Vinsun leffavisa 2014 - Ohi on!

  • 1 352
  • 8

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Vinsun leffavisa 2014 on saatu päätökseen, ja visan voittajaksi kruunataan nimimerkki Musta Nuoli (kruunu täytyy hommata itse, ei kuulu visan laatijan hommiin). Vilpittömät onnittelut myös muille kärkijoukkoon ponnistaneille, sekä kaikille jotka kokevat pärjänneensä visassa hyvin.

Suuret kiitokset kaikille osallistujille, ja varsinkin niille, jotka jaksoivat loppuun asti.


Vinsun leffavisa 2014: lopullinen pistetaulukko (teoreettinen maksimipistemäärä 200 pistettä):
11. Musta Nuoli 155
12. J.C.S. 139½
13. Mwandishi 129½
14. NDT665 115
15. Sinner 105½
16. L. Paraske 98½
17. Histo 91
18. Ted Raikas 84½
19. KwutsNI 83½
10. Sabaton 83
11. Everton 82½
12. redlate 77½
13. Moto 71½
14. mikkoz 61
15. Hande75 59
16. sekolust 57
17. Erämaan kettu 48½
18. Aatelinen 44½
19. Arnold 42½
20. SgtMarkov 41½
21. godspeed 34½
22. Vanha Len 28½
23. Deko 24
24. Kulminaatiopistelijä 16
25. Sambovais 13
26. Virveliä kainaloon 9½
27. mikko6000 5½
27. Teddy_H 5½
29. Hanjohan 4½
30. Maastomasto 4
31. FASlapsi 3
32. iibor 2½
32. Juteeni 2½


Linkit osakisoihin, jos jotakuta kiinnostaa analysoida omaa suoritustaan ja löytää parannuskohteita mahdollisia tulevia visoja varten.
Osa 1: Komedia
Osa 2: Ohjaajat ja käsikirjoittajat
Osa 3: Elokuvat, musiikki ja elokuvamusiikki
Osa 4: Eurooppalainen elokuva ja elokuvantekijät
Osa 5: Suosikkinäyttelijät
Osa 6: Scifi ja fantasia
Osa 7: Ikoniset hahmot
Osa 8: Animaatioelokuva ennen ja nyt
Osa 9: Yleinen leffatrivia
Osa 10: Kuvatunnistus


Uutta visaa saattaa syntyä joskus tulevaisuudessa. Kehuja, haukkuja, parannusehdotuksia ja muita kommentteja otetaan ilolla vastaan. Mahdollinen tuleva visa on ainakin hiukan vähemmän Hollywood-painotteinen, vaikka toki edelleen painottuu enemmän tunnettuihin elokuviin kuin tsekkiläiseen uuteen aaltoon.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kiitos tästä visasta. Mulla jäi joku(nen) kierros välistä, mutta tavallaan tuli koettua realiteettien raju isku vastoin kasvoja: paljon on tullut leffoja katsottua, mutta tietyiltä osin tietämys jäänyt nolliin. Pieni wake up call tämä tavallaan oli, leffat ovat kuitenkin muutakin kuin vain eläviä kuvia.

Pisteet Vinsulle!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Suuret kiitokset Vinsulle kattavasta ja kiinnostavasta leffavisasta, jossa sai käyttää lähes kaikkia aistejaan vastauksien miettimisessä paitsi makuaistia - ellei sitä lasketa, että laaja-alainen elokuvamaku varmaan auttoi osallistujia kärjen tuntumaan sijoittumisessa.

Kuuntelutehtävät olivat minulle hankalimpia sattuneesta syystä, osa niistäkin meni sentään ihan ok. Osa kysymyksistä meni päättelyksi, varsinkin kuvakysymykset, mutta niistäkin selvittiin.

Elokuvat ovat minulle muutakin kuin hetken viihdettä, elokuvataide ja -teollisuus ovat pitkän linjan elämäntapa ja intohimo, joten sikäli mukava huomata, että jotain on niistä päähänkin tarttunut, oli se tieto sitten hyödyllistä tai vähemmän hyödyllistä. Luultavasti vähemmän hyödyllistä.

Yhtä kaikki en olekaan tainnut mitään Jatkoaika-visaa tai veikkausta ennen voittaakaan, Mestis-veikkauksessakaan eivät kärkisijat ole kolkutelleet, joten täytynee sitten pistää se kruunu hankintaan tai tehdä sellainen itse pahvista.

Tärkeintä ei kuitenkaan kenenkään kohdalla ole se, ettei kruunattu vaan se, ettei ketään ruunattu!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiitokset hyvin tehdystä ja monipuolisesta visasta.

Omaan sijoitukseen ja tietomäärään olen jopa aika tyytyväinen. Leffoja on tullut katsottua ihan runsaasti, mutta nimet eivät jää yleensä muistiin. Puolisokin kiusaa monesti tenttaamlla ihan tuttujen näyttelijöiden nimiä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Maksimipistemäärästä yli puolet, pitäisi olla tyytyväinen. Matkaa palkintosijoille noinkin paljon, joten tappio oli vähintäänkin ansaittu.

Kiitokset kilpailijoille ja ennen kaikkea laatijalle, koska olihan tuossa jo kohtuullisen iso työ!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitos Vintsukalle erittäin mielenkiintoisesta visailusta ja ehkä sisäistin samalla jotain knoppitietoakin. Leffat toki aihealueena yksi suosikeistakin.

Olen omaan sijoitukseeni ihan tyytyväinen, 10 parhaan joukossa ja taisi vähän alle puolet osakilpailuista jäädä tekemättä, että kenties sijoitus voisi olla niiden myötä hieman parempikin. No, tiedä näistä.

Mukavaa aivourheiluahan nämä. Pitäisi useammin osallistua kyllä.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Hieman myöhässä tulee, mutta kiitokset erittäin hienosta ja monipuolisesta leffavisasta Vintsukalle! Näihin oli ilo vastata, vaikka pari osaa menikin aikatavalla ja puhtaasti meikäläiseltä ohi, mutta siitä ei voi syyttää kuin itseä koska kiinnostus ei ole koskaan riittänyt fantasia- ja animaatioelokuviin. Sijoitukseen pitää olla tyytyväinen ja oli aika odotettavissa, että jossain vaiheessa sieltä alkuosien kolmen kärjen tuntumasta tulen putoamaan.

Onnittelut Musta Nuolelle ja muille pärjänneille!
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Kiitokset visasta täältäkin. Luulin leffoista jotain tietäväni mutta nin vain turpaan tuli että tukka lähti. No, tällä kertaa tällä tavalla ja ensi kerran jollain toisella tavalla sitten.
 

J.C.S.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitokset kisasta. Onnittelut voittajalle. Hieno kilpailu.

Olen tyytyväinen, tää oli mun ensimmäinen kilpailu ja keskityin omaan suoritukseen, tällä kertaa se riitti tähän, mutta kokemuksesta viisastuneena on varmaan vara parantaa. Tää anto hyvää oppia tuleviin koitoksiin ja pyrin jatkuvasti kehittämään omaa suoritustani ja keskittymään suorituksen puhtauteen.

Tästä on hyvä jatkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös