Ville Leskinen, Oulun Kärpät

  • 126 906
  • 518

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Onko tästä lisätietoja? Äkkiä katsottuna en löytänyt netistä mitään juttuja. Tiesin kyllä, että Leskinen oli varteenotettava vaihtoehto NHL:ään varsinkin 2019 huippukauden jälkeen, mutta että vuotta aikaisemmin oltiin jo kiinnostuneita? Joka ei nyt sinänsä mikään ihme ole, kun silloinkin pelasi loistavan kauden, mutta lähinnä ihmetyttää miksei lähtenyt kokeilemaan.
Äkkiseltään ainakin tämä Avalanchen fanisivusto kertoi asiasta vuonna 2018. En äkkiseltään löytänyt, missä asiaa olisi sivuttu suomenkielellä, mutta muistan kuitenkin jossain mainittaneen. Totta tosiaan vähemmän yllättäen vuonna 2019 Ilta-Sanomat kertoi, että "Nyt maaliahne ja taitava Leskinen on saanut niin houkuttelevan tarjouksen NHL:stä, ettei häntä todennäköisesti pidättele Euroopassa enää mikään." Lese valitsi kuitenkin Ruotsin.

 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
37 pistettä fleguilulla ja logon päälle kusemisella. Prime nähty? Jep..
Siinä mielessä ihan validi arvio että Leskinen ei ole pelannut ehjää kautta neljään vuoteen. Itse asiassa tuo 2018-19 taitaa muutenkin olla se ainoa täysi kausi uralla. Toki jos treenaaminen alkaa maistua niin 50p on ihan haarukassa, mutta jos missaa taas sen 10-30 peliä niin jotain muuta sitten.
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Siinä mielessä ihan validi arvio että Leskinen ei ole pelannut ehjää kautta neljään vuoteen. Itse asiassa tuo 2018-19 taitaa muutenkin olla se ainoa täysi kausi uralla. Toki jos treenaaminen alkaa maistua niin 50p on ihan haarukassa, mutta jos missaa taas sen 10-30 peliä niin jotain muuta sitten.
Vertasin tässä itse siihen, että jos kunnossa pysyy niin prime-aika ei todellakaan kyllä ole mennyt vielä. Mielestäni loukkaantumiset ei tarkoita sitä, että pelitaidot ei enää riittäisi nykyliigassa.
 

Koodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei se Lesen kohdalla koskaan ole taidoista ollut kiinni, enemmänkin siitä että aina ei nappaa luistella omiin tai puolustaa. Toki myös loukkaantumiset vaivanneet viime kausina ihan riittävästi.
Itseä ei Lesen menettäminen harmita yhtään. Viime kaudella tuli moneen kertaan manattua Lesen otteita kentällä ja ne oikeastaan kuvasi koko Kärppien kautta. Varmasti tulee vielä tekemään kovaa tulosta, mutta vaatii sellaisen valmentajan joka hyväksyy Lesen lusmuilun puolustusvelvoitteissa
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Koska samainen valmentaja sössi koko kauden sekoilullaan.

Leskinen -casessa minulla riittää kyllä ymmärrystä pelaajalle.
Rohkenen olla ihan eri mieltä. Huippupelaaja joka nauttii erittäin hyvää palkkaa, on sopimuksen myötä sitoutunut noudattamaan sitä mikä on seuran parhaaksi. Huippupelaaja, sopeutuu kyllä valmentajansa pelitapaan ja näyttää osaamisensa kentällä armottomalla pieteetillä. Näin ei käynyt. Tässä perusteluni..
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Rohkenen olla ihan eri mieltä. Huippupelaaja joka nauttii erittäin hyvää palkkaa, on sopimuksen myötä sitoutunut noudattamaan sitä mikä on seuran parhaaksi. Huippupelaaja, sopeutuu kyllä valmentajansa pelitapaan ja näyttää osaamisensa kentällä armottomalla pieteetillä. Näin ei käynyt. Tässä perusteluni..
Ihmisiä ne pelaajatkin on. Ei kai hyvin palkatulta työntekijältä voi millään alalla odottaa parasta mahdollista työpanosta jos lähiesimiehen kanssa on sukset ristissä.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Ihmisiä ne pelaajatkin on. Ei kai hyvin palkatulta työntekijältä voi millään alalla odottaa parasta mahdollista työpanosta jos lähiesimiehen kanssa on sukset ristissä.

Ei, mutta lojaalisuutta muita pelaajia kohtaan arvostaisin. Jos ei nappaa, niin haluaisin silti pelaajan pelaavan niin, että lopputulos ei kaadu niiden päälle jotka yrittävät.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Varsin kiivasta keskustelua Lesen puolesta ja vastaan, näin sen kuuluukin olla. Lyödään omaa lusikkaa mukaan sillä, että aikanaan ku mies lähti ekan kerran, ei haitannut, kun mies palasi olin ihan, mitähän taas, onnekseni mies paransi hiljokseen. Yksi tykkikausi oli upea. Sen jälkeen en ole juuri Lesen otteista nauttinut. Välillä ihan mukiin menevää mutta ku ei kulje tai edes yritä ni on oikeasti taakka. Me oltaisiin Tampereella voitu päästä pykälä pidemmälle ilman Lesen löysää keskialueen pelaamista ja takakarvausta. Tykkikaudellaan Lese olisi riistänyt kiekon ja käyny ite räppää kentän läpi purjehtien. Menneellä kaudella useammassa pelissä Lese oli jäällä omissa soidessa ja usein myös avainasemassa. Vain harvoin itse ratkaisemassa meidän puolesta eduksemme, erityisesti kauden loppua kohden. En sano silti että koko kautta kaaduttiin Leskiseen kummassakaan kaudessa, mutta ISO panos hänellä silti on ollut joka olisi voinut muuttaa asioita. Yhtälailla muut olisi voinut tehdä enemmän ja paremmin, mutta missä menee muiden raja verrattuna yhden pelaajan lähes täydelliseen hetkittäiseen pelaamattomuuteen.

Aika paljo Leseä on verrattu Juhikseen, mutta mielestäni kun Juhis oli huono hän silti väläytti aina sen kerran. Siitä tuli maali tai jäähy. Kun Lese oli huono, hän ei edes väläytellyt yhtä kertaa.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Paljos Kärpät joutui pulittamaan sopimuksen purusta? Tuskinpa KooKoo on ollut valmis maksamaan uuden Leskisen sopimuksen, päälle viel sopimuspurusta.

Mielenkiinnosta mietin, tuskin mikään halvin pelaaja kuitenkaan oli.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuskinpa. Miksi Leskinen tai agenttinsa olisi suostunut tuollaiseen. Tuskinpa KooKookaan on ollut valmis tuollaisia purkurahoja pulittamaan.

Voihan se olla että asia näin kuin sanot, mutta oudolta minusta vähän tuntuisi.
Niin se asia on. Nimenomaan aloite purkuun tuli Leskisen puolelta. Ja miksi Kärpät haluaisi asennevammaista pelaajaa väkisinkään roikottaa mukana? Win-win, ja sopimus puretaan yhteisymmärryksessä ilman purkurahoja. Kärpät tuskin olisi purkanut sopimusta, jos Leskinen olisi vielä jotain purkurahoja alkanut vaatimaan.

Leskinen ottaa tässä tasan sen verran takkiin, mitä viivan alle jää, kun vähennetään KooKoo -sopimuksen palkka siitä summasta, mitä luki Kärppien jo puretussa sopimuksessa "palkan" kohdalla. Summia luonnollisesti minulla ei ole tiedossa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koska samainen valmentaja sössi koko kauden sekoilullaan.

Leskinen -casessa minulla riittää kyllä ymmärrystä pelaajalle.
Ainahan näissä ajetaan kaksisuuntaista tietä. On kristallin kirkasta, että Marjamäki epäonnistui täysin joukkueen ja myös Leskisen kanssa. Kun nyt olemme Leskisen ketjussa, keskityn Leskiseen. Minulla ei riitä millin vertaa ymmärrystä Leskisen toimintaan kevätkaudella. Hän kusi lapsellisella kiukkuilullaan ja löysällä asenteellaan edustamansa joukkueen ja seuransa sekä isossa kuvassa myös urheilun päälle. Hyi! Ja tervemenoa.

Leskisellä on mahdollisuus olla oikeassa ympäristössä aivan kärkipelaaja tässä sarjassa. Saa nähdä, onko kurinalaisesti puolustava KooKoo sellainen paikka.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Ainahan näissä ajetaan kaksisuuntaista tietä. On kristallin kirkasta, että Marjamäki epäonnistui täysin joukkueen ja myös Leskisen kanssa. Kun nyt olemme Leskisen ketjussa, keskityn Leskiseen. Minulla ei riitä millin vertaa ymmärrystä Leskisen toimintaan kevätkaudella. Hän kusi lapsellisella kiukkuilullaan ja löysällä asenteellaan edustamansa joukkueen ja seuransa sekä isossa kuvassa myös urheilun päälle. Hyi! Ja tervemenoa.

Kyllä pelaajallakin on toki aina vastuu, tosin tuossa joukkueessa tässä kusiringissä oli muitakin. Mutta niinkuin totesin, normaalioloissa en itsekään tämmöistä hyväksy yhtään, viime kauden osalta kuitenkin ymmärrään Leseä ja muita rinkiläisiä. Opposition olisi pitänyt olla vieläkin suurempaa, niin ehkä kausi oltaisiin voitu pelastaa.

Mutta se tästä, luulen ja toivon että Lese onnistuu Kouvolassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös