajattelin että oisko ollut jotain uutta, ei ollut. Jatkakaa.
Melko tyhjänpäiväisiä nämä ovatkin viestisi ovat, mutta niihin tartuttiinkin jo tuolla liigan koronakeskusteluissa, joten sille en enää näe tarvetta. Tiedät kuitenkin varmaan, mitä tarkoitan.
 
Melko tyhjänpäiväisiä nämä ovatkin viestisi ovat, mutta niihin tartuttiinkin jo tuolla liigan koronakeskusteluissa, joten sille en enää näe tarvetta. Tiedät kuitenkin varmaan, mitä tarkoitan.
En kyllä tiedä enkä oikeastaan välitäkkään. Ei minua kiinnosta muutaman Lukko fanin hiiltyminen. Ihan aiheesta siellä kirjoittelin. Mutta eipä mitään, muista vielä mainita Jussin ja Pessin hinta. Heippa ja mukavaa kesää.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Olen veljen kanssa @Huml71 kanssa samoilla linjoilla. Mieluummin niin että sarja loppui nyt kuin kevään pettymykseen. Näytti selvästi siltä, että sellainen olisi ollut odotettavissa.

Mutta - ketjun aiheeseen liittyen - minua vituttaa jo valmiiksi että herroista @McTorso ja @Huml71 jompikumpi kohta kyllästyy tähän pippelikendoon. Tätä seurailisi pidempäänkin - varsinkin nyt kun kiekkokausi on todennäköisesti aikalailla
globaalisti ohi.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mistä epäonnistumisesta sinä oikein puhut? Kärppien pelin kehityksessä valmennus mielestäni epäonnistui, eikä koko runkosarjan suorituksessa. Kevättä kohti mentäessä Kärppien peli ei ottanut kehitysaskelia. Toisin oli muilla kärkijoukkueilla, ehkä pl. Tappara, jonka viimeisten hetkien sulamiset olivat jo puhdasta komiikkaa. Siltikään Kärpät ei pystynyt kaatamaan heitä kertaakaan. Eikä kyllä kieltämättä oltu lähelläkään pl. RL-tappio syksyllä.

Minä en pitänyt kotipelien pelitavasta, eikä varmasti monet muutkaan. Jos sinä tykkäsit noista tappioista laatujoukkueille, niin mikäpä minä olen päätäsi kääntämään. Sovitaan vaikka niin, että Kärpät pelasi noissakin matseissa loistavasti, ja häviöt tulivat huonon tuurin seurauksena.


Eivät ne puuteet sieltä katoa, jos sinä et niitä halua nähdä. Minä ja monet muut ne kyllä näimme. Mutta, kuten sanoin: onneksi kausi päättyi tähän, eikä pettymykseen pudotuspeleissä.


Henkisestä merkityksestä puheenollen: miksihän Manner oli aina niin hemmetin masentunut, kun oma esitys oli täysin luokaton hävityn kärkimatsin jälkeen? Luuletko, että Manner oli tyytyväinen omaan toimintaansa? Luuletko, että Manner ei nähnyt pelikirjansa puutteita?

Minä taasen huomaan, että sinulta puuttuu kyky nähdä puutteita rakastamasi joukkueen toiminnassa. Hyviä asioita luonnollisesti oli enemmän, siitä kertoo suvereeni runkosarjan voitto. Pelillinen käyrä oli kuitenkin jo pidempään osoittanut alaspäin, vaikka et tätä suostuisi myöntämäänkään.

Pikainen komentti täältä sivusta käsin, että minä ymmärrän vähän molempia laitoja. Olet oikeassa siinä, että runkosarjavoitosta huolimatta joillekin asioille olisi toivonut korjausliikettä. Ymmärrän myös sen näkökannan, että heikko menestys muita kärkijengejä vastaan olisi antanut huonot eväät pleijareille.

Itse kuitenkin uskon, että kaikki olisi ollut mahdollista pudotuspeleissä. Ne on kuitenkin eri pelejä ja joukkueessa oli paljon pelaajia joilta voi odottaa tasonnostoa ja uutta intoa kun viimein päästään supermerkityksellisiin peleihin. Joukkueessa on myös paljon kokemusta ja johtajuutta. Mikään ei olisi ollut varmaa, mutta olisi ollut mukava mitata joukkueen kyky nostaa tasoa merkittävästi pleijareissa.
 

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Edellisten kausien menestyksellä ei ole mitään tekemistä tämän kauden kanssa. Pelillinen sekä tuloksellinen käyrä oli Kärppien kohdalla alaspäin, joten olen erittäin tyytyväinen, että kausi päättyi tähän. Lisäksi edellisillä kausilla ei runkosarjan aikana näkynyt näin karkeita puutteita pelikirjassa, mitä tällä kaudella nähtiin. Korjausliikkeitä ei vain missään vaiheessa tehty.

Tälläista asennetta en kyllä pysty millään ymmärtämään. Eihän kukaan nyt voi jumalauta olla aidosti tyytyväinen, että koko kausi keskeytetään ja minkäänlaista lopputulosta ei kaudelle saada ihan vaan sen takia, että itse ei olisi uskonut oman sarjakärjessä olevan suosikkijoukkueen menestys mahdollisuuksiin pudotuspeleissä? Sulla nyt selvästi jäi muutenkin paskan maku suuhun tästä kaudesta ni eikö tuo nyt ois ollu ihan mielenkiintosta nähdä, että saako esim. Kärppien vanhemmat sotaratsut vielä kunnollisen playoff-moodin päälle? Melko paljon täytyy pelätä mahdollista tappiota tai uskoa aina vaan pahimpaan, jos oikeasti nyt jäi jäi hyvä fiilis ku pleijareita ei pelatakaan.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Älä lähde tuolle mielensäpahoittajien tielle. Minä en ainakaan halua sopia tuollaista paskaa, mitä ehdotat, koska kumpikaan meistä ei ole tuota mieltä. Tiedämme molemmat, ettei Kärpät ole hävinnyt huonon tuurin seurauksena. Tiedämme molemmat, ettei Kärpät ole pelannut loistavasti jokaista otteluaan. Eromme on siinä, ettet sinä näe runkosarjaa samanlaisena kokonaisuutena kuin minä.
Yksittäisten pelien tappiot menevät toki ohi siinä missä muutkin, mutta kun niitä tulee kuutisen kappaletta putkeen, on syytä kyseenalaistaa pelilliset puutteet.

Runkosarjan merkitys on ainoastaan siinä, että mistä asetelmista lähdet kohti pudotuspelejä. Kärppien kotiesitysten ollessa tuota luokkaa en olisi ollut lainkaan harmissani sijoituksen oltua paria pykälää huonompikin. Runkosarjan osalta itseäni ei kiinnosta mikään muu, kuin mahdollinen CHL -paikka. Laadukasta jääkiekkoa minä haluan kotiareenalla nähdä, enkä heikolla esityksellä raavittuja nihkeitä voittoja, tai tappioita.

Tuo kirjoituksesi on sellaista ylimielistä negaatio soopaa, ettei pahemmasta väliä. Et sinä moista voi tietää. Kunhan huutelet.
En varmasti voikaan tietää, kuka voisi? Tämä onkin minun näkemykseni perustuen Kärppien pelin kehittymiseen kauden aikana. Sinulla olkoon omat näkemyksesi.
Manner on ollut luottavainen joukkueensa iskukykyyn koko ajan. Älä mene miinaan. Manner on valmentaja joka pyrkii kehittymään koko ajan. Varmasti hän on nähnyt kehityskohteita. Jos ei olisi, ei hän olisi menestynyt.
Tämä nyt taasen on sitä fanipoikamaista uskoa. Jos Manner pyrkii kehittymään kokoajan, niin miksi peli ei kehittynyt? Tälläinen satunnaiskatsojakin huomaa, ettei tuo Kärppien pystysuunnan kiekko toiminut ollenkaan laadukkaasti valmennettuja joukkueita vastaan. Vastaankin, että Manner ei uppiniskaisesti halunnut muuttaa ajattelutapaansa.

Taas pääsemme runkosarjan kokonaisvaltaisuuteen, jota sinä et hahmota. Kaikki vedonlöyntitoimistot pitivät Kärppiä ennakkosuosikkina mestariksi. Siitä huolimatta sinä olet varma Kärppien epäonnistumisesta. Minä luulen, että sokeus on nyt siellä suunnalla.
Näkemykseni onkin vastainen suhteessa näihin useasti esille tuomiisi vedonlyöntitoimistojen näkemyksiin. Lienee kai siis selvää, että olin väärässä. Ainoa tapa, millä pudotuspeleissä oltaisiin menestytty oli se, että Manner olisi lähtenyt jälleen kerran tiivistämään viisikkopeliä pudotuspeleihin.

Mutta sepä siitä. Ei tullut menestystä, ei korjattu pelillisiä heikkouksia, ei mitään. Manner ulos?
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Vituttaa vieläkin aivan vitusti. Edelleenkin, vuosittaiseen kausi-influenssaan kuolee tänäkin vuonna enemmän ihmisiä, kuin koronaan. Ttu mikä hysteria.

Se, että kausi-influenssaan suhtaudutaan välinpitämättömästi ei anna oikeutta suhtautua potentiaalisesti vielä tappavampaan virukseen samalla lailla. Puhumattakaan, että sen kausiflunssan ja muiden kanssa teho-osastot ja terveydenhuolto ylipäätään toimii ylikuormitettuna. Ihmisillä tuntuu olevan vähän hankala hahmottaa, että vaikka keskiverto, perusterveelle liigajatsojalle korona ei ole mikään kummoinen nuha niin riskiryhmiin kuuluville se on kiistatta vaarallinen ja riskiryhmiä tässä yritetään suojella. Lisäksi Suomessa hoitokapasiteetti on rajallinen ja sen turha kuormittaminen rajoittamattomasti leviävällä koronalla on itsemurhaisku. Ne hoitopaikat ja resurssit mitä koronatartuntojen hoitoon menee on pois kaikesta muusta hoidosta ja pitkäaikaissairaat tarvitsevat hoitoa jokatapauksessa. Yhtälailla tässä yritetään hillitä ja minimoida koronatartuntoja ja niiden hoitoon kuluvia terveydenhuollon resursseja kuin myös koronaviruksen aiheuttamia välillisiä kerrannaisvaikutuksia kaikkeen muuhun terveydenhuoltoon.

Harmittaa itseäkin. Kaikki kevään harrastusreissut on peruttu ja luonnollisesti ennakkoon maksettuja majoituskuluja ja ilmottautumismaksuja ei ainakaan täysimääräisesti palauteta. Tämän lisäksi kiekkokausi jää ilman huipennusta. Silti enemmän vituttaa ihmiset jotka huutavat jostain tavallisesta nuhasta vailla mitään käsitystä miksi näihin toimenpiteisiin on ryhdytty.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen veljen kanssa @Huml71 kanssa samoilla linjoilla. Mieluummin niin että sarja loppui nyt kuin kevään pettymykseen. Näytti selvästi siltä, että sellainen olisi ollut odotettavissa.
Näin minäkin asian näen, mutta kuulumme oppositioon. Kyllähän kuitenkin se ultimaattisin sudenkuoppa @McTorso :n kohdalla oli posketon luotto Kai Suikkaseen muutama kausi takaperin. Hieman samaa kaikua, eli itse peliä ei osattu nähdä tulosten takaa.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se, että kausi-influenssaan suhtaudutaan välinpitämättömästi ei anna oikeutta suhtautua potentiaalisesti vielä tappavampaan virukseen samalla lailla. Puhumattakaan, että sen kausiflunssan ja muiden kanssa teho-osastot ja terveydenhuolto ylipäätään toimii ylikuormitettuna. Ihmisillä tuntuu olevan vähän hankala hahmottaa, että vaikka keskiverto, perusterveelle liigajatsojalle korona ei ole mikään kummoinen nuha niin riskiryhmiin kuuluville se on kiistatta vaarallinen ja riskiryhmiä tässä yritetään suojella. Lisäksi Suomessa hoitokapasiteetti on rajallinen ja sen turha kuormittaminen rajoittamattomasti leviävällä koronalla on itsemurhaisku. Ne hoitopaikat ja resurssit mitä koronatartuntojen hoitoon menee on pois kaikesta muusta hoidosta ja pitkäaikaissairaat tarvitsevat hoitoa jokatapauksessa. Yhtälailla tässä yritetään hillitä ja minimoida koronatartuntoja ja niiden hoitoon kuluvia terveydenhuollon resursseja kuin myös koronaviruksen aiheuttamia välillisiä kerrannaisvaikutuksia kaikkeen muuhun terveydenhuoltoon.

Tässähän se ongelma on, eli korona ei ole vielä ihan niin kamala vieras kun hoitopaikkoja riittää. Toki se tappaa tai vauriottaa pysyvästi kurjan isolla prosentilla muutenkin. Kuolleisuusluvut ovat kuitenkin paljon korkeammat jos suuri osa kansasta sairastaa yhtä aikaa. En todellakaan tiedä riittäisikö julkisuudessa esitetty 3% arvio tuossa tapauksessa.

Luin jostain, että yli 70-vuotiailla kuolleisuus on ollut yli 30%. Se tarkoittaa sitä, että etenkin vanhempiin tauti iskee kamalalla voimalla ja isolla osalla keuhkot eivät ole enää entisellään parantumisen jälkeen. Tästähän oli tuore tutkimuskin, tosin pienellä otannalla. 12 parantuneesta yhdeksällä näkyi kuvissa keuhkovaurio, kahdella tai kolmella vakavampi sellainen, joissa keuhkojen kapasitetti oli alentunut 20-30%.

Jos koronaa ei yritetä viivästyttää ja torjua on ihan mahdollista, että esimerkiksi puolet kansasta sairastuu siihen. Itse tosiaan epäilen, että tuossa tapauksessa kuolleisuus olisi enemmän kuin 3%, mutta tuokin prosenttiosuus aiheuttaisi noin 165 000 kuollutta. Jopa yhden prosentin kuolleisuus veisi tuossa tapauksessa yli 50 000 henkeä. Huomattavasti useammalle jäisi todennäköisesti vähintään pitkäaikainen ellei jopa pysyvä keuhkotauti.

Sitten on vielä se täysin mahdollinen asia, että korona mutatoituu ja kuolleisuus nousee entisestään. Kyllä minä mieluummin yrittäisin pitää homman edes jollain tavalla aisoissa ja porrastaa sairastumiset sen minkä mahdollista.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Olen veljen kanssa @Huml71 kanssa samoilla linjoilla. Mieluummin niin että sarja loppui nyt kuin kevään pettymykseen. Näytti selvästi siltä, että sellainen olisi ollut odotettavissa.
Tähän niin suuri eri. Mielummin minä näkisin Kärppien tippuvan ensimmäisellä kierroksella jollekin Ässille, entä koko liigakevään loppuvan ennen kun runkosarja on saanut edes lopullisen sinetin.

Siihen päälle lähestulkoon kaiken urheilun loppumisen toistaiseksi. Käsittämättömiä kommentteja täällä. Mielummin kausi loppuu pandemian takia entä Kärpät häviää pleijareissa. Huhhuh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös