Ville Niemisen farmiaiheinen haastattelu

  • 1 439
  • 0

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Löysin mahtavan toimittajan urani salaisista pöytälaatikon pölyisistä kätköistä Ville Niemisen haastattelun, jonka teimme vuonna 2000. Aiheena farmiliiga(t). Haastattelu tehtiin e-mailin välityksellä, joten tässä se teille leikkaamattomana, en ole korjannut kirjoitusvirheitä enkä lisännyt skandeja.
----------------------------------------------------------------


* erot valmennuksessa/treenaamisessa/halleissa/yleisössä Suomeen nähden?

- suurin ero valmennuksessa on pelitilanteessa etta kentalliset vaihtuvat jatkuvasti ja valmentajat eivat ole niin "lukeneita" kuin Suomessa. Itse tykkaan tasta tyylista...

Treenaaamiseen ei niinkaaan ehdi keskittymaaan koska pelaataan 80 ottelua, reeneissa on enemmaan luistelua kuin suomessa mutta vahemman esim.suunnan muutospelia. Halleissa voin Hersheyta verrata hakametsaan, jos putotat ylarivilta olet jaalla. Yleiso ei ole niinkaan ahdistunutta kuin suomessa, saamme huutaa ja elaa mukana. Myos oheis ohjelma on parempaa, tai eihan suomessa ole ollenkaan.


* tulotaso verrattuna pelaamiseen Euroopassa?

-Vaikea kysymys koska AHL-sarjassa pelaa NHL kahden suunnaan sopimuksella ja vahemmisto pelkalla ahl-diililla, mutta sanoisin etta haarukassa 50-100.000$


* Tuomaritoiminta?

- Voi luottaa, eika he halua olla keskipisteena. Pelaajat tekevat shown. Toisin kuin...


* Joukkuehenki kun kutsusta nhl:ään kilpaillaan keskenään?

- Kilpailua pelipaikoista hyvassa hengessa. Tottakai jos Toropainen lahtee ylos niin Takarivin Taavi voi olla katellinen niinkuin kaikkialla maailmassa.


* Kuinka usein matseissa on tappeluja?

- n.1 per peli, joskus ei ollenkaan ja sitten rajahtaa... 5-5.



*Miten pohjois-amerikkalaiset suhtautuvat eurooppalaisiin?

- Hyvin, aina jotain saa kuulla mutta onhan nyt 2000-luku ja on aivan sama mista tulet.


*Farmiliigoissa usein etenkin tappelijoiden keskuudessa erilaiset
kielletyt aineet ovat käytössä, törmäsitkö itse tälläiseen?

- Ammattilais urheilussa ei ole kuin huumetestit jotka tehdaan kauden alussa ja tarvittaessa. Kukin tekee mita tekee ja mita kaurapuuroo syo oli sitten kyseessa tappelija tai maalintekija.


*Ensi kausi?
- NHL-sopimus Coloradon kanssa? Toivottavasti ei Tappara?

* Millaisia ovat ottelumatkat, flygarilla vai dösällä?
- Farnmissa, bussilla mennaan kun ei liian pahoja matkoja ole, mutta kuitenkin bussissa tuli istuttua n.400 tuntia.


*Oletko itse farmiliiga vuosien jälkeen vakuuttunut että jääkiekossa on tilaa tappeluille?
- Antaa niiden tapella jotka haluaa, tai puottakaa lippujen hinnat.
On myos OK sanoa jos ei halua tapella.



*Millainen kaupunki Hershey on?

- Chocolate town, normaali amerikkalainen pikku kyla. Viihtyisa ymparisto,
vaitan etta paras paikka farmissa pelata.

*Miten kulutat vapaa-aikaasi kauden aikana?

- Kayn kuntosalilla rentoutumassa ja paluttelemaassa, elokuvissa silloin talloin ei mitaan erikoista.



*Pidätkö yhteyttä muissa AHL:ssä pelaaviin suomalaisiin,
tapaatteko koskaan otteluiden jälkeen tms.?

- Muutama sana vaihdetaan, aikaa ei juurikaan ole ja kulttuuri on hiukan erilainen kuin Euroopassa vastustajaa kohtaan.


*Jännititkö ennen ekaa NHL-matsiasi?
- kylla jos sita on odottanut 22 vutta.



*Onko farmiliigoilla (AHL, IHL, ECHL) suomessa turhaan maine jollainlailla roskaliigoina?

- Tannehan voi tulla koittaan milta tuntuu. ECHL-voi vaittaa etta on eri meininki ammatilais porukka Hampton roadsilla ja Hyvinkaan jaa-ahmoilla.



*Onko ollut vakavia loukkaantumisia?

- Leuka murtui oman pelaaajan lamarista.



*Miten joukkue pitää huolta pelaajista, saavatko leasing-asunnon ja auton vai pitääkö hommata itse?

- palkka tulee aikanaan ja muut hommaat itse, varsinkin jos olet NHL-two way sopimuksen alla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös