Vituttaa niin, ettei veri kierrä!

  • 2 873 904
  • 13 833

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tää on kopioitu tuolta Hifk:n puolelta mutta toiminee täälläkin! Tänne saa siis kirjoitella mikä nyt nii kauhian pali vituttaa, kun sitä valivalia saa lukea jokaisesta osiosta täälläkin.. parutaan täällä ihan kaikkea!!!

Mua vituttaa ailahtelevaa peliä paljon enemmän se vitun valittamisen määrä jokaisessa viestiketjussa!!!

Sori jos tuli kirjoitusvirheitä tai pilkkuvirheitä!!

Jatkakaa palstaveljet!!!
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Oma kommentti asiaan

On kyllä vallan erinomaista, kun annetaan ymmärtää, että valitetaan liikaa. Näinhän se varmaankin on, kun ei kertakaikkiaan ole mitään huomautettavaa mistään. Kaikki on niin pirun hyvin. Eikä keskustelupalstalla etenkään saa kirjoittaa mitään muuta kuin korkeita veisuja Palloseurasta, joka suorittaa kaikilla mahdollisilla saroilla ihan suvereenilla tavalla yläpilvessä.

Mitä nyt kolmatta kertaa neljään kauteen joukkue oli hetken sarjan viimeinen aivan saatanan huonolla pelillä. Sehän oli hirveätä kuraa katsella. Em. kruunuksi TPS on hävinnyt kotonaan vielä useammin kuin vieraissa jo iäisyyden(huonoin saldo liigassa viime vuonna?), mikä nyt ei varmaan millään lailla vaikuta katsojamääriin menestyksen puuttumisen lisäksi. Mitä siitä että vain, olikohan vielä kausi sitten, Turkuhallista ei saatana saanut palvelua millään pelin aikana ja joka kerta uusi "tumpelo" harjoittelemassa siellä tiskin takana. Lisäksi seura itsessään oli/(on yhä) taloudellisesti vähintäänkin selvitystilassa, mikä on kyllä mykistävä suoritus.

Eiköhän täällä pääasiallisesti kirjoiteta/huomauteta/keskustella/valiteta ihan aiheesta aina, koskee se sitten mitä hyvänsä. Jotenkin vaikea kuvitella, että joku ketä menee hallille katsomaan peliä taikka oikeasti välittäisi TPS:stä, avautuisi täällä ihan vain lämpimikseen jostakin asiasta.

Paska on paskaa, vaikka mitä muuta väittäisi/uskottelisi ja se koskee mitä tahansa asiaa.
 
Viimeksi muokattu:

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiköhän tässä pointtina ollutkin se että ainakin jotkut kirjoittajat valittavat KAIKESTA. Hyvänä esimerkkinä viime viikonloppu kun hienolla taistelulla saatiin revittyä kaksi tärkeää voittoa niin sitten alettiin valittamaan jostain helvetin pilkun paikasta otteluraportissa joka nyt on lähinnä säälittävää.
Valittaa saa ja pitääkin jos aihetta on (ja toden totta sitä on riittänyt viime vuosina) mutta joka asia ei voi olla pielessä millään joukkueella.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
A-P, juuri noin.
Mulla oli jo sunnuntaina mielessä että avaan jonkun vastaavan ketjun! Takana kaksi erittäin hyvää voittoa taistelevalla joukkueella ja itsellä vähän enemmän viihteellä ollut lauantai-ilta ja sitten sunnuntaina ajattelin lukea kerrankin mukavia tarinoita täältä.. Mutta mitä vittua, pelkkää kiukuttelua edelleen.. milloin Virran olemattomasta pelikirjasta, milloin siitä kuka saa lähteä ja sitte vielä kruunuksi meiän seurassa ei osata mitään, ei mitään... Pilkkukin perkele ihan väärässä paikassa!
Ei vaan ymmärrä.. ja tää ei siis nyt tarkoita vain tuota huolista suurinta, pilkkua!!
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ymmärrän kyllä tavallaan avausviestin pointin, mutta silti päällimmäiseksi fiilikseksi nousee ainakin omalla kohdallani ylireagointi. Täällä on kirjoittajia laidasta laitaan, ja jokaisella on oikeus kirjoittaa aivan mitä lystää (sillä uhalla tosin että moderaattorit puuttuvat). Siltikin jostain pilkun paikasta kitinä on omasta mielestänikin lähinnä surkuhupaisaa, en edes viitsi sitä kohtaa täältä etsiä etten liikaa myötähäpeää tuntisi. Joka tapauksessa tuollaisesta on myös turha vetää näin hervottoman kokoista hernettä nenuun, aina löytyy sellaisia kirjoittajia joiden verbaalisesta annista ei välttämättä erityisemmin innostu.

Mitä tulee valittamiseen Palloseuran kohdalla, niin itse olen äärimmäisen huolestunut siitä, että tuo jengi ailahtelee niin maan perkeleesti jatkuvasti. Edes yhden matsin sisällä ei ole kovin montaa ehjää 50 minuuttista (omasta mielestäni edes lauantainen ei välttämättä ollut sitä Peksin puheista huolimatta). Maalinteko myös yhtä tuskaa, ja tonteille päästyään pelaajat ampuvat aika nallipyssy-kaliiperin kuteja. Joko tuohon jengiin tarvitaan yksi takuuvarma maalipyssy lisää, tai sitten pelaajat saavat alkaa oikeasti joka reenin päätteeksi sijoittamaan noita kuteja reppuun, niin kauan että alkaa myös peleissä upota.

Itse pidän tätä ketjua vähän turhana juuri sen vuoksi, että haiskahtaa ketjunavaajan suunnalta pieni kauna ja äkkipikaisuus tänne saakka, mutta jokainen kuitenkin tavallaan. Ja kuten sanoin, tuo pilkunviilaus kaikessa kirjaimellisuudessaan vaikuttaa myös melkoisen huvittavalta tällaiseen foorumiin.

Anyway, jatkakaa...
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suomalaisen/turkulaisen valittamiskulttuurin huipentuma lienee, kun yksi valittaa siitä että muut valittaa liikaa.

Aika vähiin jää viestit Jatkoajassa, jos joukkueista saa kirjoittaa vain kritiikittömiä ylistyspuheita. Eiköhän se valittaminen kerro välittämisestä.

Eli jäitä pöksyyn Hetullekin. Tosin tuo pilkkuepisodi on kyllä melkoinen huumoritapaus, joka olisi kyllä kuulunut jonnekin Äidinkieli.comin keskusteluosioon.
 

Cannonpowder

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suomalaisen/turkulaisen valittamiskulttuurin huipentuma lienee, kun yksi valittaa siitä että muut valittaa liikaa.

Aika vähiin jää viestit Jatkoajassa, jos joukkueista saa kirjoittaa vain kritiikittömiä ylistyspuheita. Eiköhän se valittaminen kerro välittämisestä.

Eli jäitä pöksyyn Hetullekin. Tosin tuo pilkkuepisodi on kyllä melkoinen huumoritapaus, joka olisi kyllä kuulunut jonnekin Äidinkieli.comin keskusteluosioon.

No mutta silloinhan sinä viet tämän vielä uudelle tasolle, kun siitäkin valitat ;)

Minusta hyvä ketju, tänne voi rauhassa uikuttaa kaikkea mikä ottaa päähän wallan kauhiaste. Ilman, että on joka puolella Nelli Negatiivina. Ja voihan silti muissakin ketjuissa kritisoida ja valitella, ei kait tämä sitä pois vie.

Itseäni vituttaa se, että miksei joukkueeseen panosteta siten, että siellä heiluisi edes yksi kirkas tähti!
 

Typhooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Jos tämä on kerran vitutusketju, niin tänne varmaan saa valittaa valittamisesta?

Kyllä vituttaa tämä eräs viikonpäivä, joka on tällä palstalla vinkumassa ja valittamassa jokaikisestä asiasta. Tekee mieli jo lopettaa koko palstan lukeminen, kun kaveri löytää vonkumista joka helvetin asiasta. Tyyppi voisi tästä eteenpäin kirjoittaa viestinsä vain ja ainoastaan tähän ketjuun, kun kerran kaikki kuitenkin vituttaa.

Tepsin alkukausi on ollut kaikenkaikkiaan helvetin positiivinen (vrt. viime kausi), mutta tämä yksi elämäänsä kyllästynyt jaksaa valittaa ja valittaa. Ei jumalauta voi sanoa itseään TPS-kannattajaksi jos kaikki Tepsissä on mielestään päin helvettiä! Itse en todellakaan ole mikään yltiöpositiivinen fani, välillä kriittinenkin, mutta rajansa kaikella.

Tietysti jos oma elämä on päin persettä, tänne on helppo tulla valittamaan. Se on vaan sellainen asia, että TPS-osiossa leijuu nyt sellainen negatiivisuus, johon ei ole juuri mitään muuta syytä kuin tämä yksi ja ainoa nimimerkki.

Ei mulla muuta. Kiitos kun sain avautua.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Jos tämä on kerran vitutusketju, niin tänne varmaan saa valittaa valittamisesta?

Kyllä vituttaa tämä eräs viikonpäivä, joka on tällä palstalla vinkumassa ja valittamassa jokaikisestä asiasta. Tekee mieli jo lopettaa koko palstan lukeminen, kun kaveri löytää vonkumista joka helvetin asiasta. Tyyppi voisi tästä eteenpäin kirjoittaa viestinsä vain ja ainoastaan tähän ketjuun, kun kerran kaikki kuitenkin vituttaa.

Tepsin alkukausi on ollut kaikenkaikkiaan helvetin positiivinen (vrt. viime kausi), mutta tämä yksi elämäänsä kyllästynyt jaksaa valittaa ja valittaa. Ei jumalauta voi sanoa itseään TPS-kannattajaksi jos kaikki Tepsissä on mielestään päin helvettiä! Itse en todellakaan ole mikään yltiöpositiivinen fani, välillä kriittinenkin, mutta rajansa kaikella.

Tietysti jos oma elämä on päin persettä, tänne on helppo tulla valittamaan. Se on vaan sellainen asia, että TPS-osiossa leijuu nyt sellainen negatiivisuus, johon ei ole juuri mitään muuta syytä kuin tämä yksi ja ainoa nimimerkki.

Ei mulla muuta. Kiitos kun sain avautua.

Jep, samat sanat multa. Oli ketju mikä tahansa niin aina sama juttu. En lähde kuitenkaan enempää avautumaan, eiköhän tämä riitä.
 
Viimeksi muokattu:

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Väärin kannatettu, taas

J Ei jumalauta voi sanoa itseään TPS-kannattajaksi jos kaikki Tepsissä on mielestään päin helvettiä!

Itseäni ei lakkaa hämmästyttämästä nämä ihmiset, jotka määrittelevät sen miten pitää "kannattaa". Ei se toinen laita asioiden katsomisessa ole yhtään sen kummempi kuin se toinenkaan äärilaita(ja niitä vasta rasittavuuteen asti riittää, henk.koht mielipide).
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
. Tyyppi voisi tästä eteenpäin kirjoittaa viestinsä vain ja ainoastaan tähän ketjuun, kun kerran kaikki kuitenkin vituttaa.

mutta tämä yksi elämäänsä kyllästynyt jaksaa valittaa ja valittaa. Ei jumalauta voi sanoa itseään TPS-kannattajaksi jos kaikki Tepsissä on mielestään päin helvettiä!

Tietysti jos oma elämä on päin persettä, tänne on helppo tulla valittamaan. Se on vaan sellainen asia, että TPS-osiossa leijuu nyt sellainen negatiivisuus, johon ei ole juuri mitään muuta syytä kuin tämä yksi ja ainoa nimimerkki.

.

Ai että tekee sielulle hyvää, kun pystyy jonkun ihmisen pasmoja sekottamaan noin paljon, pelkästään kirjoittamalla tänne tekstiä :)

Mistäs muuten tiedät kuinka kyllästynyt olen elämääni?

Ihan oikeasti, sinäkö päätät sen ketä MINÄ kannatan ja ketä en? HEH....

Omassaa elämässäni menee oikein hyvin. Töissä mennään eteenpäin, vaimokin on vielä vierellä ja lapset kehittyvät hyvää vauhtia. Joten ei mulla nyt niin päin persettä oo tää oma elämä :)

kummastuttaa kovasti, jotta yksin saan kaikki menemään teiltä positiivisilta päin persettä, mutta jatketaan ihmeessä samaan tahtia :)

Tiedäthän ettei ole pakko lukea niitä minun tekstejä, jos noin paljon ottaa sydämen päälle, eikä muuten tartte kenenkään muunkaan, mutta jos on aihetta, kerron niistä eteenpäin tästä eespäinkin.

Minä aika useasti sentään perustelen sen negatiivisen kantana. Positiivi puolella väännetään mutkat suoriksi totuuksista niin välittämättä. Positiivipuolella perusteluksi tuntuu myös riittätäv: musta tuntuu vaan niin tältä.

Pahoittelen OT viestiä, kun ei niin edes vitutakkaan.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Itseäni ei lakkaa hämmästyttämästä nämä ihmiset, jotka määrittelevät sen miten pitää "kannattaa". Ei se toinen laita asioiden katsomisessa ole yhtään sen kummempi kuin se toinenkaan äärilaita(ja niitä vasta rasittavuuteen asti riittää, henk.koht mielipide).

Minen niin jaksaisi enää ees hermostua näistä paremmista kannattajista. Tämähän ei ole ensimmäinen kerta, kun tepsiosiossa kerrotaan ketä minä saan ja ketä en kannattaa :)
 

Typhooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Ai että tekee sielulle hyvää, kun pystyy jonkun ihmisen pasmoja sekottamaan noin paljon, pelkästään kirjoittamalla tänne tekstiä :)

Mistäs muuten tiedät kuinka kyllästynyt olen elämääni?

Ihan oikeasti, sinäkö päätät sen ketä MINÄ kannatan ja ketä en? HEH....

Omassaa elämässäni menee oikein hyvin. Töissä mennään eteenpäin, vaimokin on vielä vierellä ja lapset kehittyvät hyvää vauhtia. Joten ei mulla nyt niin päin persettä oo tää oma elämä :)

Kappas vaan, tunnistit itsesi, vaikka en sinua suoraan nimimerkillä maininnutkaan...Kiva kuulla, että sait avautumisestani positiivisen pilkahduksen elämääsi...

Sinulle ja myös jtuomiselle tiedoksi: Minä en yritä määrätä miten tai ketä täällä kenenkään kuuluu kannattaa. Voisin kuvitella, ettei siihen edes pysty mitenkään vaikuttamaan, mikäli oikeasti jotain joukkuetta kannattaa?

Henkilökohtaisesti en vain mitenkään pysty käsittämään kaltaisiasi "kannattajia". Kritiikkiä tuleekin esittää - sitä teen itsekin, jos siihen oikeasti on aihetta. Kuitenkin jos lähes jokaisen Tepsiin liittyvän positiivisenkin asian saa väännettyä negatiiviseksi, niin on se kyllä kumma.

Mukava kuulla myös, että sinulla menee hienosti ja negatiivisuutesi ei ole sotkenut oikeata elämääsi. Vaimokin on rinnalla - vielä.

Nämä ylläolevat ovat siis minun mielipiteitäni, joihin minulla käsittääkseni on oikeus. Jatka sinä vain valitsemallasi linjalla, jos se sinun elämääsi helpottaa. Tiedätpähän nyt, että ainakin yhtä ihmistä se linja vituttaa.
 

Kiprusoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toronto Maple Leafs
Trollailuahan noi sunnuntain jätökset tänne varmaan suurimmaksi osaksi on, mutta silti porukka niihin menee. Minä mukaan lukien. Siksi kannattaa käyttää ignore-ominaisuutta hyväksi. Niin meikäläinenkin teki ja nyt elämä hymyilee!
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Trollailuahan noi sunnuntain jätökset tänne varmaan suurimmaksi osaksi on, mutta silti porukka niihin menee. Minä mukaan lukien. Siksi kannattaa käyttää ignore-ominaisuutta hyväksi. Niin meikäläinenkin teki ja nyt elämä hymyilee!

Negatiivinen kirjoittelu perusteluineen on trollin jätöksiä.

Positiivisesti peukalo perseessä kirjoitettu: aiku tepsi on ihquuu --> täysin saamaa mieltä, on täyttä asiaa....

Mutta oikeassa on hän, ignorella pääsee siitäkin eroon.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mua vituttaa ettei matsit nakkikattilassa ole edistynyt mihinkään 80-luvulta, tapahtumana!!! Mä haluun Aarne Kärpäsen ja Zeppelinin takaisin.. ja paljon uutta mukavaa!!
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mua vituttaa vieläkin eilisessä matsissa tapahtunut ihan perseelleen mennyt tuomio! Palmrothin ulosajo!!! Ei vaan ymmärrä, niin puhdas taklaus kuin taklaus voi olla! Samalla vituttaa tuomarien sähläily muutenkin eilisessä matsissa. Eivät edes osanneet aloituskiekkoa kolmannessa erässä suorittaa! Voi helvetti mitä sähellystä läpi ottelun!
Pienen vitutuksen siemenen voi myös jakaa Vahalahden suuntaan.. Miksi se putki ei kulje..ei ehdi edes kunnolla taklauksiin.. Mikä on Ville??
 
Nyt sopii tämän ketjun otsikko kuin nakutettu. Vituttaa niin ettei veri kierrä. Tuosta taistelusta lähtee kotiin mahtavat 0 pistettä. EI helvetti... Täytyy hieman kerätä itseni ennenkuin pystyn mitään muuta analyysia tuosta Jokerit ottelusta tänne kirjoittamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käsittämätön tupelointi Seppäseltä ottelun ratkaisevilla hetkillä. FACEPALM! Tuolta olisi hyvin voinut tulla piste tai kaksikin, mutta nyt ei käteen jäänyt yhtikäs mitään. Jos kokonaisuutta katsotaan, niin kuusi maalia omiin on aivan liikaa. Ihan vain ottamatta kantaa omien puolustustyöskentelyyn, olen lähes varma että Ahlqvist ei olisi kuutta maalia päästänyt selkänsä taakse. Välillä voisi peluuttaa sitä kuumempaa maalivahtia näissä vierasotteluissa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Sitten kun pelin toinen osa-alue saadaan taas toimimaan, kusee toinen ja kunnolla. Kuulin että Hardt olisi saanut hirveän pomppumaalin, joten vituttaa sitäkin enemmän. Urholta katselin Pelicans-Kärpät matsia ja harkitsin tosissani Auran Aalloille vaihtamista. Bling! Vahalahti. Bling! Vahalahti. Sitten...Bling! Hardt. Voi v***u!

Edit: Kolmella pisteellä oltaisiin nyt viidentenä neljän pisteen päässä narreista. Great.

http://www.youtube.com/watch?v=_hjHExmy4H8

Linkissä ketjun otsikon mukaista analyysiä illan pelistä.

Kiitos ja anteeksi.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Kuulin että Hardt olisi saanut hirveän pomppumaalin, joten vituttaa sitäkin enemmän.

Vaikka tässä meikäläiselläkin on aika pitkälti otsikon mukainen fiilis, niin suosittelen katsomaan tuon ratkaisevan maalin jostain maalikoosteesta.

En vähään aikaan aivan tuon luokan aivopierua ole nähnyt...


Tästä ketjusta löysin sentään muutaman, minun kanssani ottelusta samaa mieltä olevan kirjoittajan.

En ymmärrä miten joku voi olla tyytyväinen tähän otteluun?!?!? Tottakai ottelussa oli paljon positiivistakin. Esimerkiksi Vahan henkilökohtaiset pisteet ja erittäin hienosti toiminut ylivoima.

Joka tapauksessa jos ottelu 5 tehdystä maalista huolimatta onnistutaan häviämään, niin en ymmärrä miten otteluun voi olla tyytyväinen.

Väitän, että ne ihmiset, jotka tuloksesta huolimatta ovat sitä mieltä että ottelu oli KOKONAISUUTENA positiivinen suoritus, eivät ole elämässään kertaakaan tätä lajia (tai mitään muutakaan kilpaurheilua) harrastaneet.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Ahlqvist ei olisi kuutta maalia päästänyt selkänsä taakse. Välillä voisi peluuttaa sitä kuumempaa maalivahtia näissä vierasotteluissa.


Tähän täytyy sen verran kommentoida, että Schwarzilla oli kuitenkin 34 torjuntaa ottelussa ja moni niistä oli todella komeita.

Yhtä hyvin Alhqlvist olisi voinut päästää tuplamäärän maaleja taaksensa.

Jokerien maalit olivat kaikki todella vaikeasti torjuttavissa ja olisivat vaatineet maagisia venymisiä.

Tässä ottelussa ei vuotanut Schwarz, vaan Tepsin puolustus.


Siinä mielessä olen kanssasi samaa mieltä, että Ahqlvist saisi pelata seuraavan vierasottelun ja Schwarzin pitäisi saada aloittaa seuraava kotipeli. Tepsin puolustus suoraan sanottuna kusee ja pahasti vieraskaukalossa, joten Schwarz jätetään erittäin usein täysin yksin pelaamaan vastustajaa vastaan. Hän tarvitsee seuraavaksi ottelukseen ehdottomasti ottelun, jossa puolustajat hoitavat hommansa siihen malliin, kuin ne on lähiaikoina kotipeleissä hoidettu.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Vaikka tässä meikäläiselläkin on aika pitkälti otsikon mukainen fiilis, niin suosittelen katsomaan tuon ratkaisevan maalin jostain maalikoosteesta.

Nyt kun katsoin tuon, niin ei vittu mikä taidokas tyylinäyte. Ennen oli Seppäset rautaa, mutta tuota katsoessa alkaa miettimään että jopa minä olisin selvittänyt tuon tilanteen. Ei herranjestas. Käy sääliksi Schwarzia muutenkin kuin tuon viimeisimmän takia, kun muita maaleja katselin tuosta niin saattoi olla nivuset aika kovilla kun muutama sivuttaisliike tuli noissa maaleissa tehtyä...

Vaikka onkin negatiivisuusketju (kiltisti sanottuna) niin pisti silmään Anttilan poikittaissyötöt ja Vahan helpottunut ilme. Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Näinkin voi käydä.

Tuommosia ylivoimamaaleja ja mahtava nousu takaa.

-0p, ole hyvä.

-No, vittu, kiitos.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Vaikka tässä meikäläiselläkin on aika pitkälti otsikon mukainen fiilis, niin suosittelen katsomaan tuon ratkaisevan maalin jostain maalikoosteesta.

En vähään aikaan aivan tuon luokan aivopierua ole nähnyt...

Näköjään TPS on saanut uuden Markku Paukkusen...
Toivottavasti Virta pisti Seppäsen kävelemään bussista viimeiset kolme kilometriä matkalla Helsingistä Turkuun.
Oli tuo nimittäin sellainen tohelointi eilen puolustuksen alimpana miehenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös