Vimpelin Veto

  • 26 722
  • 45
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Pitäähän nyt Vimpelille avata ihan oma ketju. Kyseessähän kumminkin on yksi ehkä Suomen legendaarisimmista pesäpallojoukkueista. Tähän hätään en itse pysty muuta sanomaan kuin sen, että toivottavasti Vimpeli pitäisi paikan ensi kaudeksi superissa ja ehkä parin vuoden päästä olisi se yksi suurimmista suosikeista, todennäköisemmin ei. Mutta kenties nimimerkki hannes ko antaisi tälle ketjulle hieman syvyyttä (itse en siihen kykene), naapurikuntalainen kun on.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sehän se onkin

Muistelen myös, että olen joskus katsonut Urheiluruudusta pesäpallokoostetta, jossa pallo lyödään sinne jokeen ja joku koppari painaa pää edeltä perään. Legendaarista.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kenttä ja sen tunnelma ovat legendaarisia. Toivon ehdottomasti Vimpelin säilyvän superissa.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vimpeli? Siis Wimbledon FC, the Crazy Gang ja Vinnie Jones, golden nineties. Aika kultainen ei koskaan enää palaa.

Mitä pesäpalloon tulee, minulla ei siihen keskusteluun liene paljoa annettavaa, joten "haen takkini".
 

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
HN kirjoitti:
Saarikenttä, kunnarit jokilyönneillä, pallojen kalastelu vedestä - maagista meininkiä.

Itselläni on ihan yhtä vähän annettavaa, mutta lisäisin listaan vielä Kalevi Inhan. Siinä vasta pesäpalloreportteri. Se miksi me tiedostamme saarikentän olemassaolon on Kalevin ansiota. Kalevi on Vimpelin Veto.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Vimpeli taitaa olla ainoita palloilujoukkueita Suomessa jonka peleissä on ollut enemmän porukkaa kuin koko kunnassa on väkeä.? Näin siis paikallispeleissä Ankkureita vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Hartiapankki kirjoitti:
Vimpeli taitaa olla ainoita palloilujoukkueita Suomessa jonka peleissä on ollut enemmän porukkaa kuin koko kunnassa on väkeä.? Näin siis paikallispeleissä Ankkureita vastaan.

Itse en muista, että katsojia olisi ollut yli 3500, mutta minun muistini onkin aika lailla huono. Se paha vaan, etteivät ole pelanneet samaa sarjaa aikoihin, pois lukien karsintasarjat.

HN kirjoitti:
Saarikenttä, kunnarit jokilyönneillä, pallojen kalastelu vedestä - maagista meininkiä.

Ja välillä sieltä on kuulemma tullut hauki pallon sijaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyllähän Vimpeli on luku erikseen. Saarikenttä on legendaarisin urheiluareena, jossa olen ottelua seurannut (ja pysyisi sellaisena vaikka kävisin läpi vaikka kaikki Valioliigan stadionit). Nurmon kannattajana on tullut nähdyksi monta kuumaa paikallispeliä Vetoa vastaan, mutta seurojen välillä on vanhastaan vallinnut tietty lukkarinrakkaus - toivottavasti eivät tipu superista!
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
ptk kirjoitti:
Itse en muista, että katsojia olisi ollut yli 3500, mutta minun muistini onkin aika lailla huono. Se paha vaan, etteivät ole pelanneet samaa sarjaa aikoihin, pois lukien karsintasarjat.

Eipä ole meikäläiselläkään heittää faktaa olettamukseni tueksi, ei edes nettihakujen jälkeen. Mutta jotenkin olisi sellainen kuva että tuo reilu kolme tuhatta olisi ylittynyt moneenkin kertaan silloin joskus ViVe-AA-derbyjen aikoihin kun Iivarinen, Liikala ja kumppanit olivat uransa huipulla.

Sen verran löytyi tietoa että Saarikentälle mahtuu katoksen alle 1300 ja saman verran istumapaikkoja 'auringossa'. Joten paljon kyllä pitäisi porukkaa olla jaloillaankin jos tuo 3500 kentälle ahtautuisi.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Sanoisin että ennätysyleisö ViVe-AA-pelissä on yli 4000, mutta saatan sekoittaa Alajärven peliin. Joka tapauksessa isoja massoja on paikalla nähty. Saarikenttäähän uusittiin 1990-luvun alussa, ja ViVe-AA -pelien huippupiste oli 80-luvun lopussa.

Tuossa kesällä ViVe-Oulu -pelin jälkeen sanoin irkissä, että en ole vastaavaa tunnelmaa kokenut missään. Vastaukseksi sain naureskelua, että et sitten paljon ole kokenut. No en niin, mutta on silti aika jännää, että pari tuhatta katsojaa huutaa avonaisella stadionilla kovempaa kuin ämyrit ja yli kymmenen tuhatta ihmistä jäähallissa. Korvat siellä oli särkyä kaarella, kun olin peliä kuvaamassa.

1990-luvun alussa tuli käytyä peleissä vapaakortilla. Sitten oli kymmenen vuotta hiljaisempaa, mutta nyt kuluneena suvena syttyi uusi kipinä, kun työn puolesta paikalla olin. Valitettavasti en voi seurata karsintoja, mutta ilman minuakin on Veto tyydyttävästi aloittanut.

Äiti on Vimpelistä kotoisin, ja tietää millä tavalla sotien jälkeen Vindalassa lajiin suhtauduttiin: heinätkin jäivät pilvien alle, kun mentiin harjoituksiin. Saarikentälle taas suunnistettiin kirkonmenojen jälkeen, että ehdittäisiin navettaan iltatöile. Ja tapa elää vielä 2006, vaikka navettaan on harvalla kiire. Sunnuntain pelit alkavat kello 13.00.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Pidetään omasta aloitteesta tätä ketjua hengissä. Elikkäs tänään Vimpeli varmisti säilymisen Superpesiksessä, mikä on mielestäni hieno lisä tämän viikon urheilu-uutisiin. Toivottavasti ensi kaudella oltaisiin jo playoff peleissä. Jep, jep.
 
Suosikkijoukkue
Blues
Joo sitä tuli Vimpeliläisenä käytyä lähes kaikissa peleissä. Ei tainnu jäädä kuin kesän paras peli, eli Oulu-peli väliin. Oli kuulemma tunnelmaa tuolloin. Olihan se hienoa, kun kossu-pelissä oli katsomot täynnä väkeä(2900)
En ole kyllä pahemmin koskaan käynyt muualla pelejä katsomassa, vois joskus vaivautua vaikka Nurmoon ja käydä kattoon minkälainen tunnelma siellä on.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
hannes_ko kirjoitti:
Saarikentälle taas suunnistettiin kirkonmenojen jälkeen, että ehdittäisiin navettaan iltatöile. Ja tapa elää vielä 2006, vaikka navettaan on harvalla kiire. Sunnuntain pelit alkavat kello 13.00.

Ai tämä on selitys aikaiselle sunnuntaipelien alkamisajalle? Olenkin joskus pienessä päässäni miettinyt, miksi joillakin paikkakunnilla ottelut alkavat sunnuntaisin aikaisemmin kuin muut. Kehitin ihan itse sellaisen teorian, että varmaankin iltapeleissä aurinko paistaa pahasti koppareiden silmiin ja siksi iltapelejä pelataan mahdollisimman vähän. Olin siis väärässä teoriani kanssa?

Muistaisin myös jostain paikallisottelusta yli 4000:n yleisömäärän. Lisäksi 1990(?) pelattiin juurikin uusitulla saarikentällä Itä-Länsi -ottelu. Olisiko siinä ollut katsojia vieläkin enemmän? Hauska juttu nimenomaan se, että katsojia on enemmän kuin pitäjässä asukkaita, mutta kertonee siitä, miten iso asia laji siellä on.

Vaikka itse kannatan satakuntalaisia joukkueita, niin ViVe:lle ehdottomasti sympatiapisteet. Toivottavasti menestyy Superissa jatkossa.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen itse ollut todistamass muistaakseni vuonna -90 ViVe -Ankkurit peliä ja tuolloin oli väkeä Saarikentällä 3500.

Legendaarinen paikka ja upea stadikka totta tosiaan. Kummasti kotijoukkue löysi pallon aina joesta samantien ja vierasjoukkueet eivät ikinä. Urbanilegendan mukaan palloja oli piilotettu sopiviin kohtiin, josta ne sitten hädän tullen voi ottaa.

Mun ehdoton suosikkipelaajani koko pesis-skenessä on ollut Vesa Liikala. Äijien äijä. Täydellinen pesäpallo-prototyyppi: voimakas, nopea ja täyshullu, joka uskalsi tehdä rohkeita ratkaisuja tilanteessa kuin tilanteessa. Muutenkin olisi miehestä ainesta ihan pieneen kirjaan asti - sen verran mielenkiintoinen persoona hän oli/on edelleen. Siinä voisi kalveta jääkiekon värityskirjatkin rinnalla...
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Livakkaniemi kirjoitti:
Liekkö ViVellä omaa keskustelupalstaa?

Vuosi pari sitten ViVellä oli oma keskustelupalsta. Jos se vielä on olemassa, niin on se hyvin piilotettu. Olen nimittäin sitä yrittänyt etsiä, tuloksetta.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Veto alkaa päästä vauhtiin: runsaan kahden tuhannen katsojan edessä kaatui Saarikentällä Kainuun kultajuna. Voi vain kuvitella tunnelman... Vimpeli voi loppukaudesta olla paha vastus kenelle tahansa kun nyt lukkariongelmakin on mitä ilmeisimmin ratkaistu. Tiistaina tulee sitten Urheilukanavalta kunnon klassikko, kun Nurmo matkustaa tähän pesäpallon mekkaan. Hieno peli varmasti tiedossa!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Veto alkaa päästä vauhtiin: runsaan kahden tuhannen katsojan edessä kaatui Saarikentällä Kainuun kultajuna. Voi vain kuvitella tunnelman... Vimpeli voi loppukaudesta olla paha vastus kenelle tahansa kun nyt lukkariongelmakin on mitä ilmeisimmin ratkaistu. Tiistaina tulee sitten Urheilukanavalta kunnon klassikko, kun Nurmo matkustaa tähän pesäpallon mekkaan. Hieno peli varmasti tiedossa!

Yllättävän hyvin Veto on pelannut koko kauden ottaen huomioon, että ykkös- ja kakkoslukkari oli loukkaantuneena pitkän tovin. Uskoisin, että Veto olisi vieläkin korkeammalla sarjataulukossa, jos olisi ollut "oikea" lukkari lautasen äärellä.
Mitä TV-peliin, niin harmittaa etten näe sitä, enkä uusintojakaa, kun olen lomamatkalla koko ensi viikon. Eiköhän Veto kumminkin Nurmon hoitele.
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Veto alkaa päästä vauhtiin: runsaan kahden tuhannen katsojan edessä kaatui Saarikentällä Kainuun kultajuna. Voi vain kuvitella tunnelman... Vimpeli voi loppukaudesta olla paha vastus kenelle tahansa kun nyt lukkariongelmakin on mitä ilmeisimmin ratkaistu. Tiistaina tulee sitten Urheilukanavalta kunnon klassikko, kun Nurmo matkustaa tähän pesäpallon mekkaan. Hieno peli varmasti tiedossa!

Itse olin eilen Saarikentällä tuon pelin katsomassa ja kyllä siellä tunnelmaa riitti. Saarikentällä katsomot ovat niin lähellä varsinaista pelikenttää, että sekin vaikuttaa tunnelmaan positiivisesti.

Eilistä peliä seuratessa kyllä ihmettelin, että Vimpeli ei ole nykyistä sarjasijoitusta paremmin pärjännyt. Tuo lukkariongelma varmasti on asiaan vaikuttanut. Eilen varsinkin lyöntipeli kulki hienosti. Kokonaisuudessaankin hyvä peli, juoksuja tuli molemmille joukkueille paljon ja muutama hieno läpilyöntikin. Toisaalta taas molemmilla joukkueilla muutamia pahoja ulkopelivirheitä ja harhaheittoja.
 

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
Tänään kaikki Saarikentälle seuraamaan kuumaa paikallisottelua Vimpeli-Nurmo. Tunnelma on varmasti katossa varsinkin, kun urheilukanava televisioi ottelun. Kaikki siis paikalle läheltä ja vähän kauempaakin. Se on varmasti sen arvoista. Jos ei jostain syystä paikalle pääse, katsokaa ihmeessä matsi TV:stä klo. 18.00.
Yleisöennätys tältä kaudelta taitaa olla 2400 paikkeilla. Katsotaan saadaanko se rikottua.
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään kaikki Saarikentälle seuraamaan kuumaa paikallisottelua Vimpeli-Nurmo. Tunnelma on varmasti katossa varsinkin, kun urheilukanava televisioi ottelun. Kaikki siis paikalle läheltä ja vähän kauempaakin. Se on varmasti sen arvoista. Jos ei jostain syystä paikalle pääse, katsokaa ihmeessä matsi TV:stä klo. 18.00.
Yleisöennätys tältä kaudelta taitaa olla 2400 paikkeilla. Katsotaan saadaanko se rikottua.

Tänään ei valitettavasti paikalle tuleminen onnistu, mutta onneksi pelin tv:stä voi katsella. Viikon päästä Vimpeli - Kossu peliin olisi taas tarkoitus paikalle saapua. Eiköhän sekin peli tunnelmaltaan hyvä ole, kun paikallisvastustajaksi Kossukin kaiketi luetaan.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Onko millään päsäpalloporukka omia kannattaja/faniporukoita, vai onko huutelu lähinnä sponttaania?
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Onko millään päsäpalloporukka omia kannattaja/faniporukoita, vai onko huutelu lähinnä sponttaania?

En usko että varsinaisia fani-ryhmittymiä on tyyliin futiksessa, mutta samat äijät/pojat siellä tuntuu huutelevan pelissä kuin pelissä... ainakin siltä välillä tuntuu.

Tänään teeveestä ehkä pohjanmaan lämminhenkisin hegemoniapeli (tällä hetkellä), jossa siis vetoa vastassa jymy. NJ on kovassa iskussa, mutta veto on ollut aina paha vastus syystä tai toisesta... paitsi viime tv-peli seurojen välillä. Tokkarin Antin parhaat "katsomokaverit" löytynevät Vimpelistä, joten kannattaa jo sitäkin seurata. Pari kauttahan (vai viime vuonna?) sitten Tokkari lahjoitti n. viisi väärillä annettua juoksua Vimpelissä. Suurin osa kotiutuslyöntikisassa. Lisäksi tottakai joki tuo oman mausteensa peliin... Ainakin Meriläinen on päässyt uimaan ennenkin. Kuulemma kauden alussa ennen peliä Vimpelistä oli lähetetty Meriläiselle uikkarit postissa : D

Hieman huonoa keliä on luvannut, mutta toivottavasti ei haittaa!
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Tänään teeveestä ehkä pohjanmaan lämminhenkisin hegemoniapeli (tällä hetkellä), jossa siis vetoa vastassa jymy. NJ on kovassa iskussa, mutta veto on ollut aina paha vastus syystä tai toisesta... paitsi viime tv-peli seurojen välillä. Tokkarin Antin parhaat "katsomokaverit" löytynevät Vimpelistä, joten kannattaa jo sitäkin seurata. Pari kauttahan (vai viime vuonna?) sitten Tokkari lahjoitti n. viisi väärillä annettua juoksua Vimpelissä. Suurin osa kotiutuslyöntikisassa.

Erittäin mielenkiintoinen peli kyllä tulossa, täytyy vaan toivoa että sade ei sotke peliä pahemmin. Vimpeli on ollut kotonaan sen verran kovassa iskussa että uskon sen ottelun niukasti voittavan. Mielenkiintoista on nähdä miten Tokkarin pää kestää yleisön huutelut Vimpelissä.

http://www.bittilahde.fi/pesis/tulo...joukkuenimi=Nurmo&tilasto=ottelut&ottelu=9589.

Kaudella 2004 Tokkari syötti näköjään Vimpelissä linkin takaa löytyvästä ottelussa 5 juoksua vapaataipalilla, mutta hieman kyllä hämää tuon ottelun tilastointi. Vimpelihän on tehnyt tuossa ottelussa 6 juoksua, joista 3 on lyömällä tehtyä ja 3 on tullut vapaataipalilla. Misthän syystä Tokkarin kotiuskisassa antamaa 2 vapaataivaljuoksua on merkattu tilastoihin kun kotiuskisan juoksuja ei yleensä merkata tilastoihin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös