Virvoitusjuomaketju sinisen Pepsin inspiroimana

  • 149 751
  • 829

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Välillä tekee mieli limua, mutta yleensä ekan huikan jälkeen toteaa, että se siitä kiinnostuksesta. Lopun juoman voisi kaataa pois. Onko ikä tehnyt osuutensa vai juomat niin muuttuneet?
Varmaan molempia. Mutta kyllä vanhemmiten on huomannut, että makeita juomia ei pysty samalla tavalla juomaan. Tottumiskysymys se silti on. Jossain vaiheessa join sokeritonta Batterya ja Pepsi Maxia, jolloin tuntui ettei sokerillisia pysty enää edes juomaan. Pari kun joi, niin huomasi taas kuinka keinotekoisia sokerittomat ovat.

Silti suurimmaksi osaksi nykyään tulee vissyä ja makuvesiä juotua, jos jotain tulee ostettua. Niissäkin on helkkaristi eroja. Joku Olvin vissy on sellaista, jota ei kehtaa sillä nimellä edes kutsua.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mountaw Dew tuli tosiaan testattua kun varmaan viimeksi lapsena tullut juotua ja siitä oli puhe tässä ketjussa, tosiaan kun muistelmissa oli että sokerin maku puskee läpi ja vie suurinpirtein hampaatkin mukana niin nyt maistuu todella laimeelta ja puskee jonkun makeutusaineen maku vain. Vähän kun joisi viikon avattuna olevaa limua jossa hapot lähtenyt ja osa mausta. Pikaisella tutkimuksella ainakin jenkeissä on puolet enemmän sokeria, en tiedä sitten myytiinkö täälä aluksi tuota vai jo silloin muuneltua versiota.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Mountaw Dew tuli tosiaan testattua kun varmaan viimeksi lapsena tullut juotua ja siitä oli puhe tässä ketjussa, tosiaan kun muistelmissa oli että sokerin maku puskee läpi ja vie suurinpirtein hampaatkin mukana niin nyt maistuu todella laimeelta ja puskee jonkun makeutusaineen maku vain. Vähän kun joisi viikon avattuna olevaa limua jossa hapot lähtenyt ja osa mausta. Pikaisella tutkimuksella ainakin jenkeissä on puolet enemmän sokeria, en tiedä sitten myytiinkö täälä aluksi tuota vai jo silloin muuneltua versiota.
Aika lähellä yhtä sokerinen oli alun alkaen Suomessakin. Jenkkiversiossa on muistaakseni 13g/100ml ja alkuperäisessä suomalaisessa oli 12,4g/100ml ja 53kcal/100.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika lähellä yhtä sokerinen oli alun alkaen Suomessakin. Jenkkiversiossa on muistaakseni 13g/100ml ja alkuperäisessä suomalaisessa oli 12,4g/100ml ja 53kcal/100.

Joo ja ilmeisesti nykyäänon siinä reilussa 7g/100ml, missä taitaa aika moni muukin juoma olla, onko tuo ilmeisesti se raja jossa verot nousee vai onko joku keksinyt että tuo on se raja missä sokeria saa olla.. sen ymmärtää että on täysin sokerittomia juomi mutta näissä on kuitenkin sitten edelleen erittäin paljon sokeria ja kaupanpäälle vielä makeutusaineet.. eikä makukaan elämys.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Joo ja ilmeisesti nykyäänon siinä reilussa 7g/100ml, missä taitaa aika moni muukin juoma olla, onko tuo ilmeisesti se raja jossa verot nousee vai onko joku keksinyt että tuo on se raja missä sokeria saa olla.. sen ymmärtää että on täysin sokerittomia juomi mutta näissä on kuitenkin sitten edelleen erittäin paljon sokeria ja kaupanpäälle vielä makeutusaineet.. eikä makukaan elämys.
En osaa sanoa, missä raja menee mutta tuo tuntuu olevan kieltämättä yleinen määrä nykyään. Ellen väärin muista, niin Sprite, 7UP, Fanta ja Mountain Dew sisältävät kaikki nykyään Suomessa suunnilleen tuon määrän sokeria. Coca-Colaa odotellessa. Hartwallhan kokeili joitakin vuosia sitten tuoda stevialla makeutetun Pepsi Nextin msrkkinoille. Se sisälsi myös reilu 7g/100ml sokeria, mutta onneksi se floppasi.

Onneksi sentään nämä kotimaiset keksinnöt, kuten Muumi, Jaffat yms. ovat vielä ihan perinteisesti sokerilla makeutettuja. Hartwallille pointsit siitä, että on viime vuosina tuonut takaisin vanhoja makuja, kuten Palma ja Italia.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pepsi Maxin ainakin minulle uusi maku, mango löytyi limuhyllystä. Mango (esanssi?) tulee voimakkaammin esiin kuin Pepsi Maxin maut lime ja wild cherry. Tämän taidan lisätä wild vuorottelulistalle noiden kahden kanssa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oma suosikkini: Nokian panimon Cosmopolitan-mocktail. Karpaloa ja limeä sopivassa suhteessa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Coca-Cola Zero Sugar. Uusi maku. Eli huonompi.

Oletko maistanut? Tai onko muita jotka ovat jo kokeilleet?

Itse olen ja en ainakaan havainnut kovin suurta eroa. Tämä uusi maistui ehkä jopa vähän vähemmän keinotekoiselta kuin aiempi Zero. En kuitenkaan luota omiin aisteihini, koska olen ainakin kerran reputtanut pepsi-kokis-sokkotestissä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lonkerosta tullut alkoholiton versio. Eroaakohan tuo greippilimusta?
 
Vanhoina hyvinä aikoina oli myynnissä Pepsi Max Cappuccinoa. Tuli juotua melko paljon ja muistelen että oli oikein hyvää. Ei ole tainnut vuosiin olla myynnissä. Jospa joskus tulisi takaisin niin voisi maistella oliko se oikeasti hyvää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Otinpa kokeeksi kaupasta yhden tölkin premium-limpparia: OLVI PREMIUM SOUR RASPBERRY

Oli oikein hyvä. Vähän kuin kuiva siideri. Erittäin hapan, mutta samalla myös raikas.
 

Liitteet

  • olvi premium.jpg
    olvi premium.jpg
    53,4 KB · kertaa luettu: 99

Janda

Jäsen
Kukaan maistanut Chupa chups-limppareita? En ole, mutta olin vähällä ostaa.
Työn puolesta olen maistunut kun näitä tarjottiin viime vuonna valikoimaan. Ovatodella makeita mutta muuten makua ei juuri löytynyt. En itse siis suosittele ostamaan mutta lapset, joille näitä testimielessä maistatin, tykkäsivät kovasti.
Lonkerosta tullut alkoholiton versio. Eroaakohan tuo greippilimusta?
Näitäkin on toimistolla näytteenä odottamassa. Kaipa näitäkin täytyy ottaa pääsiäiseksi testiin ja lisätä sitten tarvittaessa gini itse.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Lonkerosta tullut alkoholiton versio. Eroaakohan tuo greippilimusta?
Ehkä paras kusetus ikinä. Hartwallin greippilimua saa vain sokerittomana ja sitten laitetaan alkoholiton lonkero myyntiin yli 2€/0.33l tölkki. Täytyy olla kyllä aika pässi, että tuohon lankaan menee.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Fritz Kola

Onko kellekään tuttu? Mielestäni todella hyvää, ei vaan tunnu olevan missään hyllyssä, vain joistakin ravintoloista löytyy ja nyt tässä selvittelenkin mistä olisi sitä fiksuinta tilata Saksasta tms Suomeen.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Oletko maistanut? Tai onko muita jotka ovat jo kokeilleet?

Itse olen ja en ainakaan havainnut kovin suurta eroa. Tämä uusi maistui ehkä jopa vähän vähemmän keinotekoiselta kuin aiempi Zero. En kuitenkaan luota omiin aisteihini, koska olen ainakin kerran reputtanut pepsi-kokis-sokkotestissä.
Maistoin ja parempaa kuin vanha, mutta edelleen juon Maxia jos saatavilla. Ja jos ei oo niin normi Cokista sitten
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Maistoin ja parempaa kuin vanha, mutta edelleen juon Maxia jos saatavilla. Ja jos ei oo niin normi Cokista sitten
Pepsi Maxin vankka kannattaja olen minäkin. Toki zero cokis menee alas, jos muuta ei satu tarjolla olemaan, mutta jos voi valita niin se on Pepsi Max.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Oletko maistanut? Tai onko muita jotka ovat jo kokeilleet?

Itse olen ja en ainakaan havainnut kovin suurta eroa. Tämä uusi maistui ehkä jopa vähän vähemmän keinotekoiselta kuin aiempi Zero. En kuitenkaan luota omiin aisteihini, koska olen ainakin kerran reputtanut pepsi-kokis-sokkotestissä.

En itsekään ole täysin varma omista makunystyröistäni, mutta mun mielestä oli ehkä vähän pehmeempi, kuin aikaisempi. Vanillija kola tuli ekana mieleen. Ite en niin digannu ja oon tätä vanhempaa koittanut aina ottaa, jos niitä vielä hyllystä löytyy. Saa nähdä sitten, että muuttuuko limukulutus siinä vaiheessa, kun vanhaa versiota ei enää löydy.
 

Sundance

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Oletko maistanut? Tai onko muita jotka ovat jo kokeilleet?

Itse olen ja en ainakaan havainnut kovin suurta eroa. Tämä uusi maistui ehkä jopa vähän vähemmän keinotekoiselta kuin aiempi Zero. En kuitenkaan luota omiin aisteihini, koska olen ainakin kerran reputtanut pepsi-kokis-sokkotestissä.

Joo, on maistettu ja itse asiassa juotu tässä sekä vanhaa että uutta nyt muutama viikko. Ihan ensi kokeilulla maistelin yhtä aikaa vuorotellen vanhaa ja uutta tölkeistä eikä siinä aluksi mitään kovin suurta eroa huomannut. Tuntui, että kaipa siihen uuteen voi tottua.

Mutta ei totu. Ainakaan niin kauan kun tuota vanhaakin saa maisteltua.

Uusi vaahtoaa ihan yhtä lailla kuin vanhakin, mutta juodessa tuntuu, että kuplia on reilusti vähemmän kuin vanhassa. Tekisikö tuon Tshekki77 mainitseman pehmeämmän vaikutelman? Ja onko sitten makeutusaineita lisätty vai mikä siinä maistuu, mutta jälkimaku ei kyllä toimi mulle.

Yhden sokkotestin tein, jossa testihenkilönä silloin tällöin muutaman lasillisen Zeroa juova. Vanha voitti 100-0.

Mutta varmasti joillekin kelpaa paremmin. Pepsiin en pysty vertaamaan kun en sitä juo.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen tuli nähtyä kaupan hyllyssä sinistä Fantaa(?) , mitähän dieseliä tuo mahtaa olla? Ihan kiusallaan voisi testata seuraavalla kerralla kun kaupassa käy. Pullollinen E-koodeja pitää miehen tiellä....
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Fritz Kola

Onko kellekään tuttu? Mielestäni todella hyvää, ei vaan tunnu olevan missään hyllyssä, vain joistakin ravintoloista löytyy ja nyt tässä selvittelenkin mistä olisi sitä fiksuinta tilata Saksasta tms Suomeen.
Fritz Kola on ehdoton suosikkilimonadini, nimenomaan se perus kola. Aina Saksassa hotellin jääkaappi täyteen tätä. Jääkaapissa taitaa olla edelliseltä Berliininreissulta yksi pullo. Tallinnassa tuota myydään ja muistaakseni Helsingissä Roobertin Herkussa on tainnut joskus noita olla. Kiinnostaisi itseäkin, jos jotenkin järkevästi saisi Saksasta Suomeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös