Eli summa summarum, kyllä tuolla Liigassa viilettää nytkin enemmän uusia potentiaalisia uusia villekorhosia kuin kimhirshovitseja ja heitä on Bluesinkin helpompi kiinnittää joukkueeseen.
Näkemyseroja meillä on monesta asiasta, mutta kiva oikeasti joidenkin kanssa puhua asioista asioina :) En nyt jaksa tarkistaa asiaa, mutta mielikuvissa olet myös suunnilleen ainoa, joka on Ahoa puolustanut jollain relevantilla peliin liittyvällä argumentilla (ja joo, se ei ole argumentti, että rahaa ei ole vaihtaa valmentajaa). Mutta se perseennuolemisesta.
Olen edelleen sitä mieltä, että meillä on Korhosessa sellainen jamppa, joita on 2000-luvulla ollut Espoossa kolme - Eki, Talaja ja Kolli. Huhtalan voisi laskea tietysti mukaan, mutta Huhtala ei ollut "alemman roolin pelaaja" tullessaan. Hiressä oli aikanaan samaa, mutta pelasi tämän roolin tärkeimmät vuotensa 90-luvun puolella eikä ollut pelillisesti kuitenkaan samanlainen ratkaisija tarpeen tullen. Harvassa on oikeasti ne alempien kenttien pelaajat, jotka on käytettävissä rooliin kuin rooliin tarpeen mukaan ja jotka ovat paljon itseään tärkeämpia kokonaisuudelle.
Alempien kenttien jyriä on Liigassa enemmän kuin ykkössenttereitä - no shit. Mutta todennäköisyys näiden alempien kenttien jätkien kanssa hutiin on paljon isompi kuin ykkössentterin kanssa.
Ja Hirso on tärkeä joukkueelle ja saamieni tietojen mukaan hoitanut kapteenin tehtävät erittäin hyvin kulisseissa. Ja käsittääkseni oli myös esimerkiksi Ikosen tapauksessa vuosi sitten todella tärkeä tasapainoittava tekijä sisäisesti. Sinäänsä minulla ei ole mitään Hirsoa vastaan, mutta Hirsosta ei koskaan saa oikeaa kulttipelaajaa Bluesille - ainakaan minun tapaisen kakkosesta Liigaan asti Kiekko-Espoota seuranneen silmissä. Kolli on kasvamassa sellaiseksi.
Mutta kuten sanoin, nämä on asioita, joista ollaan eri mieltä - ja kunnioitan kyllä mielipidettäsi, vaikka olenkin eri mieltä.