Ville Leskinen, Oulun Kärpät

  • 126 687
  • 518

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Dippadippa daipa daippaduu!
Hee, Lese pellaillee hesassa. So what?
Mulle on aivanvitunsama jos pelaa kirkkaiden valojen kaupungissa.
Jokainen pelaaja tekee työnsä sen eteen että saapi rahhoo, ihan sama onko se kotikunta vai naapuri?
Paremmat pukkaa pellailevan jossain änärissä?
Pah,
mulla tämän enempää sanottavaa (tää nyt ei kyllä edes oo sanottavaa) mutta kunhan jotahi paskaa sain aikaseksi taasen kirjoitettua ja pädettyä...
 

Micol

Jäsen
Dippadippa daipa daippaduu!
Hee, Lese pellaillee hesassa. So what?
Mulle on aivanvitunsama jos pelaa kirkkaiden valojen kaupungissa.
Jokainen pelaaja tekee työnsä sen eteen että saapi rahhoo, ihan sama onko se kotikunta vai naapuri?
Paremmat pukkaa pellailevan jossain änärissä?
Pah,
mulla tämän enempää sanottavaa (tää nyt ei kyllä edes oo sanottavaa) mutta kunhan jotahi paskaa sain aikaseksi taasen kirjoitettua ja pädettyä...
Tää oli kyllä kaiken kaikkiaan todella laadukas ja asiapitoinen kirjoitus.
 

Takapaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HIFK, Pekka Virta
On hyvä että oma joukkue kiinnostaa ja herättää tunteita, mutta on melkoinen pohjanoteeraus hoilata Ville Leskistä luopioksi. Ja vieläpä pääosin aikuisten toimesta?

Ei meidän suljetussa liigassa liikaa tapahdu. Nyt saadaan säpinää ja hallit täyteen kun ifk vahvistaa rosteriaan. Ja välierissä tulee kunnon pelit, kun Lese saapuu punaisessa paidassa Raksilaan (ja nostaa muutaman kerran kädet kohti kattoa). Lese, M. Keränen, Turunen, Dyk, Paajanen... vs. Pesonen, Jokinen ja muut Kärppien kärkihyökkääjät.

Kärpillä on 7 ketjua hyökkääjiä, mutta kuinka kovia, se nähdään keväämmällä. Ei siinä enää Leskistä tarvita. Mennään me Puljulla & Lammikolla ja katsotaan miten käy.

Leskinen ei aikoinaan kelvannut Kärppien B-junioreihin, vaan piti lähteä Kalpaan. Onko hän mielestänne jotain Kärpille velkaa? Vaihtelu virkistää ja kovat pelaajat voivat pelata uransa aikana monessa seurassa.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On hyvä että oma joukkue kiinnostaa ja herättää tunteita, mutta on melkoinen pohjanoteeraus hoilata Ville Leskistä luopioksi. Ja vieläpä pääosin aikuisten toimesta?

Ei meidän suljetussa liigassa liikaa tapahdu. Nyt saadaan säpinää ja hallit täyteen kun ifk vahvistaa rosteriaan.
Case Leskinen aiheuttaa säpinää, mutta hallissa pitäisi istua kädet puuskassa ja suu kiinni? Eikö siellä juuri eilen ollut sitä kaipaamaasi säpinää, mutta nyt sekin oli väärin? On niin ristiriitainen viesti että melkein sanattomaksi vetää.

Leskinen saa ihan miehekkään korvauksen työstään, eiköhän se tuolla viihdebisneksessä muutaman ilkeän huudon kestä.
 
Jos tuo pitää paikkaansa, että Kärppien viesti on ollut, ettei kahteen ylimpään ketjuun ole asiaa niin ymmärrän sitten hyvin Lesen valinnan.
Kuitenkaan Kärpiltä ei virallista kommenttia tullut, niin Leskiselle luopio huudot ja buuaukset kuuluu asiaan, kyllä se sen kestää.

Mutta kenen helvetin idea on sanoa viimekauden pistepörssin top-2 hyökkääjälle, ettei kahteen ylimpään ketjuun mahdu?
Siellä viilettää tällä hetkellä Koblizek kakkosessa. Ihan sama enään, Lese pelaa nyt stadissa tämän ja mahdollisesti ensi kauden
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos tuo pitää paikkaansa, että Kärppien viesti on ollut, ettei kahteen ylimpään ketjuun ole asiaa niin ymmärrän sitten hyvin Lesen valinnan.
Kuitenkaan Kärpiltä ei virallista kommenttia tullut, niin Leskiselle luopio huudot ja buuaukset kuuluu asiaan, kyllä se sen kestää.

Mutta kenen helvetin idea on sanoa viimekauden pistepörssin top-2 hyökkääjälle, ettei kahteen ylimpään ketjuun mahdu?
Siellä viilettää tällä hetkellä Koblizek kakkosessa. Ihan sama enään, Lese pelaa nyt stadissa tämän ja mahdollisesti ensi kauden

No ei varmasti ole noin sanottu. Kärppien seurajohto on Liigan ammattitaitoisin ja tiedän, ettei siellä olla noin tyhmiä. Turha rakentaa mitään palstatotuutta tuosta väitteestä.

Muutenkin tuo väite on typerä, koska sillä ei ole mitään merkitystä pelaatko kentissä 1-3, koska lähtökohtaisesti ilman erikoistilanteita näiden peliaika on suhteellisen lähellä toisiaan. Se olisi eriasia jos Leskiselle olisi sanottu, että ylivoimalle ei ole asiaa. Moniko uskoo, että siellä on Aho tai kumppanit sanonut Leskiselle, että meidän ylivoimaan sinulla ei sitten ole mitään asiaa, koska se toimii jo niin hyvin.

Vaikka olen sitä mieltä, että Leskinen olisi pitänyt hankkia, niin silti ymmärrän, että vaikka talous sen tällä hetkellä sallii, niin välttämättä ei ole järkevää hankkia kaikkia saatavissa olevia omia kasvatteja.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No ei varmasti ole noin sanottu.
Ei varmasti suoranaisesti. Kalevan jutussakin asiasta kirjoitettiin näin:

"Omalle pojalle, viime kauden pistekuninkaalle, annettiin ymmärtää, että kaksi ensimmäistä ketjua on lukittu."

Kyse voi olla myös jonkinlaisesta väärinkäsityksestä, mutta Leskisen on varmasti ollut tietoinen, että Kärppien ykkösketju on lukittu. Kakkosketjussa sentterin paikka on auki, mutta Kristof siihen palannee aikanaan. Junttilan paikka on selviö, mutta toiselle laidalle olisi ollut tilaa.

Siis meidän fanien mielestä, ei valmennuksen.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei varmasti suoranaisesti. Kalevan jutussakin asiasta kirjoitettiin näin:

"Omalle pojalle, viime kauden pistekuninkaalle, annettiin ymmärtää, että kaksi ensimmäistä ketjua on lukittu."

Kyse voi olla myös jonkinlaisesta väärinkäsityksestä, mutta Leskisen on varmasti ollut tietoinen, että Kärppien ykkösketju on lukittu. Kakkosketjussa sentterin paikka on auki, mutta Kristof siihen palannee aikanaan. Junttilan paikka on selviö, mutta toiselle laidalle olisi ollut tilaa.

Siis meidän fanien mielestä, ei valmennuksen.

Varmasti on tietoinen tuosta, että ykkösketjua tuskin helpolla rikotaan, mutta aina voi myös tapahtua loukkaantumisia ja tämän varmasti niin pelaaja kuin seurajohto ja valmennus ymmärtää.

Toisaalta myöskään Kärpät ei välttämättä tarvitse pelaajaa, joka ei usko, että saa vietyä ylivoimalla Aatu Rätyn tai Koblizekin pelipaikkaa. Jos Leskinen vaikka joutuisi pelaamaan kolmosessa Jokisen ja Pesosen kanssa niin ei se kovin paljon poikkeaisi siitä, että pelaa kakkosessa Junttilan ja Kristofin kanssa.

Uskon, että Leskinen olisi paikkansa ylivoimasta saanut ja paikan TOP-3 ketjuista.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos Leskinen vaikka joutuisi pelaamaan kolmosessa Jokisen ja Pesosen kanssa
Kyllä minä ainakin miettisin kahdesti, ennen kuin tuohon kelkkaan hyppäisin.

Noh, näillä on mentävä. Ehkäpä keväällä voidaan sitten laskea säästyneitä rahoja, jos IFK meidät tiputtaa ennen finaalivaihetta. Toivottavasti kampeavat itsensä kolmen joukkoon.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä minä ainakin miettisin kahdesti, ennen kuin tuohon kelkkaan hyppäisin.

Noh, näillä on mentävä. Ehkäpä keväällä voidaan sitten laskea säästyneitä rahoja, jos IFK meidät tiputtaa ennen finaalivaihetta. Toivottavasti kampeavat itsensä kolmen joukkoon.

Olen itsekin sanonut, että oli virhe jättää Leskinen palkkaamatta.

Kovat on nykyään vaatimukset jos lähes piste per peli tasolla pelaava pelaaja ei kelpaa ketjukaveriksi. Toki Pesosen tasoa ei ole vielä nähty, kun on kokoajan telakalla. Hankaloittaa noiden kovien pelaajien hankintaa kun joukkue on liian hyvä, että mahtuisi kärkiketjuihin ja pelaajat liian huonoja, että kelpaisi ketjukavereiksi.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen itsekin sanonut, että oli virhe jättää Leskinen palkkaamatta.

Kovat on nykyään vaatimukset jos lähes piste per peli tasolla pelaava pelaaja ei kelpaa ketjukaveriksi. Toki Pesosen tasoa ei ole vielä nähty, kun on kokoajan telakalla. Hankaloittaa noiden kovien pelaajien hankintaa kun joukkue on liian hyvä, että mahtuisi kärkiketjuihin ja pelaajat liian huonoja, että kelpaisi ketjukavereiksi.

Olen kyllä itse pitkälti samoilla linjoilla kuin @Huml71 . JOS tilanne on se, että yksi joukkue istuttaisi minua jotakuinkin liigan kovimpaan ykköskenttään ja toinen puolustelisi kolmosketjupaikkaa sillä, että tuossa on kuitenkin kovia kavereita rinnalla, kääntäisi tuo kyllä melkoisesti kelkkaa ensimmäisen joukkueen puoleen. Näillä puheilla on myös kovasti merkitystä henkisellä puolella eli kuinka pelaaja tuntee itsensä tarpeelliseksi. Jos pelaajalle lupaillaan ykköskenttäpaikkaa tarkoittaa tämä sitä, että vaikka homma lähtisi huonosti käyntiin on joukkueen vaikea tiputtaa pelaajaa kovin pieneen rooliin.

Jos en nyt unohtanut jotain oleellista olisi Kärppien kolmosessa rinnalle tarjolla tervehtymisensä jälkeen Pesosta (2+2), Koblia (3+8) ja ehkä Sailiota (1+4) sekä Lindsteniä (0+1).
 

Hanslankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aktiivinen aloitteellinen rohkea sakki
No eipä siinä - lycka till. Viilettää ensi kaudella taas jossain toisessa liigassa hyvin todennäköisesti.
Näin varmasti tapahtuu. Kärpät olisi halunnut pysyvyyttä kun Julleakaan ei saatu sidottua kun täksi kaudeksi. Kyllähän tuo kirpaisi kattella eilen tiedostaen että tuo koira vielä tällä kaudella puree nilkkaan ja kipeästi, se on varma.
 

Takapaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HIFK, Pekka Virta
Jos Leskinen vaikka joutuisi pelaamaan kolmosessa Jokisen ja Pesosen kanssa niin ei se kovin paljon poikkeaisi siitä, että pelaa kakkosessa Junttilan ja Kristofin kanssa.

Tarkoitat varmaan peliajallisesti 5-5 pelissä? Itse olen taipuvainen uskomaan, että Junttila, Kristof, Leskinen olisi voinut nousta koko Liigan kärkiketjuksi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saa nähdä sokaiseeko ne tsadin kirkkaat valot ja edarin koppi lesen millä tavalla. Alkaako slangi vääntyä väkisellä tietynlaiseksi muutaman viikon sisään ja aamulla hallille mennessä tuntumaan, että ollaan toden teolla hienossa ja legendaarisessa paikassa. Koppi, jossa haiskahtaa vuosien ajalta voittamisen kulttuuri. Ja sitten voi todeta ku ruottiki taipuu hyvin et "En Kong iäfk, alttid iäfk!"

No, saa nähdä. Tosiaan spekulaatiota paljon ja avoimia kysymyksiä tässä case lesessä. No se on harvoja kiistattomia tosiasioita, että valitsi tuon jengikseen ifkn, joka kasaa aina isolla rahalla muukalaislegioonansa. Ja hakee sillä menestystä vaihtelevalla menestyksellä..Toki vaihtoehtoja ei ole, kun kulttuuria tehdä muulla tapaa ei oikeastaan ole.
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Syy miksi Leskinen meni Tsadiin oli se, että he antoivat ulkomaanoption Kärpät ei.
Monesti olen miettinyt sitä, että miksi pelaajat eivät omalla suullaan kerro julkisuuteen todellisia syitä siirron takana. Nostaisi monen pelaajan arvostusta silloinkin kun ovat tehneet päätöksen joka ei miellytä kaikkia. Jotenkin niin turhauttavaa kuunnella haastatteluissa sitä samaa hokijargonia mitä kaikkialla kuulee. Varsinkin tässä tapauksessa olisin ymmärtänyt rehellisyyden mikäli raha ei ole ratkaissut päätöstä.
 

Hanslankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aktiivinen aloitteellinen rohkea sakki
Totta, mutta harva haluaa poltella ns. siltoja tai edes antaa mahdollista katalyyttiä moiseen avaamalla kyseisiä seikkoja liikaa julkisuuteen.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Monesti olen miettinyt sitä, että miksi pelaajat eivät omalla suullaan kerro julkisuuteen todellisia syitä siirron takana. Nostaisi monen pelaajan arvostusta silloinkin kun ovat tehneet päätöksen joka ei miellytä kaikkia. Jotenkin niin turhauttavaa kuunnella haastatteluissa sitä samaa hokijargonia mitä kaikkialla kuulee. Varsinkin tässä tapauksessa olisin ymmärtänyt rehellisyyden mikäli raha ei ole ratkaissut päätöstä.
Luulin jostakin tienneeni että Kärpät tarjosi sopparia malliin 2v ja stadin kirkkaat valot loppukauden sopparia johon tarttui?
Korjatkaa paremmin tietävät jos oon väärässä?
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Kun tsekkaa esimerkiksi Eliteprospects-sivustolta parin viime kauden tilastot, huomaa että kyseessä on jo maailmaa suht paljon uran pituuteen nähnyt kiekkokiertolainen. Hokki, Kalpa, Peliitat, Sport, Färjestad, HIFK. Kärpissä sen 3 kautta.

Uskoisin että HIFK on saattanut lyödä kärppien tarjouksen verran ja päälle 50-100k. Epäilemättä tuollaiseen tarttuis jopa melkeen Kukkoslasse.
 

Pulustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lestaporot, Jussin tussit
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös