Eikä asumispaikan joukkoliikenneyhteyksien tasoa tule sivuuttaa, vaan pieni osuus tulisi silläkin olla vaikutukseltaan.
Eikö tuo ole enemmän kaunis ajatus, vaikkakin sen osuus olisi pieni, mutta kuinka se toteuttaisiin ja kuinka sitä ylläpidettäisiin, niin että se olisi oikeudenmukainen kaikille? Jotenkin koen sen kohtuuttomana myös, että ne jotka joutuvat ajamaan runsaasti, syitähän on monenlaisia, joutuisivat entistä suuremmaan taakan alle. Tällähän olisi myös jatkoseuraamuksia eli tietyt alueet Suomesta, joista joudutaan käymään töissä kauempana päivittäin, niin siellä kiinteistöjen arvot laskisivat ja nämä onnettomat omistajat joutuisivat taloudellisiin ongelmiin tämän vuoksi. Joukkoliikennettä myös tuetaan jo nyt, mikä taas johtaa siihen, että kaikkien pitäisi asua sen varrella eli keskustoissa, joissa ei ole tilaa tai joissa asuntojen ja vuokrien hinnat ovat korkeat ja tämä taas nostaisi niitä. Tarkoittaa lisää tukia Kelalta, kun siellä ei ole varaa asua monien työskennellessä kuitenkin matalapalkka-aloilla.
Tuo koko kokonaisuus on niin monisäikeinen, että muutosten pitäisi tapahtua hitaasti, mutta toisaalta suunnitelmien pitäisi olla selvillä riittävän hyvissä ajoin, jotta kaikilla olisi mahdollisuus varautua niihin. Aina löytyy voittajia ja häviäjiä näissä, mutta pelkästään ideologiset ajatukset eivät saisi näitä päätöksiä ohjata liian voimakkaasti.
Jos nykyien hallitus saa päättää, niin muutoksia tulee nopeasti ja armeijan verran henkilöitä on jatkossa laskemassa erilaisia tukia sinne tänne, voihan sitä työllisyyyttä näinkin hoitaa. Tosin talouteen tuleva raha ei tästä kasva yhtään. Autoilun ja liikenteen liian nopealla muutoksella päättäjät ovat iskeneet sormensa paskaan, koska hyviä vaihtoehtoja ei ole muille, kuin ministeriauton takapenkkiläisille.