Virvoitusjuomaketju sinisen Pepsin inspiroimana

  • 148 466
  • 824

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Jokos kaikki colajuomien ystävät ovat ehtineet maistaa sinistä Pepsiä? Minä en ainakaan tykännyt mausta. Onhan se litku vinkeän näköistä jääpaloilla täytetyssä lasissa, mutta maku ei minua vaan miellyttänyt.
Ja nyt sitten uuden vuoden kunniaksi Pepsi ja Coca-Cola tuovat Suomeenkin markkinoille sitruunalla maustetut "uutuudet". Totuus on kuitenkin se, että sitruunakolaa on Maidon ja Hunajan maassa myyty jo suunnilleen kivikaudella. Nyt se sitten on "uutuus" täällä sarvikuonojen maassa. Saas nähdä montako vuotta sitten vielä pitää odottaa USA:ssa ja Euroopassa suosittuja Vanilla Colaa ja Cherry Colaa Suomeen? Makuasioita nuokin, mutta ainakin meikäläinen ihastui aikoinaan Ameriikan reissulla ikihyväksi tuohon kirsikkacolaan.

Vielä kun Suomessa joku tekisi kulttuuriteon ja vapauttaisi kautta aikain Suomen parhaan colajuoman valmistusreseptin pannasta... kyseessähän on tietysti Pyynikin Helmi! Ah, kunpa tuota ihanaa nektaria vielä joskus saisi maistaa...
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lieneeköhän Pepsi-herrat rapakon takana menekin vähyyden takia lopettanut sinisen Pepsin valmistuksen, sillä etiketissä täällä Suomessakin lukee "saatavilla vain rajoitetun ajan". En itse ainakaan mitenkään ihastunut makuun, kun pääsin sitä litkimään.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kun silmät kiinni maistoin, niin ei kyllä oikeastaan mitään eroa huomannut sinisessä Pepsissä verrattuna tavalliseen Pepsiin. Ehkä vähän laimeampaa?

Tuo 'Twist' eli siis sitruuna Pepsi on mielestäni hyvä jippo. Ulkomailtahan sitä on tosiaan saanut jo aikoja sitten.

Kauppalehdessä oli muuten jokin aika sitten juttua siitä, kuinka (suomen markkinoilla siis) PepsiCo on paljon uskaliaampi ja ottaa enemmän riskejä juomiensa kanssa, kun toisaalta taas Coca-Cola Company ei halua ottaa mitään riskejä, vaan tyytyy paria poikkeusta lukuunottamatta lähinnä vanhoihin tuttuihin juomiin. Eli Cherry- tai Vanilla-kokista tuskin vähään aikaan nähdään suomessa.

'Tavallinen' Coca-Cola lasipullosta nautittuna on muuten colanjuomisen 'SE' juttu.
 
Viimeksi muokattu:

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
hmmm... Hyvä aihe, itse olen ihmetellyt jo pitkään, koska DR.Pepperin tappajana tunnettua Cherry-kokista alkaa tännekin ilmestyä ja sitten tulee Blue-Pepsin tyyppinen raiskaus. Voivoi...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sinistä Pepsiä en ole maistanut, enkä hirveän innostuneena odotakaan.

Ensin meni iäisyys että saatiin Sitruuna Fanta Suomeen, nyt sitten saadaan jo sitruuna-Colat markkinoille. Ehdottomasti Cherry-Coke on myös saatava Suomeen.

Muutenkin tämä Suomi on vähän kehitysmaa näitten isojen tuotemerkkien suhteen. Pringlesin tulo kesti ja kesti. Ehkä seuraavan kymmenen vuoden sisällä Burger King tulee Suomeen. Ei enää Heseä eikä Mäckiä minulle kiitos. Tosin Hese on muutenkin jo pannassa...
 

Mai

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muistelisin kerran radiosta kuulleeni jonkin coca-colan Suomen markkinoista vastaavan johtajan haastattelun ja siinä hän sanoi,että Suomessa on liian pienet markkinat muille kuin perinteiselle coca-colalle...
Itse en ole maistanut tuota sinistä Pepsiä, olen sitä kaupoista yrittänyt katsoa, mutta en ole nähnyt, mutta mielellään sitä välillä maistelisi muitakin kun noita perinteisiä makuja, tosin olen itsekin tuon johtajan linjoilla ja uskon,ettei Suomessa ole tarpeeksi isoja markkinoita erikoisemmille tuotteille.
 

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Helmeä sitruunapepsiä Burger Kingistä

Mitä tulee Pyynikin "ihanan nektariin" niin ainakin täällä ko. nesteen syntykulmilla kaupoista löytyy Helmeä. Valmistajahan ei tietenkään enää ole Pyynikki eikä edes sen ostanut ja alasajanut Skoffikaan, vaan Nokialla toimiva PUP. En kylläkään tiedä, maistuuko nykyinen Helmi yhtä helmeltä kuin entinen, kun en ole vaivautunut koemaistamaan. Joku ehkä tietää?

Mitä taas tulee Burger Kingiin, niin eiköhän tuo ole jo Suomen visiittinsä tehnyt 80-luvulla. Kun firmalla ei ole Ameriikan mantereella eikä muuallakaan mennyt liian hyvin viime aikoina, niin tuskinpa Suomestakaan koitetaan pelastusta ensi hätään hakea. Mikä tietysti on suuri harmi ainakin minusta, sillä Whopperista alkoi oma hampurilaisten mussutukseni, ja ensi rakkaushan sitä parhaiten jää mieleen.

Ai niin. Sitruuna-Pepsi maistuu ihan hyvälle ainakin tämän päiväisen koepullon perusteella. Sininen Pepsi sen sijaan ei säväyttänyt.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sininen Pepsi maistuu ihan normaalilta Pepsiltä mihin on sekoitettu jotain mehua joukkoon ja siinä on joku outo jälkimaku...mut hyi.

Blissinä hienon värinen...
 

Lint

Jäsen
Onhan noita kaikenlaisia kolajuomia juotu: sitruunaisia, kofeiinittomia, kirsikkaisia....mutta kyllä se normaali kokis vie voiton helposti. Ei tulisi mieleenkään ostaa kaupasta muuta kuin tuttua ja turvallista vaikka vaihtoehtoja olisi laajalti. Kokeilumielessä kaikkiahan olisi varmaan maistettava.

Ainoa juoma perinteisten lisäksi mitä kaipailen, on ainakin vielä joitain kesiä sitten saatavilla ollut mandariini Fanta. Se oli mukavaa vaihtelua kesä helteillä 0.33 pitkästä lasipullosta. Mutta eipä oo ainakaa pariin vuoteen kaupan hyllyillä näkynyt...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Helmeä sitruunapepsiä Burger Kingistä

Viestin lähetti Jip Pii
Mitä tulee Pyynikin "ihanan nektariin" niin ainakin täällä ko. nesteen syntykulmilla kaupoista löytyy Helmeä. Valmistajahan ei tietenkään enää ole Pyynikki eikä edes sen ostanut ja alasajanut Skoffikaan, vaan Nokialla toimiva PUP.

Niin, tämä nykyinen PUP:in tekele on täyttä paskaa alkuperäiseen PYYNIKIN HELMEEN verrattuna! Huvittavaa, että tämä nokialainen pikku panimo yleensä edes uskaltaa ottaa tuon ns. limunsa nimeksi "Helmen".. tuo on perkele soikoon kovan luokan raiskaus alkuperäistä Helmeä kohtaan. Nokialla ei todellakaan tiedetä tuon taivaallista sen oikean Helmen koostumuksen suhteen. EI!

Olen itse maistanut tuota Nokian "Helmeä"... jopa muutamankin kerran, kun en heti ekalla kerralla millään voinut uskoa että tuollaista paskaa myydään legendaarisen nimen varjolla. HYI!
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Näin vastarannan kiiskinä olen sitä mieltä, että tämä sininen Pepsi oli yllättäen hyvää, ja värinsä ansiosta houkuttelevaa. Meni ainakin tässä talossa 1,5 l pullo paljon nopeammin alas kuin normaalicola. Pepsi on muutenkin parempaa kuin cokis, ellei sitten Coca-Colaa tarjota kylmästä lasipullosta, niinkuin BRB jo totesi. Sitä makua ei muu holiton voita! Ai niin, älkää ikinä ostako Olvin Classic Colaa! Siitä saattaa seurata voimakas oksennusreaktio.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Pepsi Twist (sitruuna) on Pepsi+lievä sitruunan maku. On parempaa kuin tavallinen Pepsi. Tavallinen Pepsi ei maistu oikein minulle, Pepsi MAX, Coca Cola ja jopa Coca Cola Light ovat parempia.

Pepsi Cherry ei oikein maistunut ainakaan minulle. Makuasia. Myöskään Dr. Pepper ei maistu minulle.
 
Ennen ainakin olin suuri kola-addikti, mutta enpä niinkään enää. Pepsi Blueta en ole maistanut vielä, enkä tiedä edes kiinnostaako/ehdinkö maistaa kyseista juomaa. Dr. Pepper on ikävän kallista Suomessa, mutta paikat josta sitä saa, ovat alkaneet mukavasti yleistyä. Dr. Pepperillehän on omistettu aivan oma ketjunsa täälläkin. Cherry Coke ei mielestäni ole mitään kovinkaan erilaista verrattuna Dr. Pepperiin ja kyllä minä olen Cherry Cokeakin Suomessa nähnyt - Tampereella ainakin Weight & Save / Punnitse & Säästä myy kyseistä juomaa Dr. Pepperin ohella. Dr. Pepperiä/Cherry Cokea ei todellakaan voi sietää, jos kyseiset juomat ovat lämpimiä. Kylmänä ne ovatkin sitten aivan eri luokkaa...

Coca-Cola lasipullosta (kylmänä) on todellakin sitä jotain tölkkien ohella. Pepsi Twistiä en ole edes tainnut missään maistaa, mutta olisihan se mukava sitäKIN kokeilla. Toivon hartaasti, että esim. Vanilla Coke ei rantaudu Suomeen. Jos välttämättä haluatte samanlaisen maun suuhunne, niin syökää vaniljajäätelöä, johon on kaadettu kokista.

Suomessahan eri firmoilla ei taida enää hirveästi olla erilaisia colamerkkejä, kuten colan emämaassa Amerikassa, jossa taitaa melkein joka firmalla/ketjulla olla oma colamerkkinsä sen lisäksi, että kaupataan myös Pepsiä/Coca-Colaa (esim. Safeway Cola, Shasta Cola, A+ Cola...). Vaikka kyllähän Suomessa on esiintynyt ainakin aiemmin First Choice Colaa (Kesko), American Colaa (Spar) ja olikohan S-ryhmälläkin joku omansa.

Vaikka Minute Maidit luokitellaan mehuiksi, (eivätkä ne näin ollen ole colajuomia ja aihe ei siis kuuluisi tähän ketjuun) niin miksi niitä ei saa Suomesta? Todella hyvää mehua...
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Snowraven
Vaikka Minute Maidit luokitellaan mehuiksi, (eivätkä ne näin ollen ole colajuomia ja aihe ei siis kuuluisi tähän ketjuun) niin miksi niitä ei saa Suomesta? Todella hyvää mehua...
Ainakin McDonaldsista saa.
Ja joistain valveutuneista kaupoista.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sokerihumalaan

Kirsikkakokis on hyvää vaikka en limsoja juuri juokaan. Olut maistuu nykyisin paremmin mutta pitäähän sitä autoilijoillekin kai jotain juotavaa löytyä.

DrPepperiä saa satunnaisesti jostain kaupoista, CherryCokea ei mistään. Sitä joskus voisi juoda. Root Beer onkin sitten jo liian äklöä, kuin nestemäistä hammastahnaa..
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Pyynikin Helmi oli aivan erinomaista kossun kanssa. Taitaa olla kohta parikymmentä vuotta, kun tuotakin on tullut maistettua. Muutoin kolajuomat löytyvät kyllä toisten lasista.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Tuota sitruuna-Pepsiä, vai mitäköhän se nyt onkaan, ostin tänään. Ihan hyvältä tuo maistuu, paremmalta kuin normaali Pepsi, vaikka makuero ei suuren suuri olekaan. Siniseen Pepsiin en ole toistaiseksi uskaltanut tehdä tuttavuutta, pitänee kuitenkin kokeilla joskus.

Mielelläänhän sitä tosiaan ottaisi vähän lisää vaihtoehtoja Suomen kapeaan limukavalkadiin. Tosin on hyvä, että kaikki Jenkkien kauheimmat keksinnöt eivät pääse tänne asti...
 

Lynx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuotta kirsikkakolaa saa yleensä orienttaalikaupoista ainakin täällä Tampereella Al-Niil yms. Vanillasta en ole varma, mutta kannattaa kokeilla Siperian American Storea.
Juu tämä nykyinen pyynikki on aivan kamalan makuista ja saa aikaan oksennusrefleksin jo pelkällä olemassaolollaan. Hämärät muistikuvani kertovat maun olleen aivan erillainen. Nykyinen Helmihän on appelsiini-suklaajuoma. Eikös se entinen ollut vanilia kolaa tai vastaavaa vai onko makuaistini vain muuttunut iän myötä?
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Vuosikausia on tullut ihan itse colajuomien sekaan lorautettua vähän valmiiksi puristettua sitruunanmehua. On muuten paljon parempaa kuin nämä valmiit sekoitukset.

VanilijaColaa kyllä kaipailisin Suomen markkinoillekin. Nam!

Kyllä JanJ, loraus cokista vanilijajäätelössä on todellakin hyvää;) Myös muut limut jäätelön seassa ovat todella herkullisia, hiilihappo kun tekee siitä sellaista jäätelösoodamaista joka on ainakin meikäläisen herkkua.
 

Vaicci#63

Jäsen
Predatorin kanssa samaa mieltä. Todella pahan makuista . Ostin kerran töihin kokeilumuodossa, join koko pullon kun olin siitä koko hinnankin maksanut, ja seuraavat viisi päivää olin sen takia sitten mahataudissa.

Ostakaa mieluummin Mountain Dewia...
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Samaltahan tuo sininen Pepa maistu kuin musta Pepa. En ainakaan huomannu minkäänlaista eroa.

Mountain Dew oli aika erikoisen hyvän makuista. Mutta ei sitä pysty puolta litraa enempää juomaan, alkaa muuten limsan kulku suunta muuttumaan.
 

Vaicci#63

Jäsen
Jim81, minun mielestäni olet väärässä. Siinä sinisessä on sellainen outo jälkimaku ja siinä maistuu lime toisinkuin tavallisessa. Lime-Pepsihän se on...

Mutta en nyt halua alkaa miksikään Frasieriksi...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Hieman colajuomaketjua sivuten, mielestäni Mountain Dew on 'ihan hyvää', mutta jotenkin kummallisen laimean makuista. Mielenkiinnolla odotan Dew'n light-versiota, jota ainakin lupailtiin jossain alkuvuodeksi 2003.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mountain Dew ilmestyi työpaikkani automaattiin kesällä ja pitihän sitä maistaa. Jotenkin maku toi mieleen veteen liotettavan c-vitamiini puristeen (c-pore) maun. Siis sen sitruuna c-poreen. pidän enemmän spritestä kuin Dew'stä.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Rok
Tosin on hyvä, että kaikki Jenkkien kauheimmat keksinnöt eivät pääse tänne asti...

Tuo wörkkii toisin päin myös. Ainakaan Atlantasta ei saa Pepsi Maxia mikä on hirvittävä vääryys, oli Persikka City sitten Coca Colan kotikaupunki tai ei. Nämä Pepsi 2:t ja Diet Pepsit ovat Maxiin verrattuna yksinkertaisesti aivan kauheaa roskaa.

Maailman paskin baarikahvi muuten löytyy Jenkkilästä. Eipä siis ihme että keksivät Starbucksin korjaamaan tilannetta. Maidon ja hunajan maan käsitys cappuccinosta on myös erikoinen - joku joka pitää esim. Cappuccino with French Vanilla -tyyppisestä kermasokeritahnasta hakeutukoon lääkärin puheille oitis. Aisteissa on jotain vikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös