Vituttaa niin, ettei veri kierrä!

  • 2 892 710
  • 13 881

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Twitterin puolella Jonne Virtanen puolusti Saloa ja Rintasta jollain tasolla. Totesi, että jos ei kolmeen vuoteen jäätreeneissä kamppailla, niin miten kukaan voi kehittyä? Ja suolapatsaana seisomisesta sanoi, että kyllä ne ohjeet jne. annetaan jo ennen ottelua ja se tsemppi täytyisi löytyä pelaajista itsestään.
Tuo treenien kamppailemattomuus taasen menee päävalmentajan piikkiin.

Väärä palsta kun ei oikeastaan vituta...

Tästä olisi mun mielestä mielenkiintoista kuulla lisää. Siis tuosta että kuka siellä Kaskisen aikana oikeasti teki mitäkin? Salon jatko olisi helpompi ymmärtää jos on vain tukahdutettu nero valmentajana eli ts. muut päsmäröi ohi ja Salon teesit jäi siksi piippuun.

Mutta melko kummallista on myös jos Salolle ei voi esitettyjen tulosten valossa antaa kritiikkiä kun emme tuota taustaa tiedä. Salon teesithän oli pelinopeus ja laukaisutaito. Miten tämä on näkynyt Tepsin pakistossa Salon aikana? Salon lämärin tietää jokainen mutta yhdellekään oppilaalleen hän ei ole tuosta osannut siirtää edes hitusta.

Eli jos Salo on oikeasti hyvä valmentaja niin siitä olisi hyvä saada esimerkkejä. Esim. Rintsiä on kehuttu pelaajahaastatteluissa, mutta Salosta en ole lukenut/kuullut mitään. Pelkkä seinäkukkanen ei ole hyvä valmentaja.

Mä olen valmis muuttamaan mielipidettäni kun siihen joku esittää perusteltuja syitä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Luulisi jotta viimeisen 3 vuoden aikana olisi pystynyt jotain tuomaan oman pään puolustamiseen?

Pääsääntöisesti viimeiset 3 vuotta ollaan pulustettu päin persettä ja lopun aikaa oltu kusessa. Kaskisen ensimmäisellä ei pulustaminen näkynyt yhtä selvästi, koska pelattiin paljon hyökkäyspäässä.

Kai entisellä nahilan pakilla olisi ollut tähän annettavaa jos sitä annettavaa olisi?
Tuskin apuvalmentajilla pelitapaan ollut hirveästi sanottavaa, Kaskinen vetänyt linjat miten pelataan. Salon kyvyt sitten voineet näkyä tai olla näkymättä yksittäisten puolustajien henkilökohtaisien taitojen kehityksessä.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tuskin apuvalmentajilla pelitapaan ollut hirveästi sanottavaa, Kaskinen vetänyt linjat miten pelataan. Salon kyvyt sitten voineet näkyä tai olla näkymättä yksittäisten puolustajien henkilökohtaisien taitojen kehityksessä.


No yksittäisten pelaajien puolustaminen kyykännyt myös huolella, joten näytöt lienee annettu.

En nyt usko Kaskisen olleen niin jäärä ettei olisi kuunnellut entisiä pelaajia, jos nämä huomauttaneet jostain epäkohdista. Välit olleet kummiskin kunnossa viime kevääseen saakka, keväällä kai alkoi Kaskisella jo paine tuntua.
 

JJN

Jäsen
Miten mitataan apuvalmentajan osaamista? Eli millaisia näyttöjä Salon pitäisi antaa.
En ole varma, mutta olettaisin että Salo peluuttaa puolustajia ja jokainen on nyt varmaan nähnyt miltä pakkien pelaaminen on viime vuosina kentällä ja tilastoissa näyttänyt. Toki ei kaikkea voi Salon niskaan kaataa, kun puolustukseen on hankittu, jos jonkinlaista heinäseivästä ja joiden valmentamisessa olisi kokeneella ja meritoituneellakin valmentajalla tekemistä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuskin apuvalmentajilla pelitapaan ollut hirveästi sanottavaa, Kaskinen vetänyt linjat miten pelataan. Salon kyvyt sitten voineet näkyä tai olla näkymättä yksittäisten puolustajien henkilökohtaisien taitojen kehityksessä.

No miten mielestäsi Salo on onnistunut tässä pelaajien kehittämisessä?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
No miten mielestäsi Salo on onnistunut tässä pelaajien kehittämisessä?
En ota kantaa, en ole niin tarkalla silmällä seurannut herran toimintapoja tai tuloksia, en voi muodostaa täten riittävän hyvää näkemystä. Lähinnä ajattelin tuoda sen näkökulman esiin, että monesti apuvalmentajat ei välttämättä vastaa pelitavallisista asioista ollenkaan, ovat vain päävalmentajan tukena ja kehittävät yksilöitä. Tottakai on myös niitä apuvalmentajia joilla iso vastuu myös pelitavasta ja sen kehittämisestä.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ota kantaa, en ole niin tarkalla silmällä seurannut herran toimintapoja tai tuloksia, en voi muodostaa täten riittävän hyvää näkemystä. Lähinnä ajattelin tuoda sen näkökulman esiin, että monesti apuvalmentajat ei välttämättä vastaa pelitavallisista asioista ollenkaan, ovat vain päävalmentajan tukena ja kehittävät yksilöitä. Tottakai on myös niitä apuvalmentajia joilla iso vastuu myös pelitavasta ja sen kehittämisestä.

Ok.

Kyllä mä rohkeasti väittäisin että Tepsin puolustajat on enemmän olleet taantuvia kuin kehittyviä. Toki aina voi vetää vastapalloon jonkun kehittyneen yksilön.

Mutta jos teesit on pelinopeus ja laukaisutaito niin ainakaan jälkimmäistä en ole nähnyt sitten Heikkisen. Ja väittäisin että Heikkisen veto ei kehittynyt Salon opeista.

Pakisto on ollut meidän suurin murheenaihe viimeisinä vuosina. Siellä on onnistuneet lähinnä veteraanit tai uunista tulleet junnut. Tuollaisille Salosen, Lukan tai Erosen kaltaisille pelimiehille Tepsillä ei ole ollut valmennuksellisesti mitään annettavaa.

Kaksi ruotsalaista on olleet iloisia poikkeuksia. Toimivatko Salon opit siis vain toisella kotimaisella? Ja tähän hymiö.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Se on ainakin varmasti kaikille jääkiekkoa katsoville tullut selväksi, ettei Salolla näyttänyt olevan mitään annettavaa ottelun aikana. Seisoi suolapatsaana vaihtoaition reunassa eikä puhunut kenellekään mitään oli tilanne kaukalossa millainen tahansa.
Ero muihin Liigan joukkueisiin oli silmiin pistävä. Niissä koko valmennustiimi toimii yhdessä ja koettaa keksiä uusia kikkoja, jos oman joukkueen tilanne on vaikea. TPS:ssä Kaskinen ei puhunut apuvalmentajilleen mitään. Vasta Virtanen otti Rintasen mukaan kuvioihinsa muttei Saloa. Vai oliko loppujen lopuksi kuitenkin niin, ettei Salo kestänyt Norrenan päsmäröintiä sellaisissa asioissa, mitkä eivät maalivahtivalmentajalle kuuluneet ja siksi päätti olla ikäänkuin täysin ulkopuolinen vaihtoaitiossa. No ensi kaudella nähdään, mitä Norrenan poistumine vaikuttaa vaihtoaitiotyöskentelyyn.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Niin ja jos olette katsoneet nuo Valossa ja varjossa kaikki kolme osaa, niin näkyikö koko Saloa missään? Yhden käden sormin on laskettavissa ne hetket. Norrena ruotsinkielisenä taisi tulkata Virtasen pukukoppipuheet svenssoneille. Missä Salo silloin oli? Vessassa katsomassa omia suoritteitaan juutubesta??
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kyllähän tuolla pakistossa on puolustajia breikannutkin Salon aikana. Nopeasti mietittynä nyt ainakin Eronen, Ekeståhl, Larsson ja Juolevillakin oli ylöspäin nouseva käyrä. Niinkuin todettua se ei ole apuvalmentajan työ heilua siellä vaihtoaitiossa pelin aikana. Katsooka huviksenne Kärppien penkkiä. Ei siellä Manner heittele juomapulloja tai huuda kokoajan. Eikä varsinkaan hänen apuvalmentajansa. Apuvalmentajien onnistumista on todella vaikea arvioida sillä emmehän edes tiedä antoiko hra Kaskinen Salolle ja Rintsille mitään vastuuta.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tuolla pakistossa on puolustajia breikannutkin Salon aikana. Nopeasti mietittynä nyt ainakin Eronen, Ekeståhl, Larsson ja Juolevillakin oli ylöspäin nouseva käyrä. Niinkuin todettua se ei ole apuvalmentajan työ heilua siellä vaihtoaitiossa pelin aikana. Katsooka huviksenne Kärppien penkkiä. Ei siellä Manner heittele juomapulloja tai huuda kokoajan. Eikä varsinkaan hänen apuvalmentajansa. Apuvalmentajien onnistumista on todella vaikea arvioida sillä emmehän edes tiedä antoiko hra Kaskinen Salolle ja Rintsille mitään vastuuta.

Ei kai niin huonoa valmentajaa olekaan että saa ihan jokaikisen pelaajan huonommaksi? Persoonat on niin erilaisia että joku kehittyisi vaikka siellä käytettäisiin CIA:n vesikidutusta valmennusmetodina. (En siis väitä että Sami Salo käyttää vesikidutusta valmennusmetodina!)

Mutta tuo viimeinen lause on tosi. Salosta ei ole tihkunut oikeen mitään tietoa mistään että osaako hommansa. Vähän siitä vetäisin jopa johtopäätöksen että on täysi seinäkukkanen mutta ihan mukava mies. Ei se siitä hyvää valmentajaa tee.

Noista nimistä olen kahdesta täysin samaa mieltä. Erosen osalta väittäisin että hyötyi enemmän kun pääsi parempaan valmennukseen pois Tepsistä ja kehitys aiemmin saattoi johtua puhtaasti talentista ja vaikka mentorista pakkikaverina eikä niinkään valmennuksesta (yhtä puhdas spekulaatio kuin että oli Salon ansiota).

Juolevista en osaa olla mitään mieltä, tuli supertalenttina ja pelasi ihan ok. Kehittyikö Tepsin valmennuksessa? Vaikea sanoa.

En edelleenkään ymmärrä nähdyn perusteella synninpäästöä Salolle. Huonot tulokset ja siltä pohjalta jatkosopimus ei ole juhlimisen arvoinen asia.

Mutta toivoahan on koska Salo on valmentajana vielä nuori ja varmasti oppia on otettu. Vai miten se meni?
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Edelleen toivon, olen jopa ehdottanut mediatiimille, että värkkäisi Samista ja Kimmosta päiväkirjamaisen videon, josta selviää ukkojen puuhat. Näyttäisi kiinnostusta olevan.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Jos ostan kausikortin ja asun Seinäjoella, niin tuodaanko kausikortti tosiaan ovelle asti?

E: väärä ketju piti mennä media ja julkisuus ketjuun mutta meni jo
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Yläkatsomoon 279e kausari? Mitä helvettiä Tepsi? Noilla hinnoilla ei ainakaan paranneta yleisömäärää.

Juuri meinasin tuonne Tukea Tepsille -ketjuun laittaa, että kausikortilla saattaisin tukea seuraavaksi, mutta vaatisi siedettävän hinnan. Fölin kausikortti-tarjous alkoi houkuttelemaan, mutta tämä nyt hieman pilasi intoni.

Myös tuo pääsiäisen alla aloitettu kysely pisti hieman ketuttamaan. En saanut kaikkea sanaa annettua. Lasten touhumaailmat ei itseä kosketa enkä pysäköinnistä tiedä yhtään mitään, mutta pari sanaa olisin avoimemmin voinut sanoa. Joku oli tainnut samaa Twitteriin pohtia.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Juuri meinasin tuonne Tukea Tepsille -ketjuun laittaa, että kausikortilla saattaisin tukea seuraavaksi, mutta vaatisi siedettävän hinnan. Fölin kausikortti-tarjous alkoi houkuttelemaan, mutta tämä nyt hieman pilasi intoni.
En tiedä astuinko juuri vahvasti sarkasmimiinaan, mutta eikö tällaisessa tilanteessa ole tarkoitus tukea seuraa mahdollisimman isosti. Toki aina voi ostaa noita nuorten kausikortteja ja lahjoittaa niitä tarvitsijoille. Itse näin Jalkapallon puolella olen tehnyt. Seisomakausikortti on kuitenkin sen 169, jolla itse ajattelin ensikauden katsoa, jolla ei kovin montaa euroa tule per matsi. Pitänee varmaan joku game worn paita poistaa tohon kylkeen vielä.
 

apsi71

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kaapo Kakko
En tiedä astuinko juuri vahvasti sarkasmimiinaan, mutta eikö tällaisessa tilanteessa ole tarkoitus tukea seuraa mahdollisimman isosti. Toki aina voi ostaa noita nuorten kausikortteja ja lahjoittaa niitä tarvitsijoille. Itse näin Jalkapallon puolella olen tehnyt. Seisomakausikortti on kuitenkin sen 169, jolla itse ajattelin ensikauden katsoa, jolla ei kovin montaa euroa tule per matsi. Pitänee varmaan joku game worn paita poistaa tohon kylkeen vielä.
Totta tuokin. Mutta itse ulkopaikkakuntalaisena olisin voinut ylös kausarin ostaa, ihan vain tukeakseni seuraa. Lähemmäs 300e siitä on kuitenkin liikaa, koska 200km päästä ei kerkee 30 matsiin ajella. Täytynee jokkut verkkarit tilata.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
En tiedä astuinko juuri vahvasti sarkasmimiinaan, mutta eikö tällaisessa tilanteessa ole tarkoitus tukea seuraa mahdollisimman isosti. Toki aina voi ostaa noita nuorten kausikortteja ja lahjoittaa niitä tarvitsijoille. Itse näin Jalkapallon puolella olen tehnyt. Seisomakausikortti on kuitenkin sen 169, jolla itse ajattelin ensikauden katsoa, jolla ei kovin montaa euroa tule per matsi. Pitänee varmaan joku game worn paita poistaa tohon kylkeen vielä.

Ehkä hieman astuit, mutta rehellisesti en itsekään tiedä, missä se inhimillinen hinta itselle menee. Ehkä liiaksi ryteikköä suossa, johon mielialani viime kaudesta laski. Erästä erityisryhmäläistä ajatellen pistin toimistolle kuitenkin pienen tiedustelun, tuo lahjaidea jostain juoksi mieleeni. Eli kiitos ehkä siitä.
 

Kiprusoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toronto Maple Leafs
Yläkatsomoon 279e kausari? Mitä helvettiä Tepsi? Noilla hinnoilla ei ainakaan paranneta yleisömäärää.
Enpä tiedä mahtaako missään muulla paikkakunnalla nähdä yhtä halvalla yhtä hyviltä istumapaikoilta lätkää, kuin jos ottaa Gatoraden yläkatsomon alariveiltä kausikortin. Se lätkän taso on sitten toki asia erikseen...

Mieltymyksensä tietysti kullakin, mutta E- tai G-katsomoiden ekoilta riveiltä on mun mielestä parempi seurata peliä kuin oikeastaan mistään päin alakatsomoa. 279e (9,33e per peli) on niistä paikoista enemmän kuin kohtuullinen hinta.

Heitetään ihan vertailun vuoksi linkit parin muun jo ensi kauden kausarihinnastonsa julkistaneen joukkueen hintoihin:
Tappara
KooKoo
Ilves
SaiPa

Lähemmäs 300e on kauempaa tuleville suolainen hinta, mutta uskoisin Tepsiltä tulevan jossain vaiheessa niitä 10, 15, 20 matsin kausareitakin. Eikös näitä ollut tälläkin kaudella? Voin olla väärässäkin.
 
Viimeksi muokattu:

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Oon täältä foorumilta aikoinani lukenut, että yläkatsomossa on hallin parhaat paikat. Alta kolme sataa on pilkkahinta, jos vertaa muiden hallien parhaiden paikkojen kausareihin. Ostohousut jalkaan kokonaisuuskatselijat!
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mieltymyksensä tietysti kullakin, mutta E- tai G-katsomoiden ekoilta riveiltä on mun mielestä parempi seurata peliä kuin oikeastaan mistään päin alakatsomoa. 279e (9,33e per peli) on niistä paikoista enemmän kuin kohtuullinen hinta.

Olen samaa mieltä, mutta tämä on todella paljon mielipiteitä jakava asia. Osa ihmisistä joiden kanssa peleissä käyn ei voi ymmärtää yläkatsomosta katselua, koska se on melkein sama kuin TV:stä katselisi. Toki tunnelma siellä on monesti aika heikko ja varsin erilainen mitä alakatsomoissa, mutta itse en taas voi sietää pelin katsomista päädystä tai varsinkaan kulmakatsomosta, joissa pleksi heijastaa. En ymmärrä ollenkaan miksi joku haluaa kyseisille paikoille.

Kauden lopussa tuli istuttua yksi matsi C1-katsomon ylärivillä ja hämmennyin kuinka paska äänentoisto siinä oli. Oikein häiritsevän huonosti kuului mitkään äänet johtuen yläpuolella olevasta katsomorakenteesta. Nykyisellään hallin äänentoisto muuten on niin hyvä, että sen kyllä haluaa kuulla.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Makuasiotahan nämä. Itse taasen sitä koulukuntaa, joka ei pysty ikinäkään katsomaan peliä yläkatsomosta. Peliä kun katsoo sieltä tuntee olevansa valovuoden päässä tapahtumasta.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Enpä tiedä mahtaako missään muulla paikkakunnalla nähdä yhtä halvalla yhtä hyviltä istumapaikoilta lätkää, kuin jos ottaa Gatoraden yläkatsomon alariveiltä kausikortin. Se lätkän taso on sitten toki asia erikseen...

Mieltymyksensä tietysti kullakin, mutta E- tai G-katsomoiden ekoilta riveiltä on mun mielestä parempi seurata peliä kuin oikeastaan mistään päin alakatsomoa. 279e (9,33e per peli) on niistä paikoista enemmän kuin kohtuullinen hinta.

Lainattuun kun lisätään vielä ilmaiset bussikuljetukset kausikorttilaisille, niin ottelua kohden muodostuva hinta ei todellakaan kovin korkea ole.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Enpä tiedä mahtaako missään muulla paikkakunnalla nähdä yhtä halvalla yhtä hyviltä istumapaikoilta lätkää, kuin jos ottaa Gatoraden yläkatsomon alariveiltä kausikortin

Tämä on tullut myöskin todettua. Yläkatsomossa paikkoihin nähden hinta-laatusuhde on aivan loistava. Yläkatsomon rivit 3-7 akselilla ovat yleensä mun omia to-go paikkoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös